Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Internet

Ukupno: 1170, strana 30 od 59

MEPIS izdaje KDE 4 Live DVD-ove

 

 

 

Da bi verifikovao kompatibilnost KDE 4 distribucije sa SimplyMEPIS 7. x operativnim sistemom, Warren Woodford iz MEPIS-a je kreirao KDE 4 Beta 1 Live DVD-ove: “Ja sam odlučio da podelim moj KDE 4 Beta 1 ISO tako da bi drugi mogli da pogledaju KDE 4 i da bih demonstrirao da je moje obećanje ozbiljno i da će MEPIS 7. x postepeno moći da se nadgradi. Mi planiramo svake nedelje da uradimo po jednu KDE 4 integraciju. Očekujemo da KDE 4 neće biti završen u vreme izdavanja MEPIS-a 7. 0, ali integrisanjem KDE-a 4 sada mi ćemo biti sigurni da će 7. 0 biti spreman za KDE” rekao je Warren Woodford. Live DVD-ovi su zasnovani na MEPIS 7. 0 Etch i uključuju uobičajen MEPIS kernel i funkcije za hardversku kompatibilnost. Da bi korisniku olakšali pretraživanje, DVD-ovi takođe sadrže minimalnu KDE 3 instalaciju, zato što je funkcionalnost KDE-a 4 drugačija neko KDE-a 3. U ranom stadijumu KDE 4 paketi su kompajlirani iz Deb-untu izvora: “Izdanje je sporo, budite strpljivi kada kliknete da pokrenete nešto. Ako zanemarite ove grube mane, videćete početke desktop iskustva svetske klase. Ako nešto ne radi, možete da pošaljete izveštaj o tome KDE projektu, ali bi vam savetovali da se uzdržite do sledećeg beta izdanja pre nego što pošaljete puno izveštaja o greškama” dodao je Warren. O SimplyMEPIS-u SimplyMEPIS je Linux operativni sistem za PC-je i Apple računare koji imaju Intel ili AMD 32/64 bitne procesore. SimplyMEPIS je mnogo lakši od Windows Vistae i intuitivniji je za Windows XP i Windows 98 korisnike. On uključuje programe za skoro sve svakodnevne zadatke. SimplyMEPIS je dizajniran da zameni vaš rad sa Windows XP-om, ili Windows Vistom na PC-ju i nudi Apple korisnicima mogućnost da imaju sve: OSX, MEPIS 32 i/ili 64, i ako je potrebno Windows pokrenut na virtuelnoj mašini. O MEPIS LLC-u Kreirao ga je 2002. godine Warren Woodford (veteran u računarskoj industriji) – da bi pomogao da se ostvari njegova lična vizija, konkretno verzija Linuxa koja bi bila potpuna i bezbedna, dok je u isto vreme laka za instaliranje i upotrebu – MEPIS LLC nudi rešenje za personalno računarstvo koje je popularno kod ljudi svih uzrasta i svih profesija. MEPIS proizvodi su dostupni besplatno za neprofitabilne i privatne korisnike čiji je budžet ograničen. Sada možete da daunlodujete MEPIS KDE 4 Beta 1 Live DVD ovde.
 
   

Microsoft i Google se bore za akcije Facebook-a

 

 

 

Internet polako počinje da liči na film Highlander. Na kraju, može da bude samo jedna kompanija i ta kompanija će imati neviđenu moć nad čitavim Web-om. Velika vest ovih dana je da se Microsoft i Google nalaze usred aukcijskog rata za 5% deonica u Facebook-u. Naravno, nijedan od njih trenutno ne planira da kupi kompaniju, ali ovaj potez može da pomogne Microsoftu da pojača svoj onlajn biznis, a Google-u da proširi svoju ponudu socijalnih mreža. Navodno, Microsoft je spreman da plati 300 do 500 miliona za 5% deonica u Facebook-u. To znači da se Facebook vrednuje na 10 milijardi, što je malo glupo ako nas pitate. Da, istina je da je sajt najpopularnij stvar na koju je iko naleteo zadnjih meseci, ali Facebook tek sada počinje da vraća pare uložene u njega. A prostor socijalnih mreža je vrlo nestabilan i nepouzdan. Još se sećamo vremena kada ljudi nisu mogli da prestanu da pričaju o tome kako je Friendster kul mesto. Google je takođe zainteresovan da kupi akcije u Facebook, ali izgleda da niko nije znao da kaže koliko novca je Google spreman da potroši. I da, ono što je vrlo važno, Facebook se polakomio na pare. Deo razloga što se i dalje vode pregovori a ne potpisuju ugovori je to što Facebook čeka na još veću procenu njegove vrednosti, možda čak toliko visoku kao 15 milijardi, što bi značilo da Microsoft ili Google treba da plate 750 miliona za 5% deonica.
 
   

Microsoft i Yahoo! pregovaraju. Ponovo.

 

 

 

Da - opet su počeli. Ali molim vas u ime boga, neka neko kupi već nekog. . . i to brzo. Evo šta kažu veliki momci:"U svetlu razvoja odgađaja od povlačenje Microsoftovog predloga da preuzme Yahoo! Inc. , Microsoft je objavio da nastavlja da istražuje alternative za poboljšanje i proširenje svojih onlajn servisa i reklamnog biznisa. Microsoft razmatra zajedno sa Yahoo!-om alternativu koja će uključivati transakciju sa Yahoo!-om ali ne i preuzimanje čitavog Yahoo-a!" Hvala Yahoo i Microsoft, super ste rasvetlili situaciju.
 
   

Microsoft ima novi pretraživač

 

 

 

Microsoft je upravo lansirao novu mašinu za pretraživanje koja se zove Tafiti i izgrađena je na njihovom Flash konkurentu, Silverlight-u. Tafiti obezbeđuje dinamički i atraktivni interfejs za pretraživanje weba, fotografija, vesti, RSS feed-ova i knjiga. Ovaj alat za pretraživanje je veoma lep i stilski doteran, ali u suštini ne nudi mnogo toga novog. Međutim, neke funkcije - kao što je snimanje i grupisanje bilo kojih rezultata levo od rezultate pratraživanja - potencijalno mogu da budu veoma korisni. Tafiti radi sa bilo kojim pretraživačem i zahteva da instalirate Windows/Mac Silverlight. Adresa: Tafiti
 
   

Microsoft je kupio Parlano

 

 

 

Microsoft je objavio da je kupio kompaniju Parlano sa osnovnim ciljem integrisanja kompanijine tehnologije za grupno četovanje poznatu pod imenom MindAlign u Microsoft-ov objedinjeni komunikacioni proizvod. Očekuje se da dogovor bude završen u četvrtom kvartalu 2007. Do tada Microsoft će dodati funkciju grupnog četovanja u Office Communications Server i Office Communicator. Na taj način Microsoft će moći da ponudi funkcionalnost grupnog četa u okviru standardne klijent pristupne licence za Office Communications Server 2007 Software Assurance korisnike. Finansijski detalji kupovine nisu saopšteni, a očekuje se da se članovi Parlano tima priključe Microsoft-ovoj grupi za objedinjene komunikacije.
 
   

Microsoft je nabudžio Virtual Earth i Live Maps

 

 

 

Microsoft je izbacio stvarno veliko ažuriranje svog web zasnovanog Windows Live Maps-a i desktop Virtual Earth aplikacije. U nastavku teksta navešćemo samo neke od novina: Poboljšani 3D gradovi sa većom rezolucijom tekstura, renderovanim drvećem, i hiljadama dodatih zgrada. Ova funkcija je sada dostupna samo za šačicu gradova, ali će još stići uskoro Eksportujte kolekcije na GPS uređaje u KML, GPX, i GeoRSS formatima Poboljšani modeler za dodavanje vaših sopstvenih zgrada Lejbeli dodati Birds Eye slikama, omogućujući vam da utvrdite koju zgradu ili spomenik gledate 1-Click Directions mape sada mogu da se edituju i mogu da im se dodaju vruće tačke i pou-up-ovi Integracija MapCruncher-a Prijavite se na RSS feed-ove za bilo koje susedstvo i budite u toku sa aktivnostima u vašem području Video snimci visoke definicije u Tours-u Poboljšani prikaz web zasnovanih KML fajlova, uključujući linkove ka Google mapama. Ovo izdanje dolazi samo jedan dan nakon što je Microsoft dodao ClearFlow tehnologiju koja vam pomaže da izaberete put kojim ćete ići na osnovu predviđanja gužve u saobraćaju.
 
   

Microsoft nudi laptop torbe za dame

 

 

 

Može da bude zbunjujuće i pomalo zastrašajuće kada proizvođač sa velikim imenom odluči da ponudi novu kategoriju proizvoda. Evo o čemu se radi: kad god poželimo da pazarimo na tržištu novih operativnih sistema, Microsoft će se uvek naći među prva tri finalista; međutim, kada poželimo da kupimo laptop torbu za svoju dragu, oznaka “Made in Redmond” neće baš mnogo uticati na našu odluku o kupovini. U stvari, trio ovih novih ženskih laptop torbi koje je ovaj softverski gigant nedavno predstavio se verovatno uopšte ne proizvodi u Washingtonu, pa čak ni u SAD - Microsoft se udružio sa proizvođačem ručnog prtljaga Samsill da ove Madison, Manhattan i Monticello modele torbi (slike sa leva na desno) predstavi svetu. U ovim torbama mogu da se nose laptop računari veličine do 15,4 inča (izvinite vlasnici XPS M2010) i sadrže sva preimućstva koja očekujete od moderne laptop torbe: ojačanu unutrašnjost, pregrade koje se zatvaraju cipzarima i rameni kaiš za ugodan transport. Druge fine osobine ovih torbi su ugrađeno komprimovanje datoteka (izgleda kao da u model Manhattan možete da strpate čitavu gomilu papira), napredne mogućnosti pretraživanja (samo ugurajte ruku i kopajte po torbi), WGA zaštita (jednom mesečno morate da donesete torbu na “krpljenje” ili će se raspasti) i Microsoft tehnologija ReadyZip (za otvaranje torbe 30% brže). Cene se kreću od 50$ za model Monticello do 70$ za model Manhattan, mada nije bitno šta ćete naručiti: sva tri modela se dobijaju u istom paketu - samo pozovite korisnički servis da dobijete licencu za korišćenje jedne od torbi.
 
   

Microsoft Office Live

 

 

 

Šta mislite o Microsoft Office Live-u? Izgleda kao lak način da dobijete besplatno ime domena. Nisam još nigde video da naplaćuju domen ako koristite “Basic” verziju. Malo sam bio lenj što se tiče testiranja Microsoft Office Live-a, koji je izdat krajem prošle godine i koji je od tada dobio samo pohvale u novinskim izdanjima. Danas sam počeo da ga testiram i bio sam prijatno iznenađen onim što sam video. Na početku da razjasnimo da Office Live nije web zasnovana verzija Microsoft Office-a već je to alat za kreiranje web sajtova za male firme (Ja lično ga ne bih nazvao “Office Live”, ali to je Microsoft, i šta možete da uradite?). Pogledajmo sada koje su prednosti Office Live-a. Dobijate realno ime domena, email, širokopojasnu konekciju od 10 GB, prostor od 500MB i sve web zasnovane alatke koje su vam potrebne da biste kreirali majstorski web sajt. Posebno je privlačno što ćete dobiti besplatno ime domena. Pokretanje firme sa blogspot. com ili googlepages. com URL-om nije baš profesionalno. Ako želite da hostujete vaš web sajt na Microsoftovim serverima, zašto ne biste besplatno uzeli URL? Prilično je lako sve podesiti i stvarno je besplatno (mada Microsoft zadržava pravo da kasnije promeni cenu). Čak i potpuno novi korisnici ne bi trebali da imaju problema sa pokretanjem web sajta. A sada mane. Naravno tekst sitnim slovima je izuzetno obiman. Ali malo toga je iznenađujuće. Na primer, Microsoft će puštati reklame na vašem web sajtu. Ne možete da radite ništa nelegalno a kompanija može da ukine vaš nalog bez upozorenja. Najveća neprijatnost: Ne postoji način da pokrenete prodavnicu sa čistim Office Live servisom. Ne možete da postavite ništa za prodaju ili procesiranje naplate; treba da upotrebite proizvode drugih proizvođača za takve servise i da sve sami postavite. Neki ljudi su se žalili da čak i ako upotrebite besplatnu verziju, treba da date Microsoftu broj kreditne kartice. Ja mislim da je to fer razmena za besplatno ime domena. Naravno, ako pređete svoj širokopojasni limit, trebaćete da počnete da plaćate za servis (20 do 40 dolara mesečno), i naravno, radi samo sa Internet Explorerom i Windowsom. Microsoft Office Live je u celosti stvarno impresivan servis. Namenjen je poslovnim korisnicima kojima je potrebna jednostavna prisutnost na Internetu, ali svako može da ga adaptira za sopstvene potrebe. Na osnovu mog iskustva i iskustva ostalih koja sam čitao na Internetu ja vam ga toplo preporučujem.
 
