Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Audio, Multimedia, Video

Ukupno: 391, strana 1 od 20

"Pixela" predstavila novi kabal za prenos digitalnog videa

 

 

 

Kompanija Pixela, vodeći proizvođač perifernih hardverskih komponenti i multimedijalnih softvera je objavila da se na tržištu može naći IEEE 1394 (Firewire) to USB 2. 0 Digital Video (DV) Transfer Cable, jedinstveni kabal koji prenosi video podatke sa digitalnih kamera na PC bez “firewire” konekcije. Ovaj kabal, dostupan u PAL i NTSC verzijama, je namenjen da obezbedi superiorni kvalitet slika i vreme prenosa. Jedna strana kabla je opremljena Firewire IEEE 1394-pin priključkom koji se povezuje sa video kamerom, a druga strana je opremljenja USB 2. 0 priključkom koji se povezuje sa računarom. Kabal se isporučuje sa Image Mixer 2. 0, najnovijom verzijom ImageMixer softvera za uređivanje slika. Ovaj softver može da uređuje pokretne i nepokretne slike i da pravi DVD zapise slika i filmova snimljenih digitalnim fotoaparatima i kamkorderima. Cena ovog paketa je 90$. Proizvod se može kupiti u online prodavnici kompanije Pixela (www. pixela-1. com). Za više informacija, posetite web sajt www. pixela-1. com/capycable. htm. (Napomena: Kabal može da se koristi samo za Windows računare). O kompaniji PixelaOsnovana 1982. godine, kompanija Pixela je vodeći proizvođač perifernih hardverskih komponenti i softvera – od drajvera do kompletnih multimedijalnih aplikacija – za digitalne kamere, štampače u boji i druge periferne uređaje. Proizvodi ove kompanije se prodaju širom sveta i podržavaju širok opseg hardverskih ulaznih/izlaznih uređaja, kao i platforme Windows, Macintosh i Linux. Kompanija je uspostavila snažne veze sa proizvođačima originalne opreme kao što su Canon, Sony, Matsushita Electric, JVC, Hitachi, Fuji-Xerox, Fujitsu, Kyocera, Fuji Film, and Sharp. Pixela ima svoje kancelarije u Osaki i Tokiu, Japan i u Šangaju, Kina.
 
   

'Promenade' od Richard-a Serra u pariskom grand palais-u

 

 

 

Nakon mnogo meseci planiranja vajar Richard Serra je otvorio svoju najnoviju izložbu , 'promenade'. Novi rad je deo monumentalne umetničke serije koja se svake godine održava u pariskom grand palais-u. Serra-ine skulpture su druga instalacija u seriji koja traži od vodećih umetnika da prikažu svoje radove u masivnom prostoru predgrađa Pariza. 'promenade' je instalacija koja se sastoji iz nekoliko delova koji kreiraju čelični pejzaž. Njegov rad dezorganizuje naš odnos prema arhitektonskoj postavci i nudi jedinstveno iskustvo dizajnirano da stavi pred iskušenje našu percepciju ravnoteže i gravitacije. Svaki od pet čeličnih komada je dimenzija 14m x 4m, debljine 13 cm. Šou će biti otvoren do15. juna. Adresa : http://www. monumenta. com/2008
 
   

10 činjenica o Srbima - Video, ja sam video, ti ćeš videti, oni su već gledali

 

 

 

10 i nije tačka   Pratite Srđana Mirosavljevića na Twitteru koji nam je ukazao n ovaj video. Napravite svoj video o tome kakve vidite svoje košije. Kako vam izgledaju ljudi koje svakodnevno srećete, sa kojima radite. Kojima se radujete ili koje ne volite. Čekamo.  
 
   

10 najboljih igara koje bi trebale da budu napravljene

 

 

 

Svako ima igricu koja mu se sviđa ili ne sviđa, ali šta je sa igrama koje nikada  nisu napravljene?. Koje su to igre koje su trebale da budu napravljene, a nisu?  Evo 10 takvih igrica.   Donkey Kong. Donkey  Kong je odličan karakter i ova igra bi trebala ponovo da bude napravljena.   2D  Castlevania. Da li ste ikada igrali ovu igricu. Postojalo je više delova: 1, 2,  3, Super Castlevania, pa čak i GBA igrica Castlevania: Circle of the Moon.   Pokemon igrica  na Gameboy-u. Svi poznaju ovu odličnu seriju Pokemon igrice za Gameboy: Yellow,  Blue, Gold, Silver, Crystal, i za GBA Ruby, Sapphire, Emerald, Fire Red, Leaf  Green, i tako dalje. Bilo bi jako dobro kada bi Nintendo napravio makar upola  toliko dugu magiju.   Duža Wario  igrica. Wario Land serija na Gameboyu je bila odlična i veoma originalna. Ova  igrica je bila prilično kratka, ali bi mogla da se proširi i ponovo napravi.   Kid Icarus +  Kirby. Naveli smo dve igrice zato što su one veoma slične, a slične su po tome  što su obe imale karaktere koje su ljudi mnogo voleli, i obe igrice su dugo  najavljivane i dugo očekivane.   Duck Hunt.   Zašto ne bismo vratili veoma popularnu igricu 80-ih godina, Duck Hunt?  Originalni Duck Hunt ne odgovara današnjim standardima ali to bi moglo da se  promeni.   Više igara u  stilu NES. Megaman 9 je jedno od najvećih izdanja ove godine. Zašto ne bismo  mogli da imamo više ovakvih igrica?  Nova Chrono  igra. Nintendo ponovo kreira Chrono Trigger za DS ali to je sve. Rimejk. Ljudi  koji su čekali 10 godina da čuju više od Chrono-a i da zaigraju nastavak ove  odlične igre, mogu samo da igraju istu igricu sa boljom grafikom.   Nastavak igre  Mother/Earthbound. Verovatno ste svi čuli za Earthbound. Mother 3 je nastavak  ove igrice ali je izdat samo u Japanu.   Još jedna 2D  Mario igra. U vreme kada je postojao Mario u 2D-u, većina ovih igrica je bila  najbolja na konzolama ili su se nalazile na drugom ili trećem mestu top liste.
 
   

125 godina Orijent Ekspresa

 

 

 

Prošlo je 125 godina Orijent Ekspresa. 125 godina Kafke. Oglasni poster voza Orijent Ekspres: Vidite li Beograd? Belgrade. Godina je 1990. Guča. Orijent ekspres i Boban Marković: Najpoznatiji voz svih vremena. Čarolija na točkovima. Intrigantna priča o slavi starog "Orijent ekspresa" ispričana je u knjizi Sandrine Vagner "Almanah gastro bisera". "Almanah gastro bisera" opisuje putanje starog "Orijent ekspresa", njegove čuvene putnike i gastronomske specijalitete iz svih zemalja kojima je voz prolazio do svog poslednjeg putovanja - 1977. godine, kao i fascinantan poduhvat ser Džejmsa Šervuda da legendu nastavi restauracijom starog voza. Jedna stara slika puna uživanja: Mali detalj. Staklo.        
 
   

3.500 dolara za Ferrari Meridian F80

 

 

 

Jednom je postojao telefon i laptop, a sada je to Meridian, specijalan zvučni  sistem. Ove godine Meridian će proslaviti svoju 30-tu godišnjicu i zato  su odlučili da se udruže sa Ferrari-jem kako bi izdali specijalno izdanje  opreme pod nazivom F80. Naravno, sve u high-end stilu jer Meridian ovih godina nije  uradio ništa drugačije. A Bob Stuart, ko-pronalazač Engleski-zasnovanog Meridian brenda je stvarno  uradio odličan posao: Ferrari Meridian F80 će reprodukovati zvuk od 80W sa skoro  bilo kojeg izvora kao što je iPod, MP3 player, CD, DVD, TV, bilo šta. U  suštini, to nije komad ultra tehnologije zato nemojte da mislite da će pomeriti  satelite u orbiti: on je povezan sa Ferrari-jem ali ne može se reći da isporučuje  vrhunske operacije i zvuk – dolazeći iz sveta umetničkih komponenti – meridian  F80 ne donosi ništa novo u svet tehnologije. Ono što donosi je prelep dizajn i klasa; u stvari, meridian  nikada nije bio na prvom mestu tehnoloških inovacija već je radije kaskao  poznatim putevima; međutim, oni su uvek imali odličan stil. U stvari, mislim da  je prilično iznenađujuć način na koji je italijanski dizajn i latinski stil  spojen sa engleskom uravnoteženošću i saksonskim duhom. F80 dolazi u četiri tradicionalne boje Ferrari-ja (crvena, žuta,  crna i bela) tako da možete da izaberete koji vam najviše odgovara. Operacije i  interfejs su stvarno jednostavni tako da nema potrebe da pohađate Meridian časove da biste ga  ispravno koristili. Međutim, za „upotrebu“ Ferrari-ja stvarno ćete trebati da  pohađate časove vožnje, pa čak i ako ste iskusni vozač koji seda za volan  svakodnevno. Konačno, ako mislite da vam je potreban (Meridian Ferrari F80)  treba da budete pripremljeni za neke Ferrari cene: cena standardnog izdanja se  kreće grubo oko 2. 900 dolara a ekskluzivna, limitirana verzija će vam  osiromašiti džep za oko 3. 500 dolara. Uverite se da ste proverili dostupnost u Meridian SQ-ima jer sigurno  ovaj komad opreme nećete pronaći u prodavnici u komšiluku. Prodavaće se samo u  17 prodavnica u Britaniji . . . stvarno ekskluzivnim!
 
   

3D skrinsejver sa vašim fotografijama

 

 

 

  My Pictures 3D je 3D skrinsejver koji nudi virtuelne ture kroz različita okruženja kao što su zamkovi, egzibicije i svemirske stanice koje prikazuju na zidovima slike koje ste vi izabrali. To znači da možete da kreirate unikatne skrinsejvere tako što ćete dodati slike sa vašeg zadnjeg letovanja ili porodičnog skupa, koje će biti prikazane dok hodate kroz hodnike i holove. Instalacija i konfiguracija traje samo nekoliko sekundi. Samo daunlodujte My Pictures 3D i instalirajte ga na vaš računar. Zatim otvorite opcije za konfigurisanje, izaberite virtuelnu turu koju želite i dodajte u nju slike sa vašeg hard diska. Dodatne ture i okruženja mogu da se skinu sa home stranice programera, naravno besplatno. Korisnici mogu da dodaju mp3 zvukove kako bi iskustvo šetanja kroz galerije bilo još realističnije. Ostale opcije uključuju podešavanje kvaliteta slika kao i visinu i brzinu šetača. Predlažem vam da testirate podešavanje nakon što izaberete virtuelnu turu i dodate fotografije. To ćete uraditi tako što ćete kliknuti na desktop desnim tasterom miša, izabrati Properties i kliknuti na ScreenSaver karticu u meniju. Kliknite na preview dugme u tom meniju i posle toga ne pomerajte miša. Virtuelna tura bi trebala da počne a vi ćete moći da proverite da li sve izgleda kako treba. Adresa: My Pictures 3D
 
   

3D Video Panorame - Gledajte bilo gde unutar videa!

 

 

 

Sigurno ste videli Quicktime panorame koje su nastale spajanjem statičnih slika, ali ono što ćete videti u ovom videu je sasvim novo i slobodno možemo da kažemo revolucionarno. U ovoj 360° video panorami vi ćete se kretati ulicama Njujorka - kliknite na play dugme i kada se video učita, kliknite mišem unutar njega i vucite na bilo koju stranu da biste gledali svuda oko sebe, kao da se upravo vozite kroz ulice. Stvarno čudesno. Za još fascinantnih video panorama, idite na Immersive Media.
 
   

41. BITEF 07

 

 

 

I TO JE POZORIŠTE U prirodi je umetnosti da stalno traži novi izraz. Pozorište, kao umetnost koja postoji samo ako se doživljava, gleda, prati, prihvata i osporava, izuzetno je sklona stalnim promenama. I pored toga nije lako uočiti koja promena u pozorištu - bila ona nagla i bučna ili tiha i jedva vidljiva - ima vrednost umetnosti. U pozorištu se ne radi samo o promeni forme u okviru nekog pozorišnog stila, nego i o zameni osnovnih sredstava izražavanja, pa i o radikalnoj   izmeni perspektive posmatranja pozorišnog čina. U veku u koji samo što smo zašli, koji je istovremeno i novi milenij, pozorište smelo koristi nove tehnologije, čak ne vodeći računa o tome da li će takvo pozorište biti prihvaćeno. S druge strane neki pozorišni umetnici lišavaju se mnogih dosadašnjih teatarskih sredstava, svodeći ono scensko na gotovo jedva vidljiv minimum. Posle eksplozivnih devedesetih i upotrebe kič i televizijske estetike u pozorištu, posle eksplicitnog socijalnog i političkog angažmana pozorišnih umetnika, čini se da dolazi neko novo vreme u kom pozorište više ne viče već, pre bi se moglo reći, šapuće, napuštajući upadljivu pop-kulturološku matricu i atomizira se, ponovo se svodeći na svoje esencijalne i neprolazne elemente – glumce u praznom prostoru. Ovo je, možda, ponovo vreme samopreispitivanja pozorišta i kroz pozorište i traganje za nekim novim vrednostima i jezikom u svetu koji je toliko prezasićen najrazličitijim senzacijama. U odnosu na furiozne televizijske prizore, čini se da se savremeno pozorište iznenada usporilo, da se odvija u nekoj vrsti kontra - ritma   u odnosu na podivljalu realnost koju više ne može ili ne želi da prati. Umesto uvodjenja realnosti, koja svakim danom prevazilazi sebe, u scenski prostor, pozorište počinje da kreira svoju paralelnu realnost. Baš kad smo pomislili da smo sve već videli i doživeli. Tandem selektora   svojim izborom za 41. Bitef posebno obilato   nudi najrazličitije oblike scenskog izražavanja - primere ekstremno novog savremenog plesa i u spektakularnoj i minimalističkoj formi, neverbalno pozorište prizora, (post)postmodernističku rekonstrukciju avangarde 6o-ih, tragikomičnu rečitost iskonske jadikovke, "novi cirkus" sa filozofskim pretenzijama, fake-realizam, Mocarta kao našeg savremenika, Šekspira kao krvavog buntovnika, kao   i potpunu negaciju stolećima poznatog pozorišta sa telima koji s jedne strane rampe igraju ulogu glumaca, a sa druge strane sa telima koja igraju ulogu posmatrača; ovog puta je reč o igri "čovek na čoveka". Sve je to pozorište. . . Ovaj Bitef sigurno će pokazati i to da je i pozorište pozorište. Koje će to predstave pokazati ili koji njeni neki elementi, znaćemo   na kraju Bitefa. Ili tek za koju godinu. Jun 2007. Jovan Ćirilov i Anja Suša Više na: bitef. co. yu Jovan Ćirilov: Na Wikipediji: sr. wikipedia. org U Profilu: Deset velikana u mom životu: Direktor Jugoslovenskog dramskog pozorišta i umetnički direktor Bitefa Jovan Ćirilov je TAMARI NIKČEVIĆ izdvojio deset najznačajnijih i najzanimljivijih ljudi koje je sreo decenijama dočekujući ih u Beogradu ili odlazeći k njima u svetske metropole profil. co. yu  U „Ekonomistu OnLine“: Bitef nema cenu ekonomist. co. yu U „Ilustrovanoj politici“: Ljubavna pisma moje majke politika. co. yu U „Vremenu“: Najkraće drame na svetu: vreme. com U „Blicu“: Ana i doksicid s-TIU/4 Onome ko bude, izvan najužeg kruga teoretičara izvođačkih umetnosti, razumeo naslov ove kolumne, dajem vrednu nagradu. Mogu da obećam kule i gradove, neću ostati bez onoga što i nemam. blic. co. yu Na „Studio-B“: Najavljivan kao festival koji će pomiriti sve krajnosti u pozorištu, 41. BITEF bi ove godine trebalo da se vrati svojim korenima koji su ga proslavili pre 4 decenije. Tako barem tvrde selektori Jovan Ćirilov i Anja Suša navodeći da je uspeh ovogodišnje selekcije upravo u spoju klasičnih dela i predstava, sa plesom, performansom, specifičnim scenskim rešenjima u neteatarskim prostorima i cirkus teatrom. studio-b. co. yu
 
   

Adobe izdaje novi plejer za oflajn reprodukovanje Flash-a

 

 

 

Neuljuljkan dominantnom pozicijom u Web videu, Adobe Systems uskoro izdaje Adobe Media Player za oflajn reprodukovanje Flash video snimaka. Na National Association of Broadcasters Show u Las Vegasu koji će se održati sledeće nedelje, očekuje se da će Adobe detaljno da prikaže novi plejer za preuzete medije koji će raditi sa Windows ili Mac desktopovima. Trenutno, Adobe nema način za prikazivanje Flash video snimaka izvan pretraživača. Prethodno poznat pod kodnim imenom Philo, Adobe Media Player će omogućiti korisnicima da se prijave na i da reprodukuju video podkastove publikovane pomoću RSS-a (Really Simple Syndication). Aplikacija takođe omogućava korisnicima da komentarišu i dele video snimke. Adobe je razvio plejer imajući na umu izdavače različitih sadržaja, obezbeđujući im bezbednosne alatke i način za podešavanje prezentacije preuzetih video fajlova. Izdavači koji već koriste Flash za striming Web video mogu da koriste ista ta sredstva za sadržaj koji može da se preuzima, rekao je Mark Randall, strategijski šef za Adobe-ov Dynamic Media Organization. Sedamdeset šest procenata emitera već koriste Flash za Web striming, rekao je Mark Randall. Adobe Media Player će podržavati dve vrste bezbednosti: Jedna će omogućavati da video fajlovi koji mogu da se preuzimaju i razmenjuju budu upakovani sa reklamom koja ne može da se odvoji od videa. Drugi sistem za kontrolu sadržaja će povezivati preuzet sadržaj sa specifičnim mašinama ili ljudima. Po rečima Adobe izvršioca, koristeći prednosti RSS ekstenzija , izdavači će takođe moći da isporuče i druge oblike reklamiranja kao što je tekst, animacija ili video. Adobe će obezbediti server koji će da prati, pomoću cookie-ja pretraživača, kako korisnici prikazuju preuzete medije. Ta informacija može da se šalje izdavačima. Pored toga, Adobe je objavio da su poboljšali čistoću Flash video snimaka. Adobe Media Player je program koji je građen pomoću Adobe-ove Apollo platforme, i ući će u fazu beta testiranja krajem proleća a biće dostupan krajem ove godine, rekao je Craig Barberich. Kompanija namerava da ponudi verziju za Linux i podršku za različite vrste medija.
 
   

Adobe je izdao ažuriranu verziju Flash player-a za mobilne telefone

 

 

 

Adobe je objavio da je dostupna sledeća generacija njihovog mobilnog Flash player-a. Na žalost, ne izgleda kao da ćete moći da instalirate ovaj softver na vaš mobilni telefon stare škole. Proizvođači mobilnih telefona će biti odgovorni za ponudu ažuriranja za postojeće mobilne telefone i njihovu ugradnju u buduće uređaje. NTT DoCoMo i Nokia već planiraju da nude Flash Lite 3. Najnovija mobilna verzija Flash-a je izgleda bliža desktop verziji. To znači da ovaj Flash plejer ima podršku za FLV fajlove, i poboljšanu podršku za gledanje Flash 8 web zasnovanih sadržaja. Flash Lite 3 će takođe podržavati sadržaje namenjene samo mobilnim telefonima kao što su pozadine, skrinsejveri i igre.
 
   

Adobe je lansirao Adobe Media Player

 

 

 

Adobe je zvanično lansirao aplikaciju  Adobe Media Player koja se nalazila u jevnoj beti od prošle godine. Adobe Media Player je desktop aplikacija izgrađena na Adobe AIR-u koja omogućuje korisnicima da gledaju strimovane i druge web video fajlove koje obezbeđuju njihovi partneri kao što su CBS, PBS, MTV, Revision3, i Blip. tv. Interfejs je atraktivan i intuitivan, i očigledno je da je Adobe uložio mnogo truda u ovaj medija plejer od njegovih beta dana. Video filmovi više ne seckaju a biblioteka sadržaja je prepuna emisija i šouova koje ćete najverovatnije želeti da pogledate. Nećete naći materijale koje gledate na vašoj kablovskoj, ali imajući u vidu širinu sadržaja koji nudi web video, nije nimalo loše. Korisnici takođe mogu da dodaju bilo koji onlajn video u svoj plejer preko RSS feed-a. Trebalo nam je nekoliko minuta da pronađemo "Add RSS" opciju, ali da vi ne biste gubili vreme reći ćemo vam gde se nalazi: u "My Favorites" sekciji. Adobe je takođe lansirao Adobe TV, koji u suštini predstavlja web sajt prepun tutorijala i drugih informacija o Adobe-ovim proizvodima. Vi možete da gledate Adobe TV video snimke sa weba ili pomoću Adobe Media Player-a. Adresa: Adobe Media Player
 
   

Adobe pokreće Adobe Media Player

 

 

 

Adobe je pokrenuo novi samostalni medija plejer koji predstavlja prelaz između Miro-a i Adobe Digital Editions-a. Iako je Adobe-ov Flash plejer postao standardni medija plejer u web pretraživačima za prikazivanje onlajn video klipova, izgleda da je kreiranje samostalmih medija plejera prešlo u pravu maniju. Ali razlog je više nego očigledan: Web pretraživači su namenjeni za pregledanje tekstova i slika. Multimedija je došla dosta kasnije, pa zašto onda ne izgraditi novi pretraživač medija od temelja pa do krova. Nismo sigurni da se ljudi preterano guraju da preuzmu samostalne aplikacije kao što su Joost, Babelgum, Miro, ili VeohTV, ali niko ne želi da ostane napolju na hladnom ako ovi programi jednom počnu masovno da se koriste. Adobe-ov program je izgrađen na Adobe AIR, što znači da ćete trebati da instalirate AIR pre nego što budete mogli da pokrenete Adobe Media Player. Srećom, iako je aplikacija još u beta fazi, već postoji zgodni web zasnovani instaler koji će odraditi teži deo posla. Kliknite jedno dugme, potvrdite nekoliko polja i sve je podešeno kako treba. Voleli bismo da vam kažemo da smo isto toliko impresionirani sa medija plejerom kao i sa instalerom. Međutim, aplikacija se sporo učitavala, video koji smo pokrenuli je seckao, i nije postojao način da pretražujemo druge video klipove bez zaustavljanja onog koji smo tog trenutka gledali. Za beta proizvod, Adobe Media Player nije loš. Svideo nam se sistem menija i lako čitljive grafike. Ali mi volimo da naši video plejeri budu mnogo agilniji i brže reaguju na komande. Takođe ne bismo imali ništa protiv malo originalnog sadržaja.
 
   

Adobe želi da Flash video osvoji svet, ne samo web

 

 

 

Adobe-ov Flash plejer se već koristi na YouTube-u, Hulu-u i skoro 99% svih video snimaka koje vidite na webu koristi njega. Ali to Adobe-u nije dovoljno zato što je kompanija izdala Open Screen Project, sa ciljem da kreira Flash standard koji će jednako dobro raditi na različitim uređajima, uključujući računare, mobilne telefone i multimedijalne mašine. Adobe uklanja ograničenja upotrebe SWF i FLV formata, izdaće uređaje koji imaju portove za Flash Player i ukinuće naplaćivanje licence za sledeće izdanje Adobe AIR-a i Adobe Flash Playera za uređaje. Trenutno možete da nabavite besplatnu verziju za računar, ali za verziju za mobilne telefone treba da platite. Drugim rečima, Adobe otvara svoje formate, izdaje tehničke informacije, i generalno gledano olakšava programerima da pišu Flash sadržaje koji će se dobro reprodukovati na bilo kom uređaju.
 
   

Ako ste radio fan - porbajte Radio beta

 

 

 

Ali, Radio Beta jedan od retkih koji koji vam omogućava da surfujete geografskim lokacijama i potrazi za dobrim zvukom, emisijom.   Podržani su svi operativni sistemi, Windows, Mac, Linux. Možda će vam kod prvog preslušavanja tražiti, naravno ako nemate instaliran, da biste slušali radio, da instalirate poslednju verziju Real Pleyera. Ali, nakon instalacija pretraživanje po raznim osnovama, može da počne. Može da počne i slušanje.
 
   

Amazon pokreće digitalnu muzičku prodavnicu

 

 

 

Amazon je otvorio virtuelna vrata svoje digitalne muzičke prodavnice. Amazon MP3 prodaje fajlove oslobođene od DRM-a. I bilo je vreme da Amazom otvori svoju prodavnicu MP3 muzike pošto se već mesecima pričalo o tome. Sada kada je beta verzija živa i aktivna, evo šta možemo da vam kažemo. Amazon je potpisao sporazume sa EMI, Universal, i gomilom nezavisnih izdavačkih kuća. Amazonova biblioteka sadrži oko 2 miliona pesama od više od 180,000 umetnika. Sve pesme su u MP3 formatu, što znači da možete da ih pokrenete na skoro bilo kom računaru ili prenosivom multimedijalnom uređaju. Pesme su kodirane na 256 kbps. Većina pesama se prodaje po ceni od 0. 89 do 0. 99 dolara. Top 100 pesama se prodaje za 0. 89 dolara. Cene albuma se kreću između 5. 99 i 9. 99 dolara, sa top 100 albuma koji se prodaju po ceni od 8. 99 dolara u većini slučajeva. Postoji i novi Amazon MP3 Downloader koji vam omogućuje da daunlodujete fajlove direktno u vašu iTunes ili Windows Media Player biblioteku. Najsmešnije je to što su još nedavno isti poslovni model predlagale kompanije kao što su eMusic i MP3. com, ali je to bilo pre uspona iTunes-a i DRM-a. A danas nam ovo izgleda kao revolucija. Naravno, onda smo živeli u drugačijem svetu, u kojem je Napster bio u pelenama i muzičke kompanije su mislile da ako prodate jedan nezaštićeni MP3 fajl on će biti aploudovan na sajt za deljenje fajlova gde će ga besplatno skinuti 50. 000 ljudi. E pa oni možda još veruju u to, ali su takođe shvatili da potrošači ne žele da budu zaključani u jedan uređaj ceo svoj život.
 
   

Anatomija muzičkih instrumenata ili čovek kao muzički instrument

 

 

 

Shawn Feeney i Musical Anatomy Pogledajte kako izgledaju ljudi harmonike. Link. A, čovek okarina-nos Link. Musical Anatomy izložba CounterPULSE, 1310 Mission St. (near 9th), San Francisco, 6. -30. aprila.  If interested in purchasing, please contact me. Projekti umetnika Link.
 
   

Anti video protesti jačaju na Flickr-u

 

 

 

"Ako Flickr poveća prostor za skladištenje na 150 MB za aploudovane video klipova, onda i ja treba da budem u mogućnosti da aploudujem mojih 27 MB panorama!" Ovo je samo jedan od komentara na uvođenje mogućnosti aploudovanja video sadržaja na Flickr. Sada kada Flickr ima i video, neki postojeći korisnici Flickr-a nisu baš preterano sretni. Dok se jedni žale da treba da dobiju više prostora za slike, drugi tvrde da će uvođenje videa dovesti do toga da će ovaj servis za deljenje fotografija postati drugi MySpace ili YouTube. Postoje najmanje dve grupe na Flickr-u (sa više od 7,000 članova) koje su protiv toga da se video integriše u Flickr - oni su čak poslali peticiju u kojoj traže od Flickr-a da ukine aploudovanje videa. Mislim da niko ne veruje da će ova akcija išta postići, ali postoje i neki logični argumenti "Ne treba nam još jedan YouTube! Ja nemam ništa protiv YouTube-a, samo ne želim da vidim svo $*#% koje se tamo nalazi da završi na Flickr-u". Chris: "Da li sada treba da brinemo o preopterećenosti servera sa svim tim video klipovima koji će biti aploudovani i gledani?" Ortiz: "Ja razumem svrhu videa na Flickr-u…Yahoo! je želeo sajt koji će biti konkurentan Google-ovom YouTube-u. Ali zašto treba zbog toga da unište Flickr?" Biće interesantno pratiti šta će na kraju ovaj diskutabilan potez doneti budućnosti Flickr-a.
 
   

AOL, RealNetworks, i Yahoo! duguju oko 100 miliona dolara za licenciranu muziku

 

 

 

Nekoliko kompanija koje emituju muziku preko Internet radio stanica, uključujući RealNetworks, Yahoo! i AOL duguju milione dolara za licence, kako navode u saveznom sudu u New Yorku. Iako sud još nije odredio tačnu sumu koju duguju, ASCAP tvrdi da bi cifra mogla da dostigne i 100 miliona dolara. ASCAP je skraćenica za American Society of Composers, Authors, and Publishers, i grupu predstavlja više od 300,000 tekstopisaca koji ne dobijaju honorar kada se njihova muzika strimuje na stanicama ove tri kompanije. I to bez obzira na činjenicu da se na stranicama radio strimova postavljaju reklame, što znači da AOL, RealNetworks i Yahoo! ipak nešto novca dobijaju i kroz strimovanje muzike. Ovaj problem nema nikakve veze sa prošlogodišnjim sukobima RIAA i onlajn radio stanica. RIAA predstavlja izvođače, , a ASCAP tekstopisce.
 
   

Apple protiv diskografskih kuća

 

 

 

Steve Jobs, izvršni direktor kompanije Apple, je izjavio da diskografske kuće traže više cene u iTunes muzičkim prodavnicama na Internetu. On tvrdi da ove kompanije već zarađuju više novca kroz iTunes nego od prodaje CD-a. Diskografske kuće još uvek nisu ništa komentarisale. Mr Jobs kaže da diskografske kuće, s obzirom da ovde nema proizvodnog rada, već ostvaruju unosne rezultate kroz iTunes, pa ako žele da podignu cene, to znači da su postali malo “pohlepni”. Velike muzičke kompanije trenutno pokušavaju da izmene uslove sporazuma sklopljenih sa Apple. iTunes sajt naplaćuje 99 centi po pesmi, dok su cene u Evropi i Japanu više. Mr Jobes naglašava da su korisnici zadovoljni ovakvom cenom. On kaže: “Mi pokušavamo da pobedimo pirateriju, da kažemo ljudima da pesme mogu da se kupe legalno i po prihvatljivoj ceni. Međutim, ako se cena poveća, oni će se ponovo vratiti piratima. Na taj način svi gubimo”. Apple je prodao oko 22 miliona digitalnih muzičkih plejera iPod i više od 500 miliona pesama kroz Internet muzičku prodavnicu iTunes. To je 82% od celokupne legalno preuzete muzike u SAD-u. Portparol diskografske kuće Warner Music je odbio da komentariše izjavu. Konkurentske kompanije Sony BMG, EMI i Universal se takođe nisu oglasile.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272