Studija praćenja očiju koju je publikovao mediapost.com kaže da će reklamu koja je postavljena iznad glavnog sadržaja web stranice videti 100% posetilaca sajta, iako će je samo 60% stvarno pročitati. U slučaju da su reklame postavljene ispod glavnog sadržaja, samo 25% posetilaca će stvarno videti reklamu.
Ovo je veoma loša vest za one koji plaćaju reklamiranje na web sajtovima po CPM sistemu (cost per thousand).
To znači da 75% saobraćaja na vašem web sajtu nikada neće videti reklamu postavljenu ispod glavnog sadržaja, iako će onaj ko se reklamira da plati kao da je 100% posetilaca videlo reklamu.
Ovi procenti se dalje smanjuju čim pomerite reklamne jedinice iz centra na levu ili desnu stranu web sajta (vidite grafikon).
Na ovom grafikonu od MarketingSherpa [PDF], donji deo plave linije predstavlja ukupne procente posetilaca koji su videli reklamu, dok gornji deo predstavlja ukupan broj posetilaca koji skroluju do tačke na kojoj su reklame vidljive na njihovom monitoru.
Ovo je podatak koji nam govori da pored saobraćaja i broja otvorenih stranica, mesto na koje se postavljaju reklame je takođe veoma bitno za kompanije koje se reklamiraju, ako žele (naravno da žele) da postignu maksimalni efekat.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||