Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Internet

Ukupno: 1170, strana 19 od 59

Google Talk dodaje Group Chat

 

 

 

Jedan do boljih i funkcionalnijih programa za trenutnu razmenu poruka, Google Talk je dobio novu funkciju koja se zove Group Chat. Da biste koristili Group Chat, samo pokrenite razgovor sa određenim kontaktom, zatim kliknite na padajući meni na desnoj strani prozora za četovanje i izaberite Group Chat. Odatle možete da dodate onoliko kontakata koliko želite. Ideja grupnog četovanja je daleko od revolucionarne (mnogo GTalk korisnika je vapilo za ovakvom opcijom već duže vreme), ali je lepo videti da se ona konačno pojavila. Grupno četovanje je trenutno dostupno samo sa Google Talk Gadget-om. Adresa: Google Talk Gadget
 
   

Google Talk nije mnogo popularan program za IM komunikaciju

 

 

 

  U slobodnoj ponudi se nalazi već više od godinu dana ali izgleda da Google Talk ne može da se pohvali velikom popularnošću. Sigurno se pitate “Koliko je tačno popularan Google Talk?” Pa, ne baš mnogo, u stvari nimalo. Na slici gore možete da vidite koliko unikatnih posetilaca je dobio svaki od IM klijenata u maju 2006. godine. Imajte na umu da treba da dodate tri nule na kraj svake vrednosti da biste dobili pravo stanje. To znači da je MSN Messenger (ne Windows Live Messenger) imao 204 miliona unikatnih posetilaca dok je Google Talk imao samo 3. 4 miliona! Jedino što mi se ne sviđa kod ovih statističkih pokazatelja je to što ne uključuje Skype i ICQ. Međutim, ove informacije same po sebi ne uključuju informacije o upotrebi integrisanog Google Talk-a u GMail-u ali sam siguran da ni tako ne bi dobio 200 miliona posetilaca koliko mu je potrebno da bi bio na prvom mestu. Pa zašto onda niko ne koristi Google Talk? Ja lično koristim Google Talk kao moj jedini IM program i meni se on stvarno sviđa. Jedini nedostatak Google Talk-a koji mi ponekad zasmeta je što nije dovoljno integrisan sa drugim Google-ovim proizvodima. Na primer, bilo bi jako dobro kada bih mogao da pošaljem Google Calendar podsetnik svojim prijateljima preko Google Talk-a. Google-ovom timu zaduženom za Google Talk treba samo malo kreativnosti i integrisanja svih servisa u jednu celinu kako bi Google Talk zadobio popularnost koju je svojim kvalitetom svakako zaslužio.
 
   

Google Transit – Javni prevoz na mreži

 

 

 

Google Transit je najbrže i najjednostavnije rešenje za planiranje puta korišćenjem javnog saobraćaja. Ovaj alat je veoma jednostavan, ali i pruža mnoštvo različitih mogućnosti. Loša stvar je što trenutno nije dostupan  kako u velikoj većini svetskih država, tako ni kod nas. Naravno najbolje pokrivena je USA, zatim postoje i informacije o nekim gradovima Kanade, Francuske, Italije, Japana, Australije, Poljske, Švajcarske i Velike Britanije. Za celu listu pokrivenosti, posetite ovu stranicu. Kako je ovakav servis krajnje koristan širom sveta, kompanija Mountain View se trudi da proširi pokrivenost, tako da je od danas na primer pokriven i Čikago. Nažalost mi se nalazimo među većinom zemalja koje nemaju mogućnost korišćenja ovog servisa, tako da nam samo ostaje da se nadamo da će se Google Transit proširiti i do nas. Ipak ukoliko putujete u neki od gradova koji je pokriven, ovaj servis će vam itekako pomoći da se lakše snađete. Izvor: Softpedia. com Pripremio: Marko Kusurović
 
   

Google trikovi - Google Calendar

 

 

 

U ovom članku podelićemo sa vama nekoliko trikova koje možete da primenite u radu sa programom  Google Calendar. Možda su vam neki trikovi već poznati, a neki potpuno novi. U svakom slučaju, nadamo se da će vam barem neki od njih olakšati rad sa Google Calendarom. Prečice na tastaturiJedna od stvari koje obavezno treba da naučite u radu sa svakim programom jesu prečice na tastaturi. Postoje korisnici koji toliko dobro poznaju Gmail da uopšte ne koriste miš u radu. Naravno, to je moguće samo zato što Gmail koristi jako mnogo prečica sa tastature. Isto važi i za Google Calendar pošto je Google obezbedio dobar set prečica i za njega. Vi možete da pogledate ceo set prečica na Calendar Help docs, uključujući publikovani set prečica sa tastature. Ovde ću navesti samo one koje ja najčešće koristim: Taster Ime Akcija p Previous date range Pomera kalendar na raspon prethodnog datuma n Next date range Pomera kalendar na raspon sledećeg datuma t Jump to “Today” Pomera kalendar tako da uključi današnji dan m Month view Prebacuje kanlendar na Month prikaz x Customized view Prebacuje kalendar na Customized prikaz q Quick Add Ozvara Quick Add i pomera tamo kursor Esc Back to calendar Vraća se na standardni prikaz kalendara Customized prikazLako je ne primetiti opciju u Calendar Settings koja se javlja u obliku sićušnog padajućeg menija i koja vam omogućuje da podesite vaš sosptveni Custom prikaz. Po standardnom podešavanju, Google podešava ovu opciju na “Next 4 days”, što je odlična ideja jer možete da vidite vaš raspored za sledeća četiri dana. Ali ako želite da imate mesečni prikaz kao ja, četiri dana nije dovoljno. Samo idite u Settings i promenite Custom view na “Next 4 weeks”. Sada kada kliknete na karticu “Next 4 Weeks” (ili upotrebite x prečicu na tastaturi za dobijanje Custom prikaza) bićete prebačeni na četvoronedeljni prikaz sa aktuelnom nedeljom kao prvom. U Month prikazu, kada se aktuelni datum nalazi pri kraju meseca, da li vam je uopšte bitno šta se desilo pre dve ili tri nedelje? Iako ja volim Month prikaz kao standardno podešavanje, Next 4 Weeks mi je brzo postao omiljeni, pre svega zato što kvadratić svakog datuma ima malo više vertikalnog prostora za prikazivanje jedan ili dva dodatnih događaja više nego ono što Month prikaz može da pokaže. Podsetnici kao tekstualne poruke na vaš telefonJedna od najkorisnijih funkcija je svakako mogućnost da dobijate tekstualne podsetnike za predstojeće događaje u vašem kalendaru na mobilni telefon. U Settings>Notifications naći ćete sekciju za proveru vašeg mobilnog telefona. Opcije pri vrhu određuju kako želite da budete obaveštavani. Ako ostavite standardno podešavanje podsetnika na “No reminder” (preporučujem da ga ostavite tako) u vrhu ekrana, moraćete da aktivirate podsetnik ručno za svaki događaj za koji želite da vas podseti - to ćete uraditi pod Options na Edit Event ekranu za dati događaj. Pazite samo na to da vaš provajder mobilne telefonije može da vam naplati za primanje svake tekstualne poruke. Preporučujem da prvo isprobate hoće li vam ova usluga biti naplaćena tako što ćete definisati da dobijete podsetnik za samo jedan događaj, pa sačekajte račun za mobilni telefon. Napomena: Ova usluga može trenutno da se koristi samo u Sjedinjenim Američkim Državama. Dobijte dnevni raspored preko tekstualne porukeNeko je otkrio da ako odgovori sa "help" na SMS broj sa kojeg dolaze podsetnici za događaje možete da dobijete raspored događaja za taj dan. Nakon što je vaš mobilni telefon proveren od strane Calendar-a, vi možete da tražite da vam se pošalje dnevni raspored tako što ćete poslati tekstualnu poruku "day" na 48368. Odmah nakon slanja, dobićete tekstualnu poruku sa vašim rasporedom događaja za taj dan. Svaki događaj sadrži ime, vreme i informaciju o lokaciji (ako postoji za taj događaj). Sviđa mi se to što mogu da pingujem Google Calendar kad god želim, bez obzira gde da se nalazim. Takođe je dobro da se dnevni raspored šalje samo na zahtev, pošto ne bih želeo svakodnevno da ga dobijam na telefon. Napomena: Izgleda da slanje dnevnih rasporeda uključuje samo događaje na kalendarima grupisanim pod vašom “My Calendars” listom, a isključuje događaje u “Other Calendars”, što svakako ima smisla.
 
   

Google trpi nepravedne napade od konkurencije

 

 

 

Google je veoma moćan i ako neko stvarno želi da ga izazove, najlakše mu je da upotrebi neku laž kako bi ukaljao ugled giganta pretrage. To se upravo i dogodilo nedavno kada je Autonomy, jedan od Google-ovih konkurenata na tržištu poslovne pretrage, izdao dokument sa opisom Google-ovih proizvoda. Matthew Glotzbach, direktor proizvodnje Google Enterprise-a je rekao da su opisi u ovom dokumentu skoro u potpunosti netačni. Pre svega, na njemu su date neke izjave o Google servisima, koje optužuju Google kompaniju za nekoliko stvari. Između ostalog, oni govore o Google proizvodima na način koji može da utiče na poslovanje giganta pretrage i da ometa njihov razvoj i utiče na smanjenje njihovog profita. Na primer, oni kažu da se “Google oslanja na bogatu tehnologiju linkovanja koja je napravljena za Web za određivanje povezanosti” izveštava zvaničnik giganta pretrage. “Ovo je pogrešno, i lažno. Google-ovi algoritmi pretrage se oslanjaju na stotine faktora od kojih je samo jedan PageRank, za određivanje povezanosti sadržaja unutar preduzeća. Mi imamo najveći i najmoćniji inženjerski tim koji je fokusiran na pretragu i dobijanje informacija za rešavanje ovog složenog problema pretrage” ponovio je. Čak šta više, oni su napali jednu stvar koja je konstantno poboljšavana od strane giganta pretrage: bezbednost web zasnovanog rešenja. “Google obezbeđuje otvoren pristup većini dokumenata – što potencijalno predstavlja rizik za poslovanje firmi koje žele da određeni podaci ostanu u tajnosti”, piše Autonomy. Matthew Glotzbach je dao brz i jasan odgovor: poslovna pretraga je bila brza, tačna i iznad svega bezbedna od kada je prvi put izdata, rekao je. “Naša bezbednost na nivou dokumentacije i mogućnost kontrole pristupa obezbeđuje da korisnici vide sadržaj koji im je dozvoljen da vide, bez potrebe da klijenti ugrađuju novi bezbednosni sistem ili angažuju složene integracije. Google-ovo oruđe se koristi u najbezbednijim okruženjima uključujući Fortune 500 i Global 1000 kompanije, kao i brojne vladine agencije”.
 
   

Google unapređuje 3D mapiranje

 

 

 

Tehnološka trka između Microsofta i Google-a nastavlja da raste i brzo prerasta u ono što veći broj izvora zove sajber-hladni rat. Za sada, Microsoft-ov Virtual Earth je daleko ispred Google-a na polju 3D modelovanja gradova, sa gotovo savršenim replikama pedeset gradova. Google Earth takođe ima 3D modelovanje za gradove, ali se oni modeluju i kreiraju od strane ljudi. A svi mi dobro znamo da ljudi nisu dobri nizašta. Ako nita drugo, dobro zaostajemo za računarima. Pitajte samo Gari Kasparova. Google nema nameru da se preda u ovom sajber-hladnom ratu. Da bi se vratio u trku Google je licencirao senzorsku tehnologiju koju je razvio Stanford univerzitet, koja će im omogućiti da mapiraju fotorealistične 3D replike gradova. Google je već koristio tehnologiju razvijenu na Stanford univerzitetu, uključujući originalni algoritam za pretraživanje koji su razvili apsolventi sa Stanforda. Kruže glasine da im se ta stvar sa pretraživanjem isplatila :)). Zvanična saopštenja će najverovatnije biti data krajem maja na Where 2. 0 konferenciji.
 
   

Google vam pomaže da nađete jeftine avionske karte

 

 

 

Ako volite da pretražujete nekoliko popularnih web sajtova za prodaju avionskih karata kako biste našli jeftine avionske karte, Google je integrisao korisnu funkciju u svoje pretraživanje koje identifikuje kada pretražujete avionske karte i nudi vam direktne linkove ka pretragama na sajtovima kao što su CheapTickets, Expedia, Hotwire, Orbitz, Priceline i Travelocity - kao ova pretraga za avionsku kartu od San Francisco-a do Tokyo-a. Činjenica je da je Google izostavio neke od važnijih sajtova (kao što je Kayak), ali ovo je svakako dobar način za dobijanje brzog pregleda iz Google-ovog polja za pretraživanje. Ovo možda nije novost za Google (definitivno nije novost za Yahoo), ali za mene je svakako bila.
 
