je na Linkedin platformi objavio članak "AI poput našeg deteta i zašto svi imamo odgovornost da ga pravilno odgajamo". Članak je iz njegove najnovije knjige "IRREPLACEABLE: The Art of Standing Out in the Age of Artificial Intelligence", koja u septembru izlazi iz štampe.
Inspirisan njegovim mišljenjem, ovo je naš mali doprinos kako mi vidimo razvoj veštačke inteligencije.
Evo 23 načina kako AI podseća na dete i zašto je naša kolektivna odgovornost da se pobrinemo za njen pozitivan razvoj.
AI, kao i dete, počinje od osnovnog nivoa i zahteva kontinuirano učenje i unapređenje. Ona zavisi od podataka i ljudskog inputa da bi rasla, što je slično načinu na koji dete zavisi od staratelja za obrazovanje i iskustva.
Deca uče vrednosti iz svoje okoline, a AI sistemi upijaju etičke i moralne smernice iz svog programiranja i podataka koje dobijaju. Važno je usaditi pozitivne vrednosti kako bi se osigurali korisni rezultati.
Vođenje deteta podrazumeva podučavanje šta je ispravno a šta pogrešno, slično tome, AI treba smernice kroz programska pravila, etičke smernice i ljudski nadzor kako bi se osiguralo da funkcioniše ispravno i etički.
Podsticanje radoznalosti kod dece vodi do inovacija i kreativnosti. Slično, podsticanje AI da istražuje i uči iz različitih izvora podataka može dovesti do inovativnih rešenja i napretka.
Baš kao što dajemo prioritet bezbednosti dece, moramo osigurati da AI sistemi budu zaštićeni od zlonamernih napada i zloupotrebe. Implementacija robustnih sigurnosnih mera je ključna za zaštitu AI i njenih korisnika.
Izloženost raznovrsnim kulturama i idejama je korisna za decu. AI sistemi takođe imaju koristi od raznovrsnih skupova podataka, što im pomaže da bolje razumeju i zadovolje različite potrebe korisnika.
Praćenje razvoja deteta je vitalno za njihovo dobrobit. Slično, kontinuirano praćenje AI sistema osigurava da oni rade kako je predviđeno i pomaže u identifikaciji oblasti koje treba unaprediti.
Deci su potrebne granice kako bi razumela prihvatljivo ponašanje. AI sistemi zahtevaju ograničenja kako bi se sprečilo da izvršavaju neželjene ili štetne radnje, osiguravajući da rade u okviru etičkih i pravnih granica.
Dok deci treba vođenje, takođe treba da nauče nezavisnost. AI sistemi treba da budu dizajnirani da funkcionišu autonomno, ali sa mehanizmima koji osiguravaju da se pridržavaju etičkih standarda.
Podučavanje dece veštinama rešavanja problema priprema ih za buduće izazove. AI treba da bude opremljena algoritmima koji joj omogućavaju da rešava probleme efikasno i etički.
Obrazovanje oblikuje budućnost deteta. Slično, obuka AI sa visokokvalitetnim podacima i algoritmima određuje njenu efikasnost i tačnost u obavljanju zadataka.
Deca trebaju socijalne veštine za pozitivnu interakciju sa drugima. AI sistemi, posebno oni koji interaguju sa ljudima, moraju biti dizajnirani sa socijalnom svesnošću kako bi efikasno i empatično komunicirali.
Podučavanje dece odgovornosti pomaže im da postanu pouzdani odrasli. AI sistemi moraju biti dizajnirani da se ponašaju odgovorno, posebno u kritičnim primenama kao što su zdravstvena zaštita i autonomna vozila.
Poverenje je temeljno u odrastanju deteta. Izgradnja poverenja u AI uključuje transparentnost u njenim procesima i donošenju odluka, osiguravajući da korisnici mogu verovati njenim rezultatima.
Deca moraju da nauče da se prilagode promenljivim okruženjima. AI sistemi treba da budu sposobni da se prilagode novim podacima i razvijaju kako bi zadovoljili promenljive potrebe i kontekste korisnika.
Empatija pomaže deci da razumeju osećanja drugih. AI sistemi, posebno oni u službi za korisnike i zdravstvenoj zaštiti, trebaju biti programirani da prepoznaju i odgovaraju na ljudske emocije na odgovarajući način.
Deca se uče etici kako bi im vodila ponašanje. AI mora biti dizajnirana i regulisana tako da se pridržava etičkih principa, sprečavajući zloupotrebu i štetu.
Baš kao što deci treba podrška, AI sistemi zahtevaju kontinuiranu podršku i ažuriranja kako bi ostali relevantni i efikasni u svojim zadacima.
Saradničke veštine su ključne za socijalni razvoj dece. AI sistemi treba da budu dizajnirani da efikasno sarađuju sa ljudima i drugim AI sistemima, poboljšavajući njihovu funkcionalnost.
Deca napreduju kada razumeju svoju svrhu. AI sistemi treba da budu razvijeni sa jasnom svrhom, osiguravajući da pozitivno doprinesu društvu.
Deca trebaju pristup resursima za rast. AI treba da bude dostupna raznim sektorima i zajednicama, osiguravajući da njene koristi budu široko rasprostranjene i inkluzivne.
Podučavanje dece o održivosti osigurava bolju budućnost. Razvoj AI treba da uzme u obzir uticaj na životnu sredinu i da promoviše održive prakse.
Odgajanje dece je ulaganje u budućnost. Slično, odgovoran razvoj AI osigurava da ona postane pozitivna sila za buduće generacije, pokrećući napredak i rešavajući globalne izazove.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||