Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Botanika

C++ Visual C++ C#

Cloud

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Geografija

Geologija

GOOGLE

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Raspberry PI

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL Server

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Posao

Ukupno: 194, strana 3 od 10

Deda Mraz ima najopasniji posao na svetu kako pokazuje ova infografika

 

 

 

Deda Mraz treba da ima beneficirani stažDEDA MRAZ
 
   

Dinkićeva tajna - 5 akcija od 500 dinara za NIS - Šekspirova tajna

 

 

 

5 akicija po 500 dinara za NIS Vlada Srbije usvojila je juče odluku o prenosu besplatnih akcija Naftne industrije Srbije (NIS) građanima, sadašnjim i bivšim radnicima te kompanije, izjavio je državni sekretar za privredu i privatizaciju Nebojša Ćirić. Pravo na akcija NIS ima 4. 798. 615 građana i 21. 737 zaposlenih i bivših zaposlenih u toj kompaniji. Link. Šta uraditi sa akcijama? Osnovno je sada ih ne prodavati. Ovo je najbolji način da se od neobrazovanog naroda još jednom uzmu pare. Vidimo se za 3 meseca. Koliko će onda da vrede? Tajnu opet zna samo Dinkić, ministar. Knjiga posle otkrivanja Dinkićeve tajne - Šekspirova tajna Jedna žena je ostavljena da umre u zapaljenom pozorištu. Druga je udavljena kao Ofelija. Na stepenicama Kapitola u Vašingtonu lekaru je prerezano grlo. Serijski ubica ubija svoje žrtve po šablonu Šekspirovih komada. Zašto to čini? I kako ga zaustaviti? Link ka knjizi i korpi za naručivanje.
 
   

Dnevno preuzimanje najnovijih programa i ažuriranja

 

 

 

Programi koji su ovde izlistani su izdati od strane njihovih kreatora. Growl 1. 1. 4 [Home stranica] [Changelog]Operativni sistem: Samo za MacVrsta aplikacije: Sistem za obaveštavanje Izmene: Ispravke grešaka MediaMonkey 3. 0. 3. 1183 [Home stranica] [Changelog] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Samo za WindowsVrsta aplikacije: Menadžer medijaIzmene: Poboljšane performanse, prijava na podkastove i još mnogo toga NOD32 3. 0. 667 [Home stranica] [Changelog] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Samo za WindowsVrsta aplikacije: Antivirusni programIzmene: Ispravke grešaka Pred izdanja (Alpha, Beta, i tako dalje…) Programi koji su ovde izlistani su pred izdanja koja možda nisu spremna za svakodnevnu upotrebu. Joost 1. 1. 7 [Home stranica] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Windows; MacIzdanje: BetaVrsta aplikacije: Strimovanje medija Izmene: N/A Miranda 0. 8. 0. 16 [Home stranica] [Changelog] [Mirror]Operativni sistem: Samo za WindowsIzdanje: BetaVrsta aplikacije: Mesindžer Izmene: Ispravke grešaka
 
   

Dnevno preuzimanje najnovijih programa i ažuriranja

 

 

 

Stabilne verzije Programi koji su ovde izlistani su zvanično izdati od strane njihovih kreatora. CDBurnerXP Pro 4. 1. 2 [Home stranica] [Changelog] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Samo za WindowsVrsta aplikacije: CD/DVD narezivanjeIzmene: Ispravke grešaka Maxthon 2. 1. 2. 649 [Home stranica] [Changelog] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Samo za WindowsVrsta aplikacije: Web pretraživanjeIzmene: Ispravke grešaka SUMo 1. 10 [Home stranica] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Samo za WindowsVrsta aplikacije: obaveštavanje o dostupnosti ažuriranja Izmene: N/A TagScanner 5. 0. 524 [Home stranica] [Changelog] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Samo za WindowsVrsta aplikacije: grupno tagovanje medija Izmene: Ispravke grešaka Pred izdanja (Alpha, Beta, i tako dalje…) Programi koji su ovde izlistani su pred izdanja koja možda nisu pogodna za svakodnevnu upotrebu. Miranda IM 0. 8. 0. 17 [Home stranica] [Changelog] [Mirror]Operativni sistem: Samo za WindowsIzdanje: BetaVrsta aplikacije: MesindžerIzmene: Ispravke grešaka NetNewsWire 3. 1. 7 [Home stranica] [Changelog] [Pregled]Operativni sistem: Samo za MacIzdanje: Beta 2Vrsta aplikacije: čitač vesti Izmene: Ispravke grešaka Opera 9. 51 [Home stranica] [Changelog] [Pregled]Operativni sistem: Windows; Mac; LinuxIzdanje: Release Candidate 2Vrsta aplikacije: Web pretraživačIzmene: Ispravke grešaka Spybot S&D 1. 6 [Home stranica] [Changelog] [Mirror]Operativni sistem: Samo za WindowsIzdanje: Release Candidate 1Vrsta aplikacije: Detekcija spyware-ova i njihovo uklanjanje Izmene: Ispravke grešaka Ubuntu 8. 10 [Home stranica] [Changelog] [Pregled]Operativni sistem: Samo za LinuxIzdanje: Alpha 1Vrsta aplikacije: Operativni sistemIzmene: Nove teme, izmene iz Debian-a, ažurirani Linux kernel, i još mnogo toga
 
   

Dnevno preuzimanje programa i ažuriranja (Deluge, FileZilla, ...)

 

 

 

Pred izdanja (Alpha, Beta, i tako dalje…) Programi koji su ovde opisani su pred izdanja koja možda nisu pogodna za svakodnevnu upotrebu. Deluge 1. 0 [Home stranica] [Changelog] [Pregled]Operativni sistem: Windows; LinuxIzdanje: Release Candidate 2Vrsta Aplikacije: BitTorrent klijentIzmene: Ispravke grešaka FileZilla 3. 1. 0 [Home stranica] [Changelog] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Windows; Mac; LinuxIzdanje: Release Candidate 1Vrsta aplikacije: FTP klijentIzmene: Ispravke grešaka UpdateStar 2. 2. 614 [Home stranica] [Mirror] [Pregled]Operativni sistem: Samo za WindowsIzdanje: BetaVrsta aplikacije: Nadgledanje ažuriranja Izmene: N/A
 
   

Dobra rešenja - letnje čekanje u redu ispred šaltera

 

 

 

Letnje rešenje za čekanje u reduNe moramo mi da čekamo da dođemo na red, mogu naše papuče. Na redu su papuče broj 41. Žao nam je što smo do ovog snimka došli sada na kraju leta, ali biće još leta, a biće i šaltera i gužvi ispred. Još nam ne pada na pamet zimska varijanta čekanja u redu ispred šaltera.
 
   

Dobra rešenja - Umesto sirene, ugrađivati razglas

 

 

 

Nik Titanik - prisni kontaktUgradnjom razglasa, stvara se direktan kontakt sa vozačem ispred. Poruka koju saopštava je lična i niko ne može ostati hladan kada je čuje. U sistem ne treba ugrađivati Bip-Bip sistem koji onemogućava da se čuju psovke jer će se u većini slučajeva čuti samo bip, bip, bip čime se gubi svrha ugradnje razglasa. NIK TITANIK.
 
   

Dobro izbalansiran doručak - draga neka jaje bude umetničko

 

 

 

Imamo razne varijante. Umućeno kada se ubaci u hladnu mast koja se polako zagreva i meša sa jajem, dok se skoro ne isprži. Druga varijanta je na oko. Ako to na oko može da bude i umetnički obrađeno. Da li je ovo dobro izbalansiran doručak? Link.
 
   

E-trgovina 2014, Palić od 15. - 17. aprila 2014. godine

 

 

 

Kome je namenjenaPrivrednicima - E-trgovina 2014 pruža poslovnim ljudima mogućnost da kao slušaoci učestvuju na konferenciji, steknu uvid u trenutni razvoj ePoslovanja u Srbiji i regionu i uspostave povoljne poslovne kontakte. Cilj konferencijeUpoznavanje privrednika sa aktuelnim trendovima u oblasti e-poslovanja i mogućnostima da prikazana rešenja i iskustva, primene u svom okruženju i unaprede svoje poslovanje. P O Z I V  Z A  P R I J A V U  U Č E Š Ć A    ------------------------------- NOVOSTI: ------------------------------- - Druga najava predavača i tema - Najava Panela i Workshop-ova - "Poštanske usluge i e-trgovina" - Pratite novosti na Twitteru @etrgovina_org   ili FB /etrgovina   ------------------------------- O KONFERENCIJI: -------------------------------   Pokrovitelji:  Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija  Uprava za Digitalnu agendu  PRIVREDNA KOMORA SRBIJE  RAPUS - Republička agencija za poštanske usluge      Četrnaesta konferencija o elektronskoj trgovini i elektronskom poslovanju  E-trgovina 2014, najveći domaći skup u ovoj oblasti, održaće se  tradicionalno na Paliću od 15. 04. do 17. 04. 2014. godine. Posvećena je  popularizaciji elektronskog poslovanja u Srbiji.     Namenjena je poslovnim ljudima koji su zainteresovani da se informišu o  savremenim dostignućima u ovoj oblasti, i mogućnostima za njihovu primenu  u našoj zemlji.     Skup predstavlja mesto okupljanja domaćih i inostranih stručnjaka iz ove  oblasti sa ciljem da učesnicima skupa ( preduzetnicima, menadžerima,  informatičarima, i svima koji žele da unaprede svoje poslovanje ) omogući  analizu trenutnog stanja, kao i da ukaže na moguće pravce daljeg razvoja  elektronskog poslovanja.     -------------------------------  TEMATSKE OBLASTI:  -------------------------------  B2B i B2C e-commerce, Internet marketing, Online PR, SEO, Social Media, Enterprise 2. 0, Pravni aspekti elektronskog poslovanja, Platne kartice  i sistemi plaćanja na Internetu, Sistemi zaštite el. transakcija na  Internetu, E-banking, Brokersko poslovanje na Internetu, Uloga osiguranja  u procesu e-trgovine, Upravljanje procesima dostave robe, M-commerce,  M-payment   -------------------------------  Iz programa E-trgovina 2014  u drugoj najavi izdvajamo sledeće teme: -------------------------------  - Internetna trgovina i trend u EU   Marjan Osvald,direktor,Pošta Slovenije   - Sledeći veliki trend: Internet of things (IoT)   Dr Srđan Krčo Osnivač i CEO DunavNET, Novi Sad, Stevan Majstorović Majlab, Novi Sad   - nonstopshop. rs - Rast i razvoj online prodavnice u domaćim uslovima, problemi i rešenja   Marko Ilić, Izvršni direktor e-prodaje, Ringier Axel Springer D. O. O.   - B2B studija slučaja - Specificnosti B2B sistema u Srbiji   Publik, Valjevo   - Ko kupuje u Srbiji ? - sociodemografski profil, navike, lifestyle i interesovanja domaćih kupaca  Milan Kovačević, Country Manager, Gemius   - Usponi i padovi lidera u poslovnom okruženju (istinita priča)    Goran Bajazetov, CEO, Saturized - The Interactive Agency   - Internet agregacija - plaćanje karticama na Internetu       Branislav Popović, direktor i Đorđe Šašković, specijalista prodaje, eMS   - Istraživanje uticaja razvoja etrgovine na tržišne trendove u oblasti poštanskih usluga       Lidija Gligorić RAPUS, Nikolina Ljepava, Ninamedia   - HP Hrvatska pošta d. d. i e-commerce tržište prilikom ulaska u EU   Tomislav Vrankić, Hrvatska pošta d. d.   - Consumer Journey 3. 0 ili, kako je mobile promenio sve(t)?   Fastbridge, Aleksandar Petković   - Uticaj performansi web stranica na posetu: upotreba Gear5 alata za praćenje i optimizaciju   Infostud 3 doo, Robert Gombaš   - Upotreba QR kodova u poslovne svrhe   Kaywa AG, Jovan Milićević   - Iskustva u implementaciji i vođenju web trgovina u Hrvatskoj   SISTRUM d. o. o. (Moja-Trgovina. Net), Siniša Cvjetković   - Analiza pravnog okvira EU u oblasti pružanja usluga informacionog društva    (Direktiva o elektronskoj trgovini) i prikaz usaglašenosti zakonodavstva RS.     Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija, Adriana Minović   - Stanje informacione bezbednosti u svetu i Srbiji ili kako to neki drugi rade   Drustvo za informacionu bezbednost Srbije, Zoran Živković   - Email marketing u funkciji E-komerc biznisa, zašto i dalje nastavljamo da šaljemo email?   Internet prodaja guma doo, Svetozar Krunić   - Uloga poštanskih operatora u razvoju e-trgovine HP-HRVATSKA POŠTA D. D.   Ruža Miletić, Estera Rakić   - Sistemi plaćanja na Internetu: svetski i domaći trendovi   Limundo d. o. o. , Hristina Vidanović   Kompletan program biće uskoro objavljen na sajtu Konferencije   -------------------------------   Novi segment konferencije:  "Poštanske usluge i e-trgovina"  -------------------------------   Obzirom na sve veći značaj koji logistika i pravilno organizovanje procesa  dostave robe imaju u radu E-trgovaca, organizacioni odbor E-TRGOVINA 2014  je doneo odluku da u saradnji sa RAPUS - Republičkom agencijom sa poštanske  usluge, kao strateškim partnerom konferencije bude realizovan poseban  segment programa "Poštanske usluge i e-trgovina" koji će biti posvećen ovim  pitanjima u Srbiji i regionu, posebno u kontekstu poštanske mreže i  poslovanja poštanskih operatora, uz osvrt na uticaj elektronske trgovine  na oblasti kao što su carina, poverenje i zaštita korisnika.   Očekuje se učešće poštanskih operatora i regulatornih tela Slovenije,  Hrvatske, BIH, Makedonije, Crne gore. . Cilj je da se na godišnjem nivou  uspostavi redovan dijalog predstavnika ovog sektora sa E-trgovcima.     -------------------------------  PANELI I RADIONICE:  -------------------------------  Ove godine predvidjeno je održavanje 7 tematskih Panela koje će biti  održani u toku trodnevnog programa:    - PLATNE KARTICE I NAPLATA NA INTERNETU  - NEDOSTATAK E-NOVCA U SRBIJI - ZAKON O PLATNIM USLUGAMA  - AKTUELNI PROBLEMI I REŠENJA U OBLASTI DOSTAVE ROBE PREKO INTERNETA  - AKTUELNO STANJE ADVERTAJZINGA NA INTERNETU  - ONLINE PR 2014  - STARTAPI I INVESTIRANJE U INTERNET PROJEKTE  - INTERNET KAO ŠANSA ZA ZAPOSLJAVANJE    Za sada možemo da najavimo dva specijalizovana workshop-a sa primerima iz  prakse iz sledećih oblasti:  Optimizacija za pretraživače (Search Engine Optimization – SEO)  Oglašavanje po sistemu plaćanja po kliku (Pay-Per-Click oglašavanje – PPC)    Ovi workshop-ovi su osmišljeni tako da za fokus imaju prikaz praktične  primene iz konkretne oblasti za unapređenje e-trgovine, odnosno adekvatni  su za e-trgovce u slučaju uspostavljanja i vodjenja online prodavnice.       -------------------------------  PRIJAVA PRISUSTVA:  -------------------------------  Kotizacija za ušešće na skupu je 5990 din  U cenu kotizacije uključeno je učešće u radu skupa  zbornik radova i ostali materijali.   http://www. etrgovina. org/ucesnici/prijava/     -------------------------------  Za sve dodatne informacije pogledajte zvanični sajt konferencije  http://www. etrgovina. org   -------------------------------    S poštovanjem,    Organizacioni odbor konferencije  E-TRGOVINA 2014 
 
   

eBay testira novu stranicu za pretraživanje, isprobajte je i vi!

 

 

 

Juče sam pretraživao nešto na eBay. com-u i primetio sam da sam nasumično izabran da koristim drastično redizajniranu stranicu za pretraživanje. Novi dizajn je možda malo star, ali je ovo prvi put da sam ga testirao. Sada su rezultati pretraživanja razbijeni na dve različite kolone, ona na levoj strani prikazuje aukcije dok ona na desnoj strani prikazuje Buy It Now artikle. Meni se sviđa novi dizajn, ali ako imate mali monitor, dizajn u dve kolone će vam možda izgledati pretrpan. Međutim, ovako je mnogo lakše korisnicima da vide koje artikle mogu odmah da kupe a koji su na aukciji. Ispod cene svakog artikla nalazi se cena troškova isporuke, što je odlično ako želite odmah da se uverite da li je ponuda stvarno tako dobra kao što izgleda. Međutim, problem je što većina vas neće videti redizajn. Moja pretpostavka je da se ova stranica sa rezultatima pretraživanja testira na isti način na koji to radi Google sa svojim pretraživanjem. Nadam se da će ove izmene stupiti na snagu uskoro jer će od njih imati koristi kako kupci tako i prodavaci. ALI, ja sam saznao kako redizajn radi. U moj pretraživač je stavljen kolačić (cookie) koji mi omogućuje da vidim stranicu eksperimentalnog pretraživanja. Pre nego što izgubim kolačić koji mi je eBay stavio ja sam ugrabio podatke. Tako sada i vi možete da testirate novi dizajn! Evo šta treba da uradite: Kopirajte ovaj URL tako što ćete kliknuti na njega desnim tasterom miša, i izaberite opciju copy. Idite na web sajt eBay. com i pejstujte ono što ste kopirali u Koraku 1 u liniju adrese. Pritisnite Enter i pojaviće se popup prozor potvrđujući da je kolačić (cookie) podešen. Pokrenite pretraživanje i trebalo bi da vidite novi dizajn u dve kolone.
 
   

Eko svetlo rad dizajnera Damjana Stankovića objavljen u Gvardijanu

 

 

 

Eko svetlo Dajmana Stankovića Link ka članku. Reddot design award Link. Eko svetlo: Relogic kao inspiracija Link. Pratite Damjana Stankovića na Twitteru.  
 
   

Ekologija: Otvorena fabrika za proizvodnju zdrave hrane u Bačkom Petrovcu - investicija od 53,7 miliona dinara

 

 

 

U Bačkom Petrovcu otvorena je nova fabrika za proizvodnju zdrave hrane od uljarica i žitarica, a poslovaće u okvitu preduzeća "Alt Ener". U ovaj poduhvat uloženo je ukupno 53,7 miliona dinara, od čega je 25,68 uložio Pokrajnski sekreterijat za nauku i tehnološi razvoj u okviru strateškog programa uvođenja novih tehnologija. Izgradnjom ovog objekta omogućeno je zapošljavanje oko 170 radnika, što neposredno u samoj fabrici, što kroz kooperaciju. Godišnje će biti proizvedeno 7. 000 tona zdrave hrane, uz ukupan prihod od oko 2,5 mil EUR. Ovi proizvodi koriste se i u konditorskoj industriji, pa su i pre završetka fabrike sklopljeni ugovori o njihovom izvozu u Mađarsku i Bosnu i Hercegovinu. Izvor: www. ekapija. com
 
   

Ekologija: Petrohemija ponovo radi - Ekološke reklame

 

 

 

Petrohemija ponovo radi Simboličnim puštanjem fabrike Etilen u pogon, danas, nakon tri meseca zastoja i restrukturiranja, u pančevačkoj Petrohemiji ponovo je pokrenuta proizvodnja. Blic. Molimo vas da nam pošaljete sliku nebo posle puštanja fabrike u rad. Ekološka reklama - Oddee Predlog za kutije za toalet papir u ukviru fabrike: Kako bi mogli da izgledaju odvodi u fabrici vidite na Oddee. Knjiga posle posla u fabrici - Nula Link ka knjizi.  
 
   

Ekologija: U Debeljači otvoren pogon za sklapanje automobila na električni pogon

 

 

 

Firma "Globus auto" u saradnji sa kineskim partnerom započela je proizvodnju prvih srpskih automobila koji na 100 km troše energiju u vrednosti 100 dinara. Prema planovima, kako je rekao Stanko Kovačević, direktor "Globus auta", do kraja godine u ovom pogonu razviće se kompletna proizvodnja. U naredna tri meseca predviđena je montaža oko 500 motocikala. Za sada se vozila izrađuju samo po porudžbini. Već je prodato 100 skutera, koji u zavisnosti od modela koštaju od 1. 000 do 1. 200 EUR. Izvor: www. ekapija. com
 
   

Elektronsko poslovanje između preduzeća (B2B)

 

 

 

Karakteristike i specifičnosti B2B model elektronskog poslovanja predstavlja poslovanje između dva ili više preduzeća, odnosno, razmenu proizvoda, usluga ili informacija koju jedno preduzeće obavlja sa jednim ili više drugih preduzeća iz svog okruženja. Za razliku od B2C modela koji podrazumeva poslovanje preduzeća sa krajnjim korisnicima, u B2B modelu na obe strane uglavnom figuriraju dobavljači, posrednici, distributeri. . . Elektronsko poslovanje između preduzeća prošlo je u svom razvoju kroz tri etape. U prvoj etapi korišćen je sistem Elektronske razmene podataka (EDI - Electronic Data Interchange). . U drugoj etapi uočen je potencijal Interneta i nastaje osnovni B2B e-commerce sistem. Treća etapa predstavlja proširen B2B e-commerce sistem koji se ogleda u agregaciji ponude pod imenom Electronic Marketplaces (eMarkets). . Electronic Data Interchange (EDI) Nove ideje u informaciono-komunikacionim tehnologijama, uspevale su da izmame velike investicije mnogih kompanija. Na ovaj način mnoga preduzeća su postigla značajan stepen automatizacije internog poslovanja (tzv. Back Office) ali je njihova komunikacija sa poslovnim okruženjem (tzv. Front Office) obavljana klasičnim putem. Naručivanje robe ili usluga podrazumevalo je da se narudžbenice, računi i drugi dokumenti, pošto nastanu u informacionom sistemu preduzeća, štampaju i šalju poštom poslovnim partnerima. Kada bi kupac (odnosno dobavljač), primio dokumentaciju, u većini slučajeva ponovo bi je ručno prekucavao i unosio u svoj informacioni sistem. Nažalost, uvek postoji mogućnost da se pojave greške prilikom prekucavanja, da se dokument izgubi ili bude oštećen u transportu. Problem koji je očigledan bio je potreba da se elektronskim putem omogući međusobna komunikacija informacionog sistema preduzeća sa informacionim sistemom njegovih poslovnih partnera i time eliminišu svi nedostaci komunikacije klasičnim sredstvima. Rešenje je pronađeno u uvođenju EDI sistema koji predstavlja prvi vid B2B modela elektronskog poslovanja. EDI (Electronic Data Interchange) - elektronska razmena podataka obuhvata razmenu standardnih poslovnih dokumenata (narudžbenice, fakture i sl. ) u obliku struktuiranih podataka između računara zasebnih firmi. EDI se izvršava bez manuelne intervencije, elektronskim putem, posredstvom standardizovanih poruka koje zamenjuju tradicionalne papirne dokumente. Kreirani dokument se umesto na štampu, prosleđuje softveru koji vrši njegovo prevođenje u unapred dogovoreni standardni format podataka, nakon čega se elektronskim putem, obično koristeći mrežu davaoca EDI usluga, šalje na adresu poslovnog partnera. Na ovom mestu treba napomenuti da postoje dva EDI modela: model prosleđivanja paketa (poruka) i model razmene podataka u realnom vremenu. Kod modela posleđivanja paketa, kada se primalac sledeći put konektuje na mrežu, on preuzima iz svog elektronskog poštanskog sandučeta dokument koji se potom prevodi u format pogodan za korišćenje u njegovom informacionom sistemu i šalje ga direktno aplikaciji koja dalje obrađuje podatke. Istovremeno se i pošiljaocu šalje potvrda o prijemu dokumenta. Model razmene podataka u realnom vremenu na isti način obrađuje zahteve i dokumente ali podrazumeva stalnu, direktnu vezu između informacionih sistema. Iako EDI omogućava efikasnu dostavu i obradu dokumenata i smanjuje mnoge troškove, B2B u ovom obliku nikada nije doživeo masovnu primenu. Pre svega zbog skupe, komplikovane i dugotrajne implementacije, nedostatka fleksibilnosti u odnosu na brzinu promena u okruženju, kao i visokih troškova održavanja koje su sebi mogle da priušte samo velike kompanije. B2B e-commerce Pojavom Interneta i njegovom sve masovnijom primenom dolazi do pojave novih oblika B2B poslovanja. Razlozi ovome su globalna dostupnost Interneta, jeftina usluga, transparentnost usluga, postojanje sigurnosnih mehanizama i jednostavna integracija sa back office sistemom. U početku su preduzeća prisustvo na Internetu fomirala postavljanjem Web prezentacija u formi kataloga svojih proizvoda sa navedenim kontakt informacijama, gde su kupci mogli da se informišu o ponudi i nakon toga izvrše naručivanje klasičnim putem. Vremenom, nakon izvršenih mnogih istraživanja, otkrilo se da korisnici žele da vide informaciju od koje će zaista imati koristi i (što je važnije) da imaju izbor akcije koju će preduzeti povodom novog saznanja. Istovremeno je razvoj sigurnosnih mehanizama šifrovanja i sigurnosnih protokola (SSL, TLS) došao do faze u kojoj omogućuje šire prihvatanje Interneta kao sigurnog komunikacionog medijuma tako da su ubrzo Web prezentacije dobile i mogućnost online naručivanja i plaćanja proizvoda i usluga. Velike kompanije su u Internetu videle šansu da drastično smanje troškove komunikacije sa svojim poslovnim partnerima, a isto tako i da pruže mogućnost saradnje manjim preduzećima koja do sada nisu mogla sebi da priušte skupa EDI rešenja. Prednosti B2B rešenja baziranih na Internetu su očigledne u svim fazama poslovanja. Skraćen je proizvodni ciklus zbog efikasnije komunikacije između učesnika u procesu proizvodnje. Boljom koordinacijom sa dobavljačima postiže se efikasnije upravljanje zalihama i ispunjava težnja ka „just-in-time“ organizaciji. Automatizovana podrška kupcima smanjuje broj poziva upućenih službi podrške što dovodi do bržeg odziva operatera i pružanja bolje usluge. Marketing i prodaja na Internetu pruža mogućnost proširenja ovih aktivnosti uz minimalno povećanje troškova. Uz sve to, Internet B2B rešenja predstavljaju otvoren sistem koji omogućava bilo kojoj kompaniji uključenje u ovaj vid poslovanja. Electronic Marketplaces Klasične B2B ecommerce sajtove su u početku postavljale velike kompanije – snabdevači, koje su putem Interneta omogućile naručivanje i prodaju svojih proizvoda velikom broju svojih distributera i kupaca. Međutim, u ovom modelu saradnje kupac nije imao mogućnost da pristupa agregiranoj ponudi proizvoda iz oblasti njegovog interesovanja. Electronic marketplaces (veletrgovinski centri) predstavljaju novi vid online posrednika koji na jednom mestu efikasno predstavlja ukupnu ponudu i potražnju, pružajući kupcima niže troškove nabavke uz mogućnost kontakata sa novim dobavljačima, a isto tako i dobavljačima niže troškove prodaje uz mogućnost kontakata sa novim kupcima. Postoji više različitih modela eMarkets-a u zavisnosti od toga ko ih je organizovao: E-marketplaces koje su organizovali jedan ili više velikih kupaca (Buyers-Driven eMarketplaces), industrijskih giganata koji u ovom načinu poslovanja vide mogućnost povećenja efikasnosti lanca snabdevanja uz istovremeno značajno smanjenje troškova. E-marketplaces koje su organizovali jedan ili više velikih snabdevača (Suppliers-Driven eMarketplaces), industrijskih giganata koji poslujući na ovaj način žele da znatno uvećaju plasman svog proizvoda bez drastičnog povećanja troškova. E-marketplaces organizovanih od strane neutralne treće strane (npr. Osnivač Privredna komora). Neutralnost organizatora u odnosu na industriju kojoj je namenjen eMarket, potrebna je na tržištima na kojima postoji veliki broj kupaca i snabdevača. . Poverenje je u ovom slučaju ključan faktor za pridobijanje velikog broja učesnika neophodnih za normanlno funkcionisanje eMarketa. Po načinu organizovanja E-marketplaces mogu se podeliti i na vertikalne - orjentisane na rešavanje potreba u okviru određenih industrijskih grana (mašine i alati, primarne i sekundarne sirovine u automobilskoj industriji), i horizontalne E-marketplaces - specijalizovane za određenu kategoriju proizvoda ili kupaca (npr. određena ruda u metalurgiji). . Bogdan Gavrilović gavrilovic. bogdan@gmail. com http://www. bogdangavrilovic. com/
 
