Novi muzički servis gBox se izgleda nametnuo kao jaka konkurencija trenutno vladajućem iTunes-u. Iza njega stoje imena kao što su Google i MySpace, pesme se skidaju bez zaštite autorskih prava, a velika imena u muzičkoj industriji već prelaze na njegove usluge. Tako velike izdavačke kuće kao što su SonyBMG i Universal svoje onlajn prodavnice otvaraju u ovom novom muzičkom servisu, koji se (kao što smo već rekli) zove gBox.
Slušaoci mogu svoje omiljene muzičke numere da skidaju direktno preko gBox-a ili putem Amazona. Međutim, te opcije još uvek dostupne samo američkim korisnicima koji koriste Internet Explorer. Čudno je i to da ako korisnik izabere preuzimanje DRM verzije pesme, tada gBox ne nudi podršku za Apple Macintosh računare.
Za što veći uspeh gBoxa pobrinuće se Google sa oglasnim prostorom koji je zakupio Universal. MySpace se takođe uključio u promociju, a radi boljeg povezivanja kreatori servisa su osmislili muzičku wish-listu za blogove, koja će se ubacivati posebnim kodom na stranice.
Novi konkurent vladajućem iTunes-u postao je konkurentan zahvaljujući kreativnoj marketinškoj strategiji i istom cenom od 99 centi po pesmi, ali su ovde uslovi mnogo fleksibilniji, pošto pesme dolaze bez omrznute DRM zaštite autorskih prava. To znači da se MP3 pesme mogu preslušavati na svim uređajima, a mogu i da se kopiraju.
"Posvetili smo se istraživanju novih načina povećanja prisutnosti naših muzičara onlajn, a istovremeno korisnicima ponuditi najviše što možemo kad je u pitanju pronalaženje i kupovina muzike", rekao je o ovom partnerstvu Doug Morris, Universalov CEO.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||