Da li IM komunikacija polako zamenjuje normalnu komunikaciju?

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 10 / 1303

Nedavno sprovedena anketa u Njujorku je pokazala koliko je važno razmenjivanje poruka u uzrastu tinejdžera i mlađih odraslih. I trenutno slanje poruka (IM) i slanje običnih SMS tekstualnih poruka je postalo toliko popularno da su tinejdžeri izuzetno opušteni u ovakvom pisanom obliku komunikacije a nisu toliko opušteni u prirodnoj komunikaciji licem u lice.

Kada kažem "pisana komunikacija” ja ne mislim na normalnu pisanu komunikaciju u kojoj se koriste reči književnog jezika. Imajući u vidu ogroman broj skraćenica koji se koristi u slengu SMS i IM komunikacije neko ko nije toliko dobar u ovakvoj razmeni poruka bi mogao da pomisli da se radi o sasvim drugom jeziku.

Anketa koja je sprovedena u Njujorku je pokazala da tinejdžeri koriste IM i SMS komunikaciju da kažu stvari koje ne bi smeli da kažu osobi u lice, u stragu da će biti odbijeni. Tako se ovaj vid komunikacije često primenjuje kada hoće da pozovu osobu suprotnog pola da izađe sa njima ili kada žele da raskinu sa nekim. Tinejdžerima je takođe veoma lako da razmenjuju poruke sa više osoba istovremeno. Jedan 34-godišnji agent za nekretnine iz Kalifornije je rekao da je jednom komunicirao sa pet ljudi istovremeno a toje broj koji se smatra zabrinjavajuće malim mlađim naraštajima. Većina tinejdžera i mlađih odraslih više vola da koriste poruke za važne komunikacije dok stariji teže da koriste telefon i elektronsku poštu.

Kako mlađi naraštaji odrastaju i polako ulaze u poslovni svet, nije nerazumno pretpostaviti da će oblici komunikacije koji danas preovlađuju biti zamenjeni (ili psotati alterantivni, manje korišteni metodi) komukacijom putem poruka. Možda će ova promena doći brže nego što mislimo.

Evo jedan primer: pica se smatra američkom ikonom, a Papa John’s Pizza (jedan od najvećih distributera pica u SAD-u) sada prima narudžbine putem tekstualnih poruka, što je jedan od znakova da ovaj vid komunikacije polako osvaja tržište? Još ne tako davno, picu  ste naručivali licem u lice, zatim je došlo naručivanje putem telefona (koje kod nas još preovlađuje a sada je stiglo naručivanje putem SMS-a i IM klijenata. Ko zna kako ćemo naručivati picu za deset godina!

Ono što je sigurno je da se metode komunikacije menjaju velikom brzinom.

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar