Novi trend u Srbiji - Knjižare zamenjuju kafane, parfimerije

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 5 / 1832

Zato je gotovo šokantno i senzacionalno pre nekoliko meseci odjeknula vest da se u čuvenu kafanu „Mala banka“ uselila knjižara „Bulevar“. Da nije reč o usamljenom izezetku, već o najavi velikog povratka, govori i nedavno otvorena knjižara „Mladinske knjige Beograd“ u godinama neiskorišćenom prostoru u Cetinjskoj ulici. I dok nas je ne tako davno zadesila prava pošast zatvaranja, u glavnom gradu sada imamo talas otvaranja novih knjižara.

Nogu je povukla „Laguna“, jedan od najvećih srpskih izdavača, otvarajući lanac knjižara „Delfi“. Za samo dve godine otvorili su ih osam, a za nekoliko dana otvoriće još jednu u Zemunu.

- Za dobru knjižaru su potrebni ljudi koji vole knjige, na obe strane, i kupci i prodavci, dobar izbor naslova i prijatna atmosfera - objašnjava Vesna Mihailović, izvršni direktor „Delfija“, uz napomenu da svaka njihova prodavnica ima krug redovnih posetilaca. - Naše knjižare su „knjižare iz kraja“, u različitim delovima Beograda. Nadamo se da ćemo tako vratiti duh starog knjižarstva, kada su se čitaoci vraćali svojim knjižarima po preporuku, ili samo da čuju šta je novo i zanimljivo.

U ofanzivu je poslednjih godinu dana krenuo i „Vulkan“. Pored knjižara u Novom Sadu, Kragujevcu, Čačku i Pančevu, u Beogradu su otvorili četiri, od kojih je ubedljivo najposećenija ona u TC „Ušće“.

- Čitanje i kupovina knjiga u Srbiji ne umire, samo se menjaju čitalačke navike i potrebe, a izazov je za sve knjižare kako odgovoriti na nove zahteve - kaže Milica Vranješ, direktor Knjižara „Vulkan“, a prema njenom mišljenju, za velike prodavnice knjiga poput „Vulkana“, pored raznovrsne ponude čitaocima je bitno i što su dela razvrstana po oblastima i žanrovima. - Sve naše knjižare su slične na prvi pogled, ali i potpuno različite. Dokaz za to su i top liste, koje se ne poklapaju u našim knjižarama, što znači da svaka ima svoju čitalačku publiku.

Od maja prošle godine italijansko - srpski lanac „Bookstore Evro-Giunti“ otvorio je u Srbiji 11 knjižara, od čega pet u Beogradu, a ove godine biće ih još deset.

- U pripremi je i knjižara „Akademija“ u okviru SANU, koja bi na površini od 500 kvadrata počela sa radom sledećeg meseca - tvrdi Vladan Đurić, menadžer. - Cilj nam je da naše knjižare budu prepoznatljive kao „kuće knjige“ i da privučemo mlađu čitalačku publiku. Zbog globalne krize, sve više kupaca ciljano traži akcije, popuste i rasprodaje, a neretko, odlučuju se da i knjige potraže u tržnim centrima.

Beograđani, ali i čitaoci iz drugih delova zemlje, počeli su i da poručuju knjige preko interneta. Tako je Knjižara.com u poslednjih godinu dana udvostručila broj prodatih naslova.

- Pored 25.000 knjiga iz redovne izdavačke produkcije, naša ponuda antikvarnih naslova je porasla na 50.000- kaže direktor Aleksandar Drakulić. - Jednostavan zakon tržišta kaže da velika ponuda privlači i veliku potražnju. Preko naše knjižare kupuju majke za decu, studenti filozofije, voćari, hemičari pravnici, građevici, hobisti...Ukratko, svi koji misle da bi u knjigama mogli pronaći znanje, veštinu ili kratkotrajno bekstvo od stvarnosti.

13 GODINA ČEKANJA

- DO skora su se čitaoci plašili da nabavljaju knjige preko interneta, jer su prema ovom načinu prodaje bili rezervisani - kaže Drakulić. - To nije bilo ni čudno. Jedno vreme je internet više bio predstavljen kao leglo pornografije i polje finansijskih prevara, nego kao sredstvo koje nam olakšava život. Naručivanje preko Knjižare. com tek sada, posle 13 godina rada, više nije ekscentričnost, već normalan način kupovine.

Čitajte Novosti jer one još pišu o knjigama.

Ovo je podatak koji je za istoriju.

 

 

 

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar