Ako se niste našli na poslu ni u jednoj od situacija koje su opisane u ovom tekstu onda ste sigurno još na fakultetu.
Nakon što sam pročitao Cell Freak-ov tekst koji govori o pravilima koja obezbeđuju da vam mobilni telefon ne uništi posao (izveden iz Steve Marr-ove knjige Business Proverbs) odlučio sam da navedem nekoliko pravila vezana za upotrebu mobilnog telefona koja ja smatram da su važna.
- Kontrolišite kada ćete odgovarati na pozive – Ovo je u stvari srž nekoličine Marr-ovih glavnih tačaka. I sve se svodi na istu stvar. Ako se nalazite na poslovnom sastanku, licem u lice sa čovekom koji se mučio da dođe do vaše kancelarije, nemojte da odgovarate na telefon. Poziv može da se ponovi. Vreme provedeno na sastanku ne može. Ne znam na koliko sam sastanaka bio koji su bili prekinuti zbog razgovora mobilnim telefonom, ali znam da je to svaki put uticalo na moje mišljenje o osobi sa kojom sam imao sastanak i/ili o proizvodu koji je ona predstavljala
- „Neograničeni minuti“ ne znače da treba dugo da pričate - Poslednja stvar koju radim kada telefoniram je da tračarim sa vama samo zato što vi imate paket sa neograničenim broje minuta razgovora. Oboje imamo posla, zar ne?
- Vožnja i unošenje telefonskog broja = katastrofa – Ovo je više tema o bezbednosti nego poslovna, ali biste trebali da se fokusirate na vožnju i da ostavite pozivanje svojih kolega u kancelariji osim ako ste se beznadežno izgubili. Trebao bih da dodam da ne volim čak ni kada moji putnici koriste svoje telefone dok ja vozim: Jednom sam išao sa poslovnim partnerom na sastanak a on je svo vreme telefonirao, umesto da smo razgovarali o strategiji nastupa na poslovnom sastanku.
- Čuvajte svoju privatnost – Ako treba da obavite poziv izađite iz prostorije ili se udaljite. Pogotovo ako se mi nalazimo u kolima.