Jedna od funkcija fotoaparata koja može da vam obezbedi dodatnu kreativnost i zabavu je slow sync flash.
Opcije za snimanje u lošim svetlosnim uslovima
Kada fotografišete subjekat u lošim svetlosnim uslovima obično imate dve opcije; ili da fotografišete sa blicem ili sa malom brzinom zatvarača.
Obe navedene opcije su standardne tehnike, ali one, kao što ste videli, imaju svoje slabosti. Treća opcija koja vam stoji na raspolaganju je slow sync flash.
Šta je Slow Sync Flash?
Slow Sync Flash je funkcija koju poseduju mnogi fotoaparati a koja govori fotoaparatu da fotografiše i sa manjom brzinom zatvarača i sa blicem. To znači da ćete dobiti najbolje od obe tehnike koje su gore pomenute, tojest dobićete i relativno oštru sliku glavnog subjekta i ambijentalno svetlo iz pozadine i prednjeg plana.
Neki fotoaparati vam dozvoljavaju da ručno pristupite sporoj sinhronizaciji blica i sami podesite dužinu ekspozicije i jačinu blica, ali na većini digitalnih fotoaparata ne postoji ovloliko kontrola i obično je slow sync predstavljen kao automatski režim rada. Obično će se nalaziti pod imenom kao što je night mode, ili čak party mode, u kojem fotoaparat bira malu brzinu zatvarača i predefinisanu jačinu blica.
Sinhronizacija prednje i zadnje zavese
Ako vam vaš fotoaparat daje neke ručne kontrole možda će vam biti dostupne dve opcije koje se zovu rear curtain sync i front curtain sync.
Ova dva režima zvuče malo tehnički, ali prevedeno na svakodnevni jezik ove opcije vam omogućuju da odredite kada će blic da okine tokom duge ekspozicije.
Možda mislite da nema mnogo razlike između ova dva, ali kada fotografišete objekta koji se pomera razlike mogu da budu ogromne. Mnogi sportski fotografi i reporteri fotografišu sa Rear Curtain Sync kada snimaju subjekat pomoću tehnike praćenja.
Stativ ili ručno držanje fotoaparat?
Kada koristite sporu sinhronizaciju u bilo kom od opisanih režima, treba da razmislite da li ćete da koristite stativ. Tradicionalno kada fotografišete sa dužom ekspozicijom smatra se da je neophodno koristiti stativ kako biste sprečili mrdanje fotoaparata. Čak i najmirnija ruka neće moći savršeno mirno da drži fotoaparat kada je ekspozicija duža od jedne sekunde. Zato ako želite da eliminišete zamućenost obavezno koristite stativ, a ne bi bilo loše i da koristite kabl za okidanje na daljinu.
Međutim, u nekim slučajevima držanje fotoparata rukom dok koristite sporu sinhronizaciju blica može da proizvede izvanredne efekte. Na primer, ako ste na venčanju i nalazite se na plesnom podijumu, možete da dobijete fantastične rezultate u hvatanju atmosfere noći sa zamrznutim subjektima koje fotografišete i zamućenim svetlima usled pomeranja vašeg fotoaparata.
Naravno, ručno držanje fotoaparata neće uvek dati dobre rezutlate u svakoj situaciji, zato eksperimentišite sa oba metoda kako biste našli najbolji metod za određenu situaciju.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||