Skakavci su aktivni i zimi. Zahvaljujući Biljani Srbljanović, i reditelju Dejanu Mijaču. I glumcima.
Makar u pozorišnoj predstavi. U Jugoslovenskom dramskom pozorištu.
Link.
U doba relativizovanja svega, kao i opšte racionalnosti tržišta, komadu Skakavci pripada uloga da se pomoću estetike rizika bavi ekstremima emocija koje uvek sadrže i mogućnost kršenja povredjenih tabua. To se kršenje odvija onda, kada se od gledalaca očekuje da uspostave neki odnos prema onome što se dogadja u njihovom prisustvu, dakle onda kada više nema sigurnog odmaka za koji se činilo da osigurava estetsku razliku izmedju gledališta i pozornice. Upravo stvarnost ovog komada, činjenica da se poigrava tom granicom, predodredjuje ga za delovanje u kome se ne formuliše neka »etička« stvarnost, već dolazi do situacije u kojoj se gledalac suočava sa bezdanim strahom od starenja ali i od starosti. Tako postaje još jednom očigledno da ovaj komad dostiže svoju estetsku i etičku stvarnost realizacijom užasa, povredom osećaja, dezorijentisanošću koji upravo posredstvom dogadjaja i postupaka koji se čine »nenormalnima«, asocijalnim ili ciničnim, suočava gledaoca sa njegovom sopstvenom prisutnošću, pritom ne uskraćujući mu ni šok prepoznavanja, ni zabavu, ni bol, ni zadovoljstvo.
Srpsko-albanski film „Medeni mesec” Gorana Paskaljevića, odabran je da otvori Međunarodni filmski festival za ljudska prava koji će biti održan u aprilu u španskom gradu San Sebastijanu. Na posebnoj svečanosti, gradonačelnik San Sebastijana uručiće Paskaljeviću i Specijalnu nagradu za humanost koja krasi njegova filmska dela. Link.
Link.
Link.
Nema plakata.
Nema slika glumaca, reditelja....
Nema skoro ničega.
Posebna atrakcija ovogodišnjeg Gitar art festivala je popularni francuski bend „Air“, koji će po prvi put nastupiti u Srbiji 10. februara u „Beogradskoj areni“.
U ovom romanu, Doris Lesing prati svoju junakinju kroz najmučniji period života prelaska između mladosti i starog doba, između Londona i Španije i Turske, između supruga i ljubavnika, između skladnog života i ludila. Kejt Braun stiče nezavisnost koja ne nudi nikakvu izvesnost i suočava se sa vlastitim, sazrelim bićem.
Link ka knjizi i korpi za naručivanje.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||