Na današnji dan (26. jun 1974.) – bar kod

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 3 / 2074

1974: Blagajna u supermarketu (Troy, Ohio) skenirala je pakovanje žvakaćih guma preko bar koda.  To je bio prvi proizvod čija je cena proverena pomoću UPC-a (Universal Product Code).

Pre pojave bar koda prodavci su morali da zalepe nalepnicu sa cenom na svaki proizvod u prodavnici. Radnice na kasi su morale da pronađu i pročitaju cenu na proizvodu i da je ručno ukucaju u kasu. Ovaj proces je bio težak i komplikovan a rukovodioci u prodavnicama nisu imali podatak koliko je proizvoda prodato a koliko je ostalo na policama i u magacinu.

Postojala su četiri metoda dopunjavanja polica sa robom. Prebrojavanje proizvoda na policama i u magacinu, naporan posao popisa robe noću svakog vikenda, uzimati svu robu koju vam nude dobavljači, ili da nagađate.

Studenti Dreksel univeziteta Bernard Silver i Norman Vodlend počeli su 1948. godine da rade na unapređenju sistema za praćenje robe u prodavnicama. Počeli su sa oznakam od mastila koje su sijale na ultraviolentnom svetlu. Ali ovaj način je bio skup i bilo je teško održati postojanost mastila.

Norman Vudlend je razmišljao da bio Morzeova azbuka bila dobar način za obeležavane proizvoda, ali proizvod je onda morao da bude postavljen pod određenim uglom u odnosu na optički čitač. To nije bilo praktično. Jednoga dana Norman se odmarao na plaži i u pesku crtao tačke i crte Morzeove azbuke. Onda ih je onako besposlen produžio i dobio vertikalne linije i površine. I eto ideje – ove duguljaste oznake će biti čitljive za optičke čitače koda iz bilo kog ugla.

Bar kod
Bar kod (eng. barcode) je način označavanja proizvoda nizom crnih i belih linija koje je moguće posebnim uređajima lako optički prepoznavati. Koristi se u procesu identifikacije proizvoda, vozila, vagona, paketa, robe. Koristi se svuda gde je potrebno nešto brzo prepoznati. najpoznatiji primeri su u prodavnicama, super i hiper marketima.

I dok su ranije prodavačice morale znati napamet cenu proizvoda, danas je u postupku naplate potrebno robu identifikovati na blagajni, tj. računar uz pomoć čitača bar koda samo prepoznaje o kojem se proizvodu radi i iz baze podataka uzima podatak o ceni i prikazuje na računu. Istovremeno sa prijavljuje bazi podataka da je određeni proizvod prodat i da sa po dostizanju, minimalne predviđene količine na zalihi, automatski izvrši nova porudžbina proizvođaču.

Ceo tekst

Pripremio: Milenko Kusurović

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar