Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Internet

Ukupno: 1170, strana 2 od 59

600 miliona ekstenzija je daunlodovano od Mozilla-e

 

 

 

Mozilla je dostigla neverovatnu cifru na svom brojaču daunlodovanih ekstenzija koja je prešla broj od 600 miliona. Ovaj broj uključuje samo daunlodovanja sa sajta sa ekstenzijama, a pored toga registrovano je i 100 miliona pingova ažuriranja svaki dan. Presek zahteva za ažuriranjem je prikazan na slici gore, a već sada ima 1 milion zahteva za ažuriranjem od korisnika koji koriste verziju Firefoxa 3. Svaki dan web sajt sa dodacima prima između 800,000 i 1 milion daunloda, i dostiže neverovatnih 4. 5 miliona pregleda stranica. I čitav ovaj promet dolazi od ljudi koji hoće da preuzmu jednu od više od 4. 000 ekstenzija koje se hostuju ovde. Veoma me zanima da li će integrisani alat za pretraživanje dodataka  u firefoxu 3 povećati upotrebu ekstenzija. Ja znam dosta korisnika Firefox-a koji nikada nisu instalirali nijednu ekstenziju a verovatno ni ne znaju da ovaj odlični web pretraživač može da se proširuje. Sve što oni žele od Firefoxa je brzina, pouzdanost, bezbednost i naravno faktor "modernosti". Adresa: Mozilla Blog of Metrics od Mozilla Links-a
 
   

7 Digital objavio video podršku na svim svojim servisima

 

 

 

Kompanija 7 Digital je objavila globalnu podršku za video na više od 120 servisa za preuzimanje, koju pruža za kompanije EMI, Universal, Sony BMG, Warner, ITV, Channel 5 i MTV. Korisnici mogu da preuzmu video sa sledećih online prodavnica: Coldplay (www. 7digital. com/coldplay), Gorillaz (www. 7digital. com/gorillaz) i Feeder (www. 7digital. com/feeder) i kompletne epiziode Dirty Sanchez sa MTV (www. 7digital. com/dirtysanchez). 7 Digital omogućava vlasnicima medija da imaju prodavnice sa sopstvenim brendom za preuzimanje audio i video sadržaja. Jedinstvene usluge ovih servisa obuhvataju visoko kvalitetno preuzimanje videa između 750kbps i 1,2Mbps, što je mnogo kvalitetnija usluga od onih što pružaju ostali servisi. Korisnici mogu da kupe video koristeći i svoje mobilne telefone, a 7 Digital nudi vlasnicima medija visok stepen uređivačke kontrole, kao i pristup sistemu izveštavanja za praćenje prodaje u realnom vremenu. Za razliku od većine drugih servisa, 7 Digital podržava više formata preuzimanja, omogućavajući korisnicima izbor između WMV (Windows Media Video), H. 264 MPEG-4 i DIVX sa kompatibilnošću sa PC, Mac, Linux i, naravno, novim video iPod. 7 Digital je danas postao lider u preuzimanju muzike i videa jer je razvio preko 120 online prodavnica za preuzimanje muzike za umetnike poput Coldplay, Gorillaz, Oasis, The White Stripes, Goldfrapp i Sigur Ros. Isto tako, 7 Digital je prva kompanija koja je osnovala online prodavnice za preuzimanje kako video, tako i audio sadržaja. Ovakvo rešenje obuhvata potpunu online prodavnicu sa upravom, uređivačkom kontrolom, naplatom i izveštavanjem u realnom vremenu, katalogiziranjem i pretraživanjem. Žive video servise možete da vidite ovde: Coldplay – www. 7digital. com/coldplay Gorillaz - www. 7digital. com/gorrillaz MTV Dirty Sanchez – www. 7digital. com/dirtysanchez Fifth Gear – www. 7digital. com/fifthgear Feeder - www. 7digital. com/feeder Imogen Heap - www. 7digital. com/imogenheap O kompaniji 7 Digitalkompanija 7 Digital je specijalizovana za bezbednu distribuciju digitalnih medija, uključujući preuzimanje muzike i videa. Njihovi klijenti su, između ostalih, ITV, Universal, EMI, Warner Music, Sony BMG, V2, Independiente i O2. Takođe imaju zvanični Band Aid 20 sajt za preuzimanje, kao i sajt za preuzimanje Live8 i War Child Music. Od januara 2004. gidine su distribuirali više od 1500000 digitalnih preoizvoda preko više od 200 svojih partnera, uključujući AOL, MSN, Freeserve, MTV, The Guardian, Lycos, The Sun, Virgin Radio, BT, NTL i Tiscali.
 
   

8 saveta za održavanje mobilnog telefona

 

 

 

Održavanje mobilnog telefona će vam pomoći da on ima dug i produktivan vek trajanja. Postoji osam saveta za održavanje koji će vam pomoći da dobijete maksimum od svog mobilnog telefona. Sve dole nabrojano važi takođe i za bateriju, punjač i bilo koju drugu opremu. Saveti: 1. Punjenje: Uverite se da je baterija u potpunosti napunjena a zatim je potpuno ispraznite pre nego što je ponovo napunite. Prerano punjenje baterije dovodi do toga da se baterija mnogo brže isprazni. 2. Bezbednost: Iz bezbednosnih razloga, uključite PIN na Sim kartici i Phone-lock na telefonu da biste izbegli neautorizovanu upotrebu. Ove bezbednosne mere će takođe biti aktivirane kada je telefon isključen i ponovo uključen. Možete da proverite sa operaterom ili u uputstvu za mobilni telefon gde se te funkcije nalaze a takođe ćete tu naći i informacije o blokiranju SIM kartice i IMEI broja telefona u slučaju da je telefon ukraden. 3. Zaštita: Koristite funkciju za zaključavanje tastature da biste zaključali telefon. Neplanirani pozivi vas mogu koštati mnogo a čak i ako je telefon možda na sigurnom mestu, kao što je torba, vaš telefon će se bacakati okolo što može slučajno da okrene neki broj telefona. Grubo tretiranje telefona može da ošteti ploču električnog kola, zato izbegavajte ispuštanje ili nepotrebno treskanje telefona. 4. Baterija: Budite sigurni u kvalitet baterije. Koristite samo originalnu bateriju od proizvođača mobilnog telefona i kupujte je samo kod autorizovanih distributera. Može da bude opasno ako izaberete jeftiniju varijantu i kupite falsifikovanu bateriju. 5. Čišćenje:Nemojte da koristite jake deterdžente, rastvarače za čišćenje  ili jake hemikalije za čišćenje telefona. Samo ga obrišite mekom krpom. 6. Futrola: Zaštitna futrola će pomoći da se zaštitite od prašine i prljavštine i zaštitiće telefon od ogrebotina. Uverite se da je futrola koju ste izabrali dobrog kvaliteta. Nekvalitetne futrole bez otvora za vazduh mogu da oštete telefon kreirajući vlagu unutar futrole. 7. Čuvanje telefona: Telefon uvek držite na suvom mestu. Izbegavajte kišu, veliku vlagu i tečnosti. Svi oni mogu da sadrže minerale koji mogu da korodiraju električno kolo. 8. Pri visokim temperaturama: Da biste mu obezbedili dug životni vek, telefon držite uvek na stabilnoj temperaturi. Izbegavajte izlaganje telefona tečnostima i/ili izlaganje telefona ekstremnim temperaturnim promenama sa toplog na hladno i obratno. To može da dovede do kondenzacije vlage i da na kraju ošteti telefon.
 
   

80 procenata blogova je opasno

 

 

 

Onlajn blogovi sve više postaju obavezni zato što skoro svaki Internet korisnik poseduje blog ili traži neki dobar servis na kojem će ga hostovati. Međutim, blogovi nisu uvek korisni i efikasni zato što mogu da predstavljaju lak način eksploatacije nekoliko ranjivosti na računarima posetioca. Po rečima nedavno objavljenog izveštaja ScanSafe-a, 80 procenata Internet blogova sadrže nemoralne fajlove kao što su “prostački tekstovi” i pornografske slike. Još gore od toga, 6 procenata blogova sadrži zlonamerne viruse među kojima su najpopularniji Trojan, Win32, Diamin. js, Trojan-Downloader, VBS, Small. ca i Trojan-Downloader. Win32. Delf. acc. “Blogovi su odličan zamajac za samoiskazivanje i razmenu ideja. Radnici koji posećuju ove sajtove mogu nesvesno da izlože korporativne mreže virusima i riziku od otkrivanja  ili gubitka privatnih informacija. Sadržaj na blogovima i drugim sajtovima se konstantno menja. Kao rezultat, rešenja za bezbednost Weba koja se oslanjaju na Web crawling - ili periodično pretražuju web u potrazi za pretnjama – mogu da ostave korisnike izložene zlonamernim ili neželjenim sadržajima umesto da svaki put skeniraju stranicu kada se ona zatraži” rekao je Dan Nadir, predsednik ScanSafe-a, u štampanom izdanju koje je objavljeno na web sajtu kompanije. Kao što znate, Google poseduje Blogger, jednu od najvećih blog zajednica na Internetu sa milionima već kreiranih naloga. Pre nekog vremena, ova kompanija se suočila sa mnogim problemima u vezi bezbednosti blogova. Kompanija je primila ogroman broj žalbi od strane korisnika. U to vreme, Google je odlučio da implementira novu funkciju na svaki blog koja će pomoći korisnicima da obeleže određeni blog kao neprikladan. Kada više čitaoca obeleži isti blog, kompanija će pregledati sadržaj koji je publikovan na njemu i suspendovaće nalog ako treba kako bi uklonila zlonameran sadržaj.
 
   

Aboogy ili kako se rešavaju najsloženiji problemi u pretraživanju interneta

 

 

 

Aboogy : Što ako vam netko kaže da dolazi kraj tom neredu linkova u vašoj Favorites rubrici? Zvuči neverojatno, zar ne?  Aboogy nudi rešenje. Linkovi vaših omiljenih internet stranica mogu se razvrstati u lako dostupne, pregledne i smislene grupe. Šta možete da uradite: stvoriti grupu linkova Vama zanimljivih web stranica grupisati linkove na Vama smislen način pristupiti im samo jednim klikom pristupiti im s bilo kojeg kompjutera u svetu zaštititi pristup lozinkom Nema programiranja. Surfovanje jednim klikom.  
 
   

Adobe najavljuje svoj Office paket

 

 

 

Kompanija Adobe će izgleda predstaviti sopstveni paket kancelarijskih programa i tako postati direktan konkurent Microsoftovom Office-u. Mike Downey, jedan od menadžera kompanije Adobe, izjavio je da trenutno ne može ništa konkretnije da kaže po ovom pitanju ali da takva mogućnost svakako postoji, imajući u vidu da Adobe žestoko forsira AIR platformu koja nudi odličnu startnu poziciju za pokretanje office programa. U ovo tržište kojim još uvek neprikosnoveno vlada Microsoft, već su ušli igrači kao što su Sun, IBM i Google, a izgleda da će im se priključiti i Adobe.
 
   

AdSense je stigao u Feedburner

 

 

 

Iako je prošlo skoro godinu dana od kada je Google kupio Feedburner za 100 miliona dolara, mi smo videli veoma malo integracija Google servisa u Feedburner, ili obrnuto. Ali sada, prema zvaničnom Feedburner blogu, kompanija se sprema da ubaci nekoliko funkcija koje su mnogi već dugo očekivali, pre svega Google AdSense integraciju. To znači da ćemo najverovatnije početi da viđamo više reklama u našim RSS čitačima. Iako već sada postoji nekoliko načina na koje možete da postavite reklame u RSS feed, ogroman broj blogova i web sajtova koristi Feedburner za poliranje i publikovanje feed-ova. Mogućnost da pomoću samo nekoliko klika sa mišem postave reklame u svoje postove znači da će veliki broj blogera početi da koristi Feedburner-ove usluge. Do sada, većina blogera je na RSS feed-ove gledala kao na sredstvo za gubljenje posetilaca i gubljenje novca, jer ste vi davali svoj sadržaj, bez reklama, u nadi da ćete steći lojalne čitaoce koji će pričati prijateljima o vašem web sajtu. Ali ako vi sada možete da privolite nekoliko čitalaca da kliknu na reklame dok čitaju vaše RSS vesti, čak i ako retko posećuju vaš web sajt ili blog, zašto biste to propustili?
 
   

Adtron je objavio Laptop SSD sa rekordnih 160GB

 

 

 

Oni sa dobrim pamćenjem se možda sećaju Simple Tech-ovog čvrstog hard diska od 128 GB koji se pojavio davne 2005. godine u martu. Pa konačno ga je neko pretekao. Skoro dve godine kasnije na tronu SSD tržišta sedi kralj novih kapaciteta sa Adtron-ovim drajvom od 160 GB i 2. 5 inča koji nudi ozbiljan potencijal za skladištenje korisnicima laptopa. Nazvan Flashpak x25FB on dolazi i u IDE (I25FB) i u SATA (A25FB) varijantama. IDE varijanta ima brzinu od impresivnih 70 MBps čitanja i 60 MBps pisanja a SATA varijanta ne zaostaje mnogo sa brzinom od 65 MBps čitanja i 55 MBps čitanja. Dva modela takođe stižu sa EraSure Clear i Sanitize softverom. Zašto bi laptop drajv od 2. 5 inča dolazio sa takvim hardcore alatkama? Zato što njegova cena ukazuje da je namenjen korporativnom poslu i svi zainteresovani treba direktno da kontaktiraju Adtron. Cena se kreće negde između 13. 000 i 16. 000 dolara po jedinici! Ipak, ako mislite da je to zastrašujuće prisetite se Simple Tech-a. . . njegov Zeus SSD od 128 GB imao je cenu od 50. 000 dolara (mada su bila dostupna sniženja za veće narudžbe!) tako da je evidentno da tehnologija napreduje. Izgleda da će SSD korisnicima 32 GB ostati standard još nekoliko meseci.
 
   

Agresija nasuprot besa - Nasilne video igre opet u centru pažnje

 

 

 

Komentari vezani za dilemu da li nasilne video igre izazivaju i nasilno ponašanje izgleda da nikada neće uminuti, ali u zadnje vreme izgleda da dostižu svoj vrhunac. Nova studija sugeriše da je problem možda složeniji nego što se do sada pretpostavljalo. Tačnije rečeno, izgleda da nasilne igre mogu da povećaju agresivnost bez povećanja besa i ljutnje. Ako je studija tačna, to je onda suptilna ali značajna razlika. Agresija je nešto što svako od nas doživljava i to uvek kada se susretne sa neprijateljskim okruženjem. Izgleda da gledanje nasilnog filma ili igranje video igre povećava agresiju, kao što ga izaziva i stres izazvan sedenjem u pretoploj sobi. Setite se samo gužve na putevima kada idete na posao. Možda ćete posle voziti malo agresivnije, ali da li to znači da postoje šanse da krenete u ubilački pohod sa pištoljem ili puškom? Studija tvrdi, da za psihički stabilne ljude nasilne video igre nisu drugačije od bilo kod drugog stresnog stimulusa, i dovode do samo neznatnog povećanja agresije nakon igranja. Međutim, kod nestabilnih ljudi igre mogu da izazovu probleme, pošto dolazi do značajnog povećanja nivoa agresije koji vremenom može dovesti do trajnog povećanja nivoa besa. To je ono što je otkriveno u navedenoj studiji. Glavni problem je kako identifikovati i intervenisati kod opasnih ličnosti bez ograničavanja ili zabranjivanja određenih sadržaja. Na najveći deo ljudi nasilne igre ne utiču na značajan način, ali kod onih sa emocionalnim problemima, samo se dodaje ulje na vatru. Adresa: http://arstechnica. com/news. ars/post/20070502
 
   

Ajax - zašto je toliko popularan

 

 

 

Namera je bila da web stranice brže reaguju tako što će razmenjivati male količine podataka sa serverom iza scene, pa neće morati da se ponovo učitava čitava web stranica svaki put kada korisnik izvrši neku izmenu. To je trebalo da poveća interaktivnost, brzinu i upotrebljivost web stranica. Ajax tehnika koristi sledeću kombinaciju: XHTML (ili HTML), CSS za označavanje i stilizovanje informacija. DOM, kojem se pristupa pomoću jezika za skriptovanje na strani klijenta, pogotovo pomoću ECMAScript implementacija poput JavaScripta i JScripta, za dinamičko prikazivanje i interakciju sa predstavljenim informacijama. XMLHttpRequest objekat za asinhronu razmenu podataka sa web serverom. U nekim Ajax razvojnim okruženjima i u određenim situacijama se umesto XMLHttpRequest objekta koristi IFrame objekat za razmenu podataka sa web serverom. XML se najčešće koristi kao format za prenos podataka nazad na server, mada može da se koristi bilo koji format, uključujući HTML, običan tekst, JSON, pa čak i EBML. Kao i DHTML, LAMP ili SPA, Ajax nije jedna tehnologija, već se ovaj termin odnosi na grupu tehnologija koje se zajedno koriste. Istorija Istorija Ajaxa počinje od inicijative Microsofta da razvije Remote Scripting. Međutim, tehnike za asinhrono učitavanja sadržaja postojeće web stranice bez zahtevanja poptpunog ponovnog učitavanja podataka datiraju još od ranije, a to su IFRAME vrsta elementa (uveden 1996. u Internet Explorer 3) i LAYER vrsta elementa (uveden 1997. u Netscape 4, a napušten tokom ranog razvoja Mozzile). Obe vrste elementata su imale atribut src koji je mogao da preuzme svaku eksternu URL adresu i učitavanjem stranice koja sadrži javascript, a koji upravlja roditeljskom stranicom, mogali su da se postignu Ajax efekti. Microsoft Remote Scripting (ili MSRS, uveden 1998. ) se ponašao kao elegantnija zamena za ove tehnike, gde su podaci ubacivani u Java aplet sa kojim je klijentska strana mogla da komunicira koristeći JavaScript. Ova tehnika je korišćena u Internet Exploreru 4 i Netscape Navigatoru 4. Microsoft je prednosti ove tehnike iskoristio u Outlook Web Access, koji se nalazio u Exchange Server 2000. Zajednica za web razvoj je kasnije razvila razne tehnike za daljinsko skriptovanje kako bi se postgli dosledni rezultati u različitim pretraživačima. Neki od primera su JSRS biblioteka iz 2000. godine, Image/Cookie tehnika iz 2000. i JavaScript on Demand iz 2002. Godine 2002. je izvršena modifikacija u Microsoft Remote Scripting da bi se Java aplet zamenio sa XMLHttpRequest. Pošto je XMLHttpRequest sada implementiran u većini pretraživača, alternativne tehnike se vrlo retko koriste. Međutim, još uvek se koriste tamo gde se zahteva široka kompatibilnost i mala imlementacija. Jdna od alternativa, SVGT protokol, koristi trajnu konekciju za neprekidnu razmenu podataka između pretraživača i servisa. ČlanciNeki od ranijih članaka promovišu tehnike Remote Scripting: Microsoft Internet Developer Magazine, 1998. ScottAndrew’s XML-RPC example, 2001. Apple Developer Connection, 2002. Using the XML HTTP Request object, 2002-2006. Za, protiv i kritike ZA InteraktivnostAjax aplikacije se uglavnom izvršavaju na računarima korisnika, manipulisanjem aktivne stranice u pretraživaču koristeći metode modela objekta dokumenta. Ajax može da se koristi za izvršavanje velikog broja zadataka, poput ažuriranja ili brusanja zapisa; proširivanje web formi; vraćanje prostih upita pretraživanja - sve do bez učitavanja čitave stranice HTML-a svaki put kada se izvrši izmena. Potrebno je da se na server šalju samo mali zahtevi, a nazad se vračaju relativno mali odgovori. To dopušta razvoj interaktivnijih aplikacija. PrenosivostAjax aplikacije koriste dobro dokumentovane osobine prisutne u svim glavnim pretraživačima i na većini postojećih platformi. Mada ova situacija može da se promeni u budućnosti, u ovom trenutku Ajax aplikacije mogu da se koriste na gotovo svim platformama. Protiv i kritike Kritike upotrebljivostiKao jedan od glavnih razloga protiv upotrebe Ajax tehnologija u web aplikacijama se navodi to što može vrlo lako da poremeti očekivano ponašanje dugmeta Back u pretraživaču. Različita očekivanja između vraćanja na stranicu koja je dinamički modifikovana i vraćanja na prethodnu statičnu stranicu mogu da budu vrlo rafinirana. Korisnici generalno očekuju da će klik dugmeta Back u web aplikacijama poništiti poslednju unetu izmenu, a to se u Ajax aplikacijama ne dešava uvek. Programeri su implementirali različita rešenja za ovaj problem, a većina njih se “vrti” oko kreiranja ili korišćenja nevidljivih IFRAME elemenata za pozivanje izmena koje popunjavaju istoriju koju koristi Back dugme pretraživača. Google Maps, na primer, vrši pretraživanja u nevidljivom IFRAME elementu, a zatim prikazuje rezultate u elementu na vidljivoj web stranici; korisničko ponašanje može da se prati i preko povratnih poziva, koji se pozivaju kadgod se pritisne dugme Back, a stanje aplikacije se vraća na ono kakvo je bilo u to vreme. Još jedan povezani problem je da ažuriranja dinamičke web stranice otežavaju korisniku da označi odreženo stanje aplikacije. Rešenja za ovaj problem postoje, a mnoga od njih koriste URL identifikator fragmenta (deo URL adrese posle “#”) za praćenje i vraćanje na određeno stanje aplikacije. To je moguće zato što mnogi pretraživači dopuštaju da JavaScript dinamički ažurira identifikator fragmenta URL adrese, tako da Ajax aplikacije mogu da ga održavaju kako korisnik menja stanje aplikacije. Problemi sa vremenom odgovoraKašnjenje mreže - ili interval između zahteva korisnika i odgovora servera - mora pažljivo da se razmotri u razvoju Ajax tehnologija. Bez jasne povratne sprege sa korisnikom, inteligentnog učitavanja podataka i pravilnog upravljanja XMLHttpRequest objektom, korisnici mogu da dožive kašnjenje u interfejsu web aplikacije, što neki od korisnika možda ne očekuju ili ne razumeju. Rešenja koja se najčešće predlažu za ove probleme kašnjenja su vizuelna povratna informacija koja obaveštava korisnika o aktivnostima u pozadini i/ili prethodno učitavanje sadržaja i podataka. JavaScriptMada se za Ajax ne zahteva nikakav dodatni modul pretraživača, od korisnika se zahteva da aktiviraju JavaScript u svojim pretraživačima. To se odnosi na sve pretraživače koji podržavaju Ajax, osim na Microsoft Internet Explorer 6 i Internet Explorer sa nizim brojevima, koji zahtevaju da se aktivira i ActiveX, zato što se u ovim pretraživačima XMLHttpRequest implementira pomoću ActiveX. Internet Explorer 7, međutim, implementira ovaj interfejs kao osnovni JavaScript objekat pa zato nije potrebno da se ActiveX aktivira u ovom pretraživaču. Kao i DHTML aplikacije, Ajax aplikacije moraju da prođu kroz rigorozna testiranja da bi se ustanovilo da li mogu da rade na različitim pretraživačima i platformama. Kako se Ajax razvija, tako se pojavljuje sve veći broj programskih biblioteka koje mogu da olakšaju ovaj zadatak. Slično tome, razvijaju se tehnike koje vam pomažu pri dizajniranju aplikacija i nude alternativnu funkcionalnost za korisnike koji nemaju aktiviran JavaScript. Problemi sa nazivomPojavljivale su se neke kritike samog naziva Ajax, sa tvrdnjom da Adaptive Path (konsultantska firma koja je osmislila naziv) i drugi zagovornici ove tehnologije koriste termin Ajax za reklamiranje ranije korišćenih tehnika. DostupnostKorišćenje Ajax tehnologija u web aplikacijama nudi puno izazova za programere koji žele da ostanu verni WAI smernicama. Programeri moraju da obezbede odstupnicu za korisnike drugih platformi i pretraživača, zato što se većina metoda Ajax implementacie oslanja na osobine koje su prisutne samo u grafičkim desktop pretraživačima. Web programeri koriste Ajax na nekim instancama da bi obezbedili sadržaj samo za određene delove web stranice, dopuštajući manipulisanje podacima bez ponovnog prikazivanja čitave stranice u web pretraživaču. Ne-Ajax korisnici bi u tom sluačaju nastavili da učitavaju čitavu stranicu, dopuštajući programerima da zadrže doživljaj korisnika u ne-Ajax okruženjima, dok bi korisnicima sa sposobnijim pretraživačima omogućili mnogo potpuniji doživljaj. Pretraživači koji podržavaju Ajax (Ovo je opšta lista, a podrška Ajax aplikacija zavisi od mogućnosti koje pretraživač podržava. ) Microsoft Internet Explorer 5. 0 i novije verzije, i pretraživači zasnovani na ovim verzijama (Mac OS verzije nisu podržane) Gecko pretraživači kao što su Mozilla, Mozzila Firefox, SeaMonkey, Epiphany i Netscape verzija 7. 1 i novije Pretraživači koji implementiraju KHTML API verziju 3. 2 i novije, uključujući Konqueror 3. 2 i novije verzije i Apple Safari 1. 2 i novije verzije Pretraživač Opera 8. 0 i novije verzije, uključujući Opera Mobile Browser 8. 0 i novije verzije
 
