Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

ALGORITMI

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C, C++ i C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Zaštita i sigurnost

Ukupno: 132, strana 7 od 7

Trojan fajl distribuiran putem P2P programa

 

 

 

Programi za razmenu fajlova koriste se skoro u svakoj zemlji širom sveta i čak i ako nisu potpuno legalni, njihova popularnost je u stalnom porastu. Glavni razlog što nisu legalni je u tome da se peer-to-peer alatke za razmenu fajlova koriste za distribuiranje video snimaka, igara ili muzike koji su obično zaštićeni autorskim pravima. Jedan od najpoznatijih programa za razmenu fajlova je svakako Japanese Winny koji je pokrenuo mnoštvo kontraverznih diskusija nakon što je njegov kreator Isamu Kaneko bio optužen od strane japanskog suda za ohrabrivanje upotrebe piratskih servisa. Danas, bezbednosna kompanija Sophos je otkrila čudni Trojan fajl koji može da se preuzme kroz programe za razmenu fajlova i koji u stvari ne inficira računare ali nastavlja da nanosi štetu korisnicima. On se ponaša kao screensaver koji prikazuje slike i tekstualne poruke, ohrabrujući korisnika da izbegava Winny ili će mu podaci sa hard diska biti izbrisani ili će čak postati sumnjiv policiji. „Programi, muzički fajlovi i mailbox-ovi su glavni cilj ovog Trojanca. EXE, BAT, CMD, INI, ASP, HTM, HTML, PHP, CLASS, JAVA, DBX, EML, MBX, TBB, WAB, HLP, TXT, MP3, XLS, LOG, BMP fajlovi se prepisuju slikama koje se nalaze u sumnjivom kodu karaktera iz stripova Ayu Tsukimiya. Jedna od slika (koja peva pesmu o palačinkama u obliku ribe koje su punjene džemom od pasulja) sadrži broj telefona, ali vrlo je moguće da on ne pripada autoru virusa izvestila je bezbednosna kompanija Sophos. Iako to nije opasan Trojan fajl, Troj/Pirlames-A se bori protiv programa za razmenu fajlova i savetuje mrežne provajdere da zabrane pristup određenim servisima koje im je obezbedio njihov ISP.
 
   

Trojanac može da pređe sa telefona na PC

 

 

 

Pojavio se novi virus koji može da pređe sa mobilnog telefona na PC. Ovaj virus, pod maskom piratskog softvera za mobilne telefone, pokušava da zarazi PC preko memorijske kartice telefona. Smatra se da od ovog virusa ne preti značajna opasnost, ali ovo je prvi viđen napad koji pokušava da upotrebi mobilni telefon kao “odskočnu dasku”. Za analitičare je ovaj virus interesantan sa teorijske tačke gledišta. Proizvođač anti virusnih programa Trend Micro je ovog trojanca pod nazivom Sybos/Cardtrap. A rangirao kao “low” (od koga ne preti puno opasnosti). Ovaj trojanac obuhvata različite zlonamerne programe, uključujući viruse koji se šire sa telefona na telefon preko Bluetootha ili MMS-a. Može da zarazi mobilne telefone na kojima se izvršava Symbian Series 60 i Windows. Trojanac pokušava da pređe na PC tako što kopira dva Windows crva na memorijsku karticu telefona. Korisnik koji zatim umetne ovu kartzicu u PC i klikne jedan od zaraženih fajlova pokreće crva koji pokušava da se proširi na ostale računare u mreži. Napadi na mobilne telefone su u porastu, ali se nisu ni izbliza proširili toliko kao PC crvi i virusi. F-Secure objavljuje da je 28 zemalja do sada prijavilo postojanje crva Cabir koji koristi Bluetooth konekciju za širenje između Symbian telefona. Još jedan Symbian crv, pod nazivom Commwarrior, je viđen u 19 zemalja. Commwarrior može da se širi preko Bluetooth ili MMS poruka.
 
