Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Botanika

C++ Visual C++ C#

Cloud

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Geografija

Geologija

GOOGLE

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Raspberry PI

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL Server

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Posao

Ukupno: 194, strana 7 od 10

Novi oglasi za posao na Startit Poslovima

 

 

 

Matori JS Developer — Hooloovoo Prijavi se do 26. jula Asistent/kinja — Startit Prijavi se do 15. jula Full Stack Engineer — Frame Prijavi se do 31. jula Full Stack Developer — Publitio Prijavi se do 3. avgusta Senior Data Engineer — Bravo Systems Prijavi se do 17. jula Senior Frontend JavaScript Developer — Real Market Prijavi se do 3. avgusta QA Engineer — RT-RK Prijavi se do 15. jula Data Scientist — Bravo Systems Prijavi se do 17. jula Senior WordPress/PHP Developer — Forwardlash Prijavi se do 4. avgusta Ne pronalaziš interesantan posao? Pogledaj sve oglašene poslove na Startit Poslovima.
 
   

Novi oglasi za posao na Startit Poslovima

 

 

 

Zdravo! Ove nedelje ti donosimo novi tekst našeg Blog tima o istraživanju koje je sproveo Stack Overflow o trenutnom stanju na developerskoj sceni. U ovom tekstu možeš saznati koliki je procenat full-stack developera, a koji front-end i back-end developera na IT sceni. Da li je više onih kojima je programiranje hobi ili onih koji ga smatraju poslom, koje su im omiljene tehnologije, kakav je odnos zarada, tehnologija i iskustva, kao i koliko je zadovoljstvo poslom koje obavljaju? Oni koji žele da saznaju nešto više o Affiliate marketingu mogu da učestvuju na radionici u Startit Centru Beograd u četvrtak, 18. aprila, u 18 časova. Cilj ove radionice je da učesnici nauče šta je Affiliate marketing, kako da ga prepoznaju, da se upoznaju sa dobrim i lošim primerima iz prakse i da nauče kako da pokrenu uspešnu AM platformu.  Za sve one koji se nalaze na raskrsnici, žele da počnu nešto novo, promene kurs svoje karijere ili žele da rade samo za sebe, pripremili smo predavanje i radionicu na temu freelancinga u Startit Centru Inđija.  Branislav Nenin, frilenser, će u utorak, 23. aprila, u 15 časova učesnicima preneti svoje iskustvo i pokazati im načine na koje mogu da rade ono što vole i da od toga žive.  A ovo su najaktuelniji oglasi: Python Developer – Hosting Management Tools — GoDaddy Prijavi se do 6. maja Menadžer/ka employer branding usluga — Startit/SEE ICT Prijavi se do 8. maja Sales Development Representative — TradeCore Prijavi se do 26. aprila Java Developer — Mozzart Prijavi se do 14. maja Senior Product Manager — CallidusCloud Prijavi se do 6. maja PHP Developer — Paragraf Lex Prijavi se do 14. maja Marketing Strategist — KupujemProdajem Prijavi se do 1. maja QA Test Engineer — Intelisale Prijavi se do 24. aprila Project Manager – Business Support Officer (m/f) — BioSense Institute Prijavi se do 10. maja Front-end and WordPress Developer — Jobbrs Prijavi se do 23. aprila Software Engineer for Data Team — TeleSign Prijavi se do 14. maja DevOps Engineer — Daon Prijavi se do 1. maja Senior Product Designer — Embroker Prijavi se do 9. maja Go Developer – Hosting Management Tools — GoDaddy Prijavi se do 17. maja Middle / Senior Frontend Developer — Citrus Systems Prijavi se do 28. aprila Front End Developer — Share IT Prijavi se do 25. aprila C++ Engineer — Nutanix Frame Prijavi se do 6. maja SEO Specialist — Catena Media Prijavi se do 6. maja Senior Frontend Engineer — Namics Prijavi se do 22. aprila Senior Angular 2+ Developer — TNation Prijavi se do 2. maja C++ Software Developer for Autonomous Driving — RT-RK Prijavi se do 28. aprila UX/UI Designer — CallidusCloud Prijavi se do 25. aprila   Ne pronalaziš interesantan posao? Pogledaj sve oglašene poslove na Startit Poslovima.
 
   

Novo na našem sajtu: Prvo poglavlje knjige ASP.NET sa C# 2008

 

 

 

Knjiga izlazi u 2009. godini. U ovom poglavlju ćemo upoznati tehnologije koje sačinjavaju . NET. Na početku ćemo prikazati istoriju web programiranja i objasniti motive nastanka . NET Frameworka. Nakon toga ćemo dati opšti prikaz različitih komponenti . NET sistema i videti kako se ASP. NET 3. 5 uklapa u takvu opštu sliku. Link ka knjizi. Ne zaboravite da je iz štampe izašla knjiga: C# 2008 od početnika do profesionalca.
 
   

Novosti u isporuci knjiga - jeftinije slanje od danas

 

 

 

Od nas do vas - jeftinija isporuka City Express (Member of Austrian Post International Group) je uz višegodišnje iskustvo postao lider na tržištu paketne dostave "od vrata do vrata" na teritoriji republike Srbije. Mi smo dobili partnera koji će već danas preuzeti sve naručene knjige od nas. Knjige će već danas krenuti ka vama. Isporuka naših knjiga Sve NAŠE knjige koje su naručene do 13 časova mi ćemo vam danas isporučiti. Isporuka izdanja drugih izdavača Sva izdanja drugih izdavača ćemo vam isporučiti istog dana, sem u slučajevima kada je izdanje rasprodato sa lagera. U tom slučaju ćemo vas obavestiti o datumu isporuke. Nove NIŽE cene Za pakete do 2 kg cena je 150,00 din+ pdv Za pakete od 2 kg do 5 kg cena je 190,00 din + pdv Za pakete od 5 kg do 10 kg cena je 250,00 din + pdv Za pakete od 10 kg do 20 kg cena je 300,00 din + pdv                              Vaša Kompjuter biblioteka Novo za Beograd Ako ste iz Beograda naručene knjige ćemo vam isporučiti na kućnu adresu. Cena isporuke je od 150. 00 dinara. Napomena: Cene važi samo za bliže lokacije u odnosu na naše sedište. Prethodno će vas naš isporučilac pozvati i dogovoriti se oko detalja.
 
   

Obaveštenje o neradnim danima - vidimo se u ponedeljak 8. jula

 

 

 

Obaveštavamo vas da nećemo raditi u petak 5. i subotu 6. jula. Prvi radni dan će biti ponedeljak 8. jul. Hvala na razumevanju. Kompjuter bublioteka
 
   

Office 15 ili Office 2013 će biti objavljena u ponedeljak

 

 

 

Office 201316. juli je u ponedeljak, i to je dan kada će biti objavljena nova verzija Office-a 2013. Office 2013 instalacija15. verzija Office-a će nositi oznaku Office 2013. Office paket koristi preko milijardu ljudi u svetu. Jedna osoba svake sekunde kupuje Office. 6 osobina koje ćete voleti u Officeu 15PC WORLD misli da ćete voleti ovo:1. Hidden Ribbon2. Touch Mode3. Office Marketplace4. Password Protected Change Tracking5. Weather Bar 6. Inline RepliesPC WORLD
 
   

Oslobođena žena koja je nosila pantalone u Sudanu - Bičevanje nije pod P

 

 

 

Oslobođena Sudanka iako je nosila pantalone Sudanski sud oslobodio je danas bivšu novinarku Lubnu Husein koje je proglašena krivom zbog nošenja pantalone, pošto je nacionalni sindikat novinara platio kaznu od 209 dolara. Neće biti bičevanja. Link. Link. Link. Knjiga posle pantalona - Azbuka mog života Naravno, Mirjana ne piše pod P o pantalonama, jer to nije tema u njenom rečniku. Ali piše KAO PEDESETE. Link ka knjizi.  
 
   

Osnovni modeli elektronskog poslovanja

 

 

 

Osnove elektronskog poslovanja Elektronsko poslovanje je novi način poslovanja koji donosi mnoštvo posebnih pogodnosti. Elektronsko poslovanje predstavlja sistem poslovanja ili skup akcija koji nastoji da potpuno iskoristi blagodeti napretka informaciono-komunikacione tehnologije, a u cilju unapređenja poslovnog procesa. Iako je elektronsko poslovanje najčešće bazirano na web tehnologijama, definicije koje govore o elektronskom poslovanju kao poslovanju preko Interneta su delimično tačne. Elektronsko poslovanje je svako poslovanje koje se oslanja na informacioni sistem. Informacioni sistem može da se razume kao baza podataka koja je dostupna na lokalnoj ili globalnoj mreži. Novi koncept koji donosi elektronsko poslovanje ne donosi i zagarantovan uspeh. Uspeh elektronskog poslovanja se zasniva na doslednoj primeni procedura. Pravila koja važe u klasičnom poslovanju, važe i ovde. U osnovi mora da se nalazi dobra strategija, dosledno izvršavanje procedura i logična i funkcionalna struktura. . Sekundarni faktori se onose na osobine pojedinca kao što su: talenat, kreativnost i liderstvo. Rezultati primene elektronskog poslovanja omogućavaju preduzeću da na vreme i na pravi način zauzme svoje mesto na najvećem svetskom tržištu (Internetu). Onaj koji poseduje znanje biće lider onih koji manje znaju i vodiće ih putem uspeha. Preduslov uspeha je kvalitet poslovanja, a to se postiže kroz doslednu upotrebu baze znanja koja je u osnovi elektronskog poslovanja i procedura koje su u okviru elektronskog poslovanja definisane. Elektronsko poslovanje smanjuje troškove i utrošak vremena i olakšava ukupan proces poslovanja. . Osnovni modeli elektronskog poslovanja Teorija elektronskog poslovanja poznaje nekoliko osnovnih modela poslovanja. . Modeli elektronskog poslovanja su definisani na osnovu strana koje učestvuju u poslovnom procesu i prirode njihovog poslovnog odnosa. Treba napomenuti da se u engleskoj terminologiji pod biznis modelima podrazumevaju modeli iz specijalizovane podpodele koji su kod nas poznati kao modeli elektronske trgovine ili onlajn modeli prihodovanja (modeli zarade). O ovim modelima će kasnije biti reči. Opšte prihvaćena teorijska podela sledi: 1. Elektronsko poslovanje između preduzeća (B2B – Business to Business) podrazumeva poslovnu saradnju među preduzećima koja razmenjuju resurse u obliku proizvoda, usluga ili informacija. B2B model olakšava transakcije između organizacija, omogućava integraciju lanca nabavke i online pribavljanje robe jedne firme za drugu. 2. Elektronsko poslovanje između preduzeća i klijenta (B2C – Business to Consumer) je direktna poslovna saradnja između preduzeća i klijenta, gde preduzeće klijentu prodaje proizvode, usluge ili informacije. . B2C model je znatno jeftinija investicija jer je sajt za razliku od jedne prodavnice dostupan globalno. Primer B2C modela je sajt maloprodaje proizvoda ili usluga. . 3. Elektronsko poslovanje između klijenata (C2C – Consumer to Consumer) podrazumeva poslovnu saradnju među klijentima koji razmenjuju resurse u obliku proizvoda, usluga ili informacija. Ovaj model se realizuje preko onlajn posrednika. Na primer, onlajn aukcije omogućavaju prodaju novih ili korišćenih stvari među klijentima sajta. 4. Elektronsko poslovanje između preduzeća i zaposlenog (B2E – Business to Employee) je sistem koji definiše procedure unutar preduzeća koje se odnose na odnos preduzeća i zaposlenog. Obično preduzeće ima intranet bazirani informacioni sistem koji osim što upućuje zaposlenog u njegova prava i obaveze, može da mu pruži informacije o svim važećim procedurama na nivou preduzeća (od komunikacije sa klijentima do hijerarhijke organizacije i nadležnosti u preduzeću). 5. Elektronski servis organa državne uprave (E-Government) je oblik elektronskog poslovanje između državne uprave i klijenata. Klijenti državne uprave mogu biti građani, preduzeća i drugi organi državne uprave pa stoga postoji podela E-Government-a na G2C (Government to Consumer), G2B i G2G. Elektronski servis organa državne uprave ima zadatak da približi državnu upravu građanima i da im omogući da sve poslove obave bez čekanja ispred šaltera. Ovim se omogućuje, na primer, izdavanje ličnih dokumenata elektronskim putem (bez posete zgradi opštine). 6. B2B2C je noviji model koji predstavlja kombinaciju korišćenja modela B2B koji podržava poslovanje preduzaća po modelu B2C. Doprinosi uspehu B2B i zadovoljava potencijalnu tražnju B2C. Primer ovog modela je ujedinjenje više preduzeća kako bi ponudili kompletan CRM (Customer Relationship Management) s obzirom da je uobičajeno da od tri dela CRM, preduzeća uglavnom poseduju samo jedan. Upotrebom ovog modela preduzeća pružaju kompletnu uslugu. 7. C2B2C uključuje sprovođenje transakcija između potrošača koristeći online preduzeće kao posrednika. Na primer, na Internetu postoje mnogi FreeLance sajtovi gde klijenti koji žele da realizuju određeni projekat traže mogu da pronađu stručnjake koji su kompetetni da dati projekat realizuju. . Realnost elektronskog poslovanja Koncept elektronskog poslovanja ima za cilj da iskoristi sve pogodnosti savremenih računarkih i informaciono-komunikacionih tehnologija radi postavljanja pojedinca u centar pažnje. Kada se govori o unutrašnjim informacionim tokovima preduzeća, na prvom mestu su zaposleni. Od njihovih subjektivnh i objektivnih osobina direktno zavise sekundarni faktori uspeha elektronskog poslovanja, odnosno preduzeća. U pravom okruženju zaposleni može da pokaže svoj talenat i iskoristi svoju kreativnost i doprinese inovaciji postojećih procedura. Gledano iz aspekta nastupa preduzeća na tržištu, na prvom mestu je klijent. Preduzeće mora da ispuni sva očekivanja klijenta kako bi ga pretvorilo iz klijenta u kupca. Jedan od najkritičnih momenata svokog poslovanja je prva prodaja. Cilj preduzeća je da proda proizvod, uslugu ili informaciju, a taj put vodi preko pružanja kvalitetne usluge. Drugi težak korak jeste ponovna prodaja koja zavisi samo od pažnje koju poklanjamo kupcu kome smo već prodali proizvod. Elektronsko poslovajne je isprva prihvaćeno sa velikom dozom skepticizma, prvenstveno zbog prelaska na novu tehnologiju. Ali problem koji elektronsko poslovanje prati od nastanka do danas je problem sigurnosti. Ovaj problem potiče od samih karakteristika računarskih mreža na koje se oslanja suština elektronskog poslovanja. I danas se radi na novim rešenjima koje će obezbediti maksimalnu sigurnost. Sigurnost je proces održavanja prihvatljivog nivoa rizika. Onaj koji napada sistem bira sredstvo, napada u određeno vreme i na određenom mestu, dok onaj koji brani, koristi sva raspoloživa sredstva u svako vreme i na svakom mestu. Zbog ovoga pojam bezbednosti je apstraktan i ne postoji apsolutna sigurnost. Ali to nije razlog da elektronsko poslovanje stagnira. Današnji sigurnosni mehanizmi štite sve učesnike u transakciji čak i kada se krađa dogodi. Svetla budućnost Prema procenama stručnjaka, na svake dve sekunde Internet dobija po jednog novog korisnika. Internet prisustvo jednako je globalnom prisustvu. Iskoristite priliku da nastupite globalno. Iskoristite svoje znanje. Bogdan Gavrilović e-mail: gavrilovic. bogdan@gmail. com web sajt: http://www. bogdangavrilovic. com/
 
   

Ostvarivanje efikasnog komuniciranja u elektronskom poslovanju

 

 

 

Do sada je verovatno jasno da je kvalitetna komunikacija između kupca i prodavca od presudnog značaja. Pored ovladavanja raznim prodajnim tehnikama i tehnikama prepoznavanja profila kupca, bitno je ovladati pravilima pristojne komunikacije i na taj način doprineti reputaciji, samim tim i povećati prodaju. Od servisa do servisaMnogi servisi čine Internet, a elektronsko poslovanje ih koristi sve (ili skoro sve). Radi ostvarivanja delotvorne komunikacije prvo što se mora znati su osnovna opšta pravila koja važe na Internetu, a zatim i pravila koja se odnose na dati servis. Internet je komunikaciona mreža. Bar je kao takav nastao sa ciljem da omogući uspostavljanje veze na velikim daljinama u ekstremnim uslovima. Danas je to više od komunikacije. Internet prerasta u globalnu prodavnicu. Ali u suštini je ostala komunikacija. Otuda, svako ko misli da u novom milenijumu posluje na Internetu mora da poznaje i poštuje opšte prihvaćena pravila poslovne komunikacije. Iako većina novih (ali i starih) Internet korisnika svesno i nesvesno uči pravila kroz oponašanje drugih korisnika, ili sprovođenjem formi iz ofline sveta, lako dođe do greške. Zato postoji skup pravila (netetikecija) i odnosi se na pravilno komuniciranje na Internetu koja se mnogo razlikuju od ostalih vidova komunikacije u realnom svetu. E-mailE-mail je servis i alat koji koristi svaki uspešan biznis za potrebe direktnog marketinga. Među svim marketing modelima, email marketing (direktan marketing) je na prvom mestu sa preko 50% udela u ukupnim marketinškim aktivnostima. I isto tako daje najbolje rezultate. Naravno, treba imati u vidu splet složenih okolnosti koje uslovljavaju potpun uspeh ili potpun neuspeh. Jedna dobra email poruka mora obavezno da sadrži nekoliko elemenata. Prvi element je tema poruke (Subject). Ukratko mora da nagovesti sadržaj poruke. Preporučuje se da sadrži ključne reči odvojene zapetama uz eventualno nekoliko veznika i ne više od 80 karaktera (broj varira, ali bitno je da ne bude cela poruka u temi). Telo poruke mora da sadrži oslovljavanje i pozdravljanje onoga kome se obraćate, a potom i predstavljanje ukoliko se prvi put obraćate. Onda se tek objašnjava tema poruke. Potom dolazi najbitni deo poruke: poziv na akciju. Primalac poruke mora da zna šta je to što očekujete od njega kada se upozna sa vašom situacijom. Zatim pozdravljate primaoca i potpisujete se. Školski primeri potpisa obično uključuju ime i prezime, adresu, telefon, internet adrese, položaj u firmi i td. Novi pristup pita: Pa šta? Kakva korist od svih ličnih podataka. Čemu meni koristi taj čovek? Zato je mnogo bolja varijanta napisati prvo delatnost, uslugu koju pružate, a potom lične podatke koje ocenjujete kao bitne za ostvarivanje kontakta. Pravilno pisanje potpisa (Signature) je moćno sredstvo oglašavanja. Na primer, web dizajner će u potpisu napisati: Predstavite svoje proizvode i usluge na Internetu, povećajte prodaju i profit!Sima Simic                               381 15 123123123Web dizajner                            johndoe@example. com. E-Solutions Design                   http://www. simasimicdizajn. com15000 Beograd Prvi bitan detalj: Ukoliko primaoca poruke ne interesuju ovakve usluge, nije bitno. Vrlo često se dešava da se tom istom primaocu požali prijatelj koji bi hteo da počne onlajn biznis ali ne zna koga da angažuje. Isto tako, vrlo je verovatno da će se primalac poruke setiti vašeg potpisa i da će baš vas preporučiti svom prijatelju. Drugi bitan detalj: Obratite pažnju na jezik. Mogli smo napisati: web dizajn, baze podataka, SEO, SEM. . . Ko to razume? Sigurno ne onaj klijent koji se malo pre žalio svome prijatelju da ne zna koga da angažuje na projektu, jer i on sam ne zna mnogo o tome. Da zna, sam bi uradio posao. Još je bitno napomenuti da email ne treba da bude mnogo dugačak. Svi dokumenti se šalju u prilogu (Attacment) pošto se prethodno komprimuju (. zip, . rar ili drugo ali prva dva skoro svako može da otvori uvek). Uvek se pozivajte na mejl na koji odgovarate. Možete i da citirate neke izvode iz mejla, ali nikako ne kopirajte ceo mejl, pogotovu ako je duži. I uvek se obraćajte primaocu direktno, jer je, na kraju, poruka njemu i namenjena. Preporučljivo je da napravite obrazac poruke čiji ćete sadržaj po potrebi menjati. U direktnom marketingu ima nekoliko akcija koja prethode slanju promotivnog emaila. Da bi uopšte slali promotivni email, morate da imate adrese na koje ćete slati poruke. Ovo je najkritičniji deo procesa jer nije lako odrediti koje su adrese sa kojih će doći pozitivan odgovor. Veliki problem koji može nastati je da se vaš email protumači kao SPAM (neželjena pošta). Ovo će se sigurno desiti ako sprovodite e-mail bombardovanje tako što šaljete više mejlova u toku nedelje ili ako ste kupili spisak adresa (što se, nažalost, često čini). To će naterati i primaoca koji je imao interesa za vaše proizvode da vaše poruke označi kao spam. News, Usenet, Mailing liste, Chat, ForumiSvedoci smo zanimljivog paradoksa koji se trenutno odvija na Internetu. Svi korisnici traže sadržaj (jer sadržaj je sačinjen od korisnih informacija), a isto tako pridaju malo važnosti istim. Što su ljudi duže na Internetu to bolje shvataju probleme u komunikaciji i dobijaju bolju predstvu o tome kako bi Internet trebalo da izgleda. Nažalost, uvek postoje oni koji će, kao i u relanom životu, na sve načine i po svaku cenu pokušati da nametnu svoje ciljeve. Takvi ljudi narušavaju harmoniju Interneta. Oni pribegavaju raznim prevarama ili aktivnostima koje su na granici zakona. Spam je često uznemiravajuća pojava, pogotovo za početnike. Pojavljuje se na svim servisima Interneta. Reakcija na spam izaziva serje svađa koje se nazivaju Flame Wars. Svi servisi se mogu koristiti u promotivne svhe, ali je vrlo bitan način na koji se to radi. Ukoliko imamo nameru da se reklamiramo na forumima ili mejling listama, preporučuje se da odaberete specijalizovane forume koji se tiču vaše oblasti delovanja. Na taj način možete da odaberete mali broj potencijalnih klijenata i uštedite vreme. Imajte na umu da će se uvek naći neko ko će vas kritikovati. Ako se bavite npr. Internet marketingom, mnoge kolege, marketing stručnjaci će vas kritikovati ako postavite svoj affiliate link do svog poslovnog partnera na nekom forumu, pozivajući se na etiku. Iako je afiliejt model potpuno legalan i izuzetno rasprostranjen model zarade, nekima može da bude krivo što vi zarađujete od toga, a ne oni. Čuvajte se Flame War-a i dobro odmeravajte svoje poteze.   Bogdan Gavrilovićgavrilovic. bogdan@gmail. comhttp://www. bogdangavrilovic. com/
 
   

Otpremnina od 1,5 miliona dinara - Doktrina šoka

 

 

 

Plaćanje od 1,5 miliona da bi bili nezaposleni Od danas u DIN-u bez posla 306 radnika. Niš - Bez posla u Duvanskoj industriji Niš, koja posluje u sastavu kompanije Filip Moris internacional, od danas će bez posla ostati 306 radnika, što je skoro trećina ukupnog broja zaposlenih. Link. Nedopustivo je da bez posla ostaju oba bračna druga, samohrane majke ili radnik koji je jedini zaposlen u porodici.   Link. Oni koji su nezaposleni prvo moraju da se zaposle, pa tek da postanu tehnološki višak. Jedino dobra vest je da se iza manje proizvodnje krije pre svega manja tražnja, odnosno manje pušenje. Posle dobijanja otkaza - Doktrina šoka Širom sveta, u Britaniji, u Sjedinjenim Američkim Državama, u Aziji i na Bliskom istoku postoje moćnici koji zarađuju na haosu – iskorišćavajći krvoprolića i katastrofe da okrutno i nemilosrdno preobraze svet u skladu sa sopstvenim idejama. Oni su doktori šoka. Link ka knjizi i korpi za naručivanje.
 
   

Otpuštanje 14 hiljada radnika - Koliko je sati

 

 

 

14000 nepotrebnih radnika Ovo je slika dva radnika koji neće biti otpušteni: Slika 14000 radnika će biti objavljena kada se budu saznala njihova imena. Imamo ram, samo nam treba slika. Link. Koliko je sati? Na ovom zidnom satu koji je jednim svojim delom providan, vidi se koliko je sati: Link. Na ovom satu vidimo da nije 5 do 12. Ili je prošlo 12 pa nam se sada odbrojava neki drugi sat. Knjiga posle napornog dana - More čudovišta Link ka knjizi.
 
   

P2P aktivnost udvostručene u prethodne dve godine

 

 

 

Uprkos velikim naporima muzičke industrije, peer-to-peer aktivnosti su više nego udvostručene tokom protekle dve godine, prema podacima praćenja p2p servisa. Big Champagne izveštava da je u semptembru ove godine broj ljudi koji su se prijavljivali na p2p mreže iznoso 9 284 558. U septembru 2003. ova cifra je bila 4 319 182, a u septembru 2004. cifra je 6 784 574, što ukazuje da se stopa rasta ne smanjuje. Muzika ostaje “kamen temeljac” p2p aktivnosti jer obuhvata preko 70% saobraćaja, dok razmena filmova ostaje na mnogo nižem nivou. John Kennedy, direktor međunarodne federacije fonografske industrije (IFPI) je rekao da je kampanja protiv razmene fajlova u 11 zemalja bila uspešna u odvaraćanju ljudi da razmenjuju fajlove. On je izjavio da se sada mogu videti stvarni dokazi da ljudi sve više odustaju od nelegalne razmene fajlova i okreću se legalnim načima za uživanje u muzici online. Ne znamo da li je u pitanju strah da će biti kažnjeni zbog kršenja zakona, ili saznanje da mnoge mreže mogu da oštete njihove računare, ali ponašanje korisnika se menja i to su dobre vesti za čitavu muzičku industriju. Možda se ponašanje korisnika zaista menja, ali statistika to tek treba da pokaže. Čak i u SAD-u, gde je podneto oko 15 000 tužbi, rast poseta p2p mrežama je globalni trend.
 
   

Pamtite grupe od četiri da biste bolje pamtili

 

 

 

Naučnici su dugo verovali da je sedam stavki - bilo da su to slike, brojevi ili zadaci, maksimalan broj elemenata koje mozak može istovremeno da drži u pamćenju, ali LiveScience ističe da bez specifične vežbe, većina ljudi u najboljem slučaju pamti tri ili četiri stavke. Ovo dobro objašnjava zašto se telefonski brojevi pišu u grupama od tri ili četiri broja, i dobar podsetnik da ako treba puno stvari da zapamtimo najbolje da ih zapišemo na papir jer ćemo u suprotnom sigurno nešto zaboraviti. Koji je vaš lični rekord u broju zapamćenih stavki? Kako vi grupišete zadatke i stavke koje treba da zapamtite radi boljeg pamćenja? Recite nam u komentarima!
 
   

Pas je čovekov prijatelj ako pokreće skuter

 

 

 

Skuter posle vatre: Vlasnici pasa, ali samo neki, ovo će pozdraviti, pas pokreće skuter: Gazda je lenj da šeta psa. Lego skuter Više nam se sviđa Lego skuter koji može da se sklopi i rasklopi, a pas se ne maltretira: Porcelanska devojka i skuter Skuter i devojka od porcelana, na kraju:
 
   

Pet najvažnijih akvizicija u 2007. godini

 

 

 

Nova godina je tek počela ali ako 2008. godina bude kao 2007. godina, onda nas očekuje veliki broj akvizicija u svetu računara i tehnologije.   Nedavno sam čuo da je neko rekao da se akvizicije trebaju posmatrati kao lutrija geek-ova, sa tom razlikom što su šanse da se "pobedi" mnogo veće nego u pravoj lutriji. Google, Yahoo, Microsoft i drugi su u prošloj godini usisavali jednu perspektivnu firmu za drugom brže nego što smo mi mogli da ih pratimo! Danas ćemo govoriti o pet najvažnijih akvizicija u 2007. godini, po našem mišljenju. Last. fm je kupljen od strane CBS-a Last. fm je prodat CBS-u za 280 miliona dolara u maju 2007. CBS ih je kupio u okviru njihovog plana da privuku “mlađu publiku”.   Last. fm je web sajt koji obezbeđuje korisnicima personalizovane radio stanice i sasvim novo i drugačije iskustvo slušanja muzike. On ima i socijalni aspekt koji je privukao veliki broj korisnika. Photobucket je prodat Fox Interactive-u Photobucket je prodat Fox Interactive Media-u za 250 miliona dolara u maju 2007.   Ova akvizicija se desila nakon što Photobucket i MySpace u vlasništvu Foxa nisu prestajali sa neprijateljstvom. Originalno su osnivači Photobucket-a tražili najmanje 300 miliona nakon što je njihov servis doživeo neviđenu popularnost, međutim kao što vidite iz priloženog nisu uspeli da se izbore za tu cifru. FeedBurner je kupljen od strane Google-a Teško je poverovati da je Feedburner kupljen od strane Google-a 2007. godine pošto nam izgleda da se to desilo prilično davno. Cena ovog novajlije je iznosila 100 miliona dolara a prodat je Google-u početkom juna. Imajući u vidu popularnost FeedBurner-a i broj web sajtova koji je koristio servis, mi smo mišljenja da je cena od 100 miliona dolara premala. Ubrzo nakon akvizicije pojavila se opcija zahvaljujući kojoj svi korisnici mogu da dobiju "Pro" usluge besplatno. Ne možete da ne volite kada Google kupi neku firmu! StumbleUpon je kupljen od strane eBay-a Jedno od najvećih iznenađenja u 2007. godini bila je to što je eBay kupio StumbleUpon za 45 miliona dolara. Većini analitičara oni nisu izgledali kao savršen par, ali do sada im ide sasvim dobro.  eBay je kupio StumbleUpon ali nije napravio drastične izmene u radu ovog popularnog sajta za otkrivanje, što je za rezultat imalo da su svi korisnici ostali sretni. MyBlogLog je kupljen od strane Yahoo-a MyBlogLog akvizicija od strane Yahoo-a je bila jedna od prvih u 2007. godini! Yahoo je uleteo i pokupio ih za 10 miliona dolara što je bila jako visoka cena za web sajt koji je bio aktivan samo 3-4 meseca. Mada izgleda da je popularnost ovog servisa opala u zadnjih nekoliko meseci, on i dalje igra značajnu ulogu u blogosferi.
 
   

Porodično stablo - Da li ste na niskim ili onim najvišim granama

 

 

 

Primer porodičnog stabla sa Vukajlije JA BABO ĐED PRAĐED MEĐED BUKVA Link. Porodično stablo Baha - nije za violinu Link. Ko sme da se popenje na porodično stablo tigra Link. Ne mogu da spavam sa porodičnim stablom na jastuku Link. Kada po sebi ispišete imena predaka postajete crnac Link.   Knjiga posle - Domaćin Šta se dešava kada dva bića nastanjuju jedno telo? Kakvo izgleda porodično stablo dvostruke ličnosti. Novi roman Stefani Majer. Link ka knjizi i korpi za naručivanje.  
 
   

Poslovi koji nas očekuju u budućnosti ili poslovi iz snova

 

 

 

Poslovi budućnosti Prošle nedelje guverner Kalifornije Gavin Newsom izjavio je da će u budućnosti više od polovine dece imati neki posao koji danas ne postoji. Ova izjava nam nameće pitanje: Koji bi to poslovi bili? 1982. godine u knjizi pod nazivom The Omni Future Almanac, šveđanin Robert Weil naveo je neka od zanimanja koja nas očekuju u budućnosti. Kada posmatramo ovu knjigu u današnjem vremenu može se reći da je predvideo dosta toga. Jedan od poslova koje je on naveo bio je programer kompjuterskih igara. Danas se desetine hiljada ljudi mogu pohvaliti kako im je zanimanje upravo pravljenje igara. Još jedan od poslova koje je Robert Weil naveo je analitičar autorskih prava, za šta takođe možemo reći da je ušlo na listu zanimanja. Veb portal pod nazivom Paleofuture naveo je veliki broj zanimanja koja bi u bližoj ili daljoj budućnosti trebalo da postoje, a koje je Robert Weil naveo u svojoj knjizi. Ipak sve je na nama, jer radna mesta nastaju na nečijim idejama. Navešćemo vam 20 poslova u budućnosti:Naučnik veštačke inteligencijeProdavac genetičkog inžinjeringa Svemirski saobraćajac Specijalista simulacije Doktor za kloniranje i medicinska sestra za kloniranje Inženjer organskih kompjutera Majtor za popravku glasovnog računara Direktor kompjuterskog muzeja Sportski inženjer Biološki istoričar Stručnjak za softverski kod Apstraktni pisac Programer za magnetni voz Video sistem inženjer Specijalista za kompjuter art Ekpert za biofarmu Hirurg za transplantaciju organa Tehničar reciklaže materijala Dizajner holograma Ekspert za mutacijeBudućnost ili ne, ove ideje svakako ne trebaju biti predmet ismevanja već početak za neke nove ideje jer treba ovim klincima sa početka teksta obezbediti radna mesta. ICT časopisPuderisanje Adrijane L. Ovo jeste posao iz snova, ali posao samo za jednog čoveka. Nama je potrebno više poznatih za puderisanje.
 
   

Povećavanje posećenosti Web sajta

 

 

 

Odličan sajt može da bude beskoristan ukoliko nema saobraćaja, odnosno ako nema posetilaca. Svrha svakog sajta je ekonomska korist, a ekonomska korist može da se ostvari samo ako ima dovoljno posetilaca koji izvršavaju željene akcije, odnosno daju Traženi Odgovor. Da bi deo ogromnog saobraćaja na Internetu skrenuli ka našem sajtu, moramo da sprovedemo u delo nekoliko akcija. Ukoliko smo već napravili sajt koji je orijentisan na uskostručnu ciljnu grupu i ako je sve ostalo u redu, možemo da počnemo da privlačimo saobraćaj. Pretraživači Činjenica je da u opštem slučaju najveći deo saobraćaja dolazi sa pretraživača (SEs – Search Engines). Postoje dve vrste pretraživača: direktorijumi i „pravi“ pretraživači. Direktorijume uređuju ljudi tako što pregledaju sajtove, smeštaju u odgovarajuću kategoriju i rangiraju. Pravi pretreživači imaju program koji se naziva pauk (eng. spider, crowler) koji prati linkove i čita strane do kojih linkovi vode. Sve što pauk pročita ide u indeks (katalog) koji je baza podataka u kojoj su sačuvane kopije svih web strana koje je pauk pročitao. Pauk periodično posećuje svaki web sajt i tako beleži sve promene i osvežava katalog. Treći i poslednji deo je softver za pretragu koji za tražene ključne reči iz milijardi zabeleženih kopija stranica, rangira bitne rezultate i pokazuje ih posetiocu. Treba napomenuti još da i direktorijumi imaju katalog i softver koji pretražuje katalog i prezentuje rezultate. Postoji čak i treća vrsta hibridnih pretraživača koja spaja neke osobine dve prethodne vrste, ali to je već usko stručan domen. Mi se interesujemo za naš sajt i njegovu poziciju na rang listi. Da bi se našli u indeksu pretraživaca, morate da prijavite sajt. Procedura je jednostavna. Potreban je link do sajta odnosno adresa web sajta i kratak opis. Potom ce pauk prateći link snimiti web sajt, odnosno u slučaju direktorijuma, posetu ce da obavi jedan od urednika direktorijuma. Šta se prijavljuje na pretraživače? Search Engine Optimization Na osnovu ključnih reči u upitu pretraživač mora da odredi koji su to najpogodniji sajtovi iz kataloga koji će najbolje zadovoljiti zahtev posetioca. U procesu odlučivanja pretraživači koriste kompeksan algoritam koji ima zadatak da prvo prikaže najbitnije rezultate koji zadovoljavaju kriterijume iz upita. Algoritmi koje pretraživači koriste nisu poznati iz razumljivih razloga, ali se bitni kriterijumi na osnovu iskustva naslućuju. Osnovne akcije koje imaju za cilj stvaranje sajta koji se prilagoden softveru za pretragu naziva se Search Engine Optimization odnosno prilagođavanje zahtevima pretraživača. Istraživanja su pokazala da velika većina posetilaca pretraživača gleda samo prvih 20 do 30 rezultata. Zbog toga se pribegava ovoj tehnici koja treba da omogući takav plasman u moru od nekoliko miliona rezultata za date ključne reci. Na ovaj način se izdvaja kvalitet od nekvaliteta, a ponekad i pošten posao od laži i prevara. SEO je tehnika koja u teoriji i praksi ima mnoge oblike, ali se uglavnom izdvaja nekoliko bitnih faktora. Pošto je Web počeo kao HTML aplikacija i sami pretraživači (još uvek) preferiraju sadržaj u HTML formatu. Ono što se uvek napominje je savet da se obavezno postavljaju ključne reči u sve bitne elemente HTML stranice. Kako se na osnovu ključnih reči i njihovog položaja u stranici sajtu dodeljuje rang, dobar izbor ključnih reči je najznačajni za uspešno privlačenje posetilaca na web sajt. Ključne reči se mogu proveriti na pretraživacima i posebnim sajtovima koji se time bave, ali isto tako i ispitivanjem konkurencije. Načini prijave, rangiranja i prikazivanja rezultata razlikuju se za svaki pretraživač. Zbog toga se treba informisati o svakom od njih. Prijavljivanje sajta može da bude dug proces. Zato treba dobro osmisliti vreme kampanje. Kada je sajt indeksiran vidi se koji su elementi bitni i ponekad male izmene mogu da dovedu sajt u vrh rezultata. Iako pretraživači periodično posećuju sajtove iz kataloga, kada dođe do promena na sajtu, treba ga ponovo prijaviti. Google nudi uslugu Google Maps gde se prijavljuje mapa sajta, dokument koji sadrži bitne linkove i poželjnu učestanost poseta pretraživača. Ovo je vrlo korisna usluga i olakšava posao webmasterima. Search Engine Marketing Sledeći korak u onlajn promociji web sajta je oglašavanje putem PPC pretraživača, odnosno stvaranje plaćenog saobraćaja. Pay Per Click pretraživači omogućavaju da platite da se nadete u rezultatima za određene ključne reči. Jasno je da su najbitniji rezultati na prvoj strani. Što je ključna reč uobičajenija to je njena cena veća. Zato sajtovi koji se bave uskostručnom tematikom mogu da osmisle mnogo isplatljiviji plan nastupa jer njihove ključne reči nisu uobičajene, te nemaju mnogo konkurencije. Uskostručna oblast je dobar izbor i zbog bolje konverzije posetilaca u kupce. Cilj ovog načina privlačenja saobraćaja je da klikne što manje onih koji nemaju direktnog interesa za ovu vrstu sadržaja, jer se svaki klik plaća. Ukoliko su ključne reči previše opšte, dolazice veliki broj posetilaca, dok ce se vrlo mali ili nikakav procenat konvertovati, što je onda propala investicija. Najpoznatiji i najveći PPC pretraživač je Overture (Yahoo! Marketing Solutions). Zbog velikog broja onih koji licitiraju i najskuplji je, te se ne preporučuje za mali biznis. Međutim, uvek treba proveriti. Uskostručni sajtovi imaju izgleda da pronađu ključne reči čija je cena znatno niža od ostalih. Ostali PPC pretraživači donose manji saobraćaj nego Overture, ali su zato znatno jeftiniji i vredni su utrošenog vremena i novca. To su FindWhat, Kanoodle, 7Search, Xuppa, Enhance Interaktive. PPC kampanja može da se otpočne na jednom od predloženih ili na svim pretraživacima. Odluka prvenstveno zavisi od budžeta, a potom i od željenih rezultata. Marketing modeli O marketing modelima smo vec pričali. Pokazali su se kao prilično jednostavne akcije. Ali pravi problem leži u pravovremenoj upotrebi odredenjih marketing modela. Imajući u vidu da pretraživačima treba i do nekoliko nedelja po primanju prijave da posete web sajt, dobar savet je da prijavite sajt pre nego što je postavljen. Ipak, može da se desi da pauk naiđe kroz dva dana i ne nađe ništa. Sajt možete da postavite i ako nije potpun, tj. ako nema urađene sve sekcije, bitno je samo da uvek obraćate pažnju na integritet linkova. Ne sme da bude nepostojećih stranica (404 Not Found) i nikako ne stavljajte strane „u izradi“, „under construction“ jer ostavljaju vrlo loš utisak kod posetilaca. Opšta preporuka kaže da besplatne marketing modele treba primenjivati na početku uz postepen prelazak na plaćene modele oglašavanja. Ima smisla plaćati samo ako je sajt završen i potpuno funkcionalan, kad se pojavljuje u rezultatima pretrage za neke bitne ključne reči i kad već imate neku reputaciju. Treba uvek imati na umu ciljnu grupu jer različite ciljne grupe različito reaguju na određene modele oglašavanja. Čak i ista grupa drugačije reaguje u različitim vremenskim periodima. Kao primer, na PPC pretraživačima postoji velika grupa ljudi koja isključivo tu traži poslovne partnere. S toga ako imate posla sa ozbiljnijim i razgranatijim biznisom, ovo je obavezna akcija jer kod potencijalnih poslovnih partnera ostavlja utisak o ozbiljnom nastupu imajući u vidu da imate i budžet za marketing. Ukoliko na malo prodajete veštačko đubrivo ili ajvar, ova činjenica neće imati istu težinu. Treba još znati da plaćen saobraćaj potencijalno daje manji procenat traženih odgovora. Kada su kupci očigledno usmereni putem plaćenog oglasa na direktnu kupovinu, to kod njih stvara osećaj nelegode jer smatraju da se situacija odvija prebrzo i da su primoravani da izvedu akciju sa kojom nisu upoznati. Kad im se nešto direktno prodaje, češće ce odabrati opciju da ne kupe. O marketingu orijentisanom prema kupcima biće priče sledećeg puta. Bogdan Gavrilovicgavrilovic. bogdan@gmail. comhttp://www. bogdangavrilovic. com/
 
