Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Internet

Ukupno: 1170, strana 40 od 59

Produžite vreme trajanja baterije na laptopu

 

 

 

Ako vam se brzo istroši baterija na laptopu postoji nekoliko stvari koje možete da uradite i koje će vam pomoći. Prvo, proverite dokumentaciju laptopa o bateriji. Možda vam je jednostavno potrebna nova baterija da biste rešili probleme. Upotrebite Power Options System Standby funkcije i Hibernation da biste štedeli energiju kada ne koristite računar. Ako imate više PC kartica, razmislite o kreiranju profila hardvera koji će isključiti sve što ne koristite kada ste u pokretu. Ovi resursi troše prilično od energije baterije, čak i ako ih ne koristite direktno. Ne ostavljajte CD u CD drajvu kada laptop radi na baterije. Rotiranje CDa brzo sagoreva energiju baterije!
 
   

Programeri ekstenzija moraju da se prilagode Firefoxu 2

 

 

 

Šta je gore od toga da vaša omiljena Firefox ekstenzija ne napreduje korak dalje ka sjajnoj novoj verziji Firefoxa sa kojom žudite da je upotrebite? Veoma malo stvari. Justin Scott u Mozilla-i je požurio da pozove programere da svoje ekstenzije naprave kompatibilnim sa najnovijom verzijom Firefoxa ili da se suoče sa činjenicom da će biti proterani i zaboravljeni. «Firefox 2 je izdat pre sedam meseci i oko 800 dodataka koji se nalaze na addons. mozilla. org još nije kompatibilno sa njim. Firefox 1. 5 nije više zvanično podržan od strane Mozilla-e tako da zahtevamo od autora da ažuriraju kompatibilnost dodataka barem sa verzijom 2. 0. 0 najkasnije do 9. jula 2007. godine u 12. 00 časova». Dakle, ako ste programer ekstenzije koji još nije napravio ažuriranje onda počnite sa kodiranjem; Ozbiljno vam kažemo, mi vas pratimo. . . zato krenite na posao!
 
   

Projekat Gutenberg dostupan na mobilnim telefonima

 

 

 

Samo u slučaju da do sada niste znali, Gutenberg Project je biblioteka besplatnih knjiga na Internetu čije je autorsko pravo isteklo u SAD-u i najstariji Internet provajder besplatnih elektronskih knjiga. Sada je Wattpad dodao značajni deo kataloga Gutenberg projekta u svoju aplikaciju za mobilni telefon i korisnici će moći da preuzmu 17. 000 knjiga na svoje mobilne telefone. Wattpad je servis čiji sadržaj kreiraju korisnici koji upload-uju svoja škrabanja tako da ona zahvaljujući ovom servisu mogu da se čitaju kroz besplatan program za mobilne telefone. Aplikacija je dostupna za većinu mobilnih telefona sa Java operativnim sistemom i uključuje svestran sistem za pretragu i preuzimanje. Iako je servis trebao da uključuje samo sadržaj kreiran od strane korisnika, lako možete da pronađete I kompletnu seriju Harry Potter-a kao i ostale popularne knjige. Po Wattpad-u, oni će ukloniti bilo koji sadržaj ako i kada se neko žali, ali je poenta u tome da je jasno da su neke knjige koje su dostupne i dalje unutar autorskih prava. Za sada će Gutenberg projekat biti dostupan korisnicima mobilnih telefona za besplatno preuzimanje velikog broja knjiga u različitim formatima, knjiga čija su autorsko prava u SAD isteklo. ”Misija projekta Gutenberg je jednostavna: Da ohrabri kreiranje i distribuciju eBook-ova” rekao je Michael Hart, osnivač Gutenberg projekta, kada je komentarisao Gutenberg filozofiju. “Cilj ove misije je da što je više moguće ohrabri sve one koji su zainteresovani za kreiranje eBook-ova i da im pomogne da ih podele sa drugima”. Kombinacija Wattpad-ovog besplatnog servisa i eBook projekta Gutenberga čini najveću digitalizovanu biblioteku koja je odmah dostupna većini korisnika elektronskih uređaja.
 
   

Prve nedelje je prodato 500.000 iPhone-ove

 

 

 

Mnogi su očekivali da vide gomile ljudi kako besomučno trče u Apple-ove prodavnice da bi nabavili iPhone, i bili su u pravu. Prva nedelja od izdavanja Apple-ovog iPhone-a je pokazala da će on biti itekako profitabilan pošto je prodato već 500. 000 uređaja. Prošlo je samo nekoliko dana od izdavanja iPhone-a 29. juna a izveštaji već pokazuju izuzetnu potražnju za ovim uređajem. To su dobre vesti za Apple, pošto su neki ljudi sumnjali u njegov uspeh. Analitičar Blackfriars-a je prekontrolisao prodavnice, napravio neka izračunavanja i došao do procene broja iPhone-a koji su prodati. «Zaključak: neki analitičari su tvrdili da bi iPhone bio propali projekat ako bi Apple prodao 100. 000 iPhone-a u toku prve nedelje. Na osnovu ograničenih podataka koje imamo, verujemo da je taj broj prekoračen već u prva dva do tri sata. Blackfriars-ova predviđanja su da će ove nedelje Apple prodati oko 500. 000 iPhone-ova. Jedino pitanje je da li su zalihe iPhone-ovaa dovoljno velike da bi moglo da se proda čak milion jedinica ovog vikenda» komentarisao je u svom blogu. Još jedna studija potvrđuje ova predviđanja. Čak šta više izgleda da je 95 procenata kupaca iPhone-a izabralo verziju od 8GB i da je skoro polovina njih novi korisnici AT&T servisa. U ovom istraživanju učestvovalo je više od 200 kupaca iPhone-a. Činjenica da većina prodatih iPhone-ova pripada skupljoj verziji od 600 dolara bi mogla da bude veliki problem za Apple ako se potvrde glasine da ova verzija ima hardverskih problema. Ipak, ispostavilo se, što je prilično impresivno, da ni mala cena, a ni velike naplate od strane AT&T-a za ovaj uređaj nisu obeshrabrili obožavaoce Apple-a. Ako iPhone nastavi da se prodaje ovako dobro kao što je počeo, ostvariće se Apple-ovi najluđi snovi.
 
   

Prvi "bezbedni mobilni telefon” za zaštitu pešaka

 

 

 

Oki Electric Industry je razvila prvi “bezbedan mobilni telefon” na svetu. Koncept je namenjen za pomoć u smanjenju broja saobraćajnih nesreća gde u većini slučajeva stradaju pešaci. Ovaj telefon je jedini ultra mali Dedicated Short Range Communication (DSRC) model telefona koji je ikada izdat. “Bezbedni mobilni telefon je namenjen da obezbedi veću bezbednost za pešake u svakodnevnom saobraćaju. Ovaj koncept telefona radi tako što obaveštava vozače u okolini o postojanju pešaka a zatim vraća informaciju od vozača koji je blizu da bi upozorio svog korisnika. Sve što je potrebno da bi se omogućio ovaj sistem je da postoji što je više moguće automobila koji su opremljeni DSRC unutrašnjim komunikacionim sistemom. Čak šta više, Japan radi na drugim novim načinima za smanjenje broja ljudi koji ginu u saobraćajnim nezgodama. “Planiramo da razvijemo proizvode u liniji sa New IT Reform Strategy i da bolje sarađujemo sa proizvođačima automobila da bismo razvili aplikaciju za poboljšanje bezbednosti vožnje i povećali bezbednost pešaka”, rekao je Masao Miyashita, predsednik System Solutions Company pri Oki Electronic Industry. Razlog zbog kojeg su izabrani mobilni telefoni kao rešenje i omogućavanje ovog koncepta je dalje objasnio Masao Miyashita: “Mi smo se fokusirali na moć mobilnih telefona, pošto njih koristi preko 80 % populacije u Japanu. Naš cilj je da poboljšamo bezbednost ranjivih učesnika u saobraćaju uključujući i pešake i bicikliste”. Bezbedni mobilni telefon povezuje DSRC funkciju za komunikaciju u automobilu i GPS funkciju za pozicioniranje lokacije pomoću GSM funkcije mobilnog telefona. To zvuči prilično komplikovano ali je veoma efikasno. Pešaci mogu da kreiraju DSRC bežično područje prečnika od nekoliko stotina metara da bi poslali svoju lokaciju unutar datog područja u određenom vremenskom trajanju.
 
   

Prvi hakaton u Srbiji - DO INOVACIJA U BANKARSTVU

 

 

 

Počinje odbrojavanje do prvog hakatona u Srbiji za digitalno bankarstvo Prvi srpski „Fintek“ hakaton (Fintech hackathon), u organizaciji ICT Hub-a, KPMG i Sosijete ženeral banke održaće se od 27. do 29. maja u Beogradu. Ovo je jedinstvena prilika za sve koji žele da se u roku od samo 48 sati oprobaju u kreiranju inovativnog rešenja za digitalno bankarstvo, a za tri najbolja softverska rešenja obezbeđen je novčani nagradni fond od 5000 evra, uz moguću podršku u daljem razvoju i komercijalnoj primeni proizvoda. “Ovaj hakaton je samo prvi u nizu događaja kroz koje će "mali" raditi sa "velikima" sa misijom da zajedno nađu inovativna rešenja koja će unaprediti tradicionalne industrije. Upravo gradeći partnerstvo s uspešnim kompanijama kao što su KPMG i Sosijete ženeral banka, ICT Hub aktivno radi na približavanju startap zajednice u Beogradu i Srbiji s velikim korporacijama”, rekao jeKosta Andrić, izvršni direktor ICT Hub-a. Prijavljivanje je otvoreno za već formirane timove, od maksimalno pet članova, i za pojedince (IT-jevce, dizajnere, ljude iz sveta biznisa, preduzetnike) kojima je omogućeno da se upoznaju pre takmičenja, kako bi oformili svoje timove.   Rok za prijavu je 23. maj, a svi zainteresovani mogu da se prijave i nađu sve potrebne informacije na vebsajtu ICT Hub-a ili direktno putem linka http://hackathon. icthub. rs/.
 
   

PS3 bukvalno ubija Xbox 360

 

 

 

Dani postaju sve topliji, što me je podsetilo na ovu interesantu priču koju sam pročitao prošle nedelje. PS3 Johna Davison-a je bukvalno ubio njegov Xbox 360. Kako? Tako što je oba uređaja pokrenuo istovremeno u zatvorenom kabinetu za zabavu. Oni mali ventilatori PS-a 3 i 360 možda bruje glasno, ali to ne znači da mogu da izađu na kraj sa toplinom koju emituju dve mašine za igranje koje rade punom snagom u prostoriji bez ventilacije. 360 je notorno naklonjen umiranju prilikom izlaganju toploti i upravo se to desilo. Dani kada su stakleni kabineti bili odgovarajući za A/V policu su davno iza nas. Čak i najmodernije A/V komponente zahtevaju ventilaciju: čak sam video i police sa regularnim ventilatorima koje duvaju svež vazduh na njih da bi sprečile pregrejavanje. A kada elektronske komponente podlegnu toplotnom udaru, one polako počnu da se tope; ugase se kao sijalica, iznenada i bez upozorenja. Adresa: My PS3 just killed my 360 
 
   

PS3 protiv Xbox-a 360?

 

 

 

Ako postoji nešto što može da vrati PS3 na noge, onda su to dva ili tri dobra igračka naslova nove generacije. Ali pošto ceo svet sada zna da će se Madden NFL 08, All-Pro Football 2K8 i NCAA Football 08 bolje pokretati na 360 nego na PS3, svako će se smejati ceni od 600 dolara. Da dragi moj gejmeru, sva tri naslova koji dolaze iz EA će se bolje pokretati na 360-tici – 60fps, dok će se na PS3 pokretati sa 30fps. Sony-jev stav broj jedan prema ovome je pomalo detinjast…: “Već smo dokazali da sportski naslovi mogu da se pokreću na PlayStation 3 u pravom HD kvalitetu sa 1080p izlazom na NBA 07” rekao je Dave Karraker, Sony-jev direktor za korporativne komunikacije. “Ako imate pitanja u vezi igara drugih proizvođača, trebali biste da razgovarate sa datim izdavačima”. Dakle, prevod ovoga bi mogao da glasi ovako: “mi smo se pojavili sa ovom odličnom mašinom, ali oni ne mogu da rade sa njom… to nije naša greška!”. OK, nema problema, ali na istom sajtu sam pronašao odgovor Todd Sitrin-a, predsednika marketinga sportskih brendova, a on glasi ovako: “Mi se maksimalno trudimo da obezbedimo najbolje moguće iskustvo na svakoj platformi. U dizajniranju igara, postoje sve vrste žrtvovanja koja uključuju brzinu frejma, vizuelne efekte, funkcije, AI i tako dalje. Fudbal je ekstremno izazovan sport za repliciranje zbog broja ljudi na terenu, njihove interakcije, veličine okruženja. Kao što možete da vidite, sve kompanije koje prave fudbalske video igricu ove godine su ustanovile da najbolje iskustvo za Xbox uključuje 60fps dok je najbolje iskustvo za PS3 30fps. Mi smo ubeđeni da su obe verzije našeg proizvoda izuzetna iskustva i predlažemo svakom gejmeru da uzme u obzir celokupno iskustvo, a ne samo jedan aspekt. Mi mislimo da će oni biti vrlo srećni bez obzira koju verziju igre da igraju”. Ima smisla šta čovek govori. Ali šta sve ovo govori o PS3-u? Ne mnogo, bar ja tako mislim. Sony kaže da su oni dali svoj maksimum, i zato su ga precenili. Neki veruju da je Sony bio Bog među proizvođačima konzola i zato su ga kupili, ali sada ako žele da igraju Madden i dalje mogu dobro da se provedu ali će dobiti samo 30fps.
 
   

PUJA - Termo pneumatski časovnik iz 1940. godine

 

 

 

PUJA, iz 1940. godine. Sa donje leve strane, zaštićen providnim kućištem, nalazi se otpornik u vidu karbonske cevi koji greje obojeni alkohol u staklenim cevima iznad. Zbog toga se deo alkohola pretvara u paru i pod pritiskom prelazi u gornju posudu.
 
   

Punjenje gadžeta bez žica

 

 

 

Suprotno od uvreženog mišljenja, bežični prenos energije nije nova ideja. Na svakom sajmu nauke koji sam posećivao kao dečak, neko je uvek prikazivao ogromni Tesla namotaj ponosno paleći fluorescentne sijalice tako što je mahao sa njima u vazduhu. Ono što je novo je donošenje distribucije bežične energije u mase, bez gigantskih i strašnih mašina koje jednostavno ne bi izgledale kako treba u današnjim moderno stilizovanim kućama. Spremite se za Powercast, koji će uskoro početi da komercijalizuje proizvod koji prenosi struju na uređaje u neposrednoj blizini. Zvuči kao šala, ali Powercast ima kredibilitet: Potpisali su ugovor sa Philipsom i uređaj izgleda da stiže na tržište do kraja ove godine. Prvi proizvod će biti LED svetlosni štapići sa bežičnim napajanjem. Bežični periferijski računarski uređaji kojima nije potrebna baterija biće sledeći. Pod pretpostavkom da će to tako da radi (a eksperti kažu da hoće), vaše sledeće pitanje bi moglo da bude koliko je to bezbedna stvar. Mikrotalasi mogu da se koriste u industriji za prenos energije na udaljene lokacije. Ali Powercast tehnologija koristi radio talase niske snage (ne mikrotalase), ima FCC odobrenje, i prostire se na oko tri stope. Trik nije u generatoru struje, već u malenom čipu prijemnika koji prevodi statiku u energiju. Cela priča (link dole) ima više informacija o tome kako sve to radi. Bežične tastature su jedna stvar, ali mobilni telefoni, satovi, daljinski upravljači pa čak i računari kojima nikada ne trebaju nove baterije ili žice su nešto sasvim drugo. Oprostite se sa konektorima. Adresa: Powercast's technology cuts the electric cord 
 
   

Quake konferencija 2007 – Id Software otkriva Quake Zero

 

 

 

Nećete verovati šta je objavljeno na Quake Con-u. Po rečima dobro poznatog sajta za igre Kotaku. com, ljudi u id Software-u su objavili da imaju tim programera koji radi na novom Quake-u – nekoj vrsti manjeg projekta. Quake Zero je njeno ime, pucanje je suština igre, kao što ste već verovatno i pomislili, i to direktno kroz vaš web pretraživač. Kako ovaj sajt navodi… “QZ će biti besplatna web zasnovana verzija Quake 3 multiplejer igre”. Todd Hollenshead je otkrio Kotaku-u da su “oni odlučili da urade ovaj projekat iz nekoliko razloga. Prvi i glavni je da id Software mrzi što vidi da njihova igra, nekada prilično popularna za onlajn igranje, gubi svoje mesto u areni onlajn igara, a ovo će omogućiti bukvalno bilo kome ko ima računar da igra njihove igrice. Holleshead je rekao da je id Software takođe želeo da se okuša u reklamiranju kroz igre i da izgleda da je to najbolji pristup, navodi se dalje na sajtu. Takođe oni kažu da bi reklame trebale da se prikazuju na web stranici u toku igranja Quake Zero-a. Quake III Arena je specifično dizajnirana za multiplejer igranje. Koristila je (verovatno još uvek koristi) klijent-server arhitekturu koja zahteva da klijenti svih igrača budu povezani na jedan server. Q3 Arenin fokus na multiplejer igranje je privukao snažnu zajednicu sličnu Quakeworld-u koja je i dalje aktivna do današnjeg dana. Fokus Quake III Arene na multiplejer razvoj je doveo do razvoja velike zajednice konkurentnih igrača i baš kao i njegovi prethodnici u seriji, koristila se u profesionalnim turnirima. U takmičarskoj Quake III Arena igri postoje dve posebne discipline poznate kao “relesets”. Čak i ako id Software do sada nije otkrio mnogo detalja, Quake III koji se pokreće direktno iz Web pretraživača je sasvim dovoljna vest, ako mene pitate. Sve što treba da uradite je da uskoro potražite Quake Zero i da zapamtite da ste za ovo prvo čuli od nas.
 
   

Quake Wars će moći da se igra i na slabijim mašinama

 

 

 

Splash Damage je otkrio sistemske zahteve za Enemy Territory: Quake Wars, koji je zajedno sa Unreal Tournament 3 trenutno najiščekivanija multiplejer igra. Minimalni sistemski zahtevi će obradovati veliki broj igrača, jer je za pokretanje igre na Windows XP-u dovoljno da imate procesor Intel Pentium 4 na 2,8 GHz ili AMD Athlon XP 2800+, 512 MB RAM-a, širokopojasnu vezu ss Internetom (ako želite da igrate u mreži, a želećete) i oko 1GB slobodnog prostora na hard disku. Međutim, ako posedujete Vista, sistemski zahtevi su nešto veći i trebaćete da imate minimum Pentium 4 na 3 GHz i 768 MB RAM-a. Programeri u Splash Damageu napravili su odličan posao u optimizaciji igre. To je pogotovo evidentno ako pogledate koji su minimalni grafički zahtevi: kartica sa 128 MB RAM-a, GeForce 5700 ili Radeon 9700 su sasvim dovoljni. Fizika i mehanika u demo verziji, koja ja sada već dostupna, bi trebala da bude ista kao i u konačnoj verziji. Izlazak igre se očekuje 28. septembra u Evropi, odnosno 2. oktobra u Americi. Više detalja možete da pročitate na službenom blogu.
 
   

Računari u obrazovanju na daljinu

 

 

 

Zašto se koriste računari u obrazovanju na daljinu Prednosti računara Ograničenja računara Internet i obrazovanje na daljinu Nastavne mogućnosti Stvari koje se moraju uzeti u obzir pri predavanju Reference Za dodatne informacije Zašto se koriste računari u obrazovanju na daljinu Poslednjih godina, pedagozi su svedoci ubrzanog razvoja račuanrskih mreža, dramatičnog poboljšanja u količini obrade podataka personalnih računara i izvanrednih napredovanja u tehnologiji skladištenja podataka na magnetni medijum. Ovi razvoji načinili su od računara dinamičnu silu u oblasti obrazovanja na daljinu, pružajući nove i interaktivne načine za premošćavanje vremena i distance kako bi se doprlo do onih koji uče. Primene računara za obrazovanje na daljinu mogu se podeliti u četiri široke kategorije: Nastava potpomognuta računarom (Computer Assisted Instruction - CAI) - koristi računar kao samostalnu mašinu za predavanje kojom se izlažu pojedinačne lekcije da bi se postigli određeni, ali ograničeni, ciljevi u obrazovanju. Postoji nekoliko CAI načina rada, u koje spadaju: ponavljanje i uvežbavanje, vežbe za proučavanje, simulacije i igre i rešavanje problema. Nastava upravljana računarom (Computer Managed Instruction - CMI) - oslanja se na osobine računara kao što su mogućnost povezivanja, skladištenje i pronalaženje podataka što se koristi za organizovanje nastave i praćenje rezultata i napredovanja učenika. Nastava se ne mora prenositi i izvoditi preko računara, iako se često CAI (nastavna komponenta) kombinuje sa CMI. Komunikacija posredovana računarom (Computer Mediated Communication - CMC) - opisuje primene računara koje olakšavaju komunikciju. Kao primeri mogu se navesti elektronska pošta, konferenciranje putem računara i elektronske oglasne table. Računarska multimedija - Hiper kartica, hiper medij i generacija moćnih, sofisticiranih i fleksibilnih računarskih alata, koja se i dalje razvija, je poslednjih godina privukla pažnju edukatora na daljinu. Cilj računarske multimedije jeste integrisanje različitih glasovnih, video i računarskih tehnologija u jedinstven i vrlo pristupačan sistem za prenos i izlaganje. Prednosti računara Računari mogu olakšati učenje po sopstvenom tempu. U CAI načinu rada, na primer, računari individualizuju učenje, pri tome pružajući trenutno poboljšanje i povratnu informaciju. Računari predstavljaju multimedijalni alat. Zahvaljujući integrisanim grafičkim, mogućnostima štampe, audio i video mogućnostima, računari mogu efikasno spajati različite tehnologije. Interaktivne video i CD-ROM tehnologije mogu biti inkorporirane u okviru računarskih nastavnih jedinica, lekcija i okruženja za učenje. Računari su interaktivni. Mikroračunarski sistemi koji sadrže u sebi različite softverske pakete su izuzetno fleksibilni i maksimiziraju kontrolu učenja. Računarska tehnologija ubrzano napreduje. Stalno se pojavljuju inovacije, dok odgovarajući troškovi opadaju. Razumevanjem trenutnih potreba i budućih tehničkih zahteva, predavač koji je svestan troškova može se efikasno snalaziti na promenljivom tržištu hardvera i softvera. Računari povećavaju mogućnost pristupa. Lokalne, regionalne i državne mreže povezuju resurse i pojedince, gde god oni bili. Zapravo, mnoge institucije sada nude celokupne programe za više škole i fakultete koji se skoro u potpunosti oslanjaju na računarske resurse. Ograničenja računara Računarske mreže su skupe za izgradnju. Iako su pojedinačni računari relativno jeftini, a računarsko tržište hardvera i softvera je vrlo konkurentno, i dalje je skupo razvijati i praviti nastavne mreže i nabaviti sistemski softver za njihovo funkcionisanje. Tehnologija se ubrzano menja. Računarska tehnologija se toliko brzo menja da će predavač na daljinu, koji je usredsređen jedino na inovacije koje ne izlaze u susret stvarnim potrebama, stalno menjati opremu kako bi održao korak sa najnovijim tehničkim dostignućima. Rasprostranjena računarska literatura јоš uvek postoji. Iako su računari u širokoj upotrebi još od 1960-tih, još je puno onih koji nemaju pristupa računarima ili računarskim mrežama. Učenici moraju biti izuzetno motivisani i izvešteni za rad sa računarom pre nego što mogu uspešno funkcionisati u računarskom okruženju za učenje na daljinu. Internet i obrazovanje na daljinu Internet predstavlja najveću i najmoćniju računarsku mrežu na svetu. Ona оbuhvata 1,3 miliona računara sa Internet adresama koje koristi skoro 30 miliona ljudi u više od pedeset zemalja. Povezivanjem sve većeg broja koledža, univerziteta, škola, kompanija i građana na Internet, bilo pristupanjem preko regionalnih neprofitnih mreža ili pretplatom na informacione servise koje obezbeđuju kompanije koje zarađuju na tome, predavačima na daljinu otvara se više mogućnosti da premoste vreme i udaljenost kako bi doprli do učenika. Sa pristupom Internetu, predavači na daljinu i njihovi učenici mogu koristiti: Elektronsku poštu (e-mail) - Kao i obična pošta, e-mail se koristi za razmenu poruka ili drugih informacija između ljudi. Umesto da e-mail isporučuje poštanska služba na poštansku adresu, njega isporučuje softver Interneta kroz računarsku mrežu na adresu računara. Oglasne table - Putem Interneta može se pristupiti mnogim oglasnim tablama. Dve uobičajene javne oglasne table na Internetu su USENET i LISTSERV. USENET predstavlja skup hiljada diskusionih grupa organizovanih po temama, koje pokrivaju sve od projektovanja superračunara do bandži džampinga, a distribucija se obavlja kako preko čitavog sveta, tako i u okviru pojedinačnih institucija. LISTSERV takođe ima diskusione forume sa različitim temama podeljene na teme ili oblasti posebnih interesovanja. World-Wide Web (WWW) - WWW predstavlja uzbudljiv i inovativan periferijski interfejs Interneta. Zvanično se WWW opisuje kao “. . . prostrana hipermedijska inicijativa za pribavljanje informacija sa ciljem da pruži univerzalni pristup ogromnom svetu dokumenata” (Hughes, 1994). WWW obezbeđuje korisnicima Interneta jednoobrazne i prigodne načine za pristupanje širokom dijapazonu resursa (slike, tekst, podaci, zvuk, video) koji su dostupni na Internetu. Poznati softverski interfejsi, kao što su Mosaic i Netscape, olakšavaju upotrebu WWW-a i kretanje kroz njega. Centralna organizaciona karakteristika WWW-a jeste “referentna stranica” (home page). Svaka organizacija pa i svaki pojedinačni korisnik WWW-a može napraviti referentnu stranicu koja sadrži bilo koje informacije koje oni žele da predstave. Hipertekstualne mogućnosti WWW-a olakšavaju povezivanje informacija u okviru sopstvene referentne stranice kao i sa svim drugim referentnim stranicama na WWW-u. Nastavne mogućnosti Interneta Predavači na daljinu mogu koristiti Internet i WWW da bi pomogli učenicima da steknu osnovno razumevanje načina na koji se treba kretati i kako da u potpunosti iskoriste prednosti umreženog sveta u kome će diplomirati. U neke od nastavnih mogućnosti Interneta, spadaju: Upotreba e-mail-a za neformalnu prepisku između dva lica. Povratnu informaciju od nastavnika je moguće mnogo brže primiti nego poruke poslate poštom. Učenici mogu čitati poruke onda kada im je to zgodno i jednostavno ih mogu sačuvati za kasniji provratak na njih. Postavljanje oglasne table učionice. Udaljeni učenici često rade u izolaciji, bez pomoći i podrške kolega učenika. Postavljanje oglasne table razreda može ohrabriti interakciju između učenika. Pomoću računarske konferencijske veze razreda, pojedini učenici mogu postavljati svoje komentare ili pitanja razredu, a svaki drugi pojedinac može slobodno da odgovori. Konferencijska veza može se takođe koristiti za postavljanje svih modifikacija vezanih za raspored časova ili nastavni plan, zadatke/testove i rešenja zadataka/testova. Angažovanje učenika u dijalogu sa ostalim učenicima, nastavnim osobljem i istraživačima ohrabrivanjem da se uključe u okviru oglasne(nih) tabli za temu(e) koje su u vezi sa predavanjima. Kreiranje referentne stranice učionice. Referentna stranica može pokrivati informacije o časovima kao što su plan i program, vežbe, literatura, reference i biografija nastavnika. Nastavnik takođe može da postavi linkove za informacije koje se mogu naći na WWW-u a koje bi bile od koristi učenicima na predavanju (npr. stvarni podaci istraživanja o tržištu poljoprivrednih proizvoda, promeni globalne klime ili misijama u svemiru). Preko drugih linkova moglo bi se pristupati katalozima biblioteka ili pojedinačnoj referentnoj stranici svakog učenika. Stvari koje se moraju uzeti u obzir pri predavanju Kada se Internet objedinjuje u kurs koji se prenosi i izvodi na daljinu, ne treba zaboraviti da: Svi učenici na kursu moraju imati pristup Internetu i WWW-u kako bi se osigurale jednake mogućnosti za interakciju putem računara i postojanje povratnih informacija. Takođe, prigodan pristup računaru kod kuće ili na poslu može uticati na uspeh učenika. Učenici se mogu istovremeno suočiti sa izazovom učenja osnovnih veština na računaru, novog softvera i odgovarajućih veština za online komunikaciju. Identifikovanje i otklanjanje problema učenika koji se odnose na korišćenje računara, verovatno će postati deo normalnih nastavničkih odgovoronosti. Uspostavljanje posebne konferencijske veze razreda za tekuću diskusiju o specifičnim hardverskim i softverskim problemima može pomoći učenicima da samostalno razreše ove probleme. Neki učenici mogu oklevati u učešću u računarskoj konferenciji ili u slanju e-mail-a zbog nedostatka poznavanja odgovarajućih protokola. Treba ohrabriti učenike da koriste e-mail, konferencije u okviru učionice, elektronske oglasne table i WWW u ranom stadijumu kursa kako bi prevazišli ono što ih koči. Određivanje minimalnog broja e-mail komunikacija nedeljno će ohrabriti aktivno učešće. Upotreba e-mail-a može pomoći nastavniku da brže pruži povratne informacije nego što bi to bilo normalnom poštom ili telefonom. Brza reakcija u osnovi povećava motivaciju i uspeh učenika. Brze reakcije ne moraju uvek da budu pogodne. Konferenciranja preko računara mogu razvijati interakciju između učenika. Da bi se osiguralo da je ova interakcija ustaljena, treba raditi na tome da im se olakšaju stvari. Bilo bi zgodno odložiti reakciju na upit, zadat na konferenciji razreda, kako bi se omogućilo učenicima da reaguju na problem kao i jedni sa drugima. Deo nastavnog izazova biće upoznavanje sa resursima raspoloživim na Internetu i najefikasnijim načinima za njihovu upotrebu. Dostupan je veliki broj priručnika koji mogu biti od pomoći za Internet i WWW (pogledati Kochmer, 1995; Hughes, 1994).
 
   

Računari u obrazovanju na daljinu

 

 

 

Zašto se koriste računari u obrazovanju na daljinu Prednosti računara Ograničenja računara Internet i obrazovanje na daljinu Nastavne mogućnosti Stvari koje se moraju uzeti u obzir pri predavanju Reference Za dodatne informacije Zašto se koriste računari u obrazovanju na daljinuPoslednjih godina, pedagozi su svedoci ubrzanog razvoja račuanrskih mreža, dramatičnog poboljšanja u količini obrade podataka personalnih računara i izvanrednih napredovanja u tehnologiji skladištenja podataka na magnetni medijum. Ovi razvoji načinili su od računara dinamičnu silu u oblasti obrazovanja na daljinu, pružajući nove i interaktivne načine za premošćavanje vremena i distance kako bi se doprlo do onih koji uče. Primene računara za obrazovanje na daljinu mogu se podeliti u četiri široke kategorije: Nastava potpomognuta računarom (Computer Assisted Instruction - CAI) - koristi računar kao samostalnu mašinu za predavanje kojom se izlažu pojedinačne lekcije da bi se postigli određeni, ali ograničeni, ciljevi u obrazovanju. Postoji nekoliko CAI načina rada, u koje spadaju: ponavljanje i uvežbavanje, vežbe za proučavanje, simulacije i igre i rešavanje problema. Nastava upravljana računarom (Computer Managed Instruction - CMI) - oslanja se na osobine računara kao što su mogućnost povezivanja, skladištenje i pronalaženje podataka što se koristi za organizovanje nastave i praćenje rezultata i napredovanja učenika. Nastava se ne mora prenositi i izvoditi preko računara, iako se često CAI (nastavna komponenta) kombinuje sa CMI. Komunikacija posredovana računarom (Computer Mediated Communication - CMC) - opisuje primene računara koje olakšavaju komunikciju. Kao primeri mogu se navesti elektronska pošta, konferenciranje putem računara i elektronske oglasne table. Računarska multimedija - Hiper kartica, hiper medij i generacija moćnih, sofisticiranih i fleksibilnih računarskih alata, koja se i dalje razvija, je poslednjih godina privukla pažnju edukatora na daljinu. Cilj računarske multimedije jeste integrisanje različitih glasovnih, video i računarskih tehnologija u jedinstven i vrlo pristupačan sistem za prenos i izlaganje. Prednosti računara Računari mogu olakšati učenje po sopstvenom tempu. U CAI načinu rada, na primer, računari individualizuju učenje, pri tome pružajući trenutno poboljšanje i povratnu informaciju. Računari predstavljaju multimedijalni alat. Zahvaljujući integrisanim grafičkim, mogućnostima štampe, audio i video mogućnostima, računari mogu efikasno spajati različite tehnologije. Interaktivne video i CD-ROM tehnologije mogu biti inkorporirane u okviru računarskih nastavnih jedinica, lekcija i okruženja za učenje. Računari su interaktivni. Mikroračunarski sistemi koji sadrže u sebi različite softverske pakete su izuzetno fleksibilni i maksimiziraju kontrolu učenja. Računarska tehnologija ubrzano napreduje. Stalno se pojavljuju inovacije, dok odgovarajući troškovi opadaju. Razumevanjem trenutnih potreba i budućih tehničkih zahteva, predavač koji je svestan troškova može se efikasno snalaziti na promenljivom tržištu hardvera i softvera. Računari povećavaju mogućnost pristupa. Lokalne, regionalne i državne mreže povezuju resurse i pojedince, gde god oni bili. Zapravo, mnoge institucije sada nude celokupne programe za više škole i fakultete koji se skoro u potpunosti oslanjaju na računarske resurse. Ograničenja računara Računarske mreže su skupe za izgradnju. Iako su pojedinačni računari relativno jeftini, a računarsko tržište hardvera i softvera je vrlo konkurentno, i dalje je skupo razvijati i praviti nastavne mreže i nabaviti sistemski softver za njihovo funkcionisanje. Tehnologija se ubrzano menja. Računarska tehnologija se toliko brzo menja da će predavač na daljinu, koji