   

Elektronsko poslovanje između preduzeća i klijenta (B2C)

 

 

 

Karakteristike i specifičnosti B2C model elektronskog poslovanja predstavlja oblik poslovanja između preduzeća i klijenata, odnosno kupovinu (ranije:kupoprodaju) proizvoda, usluga ili informacija koja se obavlja između preduzeća i klijenata. B2C model podrazumeva poslovanje preduzeća kao prodavnice koja nastupa direktno pred krajnjim korisnicima. Prvi vid onlajn prisustva imao je samo jednu fazu. Preduzeće je smatralo da je dovoljno postavljanje Web prezentacije u formi kataloga. Smatralo se da je prikaz osnovnih karakteristika proizvoda sa navedenim kontakt informacijama sve što potencijalni kupci mogu da požele. Kupcima se stavlja u zadatak da uzmu papir i olovku te naruče proizvod klasičnim putem. Vremenom se otkrilo da su korisnici izuzetno izbirljivi i da žele da sve obave na jednom mestu, brzo i lako. Veoma velika popularnost Interneta i prednosti koje donosi poslovanje na svetskoj mreži su podstakli veliki broj trgovaca da se oproba u elektronskoj maloprodaji. Neki od njih su postavili male elektronske prodavnice, dok su se drugi opredelili za primenu šireg koncepta, onlajn trgovinskog centra. Sistemi plaćanja Vođen istom idejom koja je oživela B2B model i B2C model je dobio razne sisteme onlajn plaćanja. Kada se govori o transakcijama u B2C modelu, u osnovi, koristi se servisi elektronskog bankarstva koji omogućavaju elektronsko plaćanje na malo. Radi lakšeg razumevanja uzmimo da u transakciji učestvuju samo tri strane (iako ih ima mnogo više, što ćemo videti kada dođemo do priče o elektronskom bankarstvu): Preduzeće (odnosno, prodavac) nudi svoj proizvod, uslugu ili informaciju i uz to nudi mogućnost onlajn plaćanja. Prodavac ne može da bude svako. Da bi neko postao prodavac potrebno je da stekne i da mu se prizna status trgovca. Status trgovca ima preduzeće koje ima ovlašćenje od strane poslovne banke, nezavisne prodajne organizacije ili neke druge finansijske institucije da prima plaćanja putem kreditne kartice. Mala preduzeća teško dolaze do ovlašćenja jer predstavljaju visok rizik jer ne mogu da podnesu naknadno zaduženje (transakcija kreditnom karticom koja koja se vraća nazad trgovcu koji je izvršio prodaju - kada kupac odbija da plati). Preduzeća procenjena kao visokorizična mogu da dobiju status trgovca preko nezavisne prodajne organizacije koja preuzima sve poslove obrade zateva i plaćanja za malu proviziju. Kupac je druga strana u transakciji. Kupac poseduje platnu karticu koja može biti kreditna ili debitna. Kreditna kartica dozvoljava zaduživanje računa kupca preko sume koja se nalazi na računu, a u iznosu koji je određen ugovorom između izdavaoca i imaoca kartice. Debitna kartica dozvoljava zaduživanje računa kupca samo za sumu koja se nalazi na računu bez mogućnosti kreditiranja. Kupac koji želi da nešto kupi, unosi tražene podatke na bezbednom delu sajta i prodavac (preduzeće) šalje te podatke finansijskoj ustanovi na obradu. Trgovcu su podaci o kupcu u svakom slucaju nevidljivi. Uprošćeno, trgovac šalje svoj ID broj sa podacima o kupcu (koje ne može da pročita), a finansijska ustanova proverava da li kartica postoji, da li ima novca na računu i da li može da se naplati. Ako može to i čini. Prodavac dobija izveštaj da je naplata izvršena i tada šalje naručen proizvod. Finansijske institucije u tradicionalnom sistemu plaćanja na malo imaju zadatak da izvrše proces plaćanja kreditnim karticama kroz izvođenje dva karakteristična procesa sa njihovim operacijama. Ti procesi su autorizacija prodaje putem kreditne kartice i prenos računa. Proces plaćanja kreditnom karticom može se obavljati tradicionalno (fizički kontakt sa trgovcem) i onlajn (kontaktiranje sa trgovcem putem Interneta). Kako mnogi i danas sumnjaju u sigurnost platnih sistema na Internetu, postoje i dodatne usluge koje pružaju specijalizovane nezavisne prodajne institucije. Nezavisne prodajne institucije posluju i sa prodavcima i sa kupcima. U osnovi, neke od ovih institucija preuzimaju ceo proces kupovine od prodavca u momentu kada kupac klikne na dugme „Kupujem“. Ove institucije na svom sigurnom serveru uzimaju podatke o kupcu (primer: 2CheckOut, SWREG). Ukoliko ne želite da stalno kucate broj svoje kreditne kartice, pogotovo ako iz bilo kog razloga sumnjate u sigurnost sistema, možete da koristite usluge drugih prodajnih institucija. Ovi sistemi dozvoljavaju kupcu da kod njih otvori svoj nalog koji će sadržati sve bitne informacije koje se čuvaju na bezbednom (često offline) serveru. Kada kupac poželi da nešto kupi, potrebno je da prodavac ima svoj nalog kod iste institucije i onda transakcija može da se obavi (primer: First Virtual, Cyber Cash, PayPal). Samo tri uslova na putu do uspeha Put do uspeha je često trnovit, pogotovo ako ne vidimo ni put ni trnje. Ali kako teoretičari ove oblasti kažu, postoje samo tri realna uslova koje treba ispuniti i uspeh je zagarantovan. Ova tri osnovna elementa su u potpunosti pod kontrolom prodavca, a direktno utiču na uspeh komercijalnog poslovanja i prodaje preko Interneta. Odličan proizvod je prvi i osnovni zahtev koji mora biti ispunjen. Proizvod koji se prodaje, ne samo da mora da zadovolji osnovnu namenu već i pozitivno iznenadi dodatnim osobinama. Zato je odličan i zato se prodaje. Web sajt koji prodaje je sledeći logičan korak. Sajt mora jasno da definiše svoju namenu i da je na prihvatljiv i uspešan način sprovodi. Sajt pokazuje kupcu zašto je proizvod odličan. Ciljani kupci su grupa posetilaca kojoj je sajt namenjen još od nastanka ideje o proizvodu. Ukoliko je u pitanju uskostručna populacija šanse za prodaju rastu. Na primer, softver za obradu muzike kupiće muzički stručnjaci koji se bave produkcijom. Poslednja napomena za prodavce koji žele da uspešno posluju na Internetu. Ključ uspeha jeste istovremeno ispunjavanje tri opisana zahteva. Njihov odnos može analogno da se opiše kao množenje u matematici. Ukoliko je jedan činilac nula i ukupan proizvod je jednak nuli. Bogdan Gavrilović gavrilovic. bogdan@gmail. com http://www. bogdangavrilovic. com/
 
   

Foxit 2.3: Da li želite da imate kartice u PDF čitaču?

 

 

 

Upravo je izdat Foxit Reader 2. 3. Ne samo da je brži i da koristi manje resursa sistema već najnovija verzija dodaje gomilu korisnih funkcija kao što je prikazivanje na karticama. Ako provodite puno vremena čitajući PDF fajlove, ne treba ni da vam kažemo koliko ćete imati manje gužve na desktopu kada otvorite dokumente na karticama umesto u posebnim prozorima programa. Pored prikaza na karticama, Foxit 2. 3 donosi i sledeće novine: Bookmarkove Reprodukciju multimedije u PDF fajlovima Alatke za obradu teksta za dodavanje komentara u dokumente Lenjire za ispravno poravnanje dokumenata Lupu za uveličanje delova dokumenta Automatsko skrolovanje Poboljšanu mogućnost štampanja samo izabranih delova dokumenta
 
   

Futura plus bez novina jer kupujemo domaće

 

 

 

Futura plus je kupovala domaće "Futura plus" je najveća maloprodajna mreža u Srbiji i vodeći distributer štampanih izdanja, duvanskih proizvoda i ostale komercijalne robe. Nastala je spajanjem lanaca kioska "Duvana“, "Politika prodaje“, "Borbe“ i "Duvan prometa“, i ima 1. 150 svojih maloprodajnih mesta. Vlasnik ovog preduzeća je kontroverzni biznismen Stanko Subotić Cane, kako piše B92. Eto, kako su neslavno prošli. Sada niko neće da im da da prodaju dnevne novine jer ne plaćaju. Zar je to razlog da vam neko ne isporučuje novine? Futura plus će možda postati distributer elektronskih novina Pošto na kioscima nema štampanih medija, jedino ostaje da postanu distributeri e-novina. Zato što je budućnost novina ne u štampanim izdanjima nego u elektronskim. Baš su poranili. Knjiga posle novina - Vrt ljubavi Kada će oni koji nisu u ljubavi opet biti u ljubavi? Link.
 
   

Gomora - Knjiga - Film - svuda oko nas

 

 

 

Gomora film Ohrabrena sa nekoliko časova italijanskog i znanjem španskog, htela sam da gledam film na italijanskom u bioskopu, znači bez titlova, da je italijanski film, a ne nadsinhronizovan. Ovog proleća dok sam bila u Firenci, prvi film koji sam gledala u bioskopu je bio Gomora, u režiji Matea Garronea, na osnovu istoimene knjige novinara Roberta Saviana. Link.   Neredi na ulicama - Bežanje od Gomore Na stotine ekstremista Jevreja je održalo marš protestujući protiv održavanja Parade ponosa u Jerusalimu, a ovaj marš se razvio u pobunu. Članovi religijske grupe Haredi  izazvali su masovne nerede: blokirali su puteve, palili kontejnere i kamenovali policiju. Protestante su predvodile vođe obučene u odeću koja za njih predstavlja simbol žalosti i nosili transparente na kojima je pisalo: "Jerusalim neće biti kao Sodoma i Gomora". Link. Raj i pakao na istom prostoru Tačno je da svi oni hramovi, a osim njih i brojni centri za meditaciju i druge duhovne prakse, u Njujorku egzistiraju zajedno sa kafeima, striptiz-barovima, narko-dilerima i raznom mafijom. Ali grad ima i svoje askete, monahe, ljude koji godinama apstiniraju od gledanja televizije, npr. I oni su Njujorčani, i to bez poroka koje je u zalog ostavio iskušenik čiji njujorški život nije svedočio ono što piše u njegovoj sadašnjoj svetoj knjizi da: ». . . nijesmo dužni tijelu da po tijelu živimo« (Rim, 8,12). Čak ni u Njujorku. U njegovoj svetoj knjizi ne piše da su Sodoma i Gomora, a ni Njujork, nužni za greh. Grešnici su grešni i kada su u raju. Link. Knjiga za vas: Gomora Link ka knjizi i korpi za naručivanje. Ako ste iz Beograda, naš kurir će vam knjigu doneti.  
 
   

Google AdSense je ponovo izmenio pravila vezana za postavljanje reklama

 

 

 

Google AdSense stalno donosi nova pravila vezana za postavljanje njihovih reklama koja su već dosta rigorozna. Ovog puta uveli su nekoliko izmena vezanih za mesto postavljanja oglasa. Prva interesantna promena je da reklame ne smeju da se postavljaju ispod zaglavlja na takav način da nagoveštavaju da reklame nisu reklame. Obrazloženje je da ovakva lokacija reklama može da stvori utisak da su reklame deo teksta web sajta ili posta bloga. Ova izmena pogađa izuzetno popularan način postavljanja reklama na većini blogova, na kojima se reklama postavlja ispod naslova i pre nego što počne sadržaj. Na slici dole možete da vidite kako izgledaju ovako postavljeni oglasi. Kao što možete da vidite, ovo novo pravilo traži od vas da se uzdržite od ovakvog postavljanja reklama. Ali nemojte odmah da paničite, jer se ovo odnosi samo na one postove i članke čiji naslovi sugerišu da su reklame deo sadržaja. Vi slobodno možete da nastavite da koristite ovaj format na vašem blogu sve dotle dok je naslov relevantan i ne vodi vas na pogrešne zaključke. Drugo novo pravilo implicira da reklame na vašem web sajtu treba da se jasno razlikuju od sadržaja. Pogledajte sliku dole da biste videli AdSense oglase koji grubo krše ovo pravilo. Kao što možete da vidite ovde veoma teško možete da razlikujete reklame od sadržaja. Ovakve reklame ćete najčešće videti na MFA (Made For AdSense) web sajtovima. Zaključak Kao i uvek ove polise će imati uticaja na veliki broj izdavača i pametno je da uvek ostanete na strani AdSense tima, jer u suprotnom rizikujete da dobijete zabranu. U vezi prve polise biće mnogo sumnjičavih pogleda, ali ne treba da brinete osim ako koristite naslove koji su sumnjivi. Šta vi mislite o ovim novim pravilima? Očekujemo vaše komentare.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272