Pored uobičajenih uvodnih rubrika predstavljamo vam pobednike konkursa World Press Photo 2014. Najekskluzivniji deo časopisa svakako je portfolio Dejvida Linča, režisera i multimedijalnog umetnika.
Tema novog broja jeste autoportret, a priču počinjemo svojevrsnim istraživanjem Jelene Matić o Autoportretu u srpskoj fotografiji, temi koja je u velikoj meri neobrađena. Popularna istorija fotografije donosi istorijski razvoj i aspekt autoportreta na delima velikana svetske fotografije. Sledi prikaz onoga šta u ovoj oblasti imaju da pokažu mladi autori i za kraj tu su odabrane fotografije od preko 400 fotografija pristiglih u prvom krugu na istoimeni godišnji konkurs časopisa.
Praksa na delu svojevrsna je prezentacija naše fotografske radionice o ultrabrzoj i strobo fotografiji, a ilustrovana je fotografijama polaznika radionice. Na to se nastavlja priča o obradi fotografija u Photoshopu, nastalih na radionici.
Za one koji vole analogne tehnike Damir Tiljak spremio je priču o lit razvijanju, neobičnoj i malo korišćenoj tehnici.
Nasuprot analognim
tehnologijama Emma Szabo predstavlja Google Earth virtualni prostor u
kojem pojedinici tragaju za neobičnim prizorima naše planete.
Foto škola Vladimira Červenke nastavlja se tekstom o povezivanju primarne i sekundarne konstrukcije fotografske slike, a tu je i prikaz o prvoj ReFoto školi fotografije.
Rubrika Tehnika počinju “okršajem” jer je ovoga puta Boris Bjelica "u arenu" ubacio fotoaparate različitih konstrukcija ali sličnih mogućnosti: Nikon D610 (D-SLR) protiv Sony Alfa7 CSC (MILC).
Sledi i priča o
evoluciji Nikona D4s, top modela ove firme koji donosi niz
unapređenja. Za sve koji vole tzv. “prajm” objektive
predstavljamo svetlosno jak Sigma 35 mm f/1,4.
U kolekcionarskom uglu našao se Photavit Standard IV, minijaturni “lajka” fotoaparat.
Zahvaljujemo se svima na strpljenju i pozivamo vas da nam prenesete svoje utiske o najnovijem broju vašeg i našeg časopisa.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||