   

Ukradeni laptop je pronađen pomoću Back To My Mac

 

 

 

Evo jedne kratke i interesantne priče: Žena zaposlena u Apple-ovoj prodavnici držala je žurku u svom apartmanu. Nekoliko nedelja kasnije neko je provalio u njen stan i pokrao elektroniku u vrednosti od 5,000 dolara, uključujući njen novi Mac. Nekoliko dana kasnije, njen prijatelj je video da se pojavila onlajn i odmah je obavestio pravog vlasnika Mac-a. Pošto je ona koristila Leopard-a sa Back to My Mac, devojka-vlasnik se daljinski ulogovala i aktivirala Photo Booth preko funkcije deljenja ekrana. I na veliko iznenađenje, ispostavilo se da su lopovi neki "prijatelji" koji su bili na žurci od pre nekoliko nedelja. Devojka je lepo uzela fotografije koje je snimila, predala ih policiji i - vojla - uhvaćeni na delu! Lopovi, Edmon Shahikian, 23, i Ian Frias, 20, obojica iz Bronksa, su optuženi za provalu drugog stepena i posedovanje ukradene imovine. Šta drugo da kažemo osim BRAVO Mac pametnice!
 
   

Ukratko o TikTok-u

 

 

 

TikTok je globalna platforma za deljenje video sadržaja koja omogućava korisnicima da kreiraju kratke video klipove i dele ih sa zajednicom. Platforma je razvijena od strane kineske tehnološke kompanije ByteDance i lansirana 2016. godine. Brzo je stekla popularnost zbog svog interaktivnog formata i algoritma koji personalizuje sadržaj za korisnike na osnovu njihovih interesovanja. Glavne karakteristike TikTok-a: Kratki video formati: TikTok omogućava kreiranje video sadržaja u trajanju do 60 sekundi, čime potiče kreativnost u ograničenom vremenskom okviru. Algoritam za preporuke: Platforma koristi složene algoritme za preporučivanje videa koji se temelje na interakcijama korisnika, poput gledanja, lajkovanja i deljenja. Efekti i filteri: TikTok nudi širok spektar vizuelnih efekata i filtera koje korisnici mogu koristiti za unapređenje svojih videa. Dueti i izazovi: Funkcije kao što su dueti i hashtag izazovi omogućavaju korisnicima da interaguju i takmiče se sa drugima na platformi. Uticaj na industriju i društvo: Marketing i oglašavanje: TikTok se pokazao kao moćan alat za digitalni marketing, omogućavajući brendovima da ciljaju mlađe demografske grupe kroz kreativne kampanje. Kulturni uticaj: Platforma je imala značajan uticaj na pop kulturu, često promovišući pesme, plesove i memeove koji postaju viralni globalno. Regulatorna pitanja: TikTok se suočava sa regulatornim izazovima u različitim zemljama, posebno u SAD-u, gde postoji zabrinutost zbog privatnosti podataka i veza sa Kinom. Primer: Jedan od najpopularnijih trendova na TikToku bio je "Renegade dance", plesni pokret koji se brzo proširio među korisnicima i imao širok uticaj na društvene mreže i u medijima. TikTok nastavlja da raste i evoluira, prilagođavajući se promenljivom medijskom pejzažu i ostajući relevantan među mlađom publikom, uprkos izazovima i kontroverzama koje prate njegov razvoj. Prednost kratkih video formata na TikToku Kratki video formati, kao što su oni koje nudi TikTok, donose brojne prednosti kako za korisnike tako i za platformu. Ova karakteristika je ključni element popularnosti TikToka. Evo nekoliko ključnih prednosti kratkih video formata: 1. Veća angažovanost korisnika Kratki video klipovi zadržavaju pažnju korisnika efikasnije nego duži formati. U današnjem brzom digitalnom okruženju, korisnici često preferiraju sadržaj koji mogu brzo da konzumiraju. TikTok optimizuje ovu tendenciju pružanjem sadržaja koji je dovoljno kratak da održi pažnju, ali i dovoljno zanimljiv da potakne dalje istraživanje. Primer: Korisnik može da pregleda desetine videa za samo nekoliko minuta, svaki put susrećući se sa novim i zanimljivim sadržajem, što povećava vreme provedeno na platformi. 2. Podsticanje kreativnosti Ograničenje na 60 sekundi izaziva korisnike da budu kreativniji u načinu na koji izražavaju svoje ideje. Moraju efikasno koristiti svaki sekund, što često rezultira inovativnim i kreativnim pristupima u stvaranju sadržaja. Primer: Korisnik može koristiti brze montaže, humor, efekte i muziku da u kratkom vremenskom roku prenese priču ili emociju, čime se izdvaja u moru drugih videa. 3. Veća frekvencija objavljivanja Kratki video formati omogućavaju korisnicima da češće objavljuju, što može voditi većem angažmanu i rastu pratilaca. Manje vremena i resursa je potrebno za produkciju jednog videa, omogućavajući korisnicima da ostanu aktivni i relevantni. Primer: Korisnik može lako kreirati i objaviti nekoliko videa dnevno, svaki sa različitom temom ili stilom, povećavajući šanse da jedan od tih videa postane viralan. 4. Bolja dostupnost i inkluzivnost Kratki video formati su dostupniji širokom spektru korisnika, uključujući one sa ograničenim tehničkim sposobnostima ili resursima. Ne zahtevaju profesionalnu opremu ili sofisticirane montažne veštine, što TikTok čini privlačnim za masovnu publiku. Primer: Mladi kreator može koristiti samo svoj pametni telefon da snimi, uredi i objavi video, bez potrebe za skupom opremom ili softverom. 5. Brzo širenje trendova Kratki video formati olakšavaju brzo širenje trendova i viralnih fenomena, jer su lako deljivi i mogu se brzo konzumirati. Ovo dinamično okruženje doprinosi brzom cirkulisanju novih ideja i trendova. Primer: Plesni izazov ili meme može eksplodirati preko noći, čime se povećava vidljivost kreatora i privlači nove pratitelje. Ukratko, kratki video formati na TikToku su moćan alat za digitalnu ekspresiju i interakciju, omogućavajući korisnicima da efektivno komuniciraju svoje ideje u brzom i zabavnom formatu koji odgovara današnjim potrošačkim navikama. Algoritam za preporuke na TikToku Algoritam za preporuke TikToka je ključni faktor njegove popularnosti i uspešnosti. Ovaj algoritam koristi napredne tehnike mašinskog učenja i veštačke inteligencije da bi korisnicima prikazao sadržaj koji će najverovatnije biti zanimljiv i angažujući. Evo nekoliko ključnih aspekata kako funkcioniše algoritam za preporuke TikToka: 1. Analiza interakcija korisnika Algoritam analizira različite vrste interakcija korisnika sa platformom, uključujući koje videe gledaju, koliko dugo ih gledaju, koje videe lajkuju, dele i na koje komentarišu. Ove informacije pomažu algoritmu da shvati šta korisnik preferira i kako da prilagodi sadržaj koji mu se prikazuje. Primer: Ako korisnik provodi mnogo vremena gledajući videe o kućnim ljubimcima, algoritam će mu verovatnije prikazati više sadržaja koji se tiče kućnih ljubimaca. 2. Kontekstualne informacije Osim praćenja interakcija, algoritam takođe uzima u obzir kontekstualne informacije poput vremena dana kada se aplikacija koristi, uređaja koji se koristi, kao i lokacije korisnika. Ovi podaci omogućavaju algoritmu da prilagodi preporuke na osnovu situacije u kojoj se korisnik nalazi. Primer: Korisniku koji često gleda TikTok videe ujutro pre posla može se prikazati energičan i motivišući sadržaj za dobar početak dana. 3. Analiza sadržaja videa TikTok koristi tehnologiju prepoznavanja slike i zvuka da analizira sadržaj unutar videa. Ovo uključuje prepoznavanje lica, objekata, kao i analizu zvučne staze. Informacije dobijene ovom analizom pomažu u kategorizaciji videa i njegovom boljem pozicioniranju unutar feeda korisnika. Primer: Video koji sadrži određenu pesmu ili plesni pokret može biti preporučen korisnicima koji su pokazali interesovanje za slične muzičke ili plesne trendove. 4. Eksperimentisanje i prilagođavanje Algoritam neprestano eksperimentiše sa različitim vrstama sadržaja kako bi testirao reakcije korisnika i naučio iz tih interakcija. To znači da algoritam može povremeno ubaciti videe koji se na prvi pogled ne uklapaju u uobičajene preferencije korisnika, samo da bi testirao da li se možda ukusi korisnika menjaju. Primer: Korisniku koji uglavnom gleda komediju može povremeno biti prikazan video iz neke druge kategorije, kao što je nauka ili tehnologija, da bi se videlo kako reaguje na takav sadržaj. 5. Personalizovani feed Kombinujući sve ove podatke, TikTok stvara izuzetno personalizovan feed za svakog korisnika, poznat kao "For You" page. Ova stranica je jedinstvena za svakog korisnika i dinamički se prilagođava na osnovu njihovih najnovijih aktivnosti na platformi. Primer: "For You" stranica korisnika može se značajno razlikovati čak i među prijateljima koji imaju slične interese, zahvaljujući različitim interakcijama koje su imali sa platformom. TikTokov algoritam za preporuke je moćan alat koji igra ključnu ulogu u održavanju visokog nivoa angažovanosti korisnika, stalno im predstavljajući sadržaj za koji se veruje da će im biti zanimljiv. Ovaj pristup ne samo da čini platformu atraktivnom za korisnike, već i za oglašivače koji žele ciljano da se obrate specifičnim demografskim grupama. Efekti i filteri na TikToku TikTok se ističe kao platforma koja pruža obilje vizualnih efekata i filtera, što korisnicima omogućava da unaprede svoje video sadržaje i izraze se na jedinstvene i kreativne načine. Ovi alati su ključni za privlačnost TikToka, jer olakšavaju kreiranje vizuelno impresivnih i angažujućih videa čak i za korisnike koji nemaju prethodno iskustvo u video produkciji. Evo nekoliko ključnih aspekata vezanih za efekte i filtere koje TikTok nudi: 1. Raznolikost vizualnih efekata TikTok nudi široku paletu vizualnih efekata, uključujući AR filtere (proširena realnost), efekte promene lica, animacije, i mnoge druge interaktivne opcije koje korisnici mogu primeniti na svoje video snimke. Ovi efekti dodaju zabavni element i omogućavaju korisnicima da transformišu običan video u nešto upečatljivo i privlačno. Primer: Efekti kao što su "Face Zoom" ili "Green Screen" omogućavaju korisnicima da stvore vizuelno dramatične video snimke koji mogu lako postati viralni. 2. Personalizacija filtera Korisnici mogu primenjivati filtere koji menjaju boje i teksture video snimaka, što može pomoći u stvaranju određenog raspoloženja ili stilizovanja videa. Filteri su posebno popularni za kreiranje specifičnih estetskih izgleda, poput vintage, kino efekata ili modernih, urbanih vizuala. Primer: Filter "Retro" može dati starinski izgled videu, dok filter "Glam" može dodati sjaj i sofisticiranost. 3. Lakoća upotrebe Jedan od razloga za veliku popularnost TikTok-a jeste intuitivni interfejs koji omogućava korisnicima da jednostavno dodaju efekte i filtere. Sve opcije su lako dostupne i mogu se primeniti u realnom vremenu ili nakon snimanja, što pruža fleksibilnost u kreativnom procesu. Primer: Korisnik može pregledati i primeniti različite efekte pre objavljivanja videa, što mu omogućava da eksperimentiše i odabere najbolju opciju. 4. Podrška za kreativnost i izražavanje Efekti i filteri na TikToku podstiču korisnike na kreativno izražavanje, dajući im alate da ispričaju priče, pokažu talente ili jednostavno zabave svoje pratioce na inovativne načine. Primer: Korisnik može koristiti efekte koji dozvoljavaju simulaciju letenja ili nestajanja, što može biti korisno za stvaranje magičnih ili fantastičnih video sadržaja. 5. Angažovanje i interakcija TikTok često uvodi nove efekte koji su usklađeni sa aktuelnim trendovima ili kulturnim događajima, što podstiče korisnike da učestvuju u globalnim izazovima ili kampanjama. Primer: Za vreme određenih praznika, kao što je Halloween, TikTok može lansirati tematske efekte koji korisnike motivišu da kreiraju i dele sadržaje koji odgovaraju toj temi. Kroz efekte i filtere, TikTok ne samo da omogućava korisnicima da poboljšaju vizuelni kvalitet svojih videa, već i da se povežu sa širom zajednicom, učestvuju u trendovima i izraze svoju individualnost na zabavan i dostupan način. Ovo čini platformu atraktivnom za širok spektar korisnika, od mladih tinejdžera do kreativnih profesionalaca. Dueti i izazovi na TikToku TikTok se ističe ne samo kao platforma za individualni kreativni izraz, već i kao mesto gde interakcija i zajednica igraju ključnu ulogu. Dve od najpopularnijih funkcija koje omogućavaju ovu interakciju su dueti i hashtag izazovi. Ove funkcije su temelj za angažovanje korisnika i viralni uspeh mnogih trendova na platformi. 1. Dueti Funkcija dueta omogućava korisnicima da doslovno "duetuju" sa drugim korisnicima dodajući svoj video pored originalnog videa nekog drugog korisnika. Ovo može uključivati sve od pevanja i plesa do glume, debatovanja i reakcija. Duets dopuštaju korisnicima da kolaborativno kreiraju sadržaj, često dovodeći do neplanirano kreativnih i zabavnih rezultata. Primer: Ako korisnik postavi video u kojem svira klavir, drugi korisnik može dodati svoj duet gde peva ili svira drugi instrument, stvarajući harmoničnu kolaboraciju koja može privući oba seta pratilaca. 2. Hashtag izazovi Hashtag izazovi su još jedan moćan alat na TikToku koji koristi viralnu prirodu platforme. TikTok često koristi hashtagove da promoviše određene teme ili aktivnosti, gde korisnici kreiraju i dele sadržaj koji odgovara određenom izazovu. Ovi izazovi mogu biti sponzorisani od strane brendova ili organski nastali od strane zajednice. Primer: #DanceChallenge može ohrabriti korisnike da snime video kako igraju specifičnu koreografiju. Ovi izazovi često postaju izuzetno popularni, šireći se brzo među milionima korisnika, što povećava vidljivost i angažovanost. Prednosti Dueta i Hashtag Izazova a. Zajednica i saradnja Duets i izazovi promovišu osećaj zajednice i saradnje na platformi. Korisnici se ne samo da se zabavljaju i angažuju sa sadržajem, već i aktivno učestvuju u kreiranju novog sadržaja koji može privući širi auditorijum. b. Viralni potencijal Obe funkcije imaju ogroman viralni potencijal. Duets mogu izazvati seriju odgovora i varijacija, dok hashtag izazovi mogu brzo eskalirati kroz uključivanje velikog broja korisnika, što često rezultira pojavom trendova na globalnom nivou. c. Marketinške mogućnosti Za brendove, hashtag izazovi predstavljaju izuzetnu priliku za angažovanje i interakciju sa ciljanom publikom na zabavan i organski način. Duets takođe omogućavaju brendovima da interaguju sa korisnicima na personalizovaniji način. d. Povećanje angažovanja Obe funkcije znatno povećavaju angažovanje na platformi. Korisnici provode više vremena gledajući, kreirajući i interagujući sa sadržajem, što povećava ukupno vreme provedeno na TikToku. e. Dostupnost i inkluzivnost Duets i izazovi omogućavaju korisnicima svih veština i interesovanja da učestvuju u kreiranju sadržaja. Bilo da je to jednostavan plesni pokret ili kompleksna performans, svako može naći način da učestvuje. Zaključak Duets i hashtag izazovi su ključni elementi koji TikTok čine dinamičnom i interaktivnom platformom. Oni ne samo da potiču kreativnost i saradnju među korisnicima, već i pomažu u održavanju angažovanosti i rasta platforme, stvarajući beskrajne mogućnosti za korisnike da se izraze i povežu sa drugima širom sveta.    
 
   

Vista SP1 izlazi sledeće nedelje!

 

 

 

Izgleda da će naša želja da Vista dobije Service Pack 1 kandidata za izdavanje pre Božića biti uslišena. Microsoftov Windows Vista Blog je objavio da je Vista Service Pack 1 (SP1) release candidate (RC) sada dostupan preko Microsoft Connect-a a za MSDN i TechNet pretplatnike je dostupan od juče. Još bolje, ovo izdanje će biti dostupno i široj javnosti sledeće nedelje preko Microsoftovog Download Center-a. Microsoft i dalje kaže da će konačna verzija biti početkom 2008. godine (a blog kaže da sve ide po planu), ali u zavisnosti od povratnih informacija koje budu došle nakon isprobavanja RC javnog izdanja, mi mislimo da će finalna verzija stići pre nego što najavljuju. Kako blog tvrdi, Release Candidate je u suštini zadnja faza u razvoju beta izdanja pre nego što proizvod ode u RTM (release-to-manufacturing), ili u "Gold. " Neke od najvećih izmena u RC-u, u poređenju sa prethodnim betama, su redukcija veličine instalera i veličina prostora na disku potrebna za instalera. Pored toga, RC će atuomatski da očisti sve direktorijume koji su zaostali od prethodnih SP1 beta verzija, što će osloboditi više od 1 GB podataka, čak i nakon što je deinstaliran. Oni su takođe poboljšali integraciju Service Pack-a 1 sa Windows Update-om. Microsoft je takođe obezbedio zakrpu za IT Admins-e koji će možda hteti da spreče korisnike da instaliraju SP1 izdanje pre nego što finalna verzija stigne preko Windows Update-a. Imajte na umu da ako sada instalirate RC ažuriranje, trebaćete da ga deinstalirate pre nego što instalirate SP1 izdanje.
 
   

Volim te ali ću ti zaraziti računar

 

 

 

Ovih dana na bezbednost računara utiču mnoge pretnje, bez obzira da li su to spem poruke ili inficirani fajlovi. Ovde ću vam predstaviti još jednu infekciju koja se distribuira putem email poruka sa atraktivnim imenom koje se odnosi na ljubav. Sećate li se stare pretnje sa naslovom Sending You My Love ili The Dance of Love?  Pa, ovo je slično ali su njegovi programeri kreirali čak i više od toga i dali više imena infekciji. Neka od imena koja je spomenuo F-Secure u savetima za bezbednost su: A Dream is a Wish, A Is For Attitude, Eternal Love, Eternity of Your Love, Falling In Love with You, Hugging My Pillow, Inside My Heart, Kisses Through E-mail, Our Journey ili Sent with Love. Po rečima bezbednosne kompanije, svi prikačeni fajlovi su inficirani sa Email-Worm. Win32. Zhelatin. ct i većina njih nosi imena koja su vezana za ljubav. Iako ne postoji zvanično rešenje za izbegavanje inficiranja sa virusima, osnovna stvar je da izbegavate da klikćete na nepoznate prikačene fajlove pa čak i da ih skenirate sa antivirusnim programom. Ako nemate bezbednosni program instalirajte jedan i ažurirajte njegovu bazu podataka na poslednju verziju. Ok, uradimo na brzinu analizu virusa. Svi su oni vezani za ljubav ali nijedan nije izdat na dan Sv. Valentina ili oko Uskrsa. Kao što možete da vidite, napadači pokušavaju da pronađu nove načine da eksploatišu Internet računare, a inficirani fajlovi prikačeni za email su jedna od najopasnijih tehnika zato što one zahtevaju akciju korisnika da bi se inficiranje pokrenulo. Nedavno, napadači su pokušali da iskoriste sličnu tehniku tako što su poslali brojne email poruke koje su sadržale slike i poruke sa poznatim licima, sa ciljem da preusmere korisnike na zlonamerne linkove.
 
   

XP SP3 i Windows registar

 

 

 

Symantec korporacija i Microsoft se ne slaži kada je u pitanju pitanju SP3 za XP. Pojavile su se informacije da su korisnici Norton Internet Security i Norton 360 softvera ove kompanije imaju problema sa računarima nakon instaliranja XP SP3 upravo zbog određenih Norton komponenti. Norton odbija krivicu i navodi da je krivica Microsoft-a. Microsoft je odbio da odgovori na pitanja vezana za ovaj problem, koji je obrisao mrežne konekcije sprečavajući da se korisnici povežu sa internetom. Samo dan nakon što je XP SP3 objavljen korisnici su počeli da se javljaju sa žalbama da su njihove konekcije misteriozno nestale. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

Yahoo! dodaje malware upozorenja u rezultate pretraživanja

 

 

 

Yahoo! je ušao u partnerstvo sa McAfee-jem kako bi integrisao SiteAdvisor tehnologiju u Yahoo! rezultate pretraživanja. To znači da će Yahoo! ukloniti neke od najopasnijih sajtova iz rezultata pretraživanja, a takođe će prikazati veoma vidljive poruke upozorenja kod onih sajtova koji na silu hoće da vas nateraju da daunlodujete razne stvari, kao što su malware-ovi, ili da se prijavite na spem poruke. Ova tehnologija će automatski biti uključena za korisnike u SAD-u, Kanadi, Velikoj Britaniji, Australiji, Francuskoj, Nemačkoj, Italiji, Novom Zelandu i Španiji.
 
   

Zaštitite odmah vaš računar!

 

 

 

Bezbednost naših računara sve više ugrožavaju brojne infekcije ili ranjivosti koje se otkrivaju svakodnevno. Najvažnije pitanje je kako možemo da zaštitimo naše računare i da izbegnemo uspešnu eksploataciju infekcija ili ranjivosti od strane zlonamernih hakera? Većina korisnika misli da je dovoljno da instaliraju antivirusno rešenje ili firewall alatku, ili čak oba, ali je više puta dokazano da ovo nije dovoljno. Zašto? Zato što sva ova rešenja možda sadrže jednu ili više ranjivosti preko kojih kriminalci mogu da uđu u naše računare. U stvari, postoji li ikakvo rešenje za potpunu zaštitu računare? Pa, verovatno ćete biti bezbedniji ako instalirate antivirusnu alatku kao što je Kasperski, Norton Antivirus, Nod32 ili drugi, firewall alatku iz trenutno dostupnog velikog broja aplikacija, spyware alatku, pomoćne programe za detekciju malware-a ili jedan komplet koji uključuje sve ove funkcije. Međutim, pretpostavimo da je sada računar dobro zaštićen ali dok ste pretraživali Internet sistem se inficirao. Kako? Pa postoji veliki broj sumnjivih fajlova koji se mogu preneti na računar korisnika pomoću jednog klika. Postoji li ikakav način da zaštitite sistem protiv ovih infekcija? Možete da upotrebite bezbednosne alatke u pretraživaču ali čak ni to nije dovoljno. Zašto? – pitaćete se. Zato što postoji još jedan opasan način da se računar napadne, ali ne preko infekcija ili sumnjivih fajlova. Phishing web sajtovi koje hakeri stalno koriste kako bi dobili finansijske informacije ili otkrili bankarske račune korisnika su sve popularniji. Obično je phishing stranica kopija originalnog web sajta sa istim elementima i dizajnom kao original, koja zahteva od korisnika da unese privatne informacije kao što je broj računa u banci ili finansijski detalji. Dakle, ni potpuno obezbeđen računar nije doboljno bezbedan. Šta možemo mi da učinimo kako bismo se još bolje zaštitili? Na žalost ništa, možemo samo da se nadamo da bezbednosne kompanije rade na tome.
 
   

Zatvorske kazne u trajanju do 101 godine za phishing

 

 

 

Phishing je verovatno najopasnija alternativa spam-ovanju na Internetu, zbog toga što vas može “primorati” da informacije o svom bankovnom računu ili kreditnoj kartici pošaljete nepoznatoj osobi. U poslednje vreme, sve su češći izveštaji o slučajevima phishinga, ali su još češći primeri sprečavanja ovih pojava pre nego što potencijalna žrtva pošalje svoje poverljive informacije napadaču. Kako da prepoznate pokušaj phoshinga? U većini slučajeva, napad počinje tako što primite e-mail poruku u kojoj se od vas zahteva da unesete informacije o svom tekućem računu u banci ili svojoj kreditnoj kartici, jer će vam, u suprotnom, račun tobože biti ugašen. Kao i obično, poruka naizgled dolazi sa e-mail adrese banke kod koje imate otvoren račun, i u sebi sadrži link ka web stranici koja veoma liči (ili je čak potpuno identična) zvaničnom web sajtu te konkretne banke. Kada posetite tu stranicu, od vas se traži da unesete svoje ime i druge detalje, kao što su bankarske ili finansijske informacije. Upravo zbog toga, treba da znate da ovakve e-mail poruke morate ignorisati, jer vam kompanije kod kojih imate otvorene platne naloge nikada neće slati ovakve vrste obaveštenja. U današnje vreme, mnoge bezbednosne organizacije se danonoćno bore protiv phisher-a, ali treba imati u vidu da je u većini slučajeva veoma teško identifikovati napadača i osuditi ga za ovakvo kršenje zakona. Ipak, kako izveštava novinska agencija The Mercury News, u Los Angelesu je trenutno u toku sudski proces protiv jednog “pecaroša”, koji bi mogao biti osuđen na čak 101 godinu zatvora. Naime, čovek po imenu Jeffrey Brett Goodin osumnjičen je za više pokušaja phishing-a, nakon što su ga brojni korisnici prijavili da ih je nagovarao da na njegovom web sajtu unesu poverljive lične informacije ili će, u suprotnom, izgubiti pravo na korišćenje određene usluge. “Jeffrey Brett Goodin, star 45 godina, iz gradića Azusa, prošlog petka je proglašen krivim zbog toga što je, primenom “phishing” metoda, navodio ljude da poveruju kako svoje lične podatke dostavljaju nekoj legitimnoj firmi. Prema rečima tužioca, Goodin je zatim ove informacije zloupotrebio tako što je nemilice trošio novac sa tuđih bankovnih računa. Goodin je prvi Amerikanac koji je optužen na osnovu CAN-SPAM Zakona iz 2003. godine, kaže se u saopštenju državnog tužioca. Pomenuti zakon zabranjuje firmama koje se reklamiraju putem elektronske pošte da šalju lažne ili zlonamerne poruke, i nalaže im da primaocima obavezno omoguće način da odustanu od budućeg prijema reklamnih poruka. ” Tokom sudskog procesa, tužioci su izneli čvrste dokaze o tome kako je Goodin koristio nekoliko kompromitovanih Internet naloga, radi slanja e-mail poruka korisnicima America Online servisa. Na prvi pogled, ove e–mail poruke su dolazile iz računovodstvenog odeljenja jedne finansijske kompanije, a u njima se od primaoca tražilo da zanovi svoje lične informacije, jer će u suprotnom izgubiti pravo na dalje korišćenje njihovih usluga,” kaže se u članku objavljenom u The Mercury News.
 
   

Životinje u podzemnoj zeleznici - PAŽNJA!

 

 

 

Sajt Animals u podzemnoj donosi interesantne prikaze trasa određenih linija Londonske železnice, koje, kada se spoje, prikazuju nama poznate životinje. Prvi put su povezane 1988. godine od Paula Middlewicka. Gde je naša podzemna?
 
   

ZoneAlarm mora da bude ažuriran!

 

 

 

Nedavno otkrivena ranjivost ZoneAlarma može da omogući napadaču da izazove Denial of Service napad  i da dobije veće privilegije na zaraženom računaru. Ovaj nedostatak u bezbednosti je potvrđen u verziji 6. 5. 737. 000 i 6. 1. 744. 001 ali ova ranjivost bi mogla da utiče i na ostala izdanja. Bezbednosna kompanija Secunia je ovaj nedostatak ocenila kao «Ne kritičan» i dodala da ovu ranjivost mogu da eksploatišu samo lokalni korisnici. "Matousec je otkrio ranjivost u ZoneAlarm Pro-u koja može da se eksploatiše od strane zlonamernih lokalnih korisnika kako bi izazvali DoS (Denial of Service). Ranjivost je nastala zahvaljujući grešci u rukovanju podacima koji se šalju na “Devicevsdatant” uređaj. To može da bude iskorišćeno za napad na ranjivi sistem, slanjem zlonamernih podataka na spomenuti uređaj, “ Secunia je pokušala da opiše problem. Sada je jedino rešenje da ažurirate ZoneAlarm program na verziju 7. 0. 302. 000 ili noviju i da zabranite pristup računaru korisnicima u koje nemate poverenja. Očigledno je da je bezbednost računara važan problem za korisnike i programerske kompanije pošto je sve više i više programa ranjivo na napade i eksploatacije. U poslednje vreme, većinu programskih alatki karkateriše slaba ili nedovoljno dobra bezbednost,  počevši od audio plejera pa sve do pomoćnih programa za manipulaciju slikama. Čak i programi koji su namenjeni za zaštitu računara, među njima neki od poznatih antivirusnih programa, kao što je Kaspersky Antivirus, nedavno su bili glavna tema u nekoliko članaka koji govore o savetima za zaštitu pošto i oni mogu da se eksploatišu od strane zlonamernih korisnika i da se zpotrebe za kontrolisanje zaraženog sistema. Međutim, kao glavni vid zaštite većina bezbednosnih kompanija savetuje korisnike da izbegavaju otvaranje sumnjivih poruka, nepoznatih prikački ili programa i da ograniče pristup računaru zlonamernim osobama. U međuvremenu, hakeri rade svoj posao i stalno traže nove tehnike za napade na sisteme korisnika.
 
   
Strane: 1 2 3 4 5 6 7

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272