   

Google vesti - bilo gde, bilo kada!

 

 

 

Servis za vesti Google kompanije je dobio nova poboljšanja koja će sigurno ovaj Google proizvod učiniti još atraktivnijim za ljude širom sveta. Na primer, Google je pre nekoliko nedelja prikazao dve nove verzije Google News-a, omogućavajući korisnicima da pregledaju samo tekstualni deo proizvoda ili drugo izdanje koje je zasnovano samo na slikama. Danas je Google počeo da izdaje vesti i na Hindu jeziku, pored verzije na Grčkom koja se takođe nedavno pojavila na Internetu. Trenutno je Google News je dostupan u više od 40 zemalja uključujući Rusiju, Čile, Norvešku i Venecuelu. «Jasno je da korisnici žele vesti na svom jeziku, koje su predstavljene na način koji njima najviše odgovara i koje ističu sadržaj koji se odnosi na njih. Mi takođe želimo da vam Google News da mogućnost da otkrijete šta se dešava na lokalnom nivou u bilo kom delu sveta, i dajemo vam sredstva da vidite lokalne vesti na mnogo različitih lokacija» rekao je  Jaya Jha, Associate Product Manager, objašnjavajući razloge ovog poslednjeg ažuriranja. Ali Google News nije samo web zasnovani servis zato što je privukao kritike konkurentskih kompanija. Većina firmi optužuje Google da prima pohvale za sadržaj koji 100 procentno potiče iz drugih izvora. Kao što možda već znate, Google News prima naslove vesti sa više od 4. 500 izvora iz svih uglova sveta ali servis publikuje samo naslove članaka zajedno sa linkom ka originalnom autoru. Međutim, gigant pretrage stalno radi na New servisu i uskoro će dodati neke nove funkcije. «Naravno, uvek postoji više jezika koji mogu da se ponude, više država koje se mogu dosegnuti, više funkcija za ugradnju u svako izdanje, i više sadržaja koji može da bude organizovan i pristupačan. Mi uvek gledamo napred da bismo vam doneli mnoge promene i poboljšanja u sledećim mesecima» rekao je jedan od radnika u Google-u.
 
   

Google Wave - talas koji izgleda kao.... - Slike sa Twittera

 

 

 

Slike sa Twittera Dajte detetu da se igra. Suze nikada nisam mogao da podnesem. Što više bude bilo pluseva, Google Wave će postati alatka za kuvanje ručkova, pranje sudova. . . . Kao i u svakoj revoluciji kao kolateralna šteta će se pojaviti mnogi. Pored toga da pričate dok radite, možete i još nešto. . . Razgovor iz prodavnice: Kupac: Imate li Google Wave? Prodavac: Hoćete li malo ili veliko pakovanje? Kupac: Pošto je veliko? Prodavac: Besplatno. Kupac: Onda može i za mene i za ženu.  
 
   

Google Wave prvo gledanje - Novi vid komunikacije

 

 

 

Google Wave Google Wave logo. Link. Da li Google Wave uspeti da promeni način komunikacije na webu i preko emaila? Novi proizvod iz Googla, novi protokol i novi okvir u kome ćemo-ćete obavljati obilje poslova.  Očekujemo vaše reakcije. Gmail u realnom vremenu. LINK. Google Wave sa brojnim novinama za Google aplikacije: - DOGAĐANJE U REALNOM VREMENU: U većini slučajeva vidite ono što neko kuca na tastaturi karakter-po-karakter. - UGRADIVOST: Lako se ugrađuje u bilo koji sajt ili blog. - APLIKACIJE I EKSTENZIJE:  Kao Facebook aplikacija ili iGoogle gadžet, programeri mogu da kreiraju svoje aplikacije unutar wave-e.  developers can build their own apps within waves. - Wiki FUNKCIONALNOST: SVE što se napiše može da promeni neko drugi unutar Google Wave zato što se sve konverzacije dele unutar platforme. - OTVORENI KOD: Google Wave je napisan u otvorenom kodu. - PONOVNO GLEDANJE: Možete ponovo odgledati bilo koji deo da biste videli ono što je rečeno. - DELJENJA FAJLOVA DRAG-AND-DROP: Nema atačmenta; svoj fajl jednostvno prevucite i pustite unutar Google Wave, i svako će moći da mu pristupi.
 
   

Google zbog mobilnih telefona mora brzo da menja svoju strategiju

 

 

 

Google trenutno može da stavi 10 reklama na standardni računarski ekran. Međutim, na vašem mobilnom telefonu, ako ukucate termin pretraživanja na Google. com-u, vi ćete dobiti samo dve plaćene reklame u odgovoru. Kako sve više ljudi koristi mobilne telefone i njihove sićušne ekrane za pristup Internetu, Google i njegovi onlajn partneri koji žele da se reklamiraju će imati manje prostora, tojest "reklamne nekretnine", za postavljanje reklamnih poruka za klijente. Zamislite užas koji oseća nečiji biznis kada shvati da je veliki deo onoga što prodaje odjednom nestao. Slična sudbina čeka sve kompanije koje žive od onlajn reklamiranja, kako sve više malih ekrana postaje glavno sredstvo za pristupanje Internetu. Naravno, potrošači neće odbaciti standardne računare i monitore preko noći. Takođe rana istraživanja sugerišu da je mobilno reklamiranje možda efikasnije od standardnog onlajn reklamiranja, što znači da će i profit kompanija koje se bave mobilnim reklamiranjem biti veći. U svakom slučaju ova promena dolazi velikom brzinom, tako da bi za Google bilo dobro sa se što brže pripremi.
 
   

Google – broj jedan. Još ne, ali uskoro...

 

 

 

Google je broj jedan i vi to znate. Zbog toga se verovatno i pitate šta nije u redu sa naslovom. Pa, govorim o Kini gde se Google kompanija bori da proširi svoja rešenja i da postane vodeća u zemlji na štetu Baidu-a. Na nedavno održanoj konferenciji, Google CEO Eric Schimdt je rekao da će u budućnosti gigant pretrage postati vodeći na kineskom tržištu ali ćemo trebati da čekamo malo duže nego što smo očekivali. Po navodima Webwereld-a zvaničnik Google-a je rekao da je kompanija prilično konkurentna u Kini i da može da izazove Baidu u bilo koje vreme. "Iako mi nismo broj jedan na tržištu, izgleda da smo sada u situaciji da smo prilično konkurentni", rekao je Eric Schmidt, kako navode neki izvori. "To je veoma dobar početak i iako ne mislimo da će ovo rezultirati trenutnim ogromnim uspehom, mislimo da će istrajnost Google-a doneti značajne pobede u Kini u sledećih nekoliko godina". Google se uvek trudio da proširi svoje proizvode u Kinu ali se svaki put suočio sa moćnom opozicijom od lokalnog vođe Baidu-a koji se često opisuje kao kineski Google. Međutim, Google kompanija sada pokušava drugačiju strategiju: ona želi da sporo evoluira i koristi nove kancelarije sa gomilom svojih proizvoda po kineskom ukusu koji mogu da privuku korisnike kompaniji. Pored toga, sve više Google servisa nudi kineski jezik kao što je YouTube, poznata platforma za razmenu videa. Ali Baidu neće priznati Google-ovu nadmoć još neko vreme. A to dokazuju i nedavno objavljeni planovi Baidu-a koji govore da kineska kompanija planira da se proširi u Evropu, tržište koje vodi gigant pretrage, Google.
 
   

Google+ dobio veliko ažuriranje

 

 

 

Google+ ili verzija 2. 0Glavni interfejs je izmenjen dosta i novi fokus je postavljen na jednoj od unverzalnih karakteristika ove društvene mreže - Hangouts.  Video razgovori će dobiti svoju sopstvenu namensku početnu stranicu, omogućavajući vam da brzo pregledate sve Hangouts koji su vam dostupni.  Moj Googel+ nakon promene. Čak i profili su dobili veliko "zatezanje izgleda" sa većim fotografijama, a Sparks je i zvanično povučen u prilog Explore taba. Verovatno i najbolja funkcija koja se dobija je poboljšano deljenje multimedijalnih fajlova. Kako biste detaljnije videli nove funkcije možete pogledati video zapise u prilogu. BENCHMARK.
 
   

Google+ je ostvario rast od 43% u junu 2012. i ostale Google vesti

 

 

 

Google+ raste, raste. . . Kada se to uporedi sa drugim društvenim mrežama: Facebook 158,6 (+1. 0%) YouTube 153,8 (+0. 75%) Twitter 42,6 (+0. 9%) Google+ 31,9 (+43. 1%) Linkedin 24,6 (-6. 5%) MySpace 21,9 (-8. 0%) Tumblr 21,6 (+0. 1%) Pinterest 19,4 (+0. 4%)rezultati su još značajniji. Naravno da oni koji su već razvijeni ne mogu da ostvaruju ni dvocifren, a neki čak ni jednocifreni rast. GOOGLE+Kako je Google dobio PLUS na Twitteru?PRATITE: @TabansiJNRGoogle+ i robot koji kreira 3D čokoladnu građevinuPRATITE: @CadburyUK
 
   

Google-ova socijalna mreža će biti lansirana sutra

 

 

 

Ako ne možete da ih pobedite, vi im se pridružite. U ovom slučaju, "oni su" Facebook. Microsoft im se pridružio. Google hoće da ih pobedi. Sutra, Google će lansirati svoj API za socijalno umrežavanje koji se zove OpenSocial, zajedno sa velikim brojem visoko cenjenih  igrača u oblasti društvenih mreža. Među njima najznačajniji su LinkedIn, Salesforce, i Orkut, koij već postoje duže vreme i imaju značajnu vertikalnu popularnost: LinkedIn u poslovnom svetu, Salesforce u CRM aplikacijama i Orkut kao Južnoamerički MySpace ubica. Čak se i Friendster pridružio žurci. Možda ove relativno perferne društvene mreže vide Google kao njihovu kartu za borbu sa MySpace-om i Facebook-om. Kao i Facebook, Google-ov API će obezbediti svojim korisnicima opcije za upravljanje korisničkim profilima i događajima. Ali za razliku od Facebook-a, OpenSocial će se oslanjati na standardni JavaScript za rad sa API-jem. Facebook koristi sopstvenu "FBML" specifikaciju, što znači da ne može da se koristi izvan Facebook sistema. Google-ova namera je da pridobije podršku za OpenSocial najvećeg mogućeg broja društvenih mreža. A programeri će da nahrupe ka bilo čemu što im omogućuje da uštedete sebi posao dodatnog reprogramiranja svojih vidžeta za više različitih društvenih mreža.
 
   

Google-ovm logo za 10-ti rođendan

 

 

 

Novi logo za 10 godina postojanja. Zamislite kada bi u tortu duvali svi oni koji rade u Google-u? Želite li da promenite svet? Oni žele, takođe. Pogledajte i ovaj link. Google istorija. 10 godina, a tako mnogo je urađeno.
 
   

Google: Jednostavno te volimo! Dođi pridruži nam se!

 

 

 

Nekada je Google kompanija ohrabrivala korisnike da pogledaju Google Groups diskusije da bi pronašli odgovore na mnoga pitanja umesto da kontaktiraju Google. Nedavno izdat Google News Discussion Group je samo primer kako forum može da pomogne potrošačima zato što čuvaju skoro sve vrste informacija koje se tiču rešenja za vesti koje obezbeđuje Google, počevši od opcija za personalizaciju pa do predloga potrošača. Danas, Frances Lewis, News Support Team, ponovo poziva korisnike govoreći da je Google News diskusiona grupa zajednica koja stalno raste i koja pomaže ljudima izvan Googleplex-a. “Imate li vesti u vezi Google News-a, ili ste radoznali o tome kako da počnete da personalizujete News stranicu da biste dobili priče do kojih vam je stalo? Nema veze da li ste strastveni korisnik ili izdavač – mi imamo mesto za vas. Google News Discussion Group uzima pitanja svih oblika i veličina. Sa toliko čitaoca, normalno je da imamo dom za pomoć jedni drugima kako bismo što bolje upotrebili Google News” napisao je Frances Lewis u pisanom pozivu. Google News je sigurno jedan od najboljih proizvoda na Googleplex-u pošto ga svakodnevno posećuje ogroman broj korisnika, i svi su željni informacija koje dolaze iz oko 4. 500 izvora. Ako niste znali kako radi, Google News prima naslove iz velikog broja publikacija širom sveta i objavljuje ih na jednoj stranici. Međutim, tu se nalazi i link ka originalnom autoru pošto je to jednostavan način za preusmeravanje saobraćaja na vaš web sajt sa vestima. Ipak, veoma je važno da obezbedite originalan sadržaj i vredne informacije koje će biti čitane na Google News. U suprotnom, vaš web sajt će biti uklonjen sa Google proizvoda i izgubićete vredan izvor saobraćaja.
 
   

Google: Napad na Microsoft

 

 

 

Google-u je odobreno da priloži sudu dokument koji je povezan sa Microsoftovom saglasnošću sa antimonopolskom odlukom koju je donela američka vlada. Čelnici kompanije Google smatraju da Microsoft nije uradio dovoljno da omogući ostalim proizvođačima koji u svojoj ponudi imaju pretragu da funkcionišu na istom nivou kao što funkcioniše integrisana pretraga u Windows Visti. Sudija nadležnog okružnog suda je dozvolio Google-u da preda celokupnu dokumentaciju za koju smatra da je potrebna. Tom prilikom je naglašeno da je žalba Google-a već ranije uzeta u obzir.
 
   

Google: od sada samo 1000 rezultata!

 

 

 

Google je najbolja mašina za pretraživanje na Internetu i to je odlično ako o tome razmišljate u kotekstu pronalaženja informacija koje vam trebaju. Očigledno, tehnologija pretrage ima ogromnu bazu podataka sa web sajtovima tako da bi pretraživanje uobičajenih reči kao što je “automobil” ili “software trebalo da vam vrati milione web stranica. Pa, nije baš tako pošto je Google kompanija implementirala veoma efikasan sistem koji će ograničiti broj rezultata na 1000. Verovatno se pitate zašto? Zato što Google smatra da bi trebali da budu prikazani samo rezultati koji se najbolje poklapaju sa vašim zahtevom na prvoj stranici SERP-a, što znači prvih deset web linkova. “Google obezbeđuje samo 1000 najrelevantnijih rezultata pretrage na zahtev, čak i kada postoji više od 1000 rezultata (zahvaljujući varijacijama u našim proračunima, mi možemo povremeno da prikažemo malo manje od 1000 rezultata). Trudimo se da vaše iskustvo pretraživanja učinimo toliko efikasnim da ne morate da skrolujte kroz svih prvih deset listinga” rekao je Google o ovom ograničenju. “Mi razumemo da bi neki korisnici voleli da vide više od 1000 rezultata ali to je prilično retko, i to bi jako opteretilo naš sistem da svakom obezbedi ove rezultate” dodali su. Kao što možete da vidite ne postoji ništa što biste mogli da uradite po ovom pitanju zato što Google aktivira ovu funkciju po standardnom podešavanju i ne omogućava vam da to promenite. Međutim, ja mislim da ovo ograničenje nije ništa strašno zato što pretpostavljam da Google može da pronađe šta god da tražite i uključi to u prve rezultate. A 1000 rezultata je više nego dovoljno, ozbiljno. Međutim, Google ponekad može da obezbedi manje od 1000 rezultata ako kompanija mora da ukloni neke rezultate. Ali svakako ne možemo da govorimo o velikom uklanjanju rezultata koji bi uticali na korisnike Google tehnologije pretraživanja.  
 
   

Google: Traženje magazina na Google Book search

 

 

 

Google je pokrenuo još jedan od servisa za pretraživanje magazina preko Google Book. Digitalizovani su milioni artikala iz New York Magazine, Popular Mechanics, i Ebony. Istražite publikacije kao što su Popular Science, New York Magazine. Magazini nisu samo istorija, već više od toga su najbolji način da se razume današnjica. Kada startujete Google Book, i kliknete na jedan od magazina, na primer New York Times, pretraživanje možete da vršite unutar magazina, iz Google Book-a. Na primer, ako ste u magazinu Popular Science, i otkucate pojam Planet, dobižete sve strane na kojima se nalazi traženi pojam. Kliknite stranu na kojoj se nalazi pojam i ista strana že biti prikazana. Google radi na tome da upisani pojam koji se traži donosi informacije iz knjiga, magazina i sa slika. takva informacija je sve više pred nama i sve kompletnija. Donošenje sve više magazina u online formi, će tome samo doprineti. Kompletan članak.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272