Ford i Microsoft zajednički prave “Sync”, operativni sistem za automobil

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 2 / 1398

Kompanija Ford Motor, prošle subote je skinula veo tajne sa novog sistema za zabavu i komunikaciju, zasnovanog na Microsoft-ovom softveru, koji ima za cilj da automobilu pruži sve one mogućnosti povezivanja koje ima personalni računar.

Operativni sistem “Sync” omogućava vozačima da telefon upotrebljavaju bez ruku (hands-free), da preslušavaju muziku sa najrazličitijih digitalnih audio plejera, uključujući i Apple-ov iPod, kao i da im mobilni telefon glasno iščitava pristigle SMS poruke.

Ford i Microsoft su zajednički objavili informacije o Sync-u veče uoči početka Međunarodnog Sajma elektronske opreme u Las Vegasu, kao i Međunarodnog Severnoameričkog Sajma automobila koji se održava u Detroitu. Mada u Microsoft-u nisu želeli da kažu da li će operativni sistem Sync biti isporučivan i drugim proizvođačima automobila, Velle Kolde, stariji menadžer proizvodnje, izjavio je kako njegova kompanija planira da ovaj softver instalira u preko 600 miliona automobila širom sveta.

Računarski sistemi za automobile predstavljaju potencijalno profitabilnu poslovnu šansu za najvećeg svetskog proizvođača softvera, koji nastoji da svoj biznis razvije izvan granica čisto kompjuterske industrije. “Sasvim je sigurno da je Microsoft bacio oko na ovo tržište,” kaže David Smith, analitičar firme Gartner. “To će, u narednom periodu, biti oblast ubrzanog tehnološkog razvoja.”

Mnogi proizvođači automobila grozničavo tragaju za fancy elektronskim uređajima pomoću kojih bi svoje modele izdvojili od konkurentskih. U ovome, ipak, prednjači kompanija Ford, koja, suočivši se bitnim padom sopstvenog udela na tržištu automobila i velikim troškovima restrukturiranja, uveliko radi na integrisanju popularnih audio uređaja u svoje modele.

Kompanija najavljuje da će operativni sistem Sync biti fabrički ugrađen na čak 12 modela automobila iz serije 2008, a planira se da u budućnosti on bude dostupan na svim modelima marke Ford, Lincoln i Mercury.

“Sync je ono što mlade generacije i današnji vozači zahtevaju sa aspekta mogućnosti povezivanja,” kaže Derrick Kuzak, jedna od potpredsednika kompanije Ford.

Uz pomoć Bluetooth bežične tehnologije, Sync sistem će vozačima omogućavati upravljanje mobilnim telefonom putem govornih komandi ili pomoću tastera na volanu automobila.

On se isporučuje zajedno sa odgovarajućim priključkom (jack-om), koji će većini digitalnih plejera i uređaja za skladištenje podataka omogućavati reprodukciju muzike, pri čemu će se upravljanje reprodukcijom vršiti preko automobilskog radio uređaja.

Prilikom glasnog čitanja tekstualnih SMS poruka, Sync je u stanju da prepozna uobičajeno korišćene izraze kao što je “LOL” (laugh out loud, ili “glasno se smejem”) i svima dobro poznate smiley ikonice (emotikone).

Ford-ov poslovni ugovor sa Microsoft-om sklopljen je u trenutku kada se ovaj, drugi po veličini proizvo|ač automobila u Sjedinjenim Državama, iz petnih žila upire da poveća svoj udeo na američkom automobilskom tržištu. Prodaja Ford-ovih automobila na području SAD opala je za 13 procenata u decembru mesecu, dok u 2006. godini beleži ukupan pad od 8 posto.

Kompanija se, dakle, nalazi u veoma nezavidnoj finansijskoj situaciji. Samo za prvih devet meseci protekle godine, zabeležen je gubitak od čak 7 milijardi dolara, uz predvi|anje daljih gubitaka u upravo okončanom kvartalu i vremenskom periodu koji je pred nama.

Mnogi proizvođači automobila već nude modele sa ugra|enim priključcima za iPod i druge vrste MP3 muzičkih plejera, kao i integraciju sa Bluetooth tehnologijom koja omogućava hands-free upotrebu mobilnog telefona, a kompanija Microsoft je nedavno razvila komunikacijsko-informacioni sistem za ugradnju na instrument-tablu automobila, po narudžbini italijanskog proizvoćača Fiat SpA.

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar