Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Pet linija koda - refaktorisanje, kada i kako

Pet linija koda - refaktorisanje, kada i kako

Popust cena: 1930 rsd

Recepti za čist kod

Recepti za čist kod

Popust cena: 2100 rsd

Za sada još nema potrebe za DirectX 10

John Carmack, vodeći programer kompanije id Software i čovek kojem dugujemo najveću zahvalnost za igrice kao što su Doom i Quake, izjavio je da ne želi da uđe u posao oko programiranja DirectX-a 10, te da će se radije usredsrediti na projektovanje igrica za Xbox 360 igračku konzolu.

“Lično, ne bih želeo da u ovom trenutku započnem sa nečim kao što je DX10. Mislim da treba malo spustiti loptu i sačekati dok se za njim ne javi zaista jaka potreba,” izjavio je gospodin Carmack u jednom intervjuu.

Ovo nije prva izjava u kojoj Carmack napada PS3 i, istovremeno, hvali Xbox 360. Najpoznatiji programer id Software-a, za Xbox-ov SDK kaže da je “osvežavajući” i ide čak dotle da ovo Microsoft-ovo razvojno okruženje označava kao “najbolje, u poređenju sa svim ostalim igračkim konzolama, za šta prevashodno treba zahvaliti dugogodišnjem iskustvu ove kompanije u proizvodnji softvera.”

“Naročito mi se dopada posao koji trenutno obavljam za (Xbox) 360-ticu,” kaže on, “jer se verovatno radi o najboljem grafičkom API-ju koji je do sada napravljen.” Čini se, dakle, da je, barem u svetu kompjuterskih igara, funkcionalnost mnogo bitnija od lepog izgleda. Ova činjenica naročito dolazi do izražaja kada govorimo o igricama kao što je, na primer, Far Cry, koja je bila prilično nepopularna, iako se u vreme objavljivanja odlikovala do tada najboljim sveukupnim renderovanjem.

U svetu 3D igara, Carmack-ov glas ni izdaleka nije jedini koji je izrazito kritički nastrojen prema Sony-jevoj ikračkoj kontoli PS3. Gabe Newell, direktor kompanije Valve Software, u jednom nedavnom intervjuu je izjavio sledeće:
“Po mom mišljenju, PS3 predstavlja potpuni promašaj sa velikog broja različitih aspekata. Sada je potpuno jasno da je kompanija Sony izgubila vezu sa potrebama kako korisnika tako i programera. Iako će se to možda učiniti zakasnelim savetom, preporučio bih im da jednostavno odustanu od čitavog projekta i krenu ispočetka. Prosto, kažite ’Ovo je bio užasan promašaj i jako nam je žao zbog toga, te ćemo stoga obustaviti svaku dalju prodaju ovih uređaja i prestati da programere ubeđujemo kako bi trebalo da prave igrice za njih.’”

Mada je, početkom prošle godine, iz firme Valve Corp. stigla zvanična potvrda o planovima projektovanja igara za PlayStation 3 i Xbox 360, do sada nije bilo novih vesti o eventualnom početku realizacije ovog projekta. Zaista ne znam da li PS3 konzoli stvarno nedostaju neke ključne karakteristike koje bi jedan savremeni SDK (Software development kit) trebalo da ima, ili programeri prosto imaju urođenu averziju prema Sony-ju, ali je činjenica da su najoštrije kritike ovog uređaja došle od strane dva čoveka sa najjačom reputacijom u oblasti 3D igara. A kada oni progovore, ljudi ih obično sa velikom pažnjom slušaju.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272