   

Predstavljen projekat solarne elektrane na Vračaru

 

 

 

Solarna elektrana trebalo bi da bude izgrađena na krovu zgrade te opštine, a zauzeće površinu od 110 m2 i proizvodiće 14. 000 kilovat-časova godišnje, odnosno preko 1. 000 kilovat-sati mesečno. Projekat su sačinili profesori i asistenti Elektrotehničkog fakuleta (ETF) u Beogradu uz podršku opštine Vračar. Za projekat je iz NIP dato više od sedam miliona dinara, a iz gradskog budžeta 16 miliona dinara. Prema rečima profesora ETF Dušana Mikečića, solarna energetika danas beleži godišnju stopu rasta od 30%. Njegov asistent na fakuletetu Dušan Nikolić dodao je da se izgradnja solarne elektrane na Vračaru očekuje do septembra, a ona će poboljšati zaštitu životne sredine, omogućiti nova radna mesta i unaprediti održavanje solarnih sistema. Prema Nikolićevim rečima, do sada je urađen idejni i glavni projekat građevinske konstrukcije, a očekuje se nabavka materijala i opreme nakon čega će solarna elektrana bit postavljena. Prilikom predstavljanja pilot projekta rečeno je i da će opština Vračar u saradnji sa građanima pokrenuti i akciju postavljanja sličnih sistema na krovovima stambenih zgrada. Izvor: www. ekapija. com
 
   

Predstavljen sajt "Nacionalno tržište roba i usluga" - najveća elektronska baza privrednih subjekata

 

 

 

Najveća elektronska baza privrednih subjekata, kao i spisak njihovih roba i usluga odnedavno se nalazi na internet sajtu http://www. trzistesrbije. com/ i dostupna je javnosti u Srbiji, rečeno je na konferenciji za novinare na kojoj je predstavljen sajt "Nacionalno tržište roba i usluga", čiji je osnivač preduzeće "Soko group" iz Beograda. Na sajtu će biti obrađivani i redovno ažurirani podaci o svim privrednim subjektima u Srbiji, kao i podaci o uvozu i izvozu, tržišnim viškovima individualnih proizvođača, propisi vezani za standarde i kvalitet proizvodnje u EU. Prema rečima direktora projekta Miodraga Kapora cilj je da se svi privredni subjekti učlane i prezentuju svoje mogućnosti na ovom sajtu. Kapor je naveo da je poseta sajtu i uvid u podatke potpuno besplatan ali da preduzeća, ukoliko žele da imaju svoju prezentaciju na ovom portalu, moraju da plate članarinu. Članarina zavisi od vrste preduzeća, pa je tako godišnja članarina za samostalne trgovinske i zanatske radnje, agencije, kancelarije, zadruge, udruženja - 8. 000 dinara, za mala preduzeća 33. 600, srednja preduzeća - 50. 880, a za velika preduzeća 74. 880 dinara. Učlanjenje je potpuno besplatno za poljoprivredne proizvođače i humanitarne organizacije i ustanove iz Srbije. Učlanjenjem se dobija besplatna mail adresa i izrada web sajta. Kapor je naveo da sajt ima za cilj da preduzeća uštede sebi vreme, i da umesto obilaska banaka, osiguravajućih društava i institucija, na jednom mestu pronađu informacije šta im je sve od dokumentacije potrebno za pokretanje privredne aktivnosti. IZVORl www. ekapija. com    
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272