Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Ajax - trikovi

Ajax - trikovi

Popust cena: 1590 rsd

ColdFusion MX

ColdFusion MX

Popust cena: 400 rsd

Šta biste trebali da znate o registraciji domena

Prisutnost na Internetu je integralni deo svakog posla, mada mnogi ljudi ne znaju gde da počnu. Ja ću vam u ovom članku pomoći da registrujete domen, što uvek predstavlja prvi korak u procesu pokretanja web sajta. Nadam se da ste već odlučili o imenu domena, proverili ste njegovu dostupnost, i spremni ste da ga registrujete, zato što će sledeći saveti dotaći neke stvari koje bi svako ko pokreće web sajt trebao da zna.

 

  1. Pronađite odgovarajućeg registratora: Ako ste već koristili registratora domena kome verujete preporučujem da ostanete sa njim. Email adrese se menjaju i lozinke se gube, zato držite sve domene pod jednim nalogom kad god je to moguće. Čekajte vreme obnavljanja zakupa domena da biste preneli sve vaše domene na vašeg omiljenog registratora. Uvek izaberite dokazano akreditovanog registratora koji je izlistan u ICANN bazi podataka.
  2. Registrujte domen sami: Čuvajte se “besplatne registracije domena” pošto to može potencijalno da se pretvori u bitku o starateljstvu. Kada web hosting kompanija registruje vaš domen, ona može da izlista sebe kao registratora ili administrativni kontakt, što ih čini legalnim vlasnicima imena domena. Oni mogu da preuzmu vaš domen ako i kada odlučite da promenite hosta, zato nikada nemojte da dozvolite da neko drugi registruje vaš domen. Takođe tako rizikujete da izgubite ime domena ako mala kompanija za hostovanje koju ste angažovali prekine sa radom. Ako se to desi, želim vam puno sreće u vraćanju domena. Verujte mi, video sam da se ovakve stvari dešavaju.
  3. Eliminišite konkurenciju: Ne postoji ograničenje u broju domena koje jedna osoba može da registruje. Ako možete sebi finansijski da priuštite, registrujte više varijacija. Kupite tačka net (vaše ime.net i .org), kupite domene sa promenjenim redosledom slova (Flickr nasuprot Flicker), skraćenice (tmc.com). Nije neuobičajeno da prevaranti kreiraju web stranice pune oglasa da bi iskoristili ljude koji slučajno ukucaju pogrešnu web adresu. AP je nedavno skrenuo pažnju na novu prevaru  koja se zove “isprobavanje domena” u kojoj kompanije registruju domene da bi testirali koliko su oni profitabilni u prvih pet dana. Ako imaju mali profit od oglasa oni ih zadržavaju, ako ne “vraćaju” ih nazad registratoru. To izaziva probleme i manjak imena domena za nas ostale. Čak je i Neiman Marcus naišao na probleme sa Dotster-om, koji je pokrenuo sajt sa oglasima na NeimuMarcus. com. Ironično, Dotster je cenjeni i ustoličeni registrator.
  4. Zaključajte domen: Nakon sveg posla koji ste uložili želećete da imate dati domen na veoma dugo vreme. Nemojte da registrujete domen iz godine u godinu, osim ako niste sigurni kuda vodi vaš sajt. Mnogi ljudi, uključujući i mene, su izgubili neke odlične domene zato što su zaboravili da ažuriraju njihov zakup. Mnogo toga se desi za godinu dana i ako niste pažljivi zaboravićete gde je registrovan domen ili kada mu ističe registracija. To je razlog zašto uvek morate da ažurirate kontaktne informacije, naročito email adresu. Ovih dana većina registratora ima opciju za automatsko ažuriranje koja mnogo pomaže.
  5. Uštedite novac: Nekada je godišnja registracija domena koštala više od 70 dolara godišnje. To je bilo pre nego što su se pojavili konkurenti u registraciji domena. Sada postoje desetine registara i cene su se drastično spustile. Možete da pronađete registratora koji će naplatiti negde između 2 i 10 dolara godišnje. Čitajte između redova, naročito kada se povede priča o pbnavljanju zakupa domena.
  6. Privatno registrujte domen: U zadnje vreme postoji povećana navala ponuda za obnovu domena od konkurenata koje stižu u mailbox-ove. Mnogi mogu da dođu do zaključka da registratori prodaju vaše lične informacije drugima, ali svako ko je uradio pretragu na Whois bazi podataka videće kako je lako pronaći ime vlasnika sajta, email adrese i datume isteka domena kroz javne DNS zapise. Postoji mnogo dostupnih skriptova koji će špijunirati i ekstrahovati ovu informaciju za marketinške firme. Ako ne želite da vaši lični podaci plutaju sajber svetom, razmislite o privatnoj registraciji koja je dostupna uz malu nadoknadu. Međutim vidim da postoji sve više registratora koji nude ovu opciju bez dodatne naplate.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272