   

Ako ne možete da ih ošamarite, slikajte ih

 

 

 

Šta ćete da uradite kada vas neki bolesni perverznjak zapazi na ulici? Naravno, fotografisaćete ga. Mislim da je to odlična situacija da diskretno izvadite svoj mobilni telefon sa ugrađenom kamerom a sad ću vam reći i zašto. Thao Nguyen, devojka stara 24 godine iz Njujorka je upravo to uradila kada je Dan Hoyt, restaurator i fotograf, otkopčao svoje pantalone dok je buljio u nju u podzemnoj željeznici. Ona je slučaj prijavila policiji i postavila je priču o svom iskustvu na različite web sajtove zajedno sa fotografijom koju je snimila sa svojim mobilnim telefonom.   Hoyt je osuđen na dve godine uslovne kazne i naređeno mu j da posećuje psihijatra, izjavio je NYPost. Thao je juče svedočila, tražeći od gradskog suda Njujorka da pooštri kazne za takve perverznjake. Izgleda da je Thao započela novi trend. HollabackNYC su formirali ljudi koji su inspirisani pričom Thao Nguyen. Njihov cilj je da otkriju i da se bore protiv seksualnog uznemiravanja na ulici podstičući žene (i muškarce) da postave fotografije, video snimke i priče na svoje blogove. Meni se jako dopada njihov moto: “Ako ne možete da ih ošamarite, fotografišite ih!” Prošlo je godinu dana od kada je grupa iz Njujorka postavila prvi sajt, ali uskoro se pojavilo još trinaest novih HollaBack sajtova širom Sjedinjenih Država, uključujući Kaliforniju, Čikago, Teksas, Majami i Boston. Iako ovaj metod možda neće sve te napasnike staviti iza rešetaka, ipak će povećati svesnost ljudi o stepenu uznemiravanja na ulici. Grupa je odredila 4. maj kao dan akcije protiv uznemiravanja na ulici i planiraju da na taj dan nose narandžastu garderobu. Istovremeno, gradonačelnik Njujorka Mayor Bloomberg preduzima korake za uvođenje tehnologije koja će omogućiti građanima da aploduju svoje fotografije ili video snimke zajedno sa pozivanjem brojeva za hitne slučajeve. To će podići borbu protiv kriminala na potpuno novi nivo. Šta god da uradite, nemojte da zaboravite da mislite pre svega na svoju bezbednost. Bilo bi odlično fotografisati  zločince, ali nemojte da rizikujete previše.
 
   

Aktivnosti na W3C

 

 

 

W3C preporučuje xml:id World Wide Web Consortium preporučuje xml:id verziju 1. 0. Specifikacija definiše naziv atributa, xml:id, koji se uvek može smatrati identifikatorom, pa se prema tome uvek može prepoznati, bez pozivanja na spoljašnje izvore i bez oslanjanja na interne podgrupe. Prepruka je poslednja objava XML Core radne grupe, deo W3C XML aktivnosti. SPARQL protokol za RDF Radna grupa za pristup RDF podacima (RDF Data Access Working Group) je objavila radni nacrt SPARQL protokola za RDF. Nacrt opisuje pristup RDF podacima i prenos RDF upita do procesora. Ovaj protokol je kompatibilan sa SPARQL jezikom upita, a takođe je namenjen za prenos upita iz drugih jezika RDF upita. Posetite stranicu Semantic Web. Radni nacrt: Internacionalizacija web servisa Radna grupa za internacionalizaciju (Internationalization Core Working Group) je objavila prvi javni nacrt internacionalizacije web servisa (WS-I18N). Nacrt unapređuje SOAP razmenu poruka za lokalno i internacionalno pregovaranje i definiše lokalna pravila. Bez korišćenja Accept-Language i identiteta korisnika, implementacija može da upravlja lokalnim pravilima i jezikom tražioca. Posetite stranicu Internationalization. Napomena radne grupe: Metapodaci testiranja Radna grupa za osiguranje kvaliteta (Quality Assurance Working Group - QA) je objavila metapodatke testiranja (Test Metadata). Razvijen na W3C QA wiki, ovaj skup elemenata metapodataka se može koristiti za praćenje i filtriranje testova, identifikovanja onog šta se testira, konstruisanje oblika testova i formatiranje rezultata testiranja. Tamo gde je odgovarajuće, koristi se Dublin Core. Posetite stranicu QA. Radni nacrt: EARL 1. 0 šema Radna grupa za evaluaciju i korektivne alate (Evaluation and Repair Tools Working Group) je objavila radni nacrt šeme evaluacije i jezika izveštavanja (Evaluation and Report Language-EARL 1. 0 Scheme). EARL je fleksibilni format koji se koristi za razmenu, kombinovanje i uporeživanje rezultata testova. Subjekt testiranja mogu da budu web sajtovi, alati autorizacije, korisnički agenti i drugi entiteti. Radna grupa očekuje povratne informacije od programera i istraživača. Čitajte o Web Accesibility Initiative. Prijave do 23 septembra za W3C radionicu o internacionalizaciji SSML-a W3C će održati radionicu o internacionalizaciji SSML-a (Speech Synthesis Markup Language) od 2-3 novembra u Beijing, China. Prisutni će diskutovati o načinima unapređivanja predstavljanja ostalih jezika, sem engleskog, upotrebom SSML W3C preporuke koja generiče sintetički govor i kontroliše izgovor, jačinu, visinu i brzinu. Pročitajte više o tome na W3C Workshops i posetite stranicu Voice Browser Activity. Objavljen je nacrt najboljih načina za mobilne uređaje Radna grupa Mobile Web Best Practices je objavila prvi radni nacrt Scope og Mobile Web Best Practices. Ovaj dokument koncipira tačke poput smernica za sadržaj i displej na mobilnim i uređajima sa malim ekranom, postavlja zahteve za “mobileOK” trustmark i identifikuje cilj “jednog Weba”. Pročitajte više o W3C Mobile Web Initiative. Napomena radne grupe: QA Handbook Radna grupa QA (Quality Assurance) je objavila ažuriranu napomenu za QA Handbook. u Ovom dokumentu su zabeležena iskustva grupe i ponuđene tehnike, alati i šabloni. Fokusiran na proverljivost i teme testiranja, namenjen je da pomogne i ubrza rad W3C radnih grupa. Posetite stranicu QA.    Napomena radne grupe: Različitost u specifikacijama Radna grupa QA (Quality Assurance) je objavila napomenu Variability in Specifications. Pridružena W3C preporuci QA Specification Guidelines, ova napomena sadrži razmatranja naprednog dizajna specifikacija i odgovarajužih tehnika. Napomena opisuje kako model specifikacije utiče na implentaciju i kompatibilnost. Posetite stranicu QA.
 