   

Microsoft Outlook - dodajte adresu pošiljaoca u vašu listu kontakata

 

 

 

Dobili ste email od prijatelja i želite da sačuvate njegovu adresu u listi kontakata? Ništa lakše. To možete da uradite u samo nekoliko jednostavnih koraka. Uradite sledeće: Dvostrukoit kliknite na poruku koja ima adresu pošiljaoca koju biste želeli da sačuvate u listi kontakata. Kliknite desnim tasterom miša na adresu u “From” delu poruke. Iz menija koji će se pojaviti izaberite “Add to Contacts”. Unesite informacije koje su potrebne za dati kontakt. Kada završe kliknite na “Save and Close”. Novi kontakt se sada nalazi u Contact listi. Gotovo! Rekla sam da će biti jednostavno.
 
   

Microsoft planira da deo bogatstva, stečenog neobaveznim igricama, podeli sa njihovim kreatorima

 

 

 

Kompanija Microsoft je kreirala strategiju kojom planira da nezavisne programere stimuliše za kreiranje takozvanih neobaveznih (casual) kompjuterskih igrica. U tom smislu, poslovna jedinica Microsoft Casual Games je nedavno objavila da će početi sa pravednijom raspodelom prihoda ostvarenih reklamiranjem u igricama koje se nude preko web sajta MSN Games. Prema izjavama nekih zvaničnika kompanije iz Redmonda, kreatori ovih igrica će ubuduće dobijati procenat od prihoda ostvarenih na MSN Games. “Kreatori neobaveznih igara su do sada isplaćivani po ustaljenom modelu, koji se tipično sastojao od fiksne novčane naknade za igre koje se mogu preuzimati sa web sajta, odnosno zanemarljivo malog honorara po svakom pretplatniku, za igrice koje se igraju u online režimu,” objašnjava Chris Early, jedan od menadžera u Microsoft-ovom Casual Games odeljenju. “Odlučivši se za pravedniju raspodelu prihoda od reklama koje se prikazuju u toku igranja ovih igrica, mi smo sada osmislili jedan mnogo privlačniji poslovni model, koji će našim poslovnim partnerima obezbediti bogatije resurse za kreiranje novih, još maštovitijih igara, u kojima će uživati oko 13 miliona ljudi koji svakog meseca posećuju web sajt MSN Games. ” Microsoft je objavio da će, od danas, svi autori web igrica koje su našle svoje mesto na MSN Games, moći da dele dobit sa Microsoft-om, preko novog Ad-Share programa. Procenjuje se da će, na ovaj način, kreatori igrica koje uspeju da se probiju na top-listu pet najpopularnijih MSN Games igara, ostvariti ukupan godišnji prihod od oko 250. 000 dolara. To se, priznaćete, ne bi baš moglo nazvati džeparcem! Pored toga, iz Microsoft-a obećavaju da će programerima ponuditi dva nivoa novčanih naknada. Prvi nivo se sastoji u dobijanju 10% od prihoda ostvarenih reklamiranjem, s tim da se od programera koji je kreirao datu igricu ne zahteva nikakvo dodatno angažovanje. Drugi nivo obezbeđuje 20% od ostvarenog prihoda, ali uz obavezu programera da na kreiranim igricama izvrši dodatna podešavanja i lokalizaciju, te da neprekidno radi na unapređenju njihovog kvaliteta.
 
   

Microsoft PlayReady tehnologija za Nokia telefone

 

 

 

Nokia traži nova rešenja za digitalnu zabavu za korisnike njihovih telefona putem Microsoft PlayReady tehnologije. Korisnici Nokia S60 i Series 40 će imati koristi od ovog izdanja i imaće priliku da upotrebe pojednostavljene tehnike za pristupanje, upotrebu i pomeranje digitalnih sadržaja na svojim mobilnim telefonima. Nokia želi da ponudi svojim korisnicima pristupačnije rukovanje digitalnim sadržajem pomoću PlayReady-ja. Oni će od sada biti u mogućnosti da prenose informacije sa jednog uređaja na drugi, bilo kada i bilo gde i sa lakoćom. Čak šta više, oni će moći da zakupe sadržaj i da ga upotrebe čak i kada su oflajn. “Dodavanjem podrške za Microsoft PlayReady tehnologiju mi omogućavamo provajderima servisa da ponude širok raspon sadržaja i da kreiraju stvarno prijatno iskustvo upotrebe preko mobilnih telefona, personalnih računara i onlajn servisa. Mi planiramo da podržimo PlayReady na S60 i Series 40 telefonima počevši od 2008. godine”, rekao je Ilkka Raiskinen predsednik Multimedia Experiences pri Nokiji. Nokijina širina ponude u ovom prostoru, zajedno sa jezgrovitom tehnologijom za digitalne medije od Microsofta u formi PlayReady-ja, će doneti nove scenarije mobilne zabave u živote miliona klijenata širom sveta”, rekao je Amir Majidemehr, predsednik Consumer Media Technology Group-a pri Microsoftu. “Kroz našu saradnju sa Nokijom, mi imamo cilj da isporučimo intuitivnu platformu koja nudi klijentima lak pristup bilo kojoj vrsti digitalnog sadržaja koji žele”, rekao je dalje u izjavi Amir Majidimehr. Microsoft PlayReady će raditi na širokom rasponu poslovnih modela i biće dostupan za širok raspon digitalnih sadržaja. Bilo da je to muzika, video, igre, slike i mnoge druge opcije, on će pokušati da odgovori na potrebe mobilnih operatera, servisnih provajdera i proizvođača uređaja. Tehnologija će biti dostupna za svakoga u obliku PlayReady Porting Kit-a počevši od avgusta ove godine. Prvi servisi koji koriste ovu tehnologiju će biti dostupni početkom sledeće godine.
 
   

Microsoft poražen na sudu

 

 

 

Evropski prvostepeni sud odbio je žalbu diva iz Redmonda. Ako ne uspe da preokrene presudu u svoju korist na poslednjoj instanci, Microsoft će morati da plati najveću kaznu u istoriji Evropske zajednice. U presudi dugoj 248 stranica sud je dao za pravo Evropskoj komisiji, koja je zaključila da Microsoft zloupotrebljava svoj monopolistički položaj. Navedeno je da je prodaja medijskog softvera u paketu sa Windowsom značajno oštetila konkurenciju. Komisija je od Microsofta tražila sledeće: da podeli deo svog koda sa konkurencijom prodaje Windows bez Media Playera plati kaznu od 613 miliona dolara. Sud je ocenio nevažnim to što Microsoft ne naplaćuje odvojeno Windows Media Player i ne obavezuje kupce Windowsa da ga koriste. Međutim, ukinuta je odluka regulativnog tela prema kojoj je trebalo da se oformi nadzorno telo čiji bi jedini zadatak bilo praćenje sprovođenja kaznenih mera. Microsoft će imati priliku da se žali Evropskom sudu pravde, u roku od sledeća dva meseca. U Microsoftu nisu želeli da komentarišu odluku suda sve dok je ne prouče. Sa druges trane predstavnici EU slave ovo kao veliku pobedu politike konkurencije i potrošačkih prava.  "Ova presuda, snažnije nego ikad pre, potvrđuje da se Microsoft mora povinovati našoj odluci. Više neću tolerisati njihove pokušaje izbegavanja ispunjavanja obaveza", rekla je evropska poverenica za konkurenciju Neelie Kroes. Microsoft je zaradio više od 14 milijardi dolara tokom zadnje fiskalne godine.
 
   

Microsoft PR: Gori nego FBI?

 

 

 

Novinar informativnog časopisa Wired, Fred Vogelstein, nedavno je napisao članak o Microsoft-ovom Channel 9 projektu, koji predstavlja neku vrstu internog projekta koji je kompanija pokrenula da bi komunicirala sa spoljašnjim svetom, i sve to bez korporativne intervencije ili nadzora. Dovde sve funkcioniše kako treba: MSFT-ovi tehnički fanatici ga vole, i Channel 9 je razvio sliku o kompaniji iz Redmonda kao potencijalno dobrom mestu za rad. Ovde ćete pronaći čitavu Vogelstein-ovu priču.  Ali, u tipičnom Microsoftovom stilu, jedan korak napred je praćen sa nekoliko gigantskih koraka nazad. U ovom slučaju, Microsoftova PR agencija, Waggener Edstrom, slučajno je poslala Vogelstein-u njegov sopstveni interni dosije, 13 strana detaljnog opisa o Vogelstein-u, njegovom stilu pisanja i intervjuisanja, pričama koje je napisao, i o Wired časopisu uopšte. PR agencije standardno čuvaju beleške i dosijee o reporterima sa kojima su radili. Ja sam tražio nekoliko puta da vidim svoj dosije: PR (skraćenica od public relations) ljudi ih često lično donose sa sobom na sastanke i obično možete da pogodite kada imaju jedan kod sebe. Nikada mi nije uskraćena mogućnost da ih pročitam. To su redovno bili bezopasni pasusi o tome gde sam radio, koliko dugo sam na trenutnom poslu, i možda neki lični podaci o mojim ostalim projektima, gde sam išao na koledž ili o mojoj porodici. Vrsta stvari koja je dobra za lagani razgovor i građenje prijateljstva u toku sastanka gde bi inače novinari mogli da budu skeptični i uzdržani. Ali fajl koji se odnosio na Vogelsteina je nešto što ja nikada nisam video. Po njegovim rečima, to su detaljne beleške od 5. 500 reči, strategije o tome kako da se pokuša njime manipulisati i stvari koje su više nego uvredljive. Naravno, ovaj fajl nikada nije trebao da dođe u ruke samog Vogelsteina, ali jeste (Znate li kako se to desilo? Koliko puta ste pisali prijatelju email o nekoj drugoj osobi i greškom u liniju “To” upisali ime upravo one osobe koju ogovarate?) Wired časopis je publikovao ceo slučaj, koji možete da pročitate ovde u PDF formatu. WaggEd-ov predsednik je pokušao da umanji ceo slučaj kao nešto što ne treba da nas brine. Naravno, on je predsednik PR agencije, tako da je izokretanje činjenica njegov posao. Elem, on nije napravio od toga veliki problem. Da, svakako da je u njegovom interesu da obezbedi svom klijentu (Microsoftu) najbolje moguće informacije, ali na određenom mestu treba da povučete liniju i ne pokušavate da manipulišete novinarima i da ih vređate u zvaničnim dokumentima. Pročitajte oba Vogelsteinova blog posta i WaggEd-ov odgovor i sami prosudite da li je takva praksa odgovarajuća ili etična. Ne sumnjam da će oni nastaviti sa tom praksom. WaggEd ne odgovora na telefonske pozive u vezi ovog slučaja.
 
   

Microsoft Search-a nema nigde

 

 

 

Približava se kraj  2007. godine, kao i pokušaj Microsofta da povrati tlo pod nogama u žestokoj borbi u areni tržišta pretraživanja. Prema najnovijim podacima, Microsoft ima dva velika problema: da privuče ljude da koriste Live Search, i da konvertuje ljude u korisnike kojima će Live Search biti glavni portal za pretraživanje. U prevodu: ne ide im baš dobro. Najnoviji statistički podaci koje je publikovao Nielsen Online pokazuju da Live Search i MSN mogu da se pohvale samo sa 12. 0% svih pretraživanja u SAD-u u novembru, u poređenju sa 13. 8% u oktobru. Ovi brojevi blede kada se uporede sa Google-ovim rezultatima, koji su bili manji u novembru ali su ipak povećali svoj udeo na tržištu pretraživanja na 57. 7%. Pa u čemu je problem? Jednostavno: u imenu. Vi lako možete da kažete nekome u neobaveznom razgovori da "Google-uje" nešto, ali ako kažete nekome da "Live Search-uje" nešto, najverovatnije ćete dobiti samo podsmešljivi pogled. Šalimo se, naravno da nije u pitanju ime, ali smo to rekli samo zato da ne bismo ulazili u analiziranje velikog broja faktora koji stoje iza filozofije i prakse web pretraživanja. Ko zna, možda se jednom i upustimo u ovu veoma opširnu i složenu temu. Ali svakako to nećemo da uradimo par sati pred Novu Godinu.
 
   

Microsoft ukinuo kontroverzni sajt za blaćenje Linuxa

 

 

 

Microsoft je svoj web sajt Get The Facts zamenio stranicom Compare na kojoj se na manje pristrasan način upoređuju Windows i Linux. Prethodna stranica je izazvala veliki broj negativnih reakcija, pre svega zato što su se na njoj nalazili i delovi jedne studije iz 2002. koju je sponzorirao Microsoft. Ova studija je čim se pojavila bila žestoko opovrgnuta. Ne zna se koji je glavni razlog za gašenje ove web stranice. Zanimljivo je, i indikativno, da se na novom sajtu poređenja prave sa Red Hat-om. Da vas podsetimo, Red Hat je kompanija koja je odbila da potpiše sporazum o patentima sa Microsoftom.
 
   

Mladi sve manje čitaju a sve više provode vreme pred računarom i televizorom

 

 

 

Najnovija istraživanja nas podsećaju na trend o kojem radije ne bi da razmišljamo mnogo: tinejdžeri sve manje čitaju, umesto toga oni više surfuju webom, igraju igre, i gledaju televiziju. Prema jednom od tih istraživanja koje je izveo Tween & Teen Lifestyle nad 1,182 tinejdžera uzrasta između 13 i 17 godina potvrđen je trend da deca sve manje čitaju a sve više posežu za mišem, kontrolerom i daljinskim upravljačem. Prema istraživanju, 63 posto tinejdžera čita časopise radi zabave, što je manje u odnosu na 65 posto u isto vreme prošle godine. Od tinejdžera koji čitaju samo 19 posto je reklo da ove godine čitaju više nego prošle godine.
 
   

Mobario-Replica NES Mario igre

 

 

 

Svako voli Mario-a, svako voli Nintendo konzole i igre zar ne? Pa, siguran sam da znate da ljudi toliko vole Mario-a da su ga takođe zahtevali na svojim mobilnim telefonima. A Nintendo im je ispunio tu želju kao što su naravno i trebali. Stvar je u tome da je Nintendo-ova poslednja implementacija za mobilni telefon Mario-a, Mobario (originalno!) je nekako identična sa Super Mario Bros igrom na starom NES sistemu. Kao što govori i opis igre, “Priča je prilično jednostavna: Mobaria, Mobario-va devojka je kidnapovana od strane zlog Pavo-a. Treba da spasite Mobaria-u iz Pavo-ovog zamka, ali treba dotle da stignete, što nije lako. Na zemlji, nebu, pećini pa čak i pod vodom nalaze se nevaljali neprijatelji koji vas čekaju. U Pavo-ovom zamku, vaše putovanje otežavaju plamene lopte. A na kraju treba da se borite sa Pavo-om, koji je stvarno jak, treba da ga pobedite deset puta, ali pazite kada skačete na njega”. Iako je igra veoma složena za igricu mobilnog telefona (9 nivoa uključujući i nivo pod vodom gde putujete podmornicom, 12 vrsta neprijatelja uključujući i Pavo-a, funkcija nastavljanja igre od početka nivoa i 5 jezike, i sve to sa poboljšanom grafikom), ona je praktično Super Mario Bros. igrica za mobilne telefone. Ovo ne mora obavezno da bude loše. Ona sada zauzima manji prostor, to je sve. Ovo je Super Mario Bros (poboljšan). Uzgred, ja svarno ne mogu da kupim deo sa poboljšanom grafikom. Mislim, koliko vizuelizacija može da bude poboljšana za ekran od nekoliko hiljada piksela?
 
   

Mobi Dik - cela knjiga na Twitteru - samo 9 1/2 meseci rada

 

 

 

Mobi Dik na Twitteru publicdomain. Trebalo mu je samo 9 1/2 meseci da unese celu knjigu na Twitter. Sledeća knjiga je: Alisa u zemlji čuda. Da li će se Alisa snaći na Twitteru, kao što se snalazila. . . . ? Link. Malo statistike kroz priču. Nije na Twitteru nego na plehu Link.
 
