Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Mesta na Internetu koja obavezno morate da posetite

Mesta na Internetu koja obavezno morate da posetite

Popust cena: 440 rsd

ColdFusion MX

ColdFusion MX

Popust cena: 400 rsd

Web 2.0 zanemaruje dobar dizajn

Histerija vezana za pojavu i upotrebu Web 2.0 dovodi do toga da web firme zanemaruju osnove dobrog dizajna, kaže guru za web upotrebljivost Jakob Nielsen.

On je upozorio da navala da se web stranice naprave dinamičnijim je dovela do toga da korisnici dobijaju lošu uslugu. 

On je dalje rekao da sajtovi začinjeni alatima za personalizaciju hrle u opasnost koja podseća na "sjajne ali beskorisne" sajtove koji su se mogli naći širom Interneta na vrhuncu dotcom buma.

Istraživanje upotrebe web sajtova je pokazalo da je mnogo bolje ako sajtovi urade osnove kako treba, rekao je Nielsen.

Korisnički testovi

Opisujući Web 2.0 kao najnoviju modu, Nielsen je rekao da web sajtovi koji je koriste često zanemaruju neke od principa dobrog dizajna i upotrebljivosti koji su utemeljeni u zadnjoj deceniji.

Dobra praksa je ona koja dovodi do kreiranja sajtova koji su laki za upotrebu, imaju dobre alate za pretraživanje, koriste tekst koji je oslobođen žargona, i koji testiraju upotrebljivost i dizajn pre nego što je napisan ijedan red koda.

Na žalost, rekao je Nielsen, pomamna trka da se upotrebi Web 2.0 tehnologija dovela je do toga da je veliki broj firmi odbacio osnove.

"Prvo treba dobro da urade osnovne stvari", rekao je. "Žalosno je da većina web sajtova nije uradila kako treba ove primarne stvari".

Dalje je rekao da postoji rizik vraćanja u dane dotcom buma, kada su mnogi sajtovi, kao što je Boo.com, izgledali odlično ali su bili užasni za korišćenje.    

"To je bilo stvarno loše," rekao je. "Ideja zajednice, korisnički generisanog sadržaja i dinamičnijih web stranica nisu u suštini loše funkcije, ali one bi trebale da budu sekundarne i da dođu tek nakon što se primarne funkcije naprave kako treba."

"Glavna kritika vezana je za to što smatram da ove stvari nisu toliko korisne koliko primarne stvari," rekao je.

Čvrsto ustanovljeni sistem interakcije korisnika sa web sajtom je doveo do toga da je Nielsen postavio pitanje smisla adaptacije Web 2.0 tehnologije.

Istraživanja sugerišu da su korisnici sajtova podeljeni na dve grupe. Jedna grupa koja redovno doprinosi sadržaju sajta (oko 1%); druga grupa kojia povremeno doprinos (oko 9%); i većina korisika koji skoro nikada ne doprinose (90%).

Po definiciji, samo mali broj korisnika će koristiti sve alate koje sajt nudi..

Međutim, postoji mali broj sajtova sa specifičnom demografijom, kao što je MySpace, Facebook i Bebo, gde korisnici većinom koriste Web 2.0 tehnologije i alate.

"Većina ljudi želi da uđe, uzme ono što im treba i izađe," rekao je Nielsen. "Za njih web nije cilj sam po sebi, već alat."

Web firme koje žure da zadovolje malu grupu posvećenih će možda ustanoviti da je njihov sajt mnogo manje koristan većini posetioca koji dolaze na web sajt sa specifičnim ciljem.
 

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272