31. mart, 1932. godine: Ford-ov V-8 je bio jeftin, izdržljiv ... i zabavan
Henry Ford je predstavio V-8 motor širokim narodnim masama u svom modelu iz 1932. godine.
1932: Ford Motor Co. je predstavio V-8 motor sa ravnim glavama u kolima dizajniranim za obične ljude i po ceni koja je njima bila pristupačna.
Ford nije izmislio V-8. Prvi patent za ovu vrstu motora, odobren 1904. godine, je otišao u ruke francuza Leon Levavasseur-a. V-8 je već bio široko korišten u avionskim motorima i luksuznim automobilima u vreme kada je Henry Ford, suočen sa sve jačom konkurencijom General Motors-a, odlučio da opremi svoj model iz 1932. godine sa istim tipom motora.
V-8 ima osnovnu fizičku konfiguraciju, koja se sastoji od osam cilindara postavljenih pod uglom i to u dve grupe po četiri, kako bi formirali V oblik kada se gleda spreda. Većina V-8 motora je postavljena pod uglom od 90 stepeni, pošto se smatra da je to najbolji ugao za optimalan rad i minimiziranje vibracija.
Ali je zato dizajn sa ravnim glavama bio Fordova inovacija, i to veoma važna. Ovaj dizajn je bio jednostavniji od dizajna njegovog prethodnika a istovremeno nije žrtvovao snagu, što ga je činilo jednostavnijim za masovnu proizvodnju. Kao i Fordov raniji Model T, koji je takođe dizajniran za široke mase a ne za bogate pojedince, ovaj Fordov dizajn je promenio automobilsku industriju.
Fordov originalni 1932 flathead 221 CID (cubic inches displacement) je proizvodio 65 konjskih snaga i, uz neznatna podešavanja je ostao u proizvodnji sve dok nije zamenjen 1939. godine sa moćnijim 239 dizajniranim za novi Ford Mercury. Finalni modeli sa ravnim glavama, 239/255 i 337, su se pojavili 1948. i 1949. godine. Ovaj poslednji je dizajniran za upotrebu u kamionima ali je završio tako što je bio adaptiran za Linkoln iz 1949. godine.
V motor sa ravnim glavama, koji je ostao u proizvodnji sve do 1954. godine kada ga je Ford zamenio sa Y-blok motorom, je posebno bio cenjen zbog svoje izdržljivosti. Sposobnost da izdrži kažnjavanje i ceđenje ga je učinio omiljenim kod prvih obožavalaca jakih mašina i nedavno se ponovo digao iz mrtvih zahvaljujući novoj generaciji zaluđenika automobilima koje je privukla njegova jednostavnost. Srećom, do njegovih delova se i dalje veoma lako dolazi.
Iako se proizvode mnoge verzije V-8 motora širom sveta, oni su uvek bili najpopularniji u SAD-u. Chevrolet-ov V-8 malog bloka, koji se još nalazi u proizvodnji, je imenovan jednim od 10 motora 20. veka.
Klasična američka nabildovana kola iz 1950-tih, '60-tih i '70-tih, koja su gutala ogromnu količinu goriva sva su bila opremljena skoro isključivo sa V-8 motorima.