   

Amazon je lansirao bežični prenosivi uređaj za čitanje knjiga

 

 

 

  Amazon je lansirao bežični prenosivi uređaj za čitanje knjiga Nakon tri godine u izgradnji, Amazon je konačno lansirao bežični portabilni uređaj za čitanje po imenu Kindle za koji se Amazon nada da će poboljšati "knjigu”. Ali kada sam video cenu po kojoj se prodaje (399 dolara) prvo što sam pomislio je “ko će da plati toliku cenu za ovaj uređaj”? Ali nakon što sam pročitao šta sve nudi Kindle, lako sam mogao da zamislim kako se ovaj uređaj pretvara u nešto što svaki zagriženi čitalac mora da ima. Jedna od najboljih karateristika Kindle-a je to što je bežičan.  Preko njega vi imate trenutni pristup na preko 90,000 blogova, knjiga, časopisa i novina.  Recimo da ste na vozu na putu ka poslu i želite da čitate novu knjigu koju ste kupili i tako ubijete vreme. Sve što treba da uradite je da uključite Kindle i možete da birate šta ćete da čitate. Ono što je najlepše je što nema nikakve pretplate niti servisa koji treba mesečno da se plaća - kupi i nosi!! Kindle koristi Sprint-ovu mrežu velike brzine tako da ćete imati trenutni pristup pisanom materijalu. Nakon što ste izabrali materijal koji želite, on će biti poslat na vaš uređaj. Ostale funkcije: Besplatno pretražujte Wikipedia-u Sve se skladišti i čuva na Kindle. com web sajtu (ako izgubite uređaj ili se on slomi, sve možete da dobijete nazad) Oštar i prirodan prikaz bez odsjaja (mnogo bolje nego čitanje na ekranu računara) Veoma je lagan i može da nosi do 200 knjiga istovremeno Naravno, sadržaj koji ćete čitati će morati da se plati, pošto kao što znate knjige nisu besplatne.  Hajde da bacimo pogled na cene: mesečna pretplata na novine je 13. 99 dolara dok je mesečna pretplata na časopis 1. 49 dolara. Cene knjiga će varirati, a ako želite da čitate blog, mesečna pretplata je  1. 99 dolara.   Moje lično mišljenje je da bi bilo bolje kada bi ponudili planove za grupno čitanje blogova, na primer 5 ili 6 dolara za čitanje onoliko blogova koliko želimo. 1. 99 dolara mesečno može jako mnogo da naraste ako ima više blogova koje želite da čitate i pratite. Biće interesantno pratiti koliko ljudi će kupiti ovaj uređaj, ali će Kindle sigurno barem malo pomoći u razvoju poslova koji se bave e-knjigama a koji baš ne prolaze sjajno. Imajući u vidu cenu, siguran sam da Kindle neće biti jedan od onih uređaja zbog kojih će ljudi da stoje u redovima da bi ga kupili, zato bi bilo bolje da Amazon brzo razvije neke marketinške trikove ako žele da Kindle ne doživi sudbinu Sony-jevog Portable Reader System-a.
 
   

Amazon Unbox kreće uživo na TiVo

 

 

 

TiVo obožavaoci, vaše vreme je došlo. Amazonov Unbox video download service se zvanično otvorio za sve TiVo Series 2 i Series 3 vlasnike. Tako da ćete sada moći da kupujete Amazon video filmove preko vašeg web pretraživač i preuzimate ih na vaš TiVo. Lakše od ovog ne može da bude. TiVo čak nudi besplatne video filmove u vrednsoti od 15 dolara ako se pretplatite do 30. aprila. Ponuda nije loša s obzirom da se TV serije prodaju po ceni od 1. 099 dolara, dok se filmovi prodaju po ceni od 9. 99 do14. 99 dolara. što se tiče direktne TiVo publike, žao mi je. Vi ste izostavljeni iz ovoga. Da li je neko već isprobao ovaj novi servis?
 
   

Amazonov čitač elektronskih knjiga

 

 

 

Za one koji vole osećaj knjige dok čitaju a istovremeno žele da imaju komfor mogućnosti da daunloduju svoje omiljene naslove iz prodavnice na Internetu čitač e-knjiga je prava stvar. Postoji dosta čitača elektronskih knjiga na tržištu, ali sada je i onlajn prodavnica knjiga Amazon proizvela sopstveni čitač elektronskih knjiga. Ovo je pametan potez od strane Amazona koji je poznat po prodaji knjiga preko Interneta. Očigledno da vlasnici Amazona vide u kom pravcu ide tržište i umesto da dozvole drugima da im uzmu posao oni su kreirali Kindle čitač elektronskih knjiga koji zaokružuje njihovu ponudu u nadi da će im obezbediti lojalnost kupaca. Pomoću ovog čitača knjige mogu da se daunloduju direktno na čitač, pošto on koristi softver koji je obezbedio Mobipocket a koji ne traži da se knjige prvo daunloduju na računar a tek onda da se prebace na čitač. Ovaj uređaj treba da izađe bilo kog dana i cena će mu biti oko 400 dolara. Međutim malo je detalja poznato o ovom uređaju. Ne zna se na koji način će se konektovati na Internet, koji će troškovi biti uključeni, koliko će vremena trebati za skidanje knjiga. Princip koji stoji iza ovog čitača je dobar, a videćemo kako će se čitava ova stvar sprovesti u praksi.
 
   

AMD je pokrenuo sajt za igrače

 

 

 

AMD je zvanično lansirao svoj novi sajt, koji je posvećen isključivo igračima i igrama. Web sajt se nalazi na adresi http://game. amd. com/. Ovaj web sajt prati tržište igara, vesti o igrama, događaje i značajnije skupove. Takođe je omogućeno igračima da skidaju drajvere i specijalnih programčiće, kao i da razmenjuju iskustva putem članaka i foruma. Tu se trenutno može naći i nekoliko najava za igre koje dolaze, a uskoro se očekuju i recenzije i opisi najnovijih igara. Znajući AMD mislimo da će se uskoro naći u ponudi i mnogobrojni multimedijalni sadržaji vezani za igre - trejleri, demoi, pozadine, muzika i tako dalje. . . Sve ovo možete naći na donjoj adresi Adresa: http://game. amd. com/
 
   

Amerikanci pomno prate pirateriju

 

 

 

Kina, Rusija i još deset nacija su se našli na meti Bušove administracije zato što su bili neuspešni u zaštiti Američkih proizvoda kao što su muzika, filmovi i drugi materijali zaštićeni autorskim pravima od široko rasprostranjene piraterije. Bušova administracija je stavila dvanaest zemalja na priotitetnu listu praćenja što znači da će biti podrobno istražena situacija u njima što na kraju može dovesti i do ekonomskih sankcija ako administraicja odluči da iznese ove slučajeve pred Svetsku Trgovačku Organizaciju. Još trideset i jedna zemlja se našla na listi nižeg nivoa nadgledanja, čime se izražava zabrinutost vezana za kršenje autorskih prava u ovim nacijama. Ovi događaji su nastali kao rezultat izveštaja u kojem se od administracije traži da svake godine obezbedi Kongresu informacije o najvećim problemima sa kojima se susreću Američke kompanije u svetu a u vezi sa kršenjem autorskih prava, za koje kažu da ih košta milijarde dolara gubitka svake godine. "Mi moramo da štitimo ideje, pronalaske i kreativnost od falsifikatora i lopova umetnika," rekao je predstavnik trgovine SAD-a Susan C. Schwab u izjavi koja se našla u izveštaju za ovu godinu. Administracija je ranije ovog meseca objavila da će podneti dva nova trgovačka slučaja protiv Kine Svetskoj Trgovačkoj Organizaciji. Jedan od ovih slučajeva optužuje Kinu da je bila nezainteresovana da sprovodi svoje zakone i štiti američka autorska prava i patente. . Godišnji izveštaj, poznat kao "Special 301 Report," za sekciju zakona o trgovini SAD-a, kaže da Kina ima poseban interes da poboljša svoju zaštitu autorskih prava, imajući u vidu da će i njihove kompanije biti pod pretnjom stalnog piratizovanja njihovih autorskih prava čim bude porastao nivo njihovih inovacija. Za Rusiju, izveštaj kaže da će SAD pažljivo da prati kako će Rusija da ispuni obaveze vezane za zaštitu autorskih prava koje je preuzela na sebe potpisivanjem sporazuma od prošle godine koji se smatra kamenom temeljcem za ulazak Rusije u Svetsku Trgovačku Organizaciju. Pored Rusije i Kine na prioritetnoj listi za praćenje našli su se i Argentina, Čile, Egipat, Indija, Izrael, Liban, Tajland, Turska, Ukrajina i Venecuela. U vezi uključivanja Tajlanda u prioritetnu listu za praćenje, administracija je rekla da je zabrinuta rasponom problema u ovoj zemlji uključujući "slabljenje zaštite patenata i autorskih prava. " Tajland je trenutno u sukobu sa internacionalnom kompanijom za prodaju lekova Abbott Laboratories iz SAD-a u vezi cene leka za borbu protiv side i drugih bolesti. Tajlandska vlada je u januaru izdala licence na osnovu kojih dozvoljava upotrebu mnogo jeftinijih generičkih verzija dva vodeća leka u Tajlandu. Predstavnici američkih kompanija su pozdravili izveštaj nove administracije ali je Oxfam America (internacionalna agencija za razvoj) kritikovala administraciju zato što je pogrešno tumačila prava američkih kompanija pod interancionalnim trgovačkim pravilima. "Izveštaj ignoriše važan međunarodni sporazum koji je potpisala vlada SAD. . . koji jasno ističe da zemlje u razvoju imaju pravo da stave jadno zdravstvo i javni interes ispred intelektualne svojine," rekao je Rohit Malpani, politički savetnik za Oxfam. Neil Turkewitz, službenik u Recording Industry Association of America, rekao je da je administracija bila u pravu što je izdvojila i posebno kritikovala Kinu i Rusiju u izveštaju. On je rekao da masovno piratizovanje muzike u Kini i Rusiji vode neke od najvećih kriminalnih organizacija u saradnji sa najvećim piratskim web sajtovima na Internetu kao što je allofmp3. com. "Dan Glickman, predsedavajući Motion Picture Association of America, rekao je da novi izveštaj indicira "veličinu globalne piraterije i služi kao otrežnjujući podsetnik predstojećih izazova. "Zemlje koje su stavljene na listu nižeg nivoa nadgledanja su Belorusija, Belize, Bolivija, Brazil, Kanada, Kolumbija, Kosta Rika, Dominikanska Republika, Ekvador, Gvatemala, Mađarska, Indonezija, Italija, Jamajka, Južna Koreja, Kuvajt, Litvanija, Malezija, Meksiko, Pakistan, Peru, Filipini, Poljska, Rumunija, Saudijska Arabija, Tajvan, Tadžikistan, Turkmenistan, Uzbekistan i Vijetnam. Pored toga, administracija je rekla da će Paragvaj biti posebno nadgledan kako bi se utvrdilo da li se u većoj meri krše autorska prava.
 
   

Anketa: 160 miliona “sajberhipohondara” traži informacije o zdravlju na Internetu

 

 

 

Ovih dana svako ko ima Internet konekciju može da iskoristi alatke za samodijagnostikovanje na sajtovima kao što su WebMD da bi sami sebe uplašili. A po navodima nove ankete koju je sproveo Harris Interactive, preko 160 miliona amerikanaca ili 84 procenata odraslih koji koriste Internet mogu da se nazovu “sajberhipohondrima”. Međutim, ta reč nije potpuno opravdana niti tačna jer implicira da su većina amerikanaca hipohondri. Da biste se kvalifikovali, potrebno je da ste samo potražili neku formu informacije koja je vezana za zdravlje. Ali je interesantno da je taj procenat porastao za 37 procenata za samo dve godine. Nekoliko interesantnih statistika: 74 procenata onih koji su rekli da su potražili informacije vezane za zdravlje su to uradili poslednjeg meseca. Taj broj se u stvari smanjio u odnosu na 2005. godinu kada je iznosio 85 procenata. 88 procenata onih koji su uradili pretrage vezane za zdravlje kažu da su to uradili uspešno. 26 procenata kaže da su informacije vezane za zdravlje koje su pronašli na Internetu “veoma pouzdane” dok ih 60 procenata opisuje kao “prilično pouzdane”.
 
   

Anti-piratska upozorenja na YouTube-u

 

 

 

U ovom trenutku, YouTube je neprikosnoveni lider među servisima za online razmenu video sadržaja, omogućavajući vam da upload-ujete, komentarišete i razmenjujete video materijale sa ostalim članovima zajednice. Kao što vam je možda već poznato, Google je još u oktobru prošle godine kupio YouTube za “tričavih” 1. 6 milijardi dolara i odmah započeo sa konstantnim ažuriranjem ovog servisa, kako bi ga učinio još moćnijim i popularnijim. Uzmimo, na primer, TestTube: radi se o specijalnoj platformi za testiranje implementiranoj u ovaj video servis, koja kompaniji Google i njenim korisnicima omogućava da sve nove funkcije temeljno testiraju, pre no što one budu uključene u finalnu verziju YouTube-a. Ova platforma je u velikoj meri inspirisana Google’s Labs-om, sličnim proizvodom koji je namenjen za testiranje svih funkcija koje će, eventualno, biti upotrebljene u nekoj od brojnih Google aplikacija. Kako, međutim, YouTube operiše sa video fajlovima, Google je u poslednje vreme suočen sa brojnim parnicama vezanim za kršenje autorskih prava, pod optužbom da neovlašćeno objavljuje filmove. Jedan od najsvežijih slučajeva ove vrste tiče se Danielle Cicarelli, Ronaldove bivše supruge i poznatog brazilskog foto-modela, koja je tužila YouTube zbog neovlašćenog objavljivanja njenih video spotova. U ovom procesu, brazilski sud je odlučio da se na teritoriji čitave države blokira pristup YouTube servisu, sve dok se sa njega ne uklone svi video materijali na kojima se vidi Daniella. Pre par dana, kompanija Viacom, inače vlasnik čuvene muzičke televizije MTV, naložila je da se sa YouTube web sajta ukloni skoro 100. 000 video clipova, uz obrazloženje da Google nezasluženo dobija brojna priznanja nudeći, u osnovi, tuđe sadržaje. Uprkos ovim brojnim problemima sa kojima se Google u poslednje vreme suočava, nedavno je ova kompanija sa producentskom kućom Warner Music Group sklopila veoma važan ugovor oko prikazivanja njenih sadržaja na YouTube-u. Gotovo istovremeno sa sklapanjem pomenutog ugovora, pretraživački gigant je izgleda pristao da na japanskoj verziji YouTube-a počne sa prikazivanjem anti-piratskih upozorenja, kojima se posetioci sajta umoljavaju da na njemu objavljuju isključivo one video materijale koji nisu zaštićeni nikakvim autorskim pravima. “Ovakva odluka je doneta u skladu sa pregovorima između YouTube-a i japanskog Udruženja za zaštitu prava autora, kompozitora i izdavača (Japan Society for Rights of Authors, Composers and Publishers – JASRAC), koje je prošle godine ovu američku firmu primoralo sa svojih web stranica ukloni preko 30. 000 video clipova, zbog kršenja autorskih prava,” kaže se u saopštenju grupe japanskih medijskih kuća, koje prenosi agencija Playfuls.
 
   

AOL je kupio kompaniju za pretraživanje blogova Sphere

 

 

 

AOL je nastavio da kupuje male kompanije. Najnovija kompanija koju su kupili je servis za pretraživanje blogova Sphere. Iako je Sphere počeo karijeru kao mašina za pretraživanje blogova, kompanija je vremenom prerasla u alat za blogere i web izdavače koji na svojim sajtovima žele da prikažu srodne informacije sa drugih blogova. Predsednik Sphere-a, Tony Conrad kaže da će rad u kompaniji ostati kao na početku čak i nakon priključivanja AOL timu, što u suštini znači da će upravljački tim ostati na svojim mestima ali će sada Sphere imati pristup AOL-ovim resursima. Pošto AOL nastavlja da se prebacuje sa ISP poslova na internet zasnovane poslove, kompanija kupuje manje kompanije kao što su Bebo, Sphere i Weblogs Inc. Prerano je reći da li će ova promena kursa biti dovoljna da spasi AOL. Ali ako je verovati glasinama o spajanju AOL-a i Yahoo!-a, onda možda ima nade za nju.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272