Lideri Facebooka: Mi smo kablovska na Netu

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 1 / 1229

Chamath Palihapitiya, potpredsednik odeljenja za marketing i kontrolu poslovanja u Facebooku, vrbuje preduzetnike na konferenciji TieCon.

SANTA KLARA, Kalifornija – Kao što bi se i moglo očekivati od jednog potpredsednika odeljenja za marketing, Chamath Palihapitiya je vrlo ubedljiv kad treba da vam proda priču.

A priča je: Facebook je platforma nove generacije koja će svakog iole ambicioznog preduzetnika (sa odgovarajućom aplikacijom) preko noći pretvoriti u Internet čudo. Nakon iznošenja ove teze, Palihapitiya je na brzinu izbrbljao i statistiku koja tome ide u prilog.

Naveo je da je prosečno vreme za koje preduzetnik može da napravi Facebook aplikaciju – od 2 do 15 nedelja, kako su u anketi naveli sami programeri, i da je potrebno imati od 1 do 5 zaposlenih. Takođe, da oko 33 odsto autora Facebook aplikacija tvrdi da njihovi profiti dostižu i do 500.000 dolara mesečno. I kao poslednji podatak Palihapitiya je naveo da barem jedna četvrtina aplikacija na Facebooku ima 100.000 svakodnevno aktivnih korisnika.

"Lakše je ući u igru nego ikad ranije," Rekao je Palihapitiya publici okupljenoj na TieCon konferenciji prošle subote. "Kad napravite nešto što ljudi koriste za druženje, vi ste samim tim napravili i distributivnu mrežu. Vaši korisnici postaju vaši promoteri."

Palihapitiya, koji je u toku svoje karijere radio na visokoprofitabilnim investicijama u Mayfield fondaciji i vodio tim AOL chat aplikacije, pokazao je da dobro poznaje svoju publiku. TieCon je dvodnevna konferencija koju uglavnom posećuju preduzetnici iz oblasti novih tehnologija; ovog puta privukla je čak 4000 gostiju. Doduše neki od posetilaca izrazili su mišljenje da je govor bio tanak (jer su korišćeni izrazi tipa “ljudska biblioteka”) i da je previše rabljen PowerPoint. Ali bilo je i posetilaca koji su razgovor videli kao “dobru prodaju”.

Privlačenje većeg broja programera na Facebook od suštinskog je značaja za razvoj kompanije koja teži da postane mrežni operater Interneta.

"Mi sebe u suštini vidimo kao kompaniju koja pruža tehnološku podršku. Mi smo kablovska kompanija koja stvara provodnike za distribuciju privatnih i poslovnih informacija o ljudima”, izjavio je.

"Pravila distribucije se iz korena menjaju. Danas je dovoljno da se proizvod svidi samo jednoj osobi koja će se zauzeti za taj proizvod, preporučiti ga svojim prijateljima, a oni će mrežu širiti dalje.”

Šta Facebook dobija time što će postati kablovska kompanija Interneta? Palihapitiya nije jasno odgovorio na ovo pitanje, ali se odgovor uglavnom vrti oko već pomenutih privatnih i poslovnih informacija o pojedincima i njihovim prijateljima. Pomenuo je i da se na zaradu programera na Facebooku (uglavnom od reklamiranja) ne plaća porez. Najavio je da će i sam Facebook kreirati sopstvene proizvode preko kojih će programeri moći da zarađuju, što se verovatno odnosilo na platformu za advertajzing.

Prošle godine, ova kompanija je jasno iskazala svoju posvećenost programerima kad je uvela Facebook Fond (ili fbFund), koji je dodeljivao i do 250.000$ preduzetnicima s dobrom idejom, ne tražeći akcioni kapital. (Facebook je ovu inicijativu sproveo u saradnji sa Accelom i fondacijom Founders). Naveo je da Facebook već finansira Indijce koji u Njujorku rade na aplikaciji namenjenoj ljudima koji planiraju venčanje i žele da im njihovi prijatelji u tome pomognu. U stilu kampanja za Nike, on je pozvao preduzetnike da “se naoštre i jednostavno to urade.”

Izvor: www.news.com

Pripremila: Gordana Marjanović

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar