Približava se kraj 2007. godine, kao i pokušaj Microsofta da povrati tlo pod nogama u žestokoj borbi u areni tržišta pretraživanja.
Prema najnovijim podacima, Microsoft ima dva velika problema: da privuče ljude da koriste Live Search, i da konvertuje ljude u korisnike kojima će Live Search biti glavni portal za pretraživanje. U prevodu: ne ide im baš dobro.
Najnoviji statistički podaci koje je publikovao Nielsen Online pokazuju da Live Search i MSN mogu da se pohvale samo sa 12.0% svih pretraživanja u SAD-u u novembru, u poređenju sa 13.8% u oktobru. Ovi brojevi blede kada se uporede sa Google-ovim rezultatima, koji su bili manji u novembru ali su ipak povećali svoj udeo na tržištu pretraživanja na 57.7%.
Pa u čemu je problem? Jednostavno: u imenu. Vi lako možete da kažete nekome u neobaveznom razgovori da "Google-uje" nešto, ali ako kažete nekome da "Live Search-uje" nešto, najverovatnije ćete dobiti samo podsmešljivi pogled.
Šalimo se, naravno da nije u pitanju ime, ali smo to rekli samo zato da ne bismo ulazili u analiziranje velikog broja faktora koji stoje iza filozofije i prakse web pretraživanja. Ko zna, možda se jednom i upustimo u ovu veoma opširnu i složenu temu. Ali svakako to nećemo da uradimo par sati pred Novu Godinu.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||