Kako se računari koriste na poslu

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 20 / 1226

U današnje vreme, vreme široke primene računara, većina preduzeća ima računare koji mogu doprineti njihovom poslovanju. Računari na  poslu se mogu koristiti na različite načine, ali osnovna namena im je da povećaju produktivnost radnika kroz lakšu međusobnu saradnju, komunikaciju i razmenu ideja.

U malim preduzećima ovo povećanje produktivnosti možda nije toliko veliko i lako merljivo, ali u velikim kompanijama povećanje produktivnosti kroz upotrebu računara može da omogući znatno smanjenje troškova, povećanje profita, brži i efikasniji rad, kao i oslobađanje radne snage za kreativnije poslove.

Situacije gde računar može biti prikladniji od osobe za izvođenje poslova

Postoji veliki broj situacija u kojima su računari prikladniji za obavljanje poslova. Sve one situacije i aktivnosti (intelektualne ili ručne) koje mogu da budu izvršene praćenjem eksplicitnih pravila, to jest, u kojima se obavljaju neki rutinski poslovi (ispunjavanje formulara, kalkulacije, biranje ili sortiranje, skup poslova koji se ponavljaju) idealne su za angažovanje računara. Na taj način smanjuje se potreba za radnicima koji obavljaju ove rutinske zadatke. U ekonomskom žargonu, računari i radnici koji izvršavaju rutinske zadatke su "zamene", sa tom razlikom što će ove rutinske zadatke računar obaviti višestruko brže i preciznije od čoveka.

Pored toga, računari povećavaju produktivnost radnika tako što ih oslobađaju za obavljanje nerutinskih zadataka koje računari ne mogu da obavljaju, kao što su rešavanje problema i složene komunikacione aktivnosti, kao što je formiranje i testiranje hipoteza, medicinske dijagnoze i upravljanje drugima.

U ekonomskim terminima, računari koji obavljaju rutinske poslove i ljudi koji obavljaju nerutinske poslove se međusobno dopunjuju.

Načini korišćenja aplikacija u poslovanju

Poslovni program je bilo koji program koji pomaže u povećanju produktivnosti poslovanja ili merenju produktivnosti poslovanja. Ovaj termin obuhvata ogroman broj varijacija upotrebe i programa unutar poslovnog okruženja i može da bude kategorizovan na sledeći način:

  • Poslovni programi malih firmi se generalno sastoje od kućnih programa za knjiženje i kompleta za kancelariju kao što su Microsoft Office i OpenOffice.org.
  • Preduzeća srednje veličine, ili SME, imaju širi raspon programa koje koriste, kao što su programi za knjiženje, programi za saradnju između zaposlenih, programi za upravljanje odnosima sa klijentima, programi za upravljanje ljudskim resursima, programi za upravljanje zajmovima, programi za kupovinu, programi za servise i drugi programi za poboljšanje produktivnosti preduzeća.
  • Poslednji segment obuhvata programe na nivou kompanija, kao što su programi koji služe za planiranje resursa kompanije, upravljanje sadržajima kompanije, upravljanje poslovnim procesima i upravljanje kružnim tokom proizvoda. Ovi programi su ekstenzivni i često dolaze sa modulima koji ili dodaju izvorne funkcije ili inkorporiraju funkcionalnost programa drugih proizvođača.

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar