Ovo možda zvuči očigledno, ali vredi detaljnije razmotriti ovu činjenicu. I srećom, neko je konačno ovaj problem testirao i na naučnoj osnovi.
Wichita State University je nedavno istraživao efekat izbora fonta na način na koji se email opaža od strane njegovog primaoca. Rezultati su prilično očekivani: Oni koji su koristili jako šarene, skoro kurzivne fontove (Gigi), "shvaćeni su kao manje stabilni, manje praktični, neposlušniji i mladolikiji" nego ako je ista poruka bila poslata koristeći praktičniji font. Ovaj efekat je primećen samo kod ekstremno loših izbora fonta: Iznenađujuće je da oni koji su koristili stripovske "Comic Sans" fontove nisu viđeni kao manje profesionalnim od onih koji su koristili standardnu poslovnu vrstu fonta, mada ako pogledate sirove podatke u studiji, regularni font "pobeđuje" na svakom mernom sistemu (osim ako ne želite da budete shvaćeni kao neposlušni ili nepraktični).
Zašto je ovo važno? U bilo kojoj vrsti poslovne interakcije, poželjno je biti ozbiljno shvaćen. U radnom okruženju, ako imate svetleće smajlije u potpisu i koristite ružičast kurzivni font za tekst (ili žutu pozadinu) to uopšte ne doprinosi vašoj ozbiljnosti. Vaše poruke, svesno ili ne, će verovatno pronaći svoj put do dna liste a ne do vrha, pošto vaša šarena poruka govori ljudima da niste interesnatni za poslovnu saradnju.
Ali šta ako ne šaljete email sa posla? Ako razmislite o tome, važe ista pravila: Šta ako ne možete da se ulogujete na svoj omiljeni web sajt? Ili vam je hitno potrebna tehnička podrška? Ili šaljete poruku lokalnom političaru? Mislite li da će ukrašavanje poruke cvećem i trepćućim tekstom da pomogne ili da naškodi vašem cilju?
Studija čiji link imate u ovom članku je napisana na teškom statističkom i akademskom jeziku, ali ako ste zainteresovani pogledajte je. Ako ne, samo zapamtite da čak i u jednostavnom emailu treba da budete skromni.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||