Ako ne možete da ih pobedite, vi im se pridružite. U ovom slučaju, "oni su" Facebook. Microsoft im se pridružio. Google hoće da ih pobedi.
Sutra, Google će lansirati svoj API za socijalno umrežavanje koji se zove OpenSocial, zajedno sa velikim brojem visoko cenjenih igrača u oblasti društvenih mreža. Među njima najznačajniji su LinkedIn, Salesforce, i Orkut, koij već postoje duže vreme i imaju značajnu vertikalnu popularnost: LinkedIn u poslovnom svetu, Salesforce u CRM aplikacijama i Orkut kao Južnoamerički MySpace ubica. Čak se i Friendster pridružio žurci. Možda ove relativno perferne društvene mreže vide Google kao njihovu kartu za borbu sa MySpace-om i Facebook-om.
Kao i Facebook, Google-ov API će obezbediti svojim korisnicima opcije za upravljanje korisničkim profilima i događajima. Ali za razliku od Facebook-a, OpenSocial će se oslanjati na standardni JavaScript za rad sa API-jem. Facebook koristi sopstvenu "FBML" specifikaciju, što znači da ne može da se koristi izvan Facebook sistema. Google-ova namera je da pridobije podršku za OpenSocial najvećeg mogućeg broja društvenih mreža. A programeri će da nahrupe ka bilo čemu što im omogućuje da uštedete sebi posao dodatnog reprogramiranja svojih vidžeta za više različitih društvenih mreža.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||