Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Savremeni marketing vođen veštačkom inteligencijom

Savremeni marketing vođen veštačkom inteligencijom

Popust cena: 1930 rsd

Uvod u digitalni marketing

Uvod u digitalni marketing

Popust cena: 1940 rsd

Sajt koji možda niste posetili - Centar za razvoj karijere i članak Šta je LinkedIn

Centar za razvoj karijere


NOVI SAJT.

Šta je LinkedIn?

Nekoliko saveta kako da napravite odličan profil na LinkedInu i povećate šanse da dobijete posao

LinkedIn je poslovna socijalna mreža koja vam pomaže da povećate broj poslovnih kontakata i/ili pronađete budućeg poslodavca, odnosno zaposlenog. Da li zbog sve veće kompjuterske pismenosti, povećanja nezaposlenosti ili zbog popularnosti društvenih mreža, ili zbog svega navedenog - LinkedIn je postao, posle Facebook-a, najpopularnija mreža na svetu.

U Srbiji je razvoj ove profesionalne mreže tek u začetku. Međutim, Amerikancima je LinkedIn ubedljivo najvažniji među online društvenim mrežama. Podaci o posećenosti američkih sajtova pokazali su da je LinkedIn postao druga najpopularnija mreža posle Facebook-a, uz godišnji rast posete od čak 63% u junu 2011, što je, prvi put u istoriji društvenih mreža, nadmašilo MySpace.

Da li ste znali da... 
...se oko milion novih članova registruje na LinkedIn svake nedelje?
...svake sekunde, najmanje dve osobe otvore nalog na LinkedIn-u?
...LinkedIn u Srbiji ima preko 40.000 članova i godišnji rast je 30%?
...više od 2 miliona svetskih kompanija ima profil na LinkedIn Company Pages
...su direktori svih kompani ja sa liste Fortune 500 za 2011. godinu članovi LinkedIn-a?

 

 Kreirajte profil na LinkedIn-u

>>Prvi korak: Otvorite nalog na LinkedIn-u!

Da biste otvorili nalog na LinkedIn-u, potrebna vam je samo važeća email adresa. Najbitnije je da vam zaglavlje (headline) izgleda profesionalno, jer je to ono što svi prvo vide:

  • slika mora biti ozbiljna i profesionalna, 
  • ne mestu namenjenom za ime i prezime, napišite samo to, bez dodatnih titula,
  • ono što napišete u zaglavlju (headline) treba da bude nešto po čemu ćete biti prepoznatljivi; to su ključne reči po kojima će vas ljudi naći.

Na profilu navedite sve obrazovne institucije koje ste pohađali, počevši od srednje škole. To će vam pomoći da povećate mrežu kontakata, jer mnogi, želeći da pronađu ljude sa kojima bi se povezali i razmenili znanja, iskustva, sposobnosti, pretražuju bazu LinkedIn članova upravo po školama i fakultetima. Izaberite opciju da vaš LinkedIn profil bude javan, kako bi drugi korisnici mogli da vas pronađu i kontaktiraju.  

>>Drugi korak: Upotpunite svoj profil na LinkedIn-u

Priključite svoj CV profilu na LinkedIn-u. Ukoliko ste u njemu ostavili elektronsku adresu svog LinkedIn profila, poslodavac će, osim što će saznati dodatne informacije koje  nije mogao u CV-u, steći utisak o vama kao savremenoj osobi koja prati trendove.  

Preporuke (Recommendations) - LinkedIn smatra da je profil potpun ako imate tri preporuke. Možete   da dobijete preporuke za prethodna i sadašnja zaposlenja. Prisustvo na LinkedInu, kao i na drugim društvenim mrežama, mogu da povećaju vidljivost vašeg brenda. Preporuke konekcija su najbolji način da se vaši potenc ijalni klijenti i kupci uvere u vašu stručnost i kvalitet vaših proizvoda i usluga. 

Modifikujte javnu URL adresu svog profila, na primer: http://rs.linkedin.com/in/petarpetrovic. Tako ćete optimizovati profil da se pojavi u rezultatima pretrage na internet pretraživačima za vaše ime. Ovo je veoma bitan deo procesa izgradnje ličnog brenda.
Proširite mrežu kontakata. LinkedIn koristi sistem konekcija da  vam preporuči korisnike koje možda znate. Što više konekcija imate, to će vaša mreža kontakata brže rasti. Dodavanjem konekcija, povećavate verovatnoću da će ljudi pronaći vaš profil kad traže nove saradnike i poslovne pa rtnere. Najuspešniji su oni profili koji imaju preko 500 konekcija.

Kako da to postignete?

  • Pretražite svoje email kontakte i saznajte ko već ima profil na LinkedInu.
  • Pronađite kolege sa bivših i sa sadašnjeg radnog mesta.   
  • Pronađite školske drugove i kolege sa fakulteta. 

>>Treći korak: Stalno ažurirajte svoj profil

Kreirajte potpuni profil i redovno ga ažurirajte da biste ostavili snažan prvi utisak.
Gradite mrežu konekcija da biste povećali vidljivost i mogućnost da dobijete preporuke. Po pitanju „odobrenja” ili endorsement, treba da budete obazrivi. Nije dobro imati odobrenja za sve, već pametno napravite selekciju onih veština koje odgovaraju vašem poslovnom profilu
Pratite više kompanija da biste prvi saznali za nove poslovne prilike i otvorena radna mesta.Ne zaboravite da dodavanjem konekcija povećavate verovatnoću da ljudi pronađu  vaš profil kad traže nove saradnike i poslovne partnere.

Ovo su samo neki od načina na koje LinkedIn može da vam pomogne u karijeri i poslovanju. Više saveta za traženje posla možete pronaći u LinkedIn centru za pomoć. LinkedIn ima još niz prednosti i koristi kako za pojedince, tako i za kompanije. Ali, kao i na drugim društvenim mrežama, možete da ih ostvarite samo ukoliko uzmete aktivno učešće.

LINK.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272