   

Mobilna pornografija

 

 

 

Na svetu postoje samo dve vrste ljudi: oni koji priznaju da su u svom životu barem jednom preuzeli pornografske sadržaje sa Interneta i oni koji to čine svakodnevno. Ako sebe ne poistovećujete ni sa jednom od ovih dveju kategorija ljudi, onda vi verovatno pripadate nekoj vrsti koja je davno izumrla. Neosporna je činjenica da broj raspoloživih izvora pornografskih sadržaja raste iz dana u dan, što je neke mobilne operatere navelo da počnu da razmišljaju o tome kako da ovu nepresušnu ljudsku potrebu za pornografijom što bolje unovče. Jedna od prvih kompanija koja preduzima pionirske korake u ovom pravcu, jeste kanadska korporacija Telus. Mogu samo da zamislim pohotne osmehe na licima Telus-ovih korisnika i pravu maniju preuzimanja porno clip-ova, koja je započela istog trenutka kada je ovaj “pay-per-download” servis, 8. januara ove godine, pušten u rad. Korisnicima ovog servisa omogućeno je da do mile volje preuzimaju pornografske video sadržaje, za koje im kompanija naplaćuje od 3 do 4 dolara po jednom preuzetom fajlu. Ovaj poslovni potez kompanije Telus došao je u pravom trenutku, jer korisnici mobilnih telefona sa web čitačima već od pre nekog vremena imaju pristup takozvanim sadržajima za odrasle. Kako kaže Jim Johansson, predstavnik kompanije Telus za odnose sa javnošću, oni su ovaj svoj servis predstavili na “veoma odgovoran način – radi se o porno sadržajima koji su potpuno usklađeni sa lokalnim propisima i kojima pristup imaju samo korisnici čija je adekvatna starosna dob nedvosmisleno potvrđena. ”Naravno, ovo je samo lepši način da se kaže sledeće: “Znamo da vi već možete preuzimati porno sadržaje, za koje plaćate samo cenu transfera podataka, ali zašto ih ne biste preuzimali preko našeg novog servisa i platili nam desetostruko veću cenu za to?” Ne možemo ih, međutim, optuživati zbog ovoga, jer svaki njihov pretplatnik po sopstvenoj volji odlučuje da li će koristiti ovaj servis. U ovom trenutku, kompanija Bell Canada, još jedan od velikih i značajnih mobilnih operatera u Kanadi, takođe nastoji da za sebe prigrabi deo ovog primamljivog kolača. Paolo Pasquini, glasnogovornik kompanije Bell, nedavno je izjavio: “Prirodno je da mi neprekidno analiziramo opseg mogućih servisa. Možete biti sigurni da ćemo zadržati konkurentnost na našim tržištima. ”Narodskim jezikom rečeno, to otprilike znači sledeće: “Ako su oni uspeli da ovakvo nešto proguraju i imaju klijente koji su spremni da plate za preuzimanje porno sadržaja preko specijalno dizajniranog servisa, bez obzira na sve peripetije koje su sa tim skopčane, mi nećemo na to gledati skrštenih ruku i svakako ćemo se potruditi da uzmemo svoj deo kolača. ” Umesto zaključka, navešćemo podatak, koji je preuzet iz jedne Reuters-ove studije, da je tokom 2005. godine na porno sadržaje potrošeno preko 400 miliona američkih dolara. Takođe, imajući u vidu da ljudi iz godine u godinu troše sve veće sume novca na pornografiju (u svakom zamislivom obliku), čini se da investicija kompanije Telus predstavlja mudar poslovni potez. Po svemu sudeći, na ovaj način će kompanija ostvariti ogroman profit, prvenstveno zbog jedne od najlepših stvari koje mobilni operateri mogu ponuditi svojim korisnicima: mogućnost preuzimanja pornografskih sadržaja u neograničenim količinama! Ako to nije pametna poslovna politika, recite mi šta jeste!
 
   

Mobilni telefon - kako da dobijete online informacije - Google - Wikipedia

 

 

 

Google SMS I na naš sajt se preko Googla dolazi najviše, kada su pretraživači u pitanju. Google je smislio način i da informacije dobijate i preko SMS-a, Google SMS-a. Slanjem tekstualne poruke za GOOGLE (466453) pronaćićete informacije o restoranima, vremenu, sportskim rezultatima. Evo punog listinga šta sve možete da dobijete preko ovog servisa: Vikipedija na vašem telefonu Wikipedia je, po rečima mnogih, nešto najbolje što nam se desilo na Internetu. Način na koji su informacije prikazane na monitoru kompjutera, na mobilnom telefonu izgledaju krajnje deprimirajuće. Ali, zato postoji Wapedia koja preuzima sadržaj sa Vikipedije i prikazuje ga na valjan način na mobilnom telefonu. Koji vi servis koristite, i da li uopšte koristite mobilni telefon za preuzimanje sadržaja sa Interneta?
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272