Osam razloga zbog kojih bi srednjoškolci trebalo da budu na LinkedIn-u
Srednjoškolci i LinkedIn
Ja predviđam da će
LinkedIn uskoro pomeriti njihovu starosnu granicu ili je u
potpunosti eliminisati. Razmislite o tome da je starosna granica na
Facebooku 13 godina, a sajt svakodnevno koriste stotine hiljada, ako
ne i milioni dece mlađe od 13 godina. Za razliku od Facebooka,
LinkedIn nema određeno mesto za unos datuma rođenja.
Evo primera kako tinejdžeri mogu da ga
koriste: Ranije ovog meseca, kada se prijavljivala za posao, nadajući
se da će se zaposliti nakon završavanja srednje škole, 29. maja,
Genella Minot, 17-godišnjakinja iz Port Saint Lucie-a, Fla. ,
shvatila je da umesto da pošalje revidirani rezime za svaki novi
posao, može da kreira profil na LinkedIn-u i postavi ga tamo. Takođe
se nada da će potencijalni poslodavac videti njenu LinkedIn stranicu
i ponuditi joj posao. “Tamo su sve moje informacije,” kaže ona.
“Nadam se da će poslodavac da dođe do nje. ” Minot-ine
kvalifikacije uključuju sertifikate za reanimaciju i prvu pomoć i
kurs za brigu o deci od 40 sati koji je završila u Florida
Department of Children and Families. Takođe, radila je kao
omladinski mentor i volontirala u regionalnom zdravstvenom centru.
Njen cilj: briga o deci ili zdravlju u toku leta što bi mogla da
radi kao honorarni posao kada na jesen započne studije na Indian
River State College-u.
Da sam ja Minot-in savetnik za
karijeru, dao bih joj neka uputstva kako da ojača svoj profil.
Najvažnije je da bi trebala da se poveže sa odraslima, uključujući
nastavnike i supervizore na njenom volonterskom radnom mestu.
Trenutno ona nema nijednu vezu, što znači da uskraćuje jednu od
najvećih moći LinkedIn-a, mogućnost da se razgrana od svojih
kontakata do drugih ljudi koje ne poznaje lično. Čak i ako se
poveže samo sa rodbinom, postaviće sebe u jaču poziciju za buduće
umrežavanje. Moguće je, na primer, da njena tetka ima prijatelja i
obdaništu gde ona želi da radi.
Evo osam razloga zbog kojih mislim da
bi srednjoškolci trebali da budu na LinkedIn mreži:
1. Da biste dobili prilagođen LinkedIn
URL. To će postaviti vašu LinkedIn stranicu na vrh Google
pretrage vašeg imena. Što ranije to uradite tim bolje. Evo kako da
to uradite: Na stranici vašeg profila pored pravougaonog sivog
dugmeta “Edit”, desno od vašeg imena, kliknite na padajući
meni, a zatim kliknite na “Manage public profile settings. ” Na
polovini stranice sa desne strane videćete sivu liniju sa tekstom
“Your public profile URL. ” Ispod linije, kliknite na plavi tekst
“Customize your public profile URL. ” Unesite vaše ime i prezime.
Ako je ono već zauzeto, pokušajte da obrnete redosled – prvo
prezime pa zatim ime. Ako je i to zauzeto, pokušajte da dodate i
inicijale ili skraćenicu za mesto u kojem živite. Pošto je sada
LinkedIn veoma popularan, ovo može biti malo problematično za
korisnike koji imaju uobičajeno ime. Ali i PetarPetrović75 je bolje
nego nasumični URL koji vam sajt dodeljuje.
2. Da biste kreirali trajne veze. Možda
vas profesor književnosti voli, a pre nego što je postao profesor
radio je u izdavaštvu, gde biste vi želeli da stažirate. Ili
direktor kampa u kojem ste radili prošlog leta ima bliskog
prijatelja u bolnici u kojoj pokušavate da dobijete poziciju
honorarnog istraživača. Umreženi kontakti kao što su ovi mogu da
budu veoma vredni. Povežite se sa što više odraslih koji poznaju
vas i vaš rad. Vršnjačke veze su takođe veoma važne. Vaši
prijatelji i njihovi prijatelji možda upravo rade na mestu na kojem
biste i vi želeli.
3. Da biste dobili preporuke i
podršku. Ako radite volonterski staž u prodavnici motocikla,
zamolite šefa da vam napiše sjajne preporuke u kojoj se spominju
specifične stvari koje ste dobro uradili, kao što je odnos sa
klijentima, i da uvek stižete ranije i odlazite kasnije sa posla.
Učenici kao što je Minot, trebali bi da specifikuju svoje veštine
iz duge liste koje LinkedIn nudi, kao što su briga o deci, razvoj
deteta i zaštita dece. Odrasli sa kojima je radila na volonterskim
poslovima će je podržati. Pošto se podrška akumulira tokom
vremena, dobro je početi što ranije.
4. Da biste istakli nagrade. Ako
ste član ozbiljnog akademskog kluba kao što je debatni tim i
osvajate nagrade, ili je vaš esej osvojio nagradu na nacionalnom
konkursu za pisanje, potencijalni poslodavci će to želeti da znaju.
Kreirajte odeljak Počasti i nagrade na vašem profilu i održavajte
ga ažurnim.
5. Da biste pokazali da ste ozbiljni.
Većina potencijalnih poslodavaca će ubaciti vaše ime u Google
pretragu. Ako imate LinkedIn profil, to govori potencijalnom šefu da
ste ozbiljni u gradnji svoje karijere a ne koristite mrežu samo za
druženje. Maria Stein, Director of Career Services na Northeastern
Univerzitetu u Bostonu kaže da za studente LinkedIn profil
“pokazuje da razmišljaju unapred i da znaju da su njihove
sposobnosti prenosive. ” Ako srednjoškolac ima LinkedIn profil, to
pokazuje da je on nekoliko koraka ispred drugih.
6. Da biste poboljšali vašu
aplikaciju za fakultet. Ovaj savet vam dajem sa upozorenjem: ja
sam čuo da kancelarije za upis rutinski pretražuju na Google
pretrazi studente koji se prijavljuju na fakultet i proučavaju
njihove Facebook stranice. Ali sam ja pozvao sedam nasumično
izabranih kancelarija za upis, uključujući i University of Chicago,
Haverford i Babson, i niko od njih nije rekao da to rade kao deo
procesa evaluacije. “Mi nemamo propusni opseg,” rekao je dekan
prijema na Babsonu, Grant Gosselin. Neke škole kao što je Bates
imaju striktnu politiku o ne pretraživanju naloga učenika na
društvenim mrežama. Ali, dekan prijema na Haverfordu, Jess Lord,
priznaje da se LinkedIn profil “veoma razlikuje” od Facebook
stranice. Ukoliko učenik usmeri prijemnu kancelariju na LinkedIn,
Lord kaže da njegovo osoblje može da pogleda, znajući da je to
umrežavanje i profesionalno dostignuće, posebno zato što Haverford
brine o istoriji poslova svojih studenata.
7. Da biste impresionirali potencijalne
poslodavce. Ako tražite posao za letnje mesece i vaša
konkurencija ima samo rezime ali ne i LinkedIn profil, menadžer
zapošljavanja će verovatno biti impresioniran što ste unapred
uspostavili prisustvo na LinkedIn mreži, posebno ako imate nekoliko
jakih preporuka, više podrške, desetine veza i istoriju poslova
koja prikazuje da ste održali i druge poslove, čak i ako su to bile
volonterske pozicije.
8. Da biste tražili veze za poslove
koje želite. Ovo je jedna od velikih moći LinkedIn-a: Ako želite
da kom polju ili u kojoj kompaniji biste želeli da radite, možete
odmah da pretražite vaše veze da biste se povezali sa specifičnom
kompanijom, institucijom ili oblašću poslova. Verovatno je veliki
izazov za srednjoškolce da uspostave više desetina veza. Ali lepota
LinkedIn-a je što možete da nastavite da gradite te veze kako
rastete.
Moj kolega, George Anders je prošle
nedelje pisao o novoj funkciji LinkedIn-a koja se zove CheckIn, koja
olakšava ljudima koji posećuju sajmove zapošljavanja da se prijave
kod potencijalnih poslodavaca, povezujući potencijalne menadžere
zapošljavanja direktno sa LinkedIn profilima prijavljenih. Nisam
uspeo da razgovaram ni sa jednim portparolom LinkedIn-a, da mi kaže
šta sajt priprema za mlađe korisnike koji traže posao, ali imam
razloga da verujem da postoje planovi na kojima se radi. Čak i ako,
kao Genella Minot, uradite samo ispunjavanje osnovnog profila, već
postavljate sebe korak ispred miliona drugih srednjoškolaca koji
sada traže posao i koji će se sa vama takmičiti u budućnosti. FORBES.