Jedna je bila posvećena građanskom modernizmu (u galeriji Matice srpske), druga, pre neki dan otvorena, razvoju primenjene umetnosti (u Muzeju primenjene), a ova treća ilustruje nam uporedni život u rađanju naše metropole.
Arhitekta po obrazovanju, Aleksandar - Aca Simić (1898-1971) studirao je
u Parizu, a u novinarstvu, kao fotoreporter proveo pet decenija.
„Politiku“ je višestruko zadužio - odnegovao je nekoliko generacija
fotografa (seća se Predrag Milosavljević). „Bio je gospodin i kad su svi
bili drugovi“ (T. Peternek).
Kada danas posmatramo Simićeve fotografije, nameće se ispravan utisak da
je on bio hroničar koji je s vremenom postao tumač epohe. Snimao je dva
lica grada: jednog koji nastaje, drugog koji nikako da nestane: elitu
na crvenom tepihu i invalide rata, školarce koji gledaju Berninijevu
skulpturu na izložbi italijanskog portreta i nadničare, polupraznu
Skupštinu, Tagoru, nobelovca, u poseti Beogradu i kneginju Olgu u
obilasku logora sa 6.000 nemačkih izbeglica iz Besarabije...
Lep gest Muzeja grada da nam svoja novoosvojena vrata u Resavskoj otvori
baš ovom izložbom koju je priredio Darko Ćirić, a tekst u katalogu
napisao Goran Malić, mada bi tek gest gradske vlasti bio vizionarski kad
bi nam konačno rekla kad misli da odvoji novac za restauraciju i
adaptaciju ove palate (u kojoj je bila vojna štamparija) - u muzej.
LINK.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||