Microsoft PR: Gori nego FBI?

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 4 / 1269

Novinar informativnog časopisa Wired, Fred Vogelstein, nedavno je napisao članak o Microsoft-ovom Channel 9 projektu, koji predstavlja neku vrstu internog projekta koji je kompanija pokrenula da bi komunicirala sa spoljašnjim svetom, i sve to bez korporativne intervencije ili nadzora. Dovde sve funkcioniše kako treba: MSFT-ovi tehnički fanatici ga vole, i Channel 9 je razvio sliku o kompaniji iz Redmonda kao potencijalno dobrom mestu za rad. Ovde ćete pronaći čitavu Vogelstein-ovu priču.

1 
Ali, u tipičnom Microsoftovom stilu, jedan korak napred je praćen sa nekoliko gigantskih koraka nazad. U ovom slučaju, Microsoftova PR agencija, Waggener Edstrom, slučajno je poslala Vogelstein-u njegov sopstveni interni dosije, 13 strana detaljnog opisa o Vogelstein-u, njegovom stilu pisanja i intervjuisanja, pričama koje je napisao, i o Wired časopisu uopšte.

PR agencije standardno čuvaju beleške i dosijee o reporterima sa kojima su radili. Ja sam tražio nekoliko puta da vidim svoj dosije: PR (skraćenica od public relations) ljudi ih često lično donose sa sobom na sastanke i obično možete da pogodite kada imaju jedan kod sebe. Nikada mi nije uskraćena mogućnost da ih pročitam. To su redovno bili bezopasni pasusi o tome gde sam radio, koliko dugo sam na trenutnom poslu, i možda neki lični podaci o mojim ostalim projektima, gde sam išao na koledž ili o mojoj porodici. Vrsta stvari koja je dobra za lagani razgovor i građenje prijateljstva u toku sastanka gde bi inače novinari mogli da budu skeptični i uzdržani.

Ali fajl koji se odnosio na Vogelsteina je nešto što ja nikada nisam video. Po njegovim rečima, to su detaljne beleške od 5.500 reči, strategije o tome kako da se pokuša njime manipulisati i stvari koje su više nego uvredljive. Naravno, ovaj fajl nikada nije trebao da dođe u ruke samog Vogelsteina, ali jeste (Znate li kako se to desilo? Koliko puta ste pisali prijatelju email o nekoj drugoj osobi i greškom u liniju “To” upisali ime upravo one osobe koju ogovarate?) Wired časopis je publikovao ceo slučaj, koji možete da pročitate ovde u PDF formatu.

WaggEd-ov predsednik je pokušao da umanji ceo slučaj kao nešto što ne treba da nas brine. Naravno, on je predsednik PR agencije, tako da je izokretanje činjenica njegov posao. Elem, on nije napravio od toga veliki problem. Da, svakako da je u njegovom interesu da obezbedi svom klijentu (Microsoftu) najbolje moguće informacije, ali na određenom mestu treba da povučete liniju i ne pokušavate da manipulišete novinarima i da ih vređate u zvaničnim dokumentima.

Pročitajte oba Vogelsteinova blog posta i WaggEd-ov odgovor i sami prosudite da li je takva praksa odgovarajuća ili etična. Ne sumnjam da će oni nastaviti sa tom praksom. WaggEd ne odgovora na telefonske pozive u vezi ovog slučaja.

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar