KORPA KULTURE JE SKUPA, ALI JE NAJSKUPLJE KADA JE PRAZNA
KORPA KULTURE Ako bi se izračunalo koliko koštaju knjige i ulaznice koje podmiruju prosečne mesečne potrebe za kulturom, tročlana porodica ne bi mogla mnogo čemu da se nada. "Cene karata su male, ali publika će reći da su cene karata velike i naravno u pravu su i ljudi iz pozoriša i publika", kaže Željko Jovanović iz Pozorišta na Terazijama. Jovanović ističe da su karte za premijere od 900 do 1300 dinara, a za već igrane predstave od 600 do 900 dinara. Neki se snalaze, pa omiljene predstave gledaju uz popuste, za 500 dinara. Prosečna cena ulaznice je 800 dinara, a oni koji žele da budu viđeni, za premijere i komade u trendu plaćaju i 2. 000 dinara. Računica troškova za bioskop, i to pod uslovom da ne tražite "tri de" naočare i stolice s efektima, takođe ne staje u prosečnu korpu. Najeftnija knjiga u knjižarama je neverovatnih deset dinara, a cena ozbiljnije beletristike je od 40 do 50 dinara za knjige na akcijama, koje su sve češće. Puna duša, prazan džepPrema tek objavljenom istraživanju, prosečne cene knjiga za odrasle su 844 dinara, a za decu 666. Dakle, za prosečnu kupovinu po jedne knjige za decu i odrasle potrebno je izdvojiti najmanje 1. 500 dinara. Sve češći veliki koncerti mnogima su ispunili dušu i ispraznili džepove. Za velike zvezde plaćalo se i po 8. 000 dinara. Na Kolarac se često može ući i besplatno, a najjeftinije ulaznice za muzičke koncerte iznose 300 dinara. Marijana Milankov iz Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka, kaže da prema istraživanjima, samo sedam odsto ljudi u Srbiji može da ode na neki veći inostrani koncert, zatim dve ili tri pozorišne predstave, da kupi sebi neku knjigu, odnosno izdvoji 5. 000 dinara mesečno za svoje kulturne potrebe. "Najveći broj stanovnika može da izdvoji do 2. 000 dinara na mesečnom nivou", tvrdi Marijana Milankov. Činjenica da porodični troškovi za kulturu ne ulaze u zvaničnu potrošačku korpu pokazuje da ih mnogi ne ubrajaju u osnovne troškove, ali rasprodate predstave, posečni koncerti i tiraži knjiga - dokazuju suprotno. Ono što bi novi Fejsbuk mogao da donese jeste kraj ere anonimnog surfovanja Internetom. Naime, kako ističe portal Mashable. com, izgled je poslednja stvar oko koje bi korisnici trebalo da budu zabrinuti. Jer, deljenje sadržaja sa stranica povezanih s Fejsbukom je sada i brže i lakše pošto više neće biti potrebno da nešto "lajkujete" kako biste to nešto podelili sa prijateljima, već će biti potrebno samo da odaberete opciju "dodaj u tajmlajn" na nekoj stranici ili aplikaciji, i ta aplikacija će imati dopuštenje da deli vaše aktivnosti sa vašim prijateljima. Koje su to aktivnosti? Sve. Od čitanja članaka, gledanja filmova, pregledavanja fotografija, slušanja muzike ili bilo čega drugog. Prema tome, ako neki vaš prijatelj gleda erotski film na stranici povezanoj sa Fejsbukom, iako on verovatno ne želi da to bilo ko zna - vi ćete to znati. Ako neka vaša prijateljica čita tekst o mršavljenju ili ugrađivanju silikonskih grudi i ne želi da se to zna - vi ćete to znati. "Niko ne kaže da je automatsko deljenje loša ideja, ali ljudi moraju biti svesni na šta se tačno 'potpisuju' kada dodaju aplikacije na 'tajmlajn'. Sigurno će zaboravljati na to i deliti stvari koje ne žele", upozorava Mashable. com. Ne dodajete aplikacije čije sadržaje ne želite da deliteJedan od načina da ovo izbegnete jeste da ne dodajete aplikacije čije sadržaje ne želite da delite. Jer, ako je dodate i zaboravite se, sve što radite znaće vaši prijatelji. Kada dodajtete aplikaciju ukoliko odaberete opciju "po izboru" bićete u prilici da podesite da vašu aktivnost možete videti samo vi. Postoje ipak i drugi načini za zaštitu. Kada budete dodavali aplikaciju Fejsbuk će vam ponuditi opciju sa kim želite da podelite svoju aktivnost - javnost, prijatelji i po izboru. Ukoliko odaberete 'po izboru' bićete u prilici da podesite da vašu aktivnost možete videti samo vi. - "Tajmlajn" je album u kome je dokumentovan ceo naš život, od rođenja do sada, sve uspomene, od dobrih do loših - kaže Pit Kešmor, osnivač i izvršni direktor Mashable. com i priznati stručnjak za društvene medije. On, međutim, ističe da je najveća stvar kod "tajmlajna" činjenica da će nas Fejsbuk poznavati bolje od nas samih. - Ova društvena mreža pronalazi najemotivnije i najdirljivije trenutne naših života i ih izdvaja u nepreglednom moru "običnih" informacija. "Tajmlajn" je čudo kompjuterskog programiranja i algoritam koji izaziva tako dubok emocionalni podražaj da ćete ga, nakon početnog odbijanja, zavoleti tako da više nikad nećete poželeti da se vratite na stari profil - tvrdi Kešmor i savetuje korisnicima da "Tajmlajnu" pruže šansu i istraže njegove dobre strane. Pored drastičnih novina koje će imati potencijalnih implikaciju na privatnost i intimu, novi Fejsbuk donosi i druge značajne inovacije koje će prosečnog korisnika verovatno daleko više zanimati. "Lajk" odlazi u prošlost. Od sada će partneri najveće svetske društvene mreže moći bilo koji glagol da pretvore u "dugme", što će u praksi značiti da ćete verovatno moći da znate koliko vaših prijatelja "sluša" muziku, "čita" tekst ili "gleda" video klip koje ste okačili. Novi Fejsbuk donosi i veliki broj novih aktivnosti koje možete da delite sa svojim prijateljima, pored do sadašnjih kao što je aploudovanje fotografije, deljenje linkova ili postavljanje pitanja. Na primer, sada kao aktivnost imate i kupovinu stana ili kućnog ljubimca. Pored toga, zahvaljujući velikom broju novih partnerstava koje je ova kompanija ostvarila sa drugima, za ogroman broj sadržaja nećete morati uopšte ni da napuštate Fejsbuk. Drugim rečima, čitaćete tekstove, gledaćete filmove i klipove, slušaćete muziku, pratićete vesti direktno na samom sajtu društvene mreže. LINK.