Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Gerila marketing

Gerila marketing

Digitalni marketing - planiranje i optimizacija

Digitalni marketing - planiranje i optimizacija

Osam razloga zbog kojih bi srednjoškolci trebalo da budu na LinkedIn-u

Srednjoškolci i LinkedIn

Ja predviđam da će LinkedIn uskoro pomeriti njihovu starosnu granicu ili je u potpunosti eliminisati. Razmislite o tome da je starosna granica na Facebooku 13 godina, a sajt svakodnevno koriste stotine hiljada, ako ne i milioni dece mlađe od 13 godina. Za razliku od Facebooka, LinkedIn nema određeno mesto za unos datuma rođenja.

Evo primera kako tinejdžeri mogu da ga koriste: Ranije ovog meseca, kada se prijavljivala za posao, nadajući se da će se zaposliti nakon završavanja srednje škole, 29. maja, Genella Minot, 17-godišnjakinja iz Port Saint Lucie-a, Fla., shvatila je da umesto da pošalje revidirani rezime za svaki novi posao, može da kreira profil na LinkedIn-u i postavi ga tamo. Takođe se nada da će potencijalni poslodavac videti njenu LinkedIn stranicu i ponuditi joj posao. “Tamo su sve moje informacije,” kaže ona. “Nadam se da će poslodavac da dođe do nje.” Minot-ine kvalifikacije uključuju sertifikate za reanimaciju i prvu pomoć i kurs za brigu o deci od 40 sati koji je završila u Florida Department of Children and Families. Takođe, radila je kao omladinski mentor i volontirala u regionalnom zdravstvenom centru. Njen cilj: briga o deci ili zdravlju u toku leta što bi mogla da radi kao honorarni posao kada na jesen započne studije na Indian River State College-u.

Da sam ja Minot-in savetnik za karijeru, dao bih joj neka uputstva kako da ojača svoj profil. Najvažnije je da bi trebala da se poveže sa odraslima, uključujući nastavnike i supervizore na njenom volonterskom radnom mestu. Trenutno ona nema nijednu vezu, što znači da uskraćuje jednu od najvećih moći LinkedIn-a, mogućnost da se razgrana od svojih kontakata do drugih ljudi koje ne poznaje lično. Čak i ako se poveže samo sa rodbinom, postaviće sebe u jaču poziciju za buduće umrežavanje. Moguće je, na primer, da njena tetka ima prijatelja i obdaništu gde ona želi da radi.

Evo osam razloga zbog kojih mislim da bi srednjoškolci trebali da budu na LinkedIn mreži:

1. Da biste dobili prilagođen LinkedIn URL. To će postaviti vašu LinkedIn stranicu na vrh Google pretrage vašeg imena. Što ranije to uradite tim bolje. Evo kako da to uradite: Na stranici vašeg profila pored pravougaonog sivog dugmeta “Edit”, desno od vašeg imena, kliknite na padajući meni, a zatim kliknite na “Manage public profile settings.” Na polovini stranice sa desne strane videćete sivu liniju sa tekstom “Your public profile URL.” Ispod linije, kliknite na plavi tekst “Customize your public profile URL.” Unesite vaše ime i prezime. Ako je ono već zauzeto, pokušajte da obrnete redosled – prvo prezime pa zatim ime. Ako je i to zauzeto, pokušajte da dodate i inicijale ili skraćenicu za mesto u kojem živite. Pošto je sada LinkedIn veoma popularan, ovo može biti malo problematično za korisnike koji imaju uobičajeno ime. Ali i PetarPetrović75 je bolje nego nasumični URL koji vam sajt dodeljuje.

2. Da biste kreirali trajne veze. Možda vas profesor književnosti voli, a pre nego što je postao profesor radio je u izdavaštvu, gde biste vi želeli da stažirate. Ili direktor kampa u kojem ste radili prošlog leta ima bliskog prijatelja u bolnici u kojoj pokušavate da dobijete poziciju honorarnog istraživača. Umreženi kontakti kao što su ovi mogu da budu veoma vredni. Povežite se sa što više odraslih koji poznaju vas i vaš rad. Vršnjačke veze su takođe veoma važne. Vaši prijatelji i njihovi prijatelji možda upravo rade na mestu na kojem biste i vi želeli.

3. Da biste dobili preporuke i podršku. Ako radite volonterski staž u prodavnici motocikla, zamolite šefa da vam napiše sjajne preporuke u kojoj se spominju specifične stvari koje ste dobro uradili, kao što je odnos sa klijentima, i da uvek stižete ranije i odlazite kasnije sa posla. Učenici kao što je Minot, trebali bi da specifikuju svoje veštine iz duge liste koje LinkedIn nudi, kao što su briga o deci, razvoj deteta i zaštita dece. Odrasli sa kojima je radila na volonterskim poslovima će je podržati. Pošto se podrška akumulira tokom vremena, dobro je početi što ranije.

4. Da biste istakli nagrade. Ako ste član ozbiljnog akademskog kluba kao što je debatni tim i osvajate nagrade, ili je vaš esej osvojio nagradu na nacionalnom konkursu za pisanje, potencijalni poslodavci će to želeti da znaju. Kreirajte odeljak Počasti i nagrade na vašem profilu i održavajte ga ažurnim.

5. Da biste pokazali da ste ozbiljni. Većina potencijalnih poslodavaca će ubaciti vaše ime u Google pretragu. Ako imate LinkedIn profil, to govori potencijalnom šefu da ste ozbiljni u gradnji svoje karijere a ne koristite mrežu samo za druženje. Maria Stein, Director of Career Services na Northeastern Univerzitetu u Bostonu kaže da za studente LinkedIn profil “pokazuje da razmišljaju unapred i da znaju da su njihove sposobnosti prenosive.” Ako srednjoškolac ima LinkedIn profil, to pokazuje da je on nekoliko koraka ispred drugih.

6. Da biste poboljšali vašu aplikaciju za fakultet. Ovaj savet vam dajem sa upozorenjem: ja sam čuo da kancelarije za upis rutinski pretražuju na Google pretrazi studente koji se prijavljuju na fakultet i proučavaju njihove Facebook stranice. Ali sam ja pozvao sedam nasumično izabranih kancelarija za upis, uključujući i University of Chicago, Haverford i Babson, i niko od njih nije rekao da to rade kao deo procesa evaluacije. “Mi nemamo propusni opseg,” rekao je dekan prijema na Babsonu, Grant Gosselin. Neke škole kao što je Bates imaju striktnu politiku o ne pretraživanju naloga učenika na društvenim mrežama. Ali, dekan prijema na Haverfordu, Jess Lord, priznaje da se LinkedIn profil “veoma razlikuje” od Facebook stranice. Ukoliko učenik usmeri prijemnu kancelariju na LinkedIn, Lord kaže da njegovo osoblje može da pogleda, znajući da je to umrežavanje i profesionalno dostignuće, posebno zato što Haverford brine o istoriji poslova svojih studenata.

7. Da biste impresionirali potencijalne poslodavce. Ako tražite posao za letnje mesece i vaša konkurencija ima samo rezime ali ne i LinkedIn profil, menadžer zapošljavanja će verovatno biti impresioniran što ste unapred uspostavili prisustvo na LinkedIn mreži, posebno ako imate nekoliko jakih preporuka, više podrške, desetine veza i istoriju poslova koja prikazuje da ste održali i druge poslove, čak i ako su to bile volonterske pozicije.

8. Da biste tražili veze za poslove koje želite. Ovo je jedna od velikih moći LinkedIn-a: Ako želite da kom polju ili u kojoj kompaniji biste želeli da radite, možete odmah da pretražite vaše veze da biste se povezali sa specifičnom kompanijom, institucijom ili oblašću poslova. Verovatno je veliki izazov za srednjoškolce da uspostave više desetina veza. Ali lepota LinkedIn-a je što možete da nastavite da gradite te veze kako rastete.

Moj kolega, George Anders je prošle nedelje pisao o novoj funkciji LinkedIn-a koja se zove CheckIn, koja olakšava ljudima koji posećuju sajmove zapošljavanja da se prijave kod potencijalnih poslodavaca, povezujući potencijalne menadžere zapošljavanja direktno sa LinkedIn profilima prijavljenih. Nisam uspeo da razgovaram ni sa jednim portparolom LinkedIn-a, da mi kaže šta sajt priprema za mlađe korisnike koji traže posao, ali imam razloga da verujem da postoje planovi na kojima se radi. Čak i ako, kao Genella Minot, uradite samo ispunjavanje osnovnog profila, već postavljate sebe korak ispred miliona drugih srednjoškolaca koji sada traže posao i koji će se sa vama takmičiti u budućnosti.

FORBES.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272