Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Ajax - trikovi

Ajax - trikovi

Popust cena: 1590 rsd

ColdFusion MX

ColdFusion MX

Popust cena: 400 rsd

Igre za više platformi – noćna mora za programere

Da li ste ikada pomislili koliko je programerima teško da prebace neki naslov na drugačiju konzolu, za koju originalno nije dizajniran? Pa, moram reći da je to veoma lepo od vas ako jeste. Ali probaćemo ovde da pronađemo odgovore na to pitanje.



Za početak, evo izjave Mathieu Ferlanda, starijeg proizvođača za Sprinter Cell: Conviction, na ovu temu: “Programiranje igara za više konzola nije toliko teško ali zahteva određene kompromise, obično kompromise koji se tiču kvaliteta. Veoma je velika prednost ako ne treba da se brine o programiranju i za druge konzole, zato što možete jednostavno da se fokusirate i da programirate prateći tehnički dizajn koji savršeno pristaje konzoli. U tim slučajevima, naš rezultat je bolja performansa a takođe omogućava i integrisanje sadržaja koji se verovatno ne bi našao u igri da je rađeno programiranje i za druge konzole".

Međutim, postoji mala razlika između prebacivanja igre sa jedne konzole na drugu i višeplatformskog programiranja. Ja nisam programer niti računarski sveznalica ali ću pokušati da objasnim nešto što se nadam da ima smisla.

Mathieu Ferland-ova izjava je logična, ali je tačna samo ako je igra razvijena za dobru konzolu, konzolu nove generacije, samo da bi kasnije bila prebačena na uređaje manjeg kvaliteta iste generacije, ili čak iz prethodne generacije platformi za igranje.

Međutim, slično je čak i ako je data igra razvijena za konzolu lošijeg kvaliteta, pošto postoje problemi sa kontrolama i grafikama koji treba da se reše. Ali generalno gledano, teže je prebaciti igru na konzolu koja ima manje konjskih snaga kada je originalno bila dizajnirana za veoma moćnu konzolu kao što je PS3. E, ovo je mesto gde na scenu stupaju kompromisi.

Da bi igra sa PS3 zasijala na konzoli kao što je Wii (bez uvrede Nintendo obožavaoci ali svako se slaže da je PS3 bolji), programerski studiji će prvo trebati da iseku neke vizuelne detalje, zatim da porade na vremenu učitavanja, pošto Wii mašina ima daleko manje procesne moći nego PS3, ali je jedna stvar sigurna: jednom kada je igra prilagođena za Wii, znaćete da će kontrolna šema igre biti pojednostavljena za više od 50 procenata.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272