Reklama za Mac je po mnogima otišla predaleko

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 8 / 1123

Očigledno je da američki način reklamiranja nije ni blizu načinu reklamiranja u Evropi ili Aziji. Ono što je Amerikancima smešno ostalim ljudima je uvredljivo, pogotovo Japancima i Britancima.

Apple-ov pokušaj da prevede i preradi američke reklame za evropsku i azijsku publiku izgleda da je propao. Čak šta više, to je Cupertino-zasnovanoj kompaniji napravila više štete nego koristi.

Pre otprilike dve nedelje, novine su objavile spektakularan pad poštovanja Apple imena u očima ljudi. YouGov-ov BrandIndex rangirao je Apple-ovo “klevetanje” ocenom koja je za 6 poena niža u Britaniji, sa +14 na +8, i to samo za nekoliko dana od kada je pokrenuta kampanja.

BrandIndex je dnevna mera percepcije brendova u javnosti. “Nije se desilo ništa drugo za šta bismo mogli da pretpostavimo da bi moglo da promeni rezultate” izjavio je Sundip Chahal, direktor brend indeksa pri YouGov-u.

Britanci su videli reklamu kao dokaz arogancije pa čak i agresivnosti Apple-a. Iako je Mac “izrazio” zabrinutost i saosećajnost za probleme koje PC-ji imaju, deo britanske publike je video PC kao jadan i nespektakularan, ali voljen, dok je Mac karakter ispao samo arogantan i izveštačen.

Na Apple-ovu žalost, Japan je bio mnogo gori (možete li da zamislite?). Ovde su reklame bile zasnovane na direktnom upoređivanju sa ostalim proizvodima koji su omalovažavani a u japanskoj kulturi neučtivo je hvalisati se. Steve, trebao si na to na vreme da misliš!

Kostimi glumaca takođe nisu nimalo doprineli kvalitetu reklame. Po nekim gledaocima u Japanu, “geek” izlazi obučen mnogo pametnije od mladog Maca, koji izgleda neprofesionalno i jeftino. Da li ste ikada pomislili da će iko pomisliti o Mac-u da je jeftin?

Briga ljudi za sopstveni identitet, integritet i kulturi obila se Apple-u o glavu ovog puta. Pred najboljim američkim brendom stoji veliki izazov da uspešno promoviše svoje proizvode van granica SAD-a.

Pitam se da li će da zadrže svoju reklamnu kampanju “Ja sam Mac! A ja sam PC” ili će da se pomire sa porazom i pokušaju novi pristup na Istoku .

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar