Microsoft napada Google Book search i druge proizvode čiji je vlasnik Google (kao YouTube na primer) zbog kršenja autorskih prava. “Kompanije koje ne kreiraju sopstveni sadržaj, već zarađuju prevashodno na sadržaju koji kreiraju drugi ljudi, zgrću milijarde kroz reklamne kampanje,” AP citira Microsoftovog savetnika Thomas C. Rubin-a.
Microsoft je ovim potezom pokazao da nema pojma o fer upotrebi (koja dozvoljava čak i komercijalnu upotrebu radova drugih, ako su ograničeni na kratak vremenski interval), kao ni o prednostima koje vlasnici sadržaja imaju kada dobiju dodatnu ekspoziciju (YouTube često predstavlja besplatnu reklamu za razne TV emisije, a Google Book search uključuje linkove za kupovinu kniga na Amazon-u).
U stvari, cela industrija je usmerena na to da pomogne ljudima da im se “Google zakači za vrat”: i to se zove SEO, tojest search engine optimization.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||