Pisci bez izdavača osvajaju tržište i e-knjiga

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 11 / 1211

Pisci i e-knjiga

Dugo su im se podsmevali. Ali u međuvremenu takozvani autori-samizdati igraju značajnu ulogu i na nemačkom tržištu. Za izdavačke kuće to znači novu konkurenciju koju moraju ozbiljno da shvate.

  • Komentar: "Izdavači se podsmevaju autorima, bilo da je knjiga štampana ili e-knjiga. I Roulingovoj su se podsmevali kada je donosila na čitanje Harija Potera. Ako se radi o e-knjizi, stvar je još drastičnija."


Otkako ima knjiga, bilo je i autora koji su svoje rukopise sami objavljivali i nisu čekali da im se smiluje neka izdavačka kuća. Jedina razlika: objavljivanje knjige u vlastitoj režiji danas gotovo da ne košta ništa. Nekoliko klikova na internetu i e-knjiga je već objavljena. Po želji, može se dobiti i štampana verzija – sasvim jednostavno, po narudžbini.

Iako danas svako može da objavi knjigu, to ne znači naravno ni izdaleka da je tržište sada preplavljeno visokokvalitetnom literaturom. Svejedno, kvalitet knjiga objavljenih u vlastitoj režiji u Nemačkoj stalno raste, a time i njihova prodaja. Taj trend prati i Volfgang Tišer koji vodi internet stranicu literaturcafe.de. „Sve je više autora koji tačno znaju kako i za koga treba da pišu i kako se dobro umrežiti“, kaže Tišer.

Uspeh zahvaljujući internetu - Ine Kerner prodaje dovoljno knjiga da može profesionalno da piše

Među takvim autorima je i Ina Kerner, koja je zapravo na početku htela da krene sasvim klasičnim putem. Imala je ideju za priču, sela je, napisala i na kraju rukopis poslala na adrese raznih izdavača. To je bilo početkom 2009. Rezultat je bio razočaravajući. Dugo joj niko ništa nije odgovarao, kasnije su počele da stižu negativni odgovori. Ina Kerner je zanemarila ovaj projekat i posvetila se ponovno svojoj svakodnevici: porodici i svom tonskom studiju.

Sredinom 2011. saznala je za mogućnost da preko internet prodavnice Amazon sama objavljuje knjige. Dizajnirala je naslovnu stranu i postavila tekst na internet. Bio je to korak koji se isplatio. „Nakon 14 dana prodala sam 45 primeraka, na to sam već bila prilično ponosna“, priča ova autorka. Ali pravi zalet se dogodio uoči Božića 2011, kada je ukupno prodano 1.500 primeraka. „To je u onom trenutku bilo jako puno. Odjednom se pojavljujete u popisima čitanih knjiga. Tako vas lakše čitaoci pronalaze.“ Nakon toga, autorka je napisala i dva nastavka ove knjige, napravivši trilogiju. I oni su se dobro prodavali, tako da je na kraju odlučila da zatvori tonski studio i posvetiti se isključivo pisanju.

Izdavači još uvek imaju prednost - Elektronska knjiga besplatno, štampana već košta

Primer Ine Kerner je lepa priča o uspehu koja pokazuje i na koji način funkcioniše tržište. Jer u međuvremenu su se za nju zainteresovali i različiti izdavači. Uprkos mogućnostima koje nudi samizdat, mnogim piscima je najmilije da nađu izdavača. Jedan od razloga je da kod izdavanja u sopstvenoj režiji, interesovanje vlada samo u pojedinim žanrovima. Posebno su popularne krimi-priče i fantastika, dakle literatura koja se brzo i puno konzumira.

Ali svejedno, uz pomoć izdavača ili bez njega, danas veliku ulogu u reklamiranju igraju društvene mreže poput Fejbuka i Tvitera, ali i blogovi i sopstvene prezentacije. Autori moraju sami da se aktiviraju kako se ne bi izgubili u masi. „Većina izdavača nema kapaciteta da se na isti način brine o svim svojim autorima“, kaže Bruno Bak iz Akademije za autore u Berlinu. Stoga svako mora sam da se potruditi za prisustvo na internet platformama. I to ne u obliku reklame. Većina čitalaca više voli razmenu mišljenja sa autorom.

Autori: Petra Lambek / Snježana Kobešćak

Odg. urednik: Nemanja Rujević


DW

.

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

Ostavite komentar, svakoga dana ćemo nekoga nagraditi.