Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Camera RAW studijske tehnike KOLORNA KNJIGA

Camera RAW studijske tehnike KOLORNA KNJIGA

Popust cena: 1200 rsd

Digitalna fotografija - KOLORNA KNJIGA - Priručnik koji nedostaje - II IZDANJE

Digitalna fotografija - KOLORNA KNJIGA - Priručnik koji nedostaje - II IZDANJE

Popust cena: 2200 rsd

Digitalna fotografija - Slow sync flash

Jedna od funkcija fotoaparata koja može da vam obezbedi dodatnu kreativnost i zabavu je slow sync flash.



Opcije za snimanje u lošim svetlosnim uslovima

Kada fotografišete subjekat u lošim svetlosnim uslovima obično imate dve opcije; ili da fotografišete sa blicem ili sa malom brzinom zatvarača.

  1. Blic - Kada fotografišete u lošim svetlosnim uslovima sa blicem u automatskom režimu rada izabraćete relativno velike brzine zatvarača. To znači da će vaš subjekat biti dobro osvetljen i ako se pomera biće zamrznut i slika će biti oštra. Problem sa ovim je što može lako da se desi da će subjekat biti preosvetljen a pozadina subjekta će biti previše tamna, pošto neće biti dosta vremena da fotoaparat sakupi dovoljno ambijentalnog svetla.
  2. Mala brzina zatvarača - Druga opcija je da isključite blic i fotografišete sa manjim brzinama zatvarača kako biste sakupili dovoljno dostupne svetlosti iz scene i tako dobili dobro eksponirani snimak. Ovo može da bude efikasna tehnika ako fotografišete prirodu ili vaše okruženje gde je sve lepo i nepokretno - međutim, ako fotografišete objekat koji se pomera to znači da ćete dobiti zamućenje usled pokreta koje može da uništi snimak.

Obe navedene opcije su standardne tehnike, ali one, kao što ste videli, imaju svoje slabosti. Treća opcija koja vam stoji na raspolaganju je slow sync flash.

Šta je Slow Sync Flash?

Slow Sync Flash je funkcija koju poseduju mnogi fotoaparati a koja govori fotoaparatu da fotografiše i sa manjom brzinom zatvarača i sa blicem. To znači da ćete dobiti najbolje od obe tehnike koje su gore pomenute, tojest dobićete i relativno oštru sliku glavnog subjekta i ambijentalno svetlo iz pozadine i prednjeg plana.

Neki fotoaparati vam dozvoljavaju da ručno pristupite sporoj sinhronizaciji blica i sami podesite dužinu ekspozicije i jačinu blica, ali na većini digitalnih fotoaparata ne postoji ovloliko kontrola i obično je slow sync predstavljen kao automatski režim rada. Obično će se nalaziti pod imenom kao što je night mode, ili čak party mode, u kojem fotoaparat bira malu brzinu zatvarača i predefinisanu jačinu blica.

Sinhronizacija prednje i zadnje zavese

Ako vam vaš fotoaparat daje neke ručne kontrole možda će vam biti dostupne dve opcije koje se zovu rear curtain sync i front curtain sync.

Ova dva režima zvuče malo tehnički, ali prevedeno na svakodnevni jezik ove opcije vam omogućuju da odredite kada će blic da okine tokom duge ekspozicije.

  • Rear Curtain Sync - ova opcija znači da će blic da se aktivira na kraju ekspozicije. Na primer, ako pritisnite zatvarač vaš objektiv se otvara i počinje da prikuplja svetlo i baš pre nego što će se zatvoriti blic će da bljesne i zamrzne vaš glavni subjekat (pogledajte fotografiju dole).
  • Front Curtain Sync - ova opcija znači da će blic da se aktivira na početku ekspozicije. Na primer, kada pritisnete zatvarač, blic će da okine odmah i objektiv će ostati otvoren da nakon toga prikuplja ambijentalno svetlo.

Možda mislite da nema mnogo razlike između ova dva, ali kada fotografišete objekta koji se pomera razlike mogu da budu ogromne. Mnogi sportski fotografi i reporteri fotografišu sa Rear Curtain Sync kada snimaju subjekat pomoću tehnike praćenja.

Stativ ili ručno držanje fotoaparat?

Kada koristite sporu sinhronizaciju u bilo kom od opisanih režima, treba da razmislite da li ćete da koristite stativ. Tradicionalno kada fotografišete sa dužom ekspozicijom smatra se da je neophodno koristiti stativ kako biste sprečili mrdanje fotoaparata. Čak i najmirnija ruka neće moći savršeno mirno da drži fotoaparat kada je ekspozicija duža od jedne sekunde. Zato ako želite da eliminišete zamućenost obavezno koristite stativ, a ne bi bilo loše i da koristite kabl za okidanje na daljinu.

Međutim, u nekim slučajevima držanje fotoparata rukom dok koristite sporu sinhronizaciju blica može da proizvede izvanredne efekte. Na primer, ako ste na venčanju i nalazite se na plesnom podijumu, možete da dobijete fantastične rezultate u hvatanju atmosfere noći sa zamrznutim subjektima koje fotografišete i zamućenim svetlima usled pomeranja vašeg fotoaparata.

Naravno, ručno držanje fotoaparata neće uvek dati dobre rezutlate u svakoj situaciji, zato eksperimentišite sa oba metoda kako biste našli najbolji metod za određenu situaciju.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272