Da li Internet ubija klasičnu štampu?

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 5 / 941

U čitavom SAD-u dnevna i druga štampa prolaze teška vremena. Prihodi od reklama su sve manji, otkazi sve češćil. Analitičari kažu: za sve je kriv Internet.

u NYT-u, Richard Pérez-Peña razmišlja o teškim vremenima kroz koja prolaze novine kao što je San Diego Union-Tribune. Tiraž je manji, ali najveća ironija je u tome da je broj čitalaca onlajn verzija velikog broja novina u porastu.

Pérez-Peña kaže da je do sada tradicionalno porast i pad čitanosti štampe bio usklađen sa padom i usponom ekonomije. U zadnjih 12 do 18 meseci, ta povezanost ne postoji. Kombinovana prodaja štampanih i onlajn reklama je bila u padu za 7 procenata u 2007. godini.

Zadnjih godina svedoci smo ubrzanog prelaska reklamiranja na Internet. Uprkos usporavanju reklamiranja u štampi, “nacionalno tržište reklamiranja je i dalje jako,” rekao je Alexia Quadrani, analitičar u Bear Stearns & Company.

Deo krivice za ovakvo stanje snose i same novine koje su se loše adaptirale na novu eru Interneta a manjka im i kreativnost u prodaji reklama. Ali uprkos porastu čitanosti (zahvaljujući onlajn sredstvima), istina je da klijenti plaćaju samo 5 centi u proseku po Internet čitaocu, u poređenju sa 1 dolarom koliko plaćaju da bi došli do čitaoca štampanih izdanja. Ovo je dobra vest za one koji se reklamiraju ali loša vest za štampane publikacije.

Kako štampane publikacije mogu da ostanu konkurentne u borbi sa divom kao što je Internet? Čitaoci više ne zavise od novina kao glavnog izvora informacija, pošto sada mogu da dođu do najsvežijih vesti iz velikog broja izvora koje obezbeđuje Google news.

Odgovor na gornje pitanje je da novine ne mogu da budu konkurentne Internetu. Takmičenje sa Internetom je pohod sličan Don Kihotovom. Da bi novine mogle da ostanu važne u Eri besplatnih informacija, one moraju da prevaziđu svoja ograničenja i predrasude i potpunije da prigrle novi medij.

Da bi "ostale u toku", novine treba ne samo da promene pristup novim medijima već i način na koji operišu. Umesto da onlajn sajtovi dopunjuju štampane novine, odnos treba da se obrne.

Možda bi novine trebale da se ugledaju na radio stanice, koje su opstale iako su poražene od strane superiorne tehnologije.

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar