LinkedIn je poslovna socijalna mreža koja
vam pomaže da povećate broj poslovnih kontakata i/ili pronađete budućeg
poslodavca, odnosno zaposlenog. Da li zbog sve veće kompjuterske
pismenosti, povećanja nezaposlenosti ili zbog popularnosti društvenih
mreža, ili zbog svega navedenog - LinkedIn je postao, posle Facebook-a,
najpopularnija mreža na svetu.
U Srbiji je razvoj ove
profesionalne mreže tek u začetku. Međutim, Amerikancima je LinkedIn
ubedljivo najvažniji među online društvenim mrežama. Podaci o
posećenosti američkih sajtova pokazali su da je LinkedIn postao druga
najpopularnija mreža posle Facebook-a, uz godišnji rast posete od čak
63% u junu 2011, što je, prvi put u istoriji društvenih mreža, nadmašilo
MySpace.
Da li ste znali da...
...se oko milion novih članova registruje na LinkedIn svake nedelje?
...svake sekunde, najmanje dve osobe otvore nalog na LinkedIn-u?
...LinkedIn u Srbiji ima preko 40.000 članova i godišnji rast je 30%?
...više od 2 miliona svetskih kompanija ima profil na LinkedIn Company Pages
...su direktori svih kompani ja sa liste Fortune 500 za 2011. godinu članovi LinkedIn-a?
Kreirajte profil na LinkedIn-u
Da biste otvorili nalog na LinkedIn-u, potrebna vam je samo važeća email adresa. Najbitnije je da vam zaglavlje (headline) izgleda profesionalno, jer je to ono što svi prvo vide:
Na profilu navedite sve obrazovne institucije koje ste pohađali, počevši od srednje škole. To će vam pomoći da povećate mrežu kontakata, jer mnogi, želeći da pronađu ljude sa kojima bi se povezali i razmenili znanja, iskustva, sposobnosti, pretražuju bazu LinkedIn članova upravo po školama i fakultetima. Izaberite opciju da vaš LinkedIn profil bude javan, kako bi drugi korisnici mogli da vas pronađu i kontaktiraju.
Priključite svoj CV profilu na LinkedIn-u. Ukoliko ste u njemu ostavili elektronsku adresu svog LinkedIn profila, poslodavac će, osim što će saznati dodatne informacije koje nije mogao u CV-u, steći utisak o vama kao savremenoj osobi koja prati trendove.
Preporuke (Recommendations) - LinkedIn smatra da je profil potpun ako imate tri preporuke. Možete da dobijete preporuke za prethodna i sadašnja zaposlenja. Prisustvo na LinkedInu, kao i na drugim društvenim mrežama, mogu da povećaju vidljivost vašeg brenda. Preporuke konekcija su najbolji način da se vaši potenc ijalni klijenti i kupci uvere u vašu stručnost i kvalitet vaših proizvoda i usluga.
Modifikujte javnu URL adresu svog profila,
na primer: http://rs.linkedin.com/in/petarpetrovic. Tako ćete
optimizovati profil da se pojavi u rezultatima pretrage na internet
pretraživačima za vaše ime. Ovo je veoma bitan deo procesa izgradnje
ličnog brenda.
Proširite mrežu kontakata. LinkedIn koristi sistem konekcija da
vam preporuči korisnike koje možda znate. Što više konekcija imate, to
će vaša mreža kontakata brže rasti. Dodavanjem konekcija, povećavate
verovatnoću da će ljudi pronaći vaš profil kad traže nove saradnike i
poslovne pa rtnere. Najuspešniji su oni profili koji imaju preko 500 konekcija.
Kako da to postignete?
Kreirajte potpuni profil i redovno ga ažurirajte da biste ostavili snažan prvi utisak.
Gradite mrežu konekcija da biste povećali vidljivost i mogućnost da dobijete preporuke. Po
pitanju „odobrenja” ili endorsement, treba da budete obazrivi. Nije
dobro imati odobrenja za sve, već pametno napravite selekciju onih
veština koje odgovaraju vašem poslovnom profilu
Pratite više
kompanija da biste prvi saznali za nove poslovne prilike i otvorena
radna mesta.Ne zaboravite da dodavanjem konekcija povećavate verovatnoću
da ljudi pronađu vaš profil kad traže nove saradnike i poslovne
partnere.
Ovo su samo neki od načina na koje LinkedIn može da vam pomogne u karijeri i poslovanju. Više saveta za traženje posla možete pronaći u LinkedIn centru za pomoć. LinkedIn ima još niz prednosti i koristi kako za pojedince, tako i za kompanije. Ali, kao i na drugim društvenim mrežama, možete da ih ostvarite samo ukoliko uzmete aktivno učešće.
LINK.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||