Američka Medicinska Asocijacija još nije spremna da zavisnost od kompjuterskih igara rangira tame uz rame sa zavisnošću od kockanja, ali sigurno ste čuli razne priče vezane za ovaj problem, a neke su prilično zastrašujuće.
U Južnoj Koreji jedan čovek igrao „StarCraft” to smrti. Tu je i par iz Rina koji je zapostavio svoju decu zbog igranja igre „Dungeons & Dragons Online.” Svet igrača priznaje adiktivnu prirodu ovih igara, dok je svet psihologa još uvek ignoriše.
Ono što treba saznati je kako igre postaju zavisnost. Šta je to u igrama kao što su „World of Warcraft,” „EverQuest” ili „Call of Duty” što pretvara dobre ljude u crvenooke zombije koji zaboravljaju da plate svoje račune. Da se igre razvijaju tako da postanete zavisni od njih?
„Da, naravno. Glavni cilj u razvoju jedne igre je baš to,” kaže Džejson Kapalka, ko-osnivač kompanije za razvoj igara PopCap.
On i njegov tim prave „Peggle” i “Bejeweled” – igre koje ne zahtevaju posvećenost od 40 sati nedeljno. Model poslovanja kompanije, kao i većine sitnijih kompanija za razvoj igara je „probaj pre nego što kupiš.” Zato je važno upecati igrače igrom što brže kako bi stvarno kupili igru.
Pripremio: Marko Kusurović
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||