je usredsređen jedino na inovacije koje ne izlaze u susret stvarnim potrebama, stalno menjati opremu kako bi održao korak sa najnovijim tehničkim dostignućima. Rasprostranjena računarska literatura јоš uvek postoji. Iako su računari u širokoj upotrebi još od 1960-tih, još je puno onih koji nemaju pristupa računarima ili računarskim mrežama. Učenici moraju biti izuzetno motivisani i izvešteni za rad sa računarom pre nego što mogu uspešno funkcionisati u računarskom okruženju za učenje na daljinu. Internet i obrazovanje na daljinuInternet predstavlja najveću i najmoćniju računarsku mrežu na svetu. Ona оbuhvata 1,3 miliona računara sa Internet adresama koje koristi skoro 30 miliona ljudi u više od pedeset zemalja. Povezivanjem sve većeg broja koledža, univerziteta, škola, kompanija i građana na Internet, bilo pristupanjem preko regionalnih neprofitnih mreža ili pretplatom na informacione servise koje obezbeđuju kompanije koje zarađuju na tome, predavačima na daljinu otvara se više mogućnosti da premoste vreme i udaljenost kako bi doprli do učenika. Sa pristupom Internetu, predavači na daljinu i njihovi učenici mogu koristiti: Elektronsku poštu (e-mail) - Kao i obična pošta, e-mail se koristi za razmenu poruka ili drugih informacija između ljudi. Umesto da e-mail isporučuje poštanska služba na poštansku adresu, njega isporučuje softver Interneta kroz računarsku mrežu na adresu računara. Oglasne table - Putem Interneta može se pristupiti mnogim oglasnim tablama. Dve uobičajene javne oglasne table na Internetu su USENET i LISTSERV. USENET predstavlja skup hiljada diskusionih grupa organizovanih po temama, koje pokrivaju sve od projektovanja superračunara do bandži džampinga, a distribucija se obavlja kako preko čitavog sveta, tako i u okviru pojedinačnih institucija. LISTSERV takođe ima diskusione forume sa različitim temama podeljene na teme ili oblasti posebnih interesovanja. World-Wide Web (WWW) - WWW predstavlja uzbudljiv i inovativan periferijski interfejs Interneta. Zvanično se WWW opisuje kao “. . . prostrana hipermedijska inicijativa za pribavljanje informacija sa ciljem da pruži univerzalni pristup ogromnom svetu dokumenata” (Hughes, 1994). WWW obezbeđuje korisnicima Interneta jednoobrazne i prigodne načine za pristupanje širokom dijapazonu resursa (slike, tekst, podaci, zvuk, video) koji su dostupni na Internetu. Poznati softverski interfejsi, kao što su Mosaic i Netscape, olakšavaju upotrebu WWW-a i kretanje kroz njega. Centralna organizaciona karakteristika WWW-a jeste “referentna stranica” (home page). Svaka organizacija pa i svaki pojedinačni korisnik WWW-a može napraviti referentnu stranicu koja sadrži bilo koje informacije koje oni žele da predstave. Hipertekstualne mogućnosti WWW-a olakšavaju povezivanje informacija u okviru sopstvene referentne stranice kao i sa svim drugim referentnim stranicama na WWW-u. Nastavne mogućnosti InternetaPredavači na daljinu mogu koristiti Internet i WWW da bi pomogli učenicima da steknu osnovno razumevanje načina na koji se treba kretati i kako da u potpunosti iskoriste prednosti umreženog sveta u kome će diplomirati. U neke od nastavnih mogućnosti Interneta, spadaju: Upotreba e-mail-a za neformalnu prepisku između dva lica. Povratnu informaciju od nastavnika je moguće mnogo brže primiti nego poruke poslate poštom. Učenici mogu čitati poruke onda kada im je to zgodno i jednostavno ih mogu sačuvati za kasniji provratak na njih. Postavljanje oglasne table učionice. Udaljeni učenici često rade u izolaciji, bez pomoći i podrške kolega učenika. Postavljanje oglasne table razreda može ohrabriti interakciju između učenika. Pomoću računarske konferencijske veze razreda, pojedini učenici mogu postavljati svoje komentare ili pitanja razredu, a svaki drugi pojedinac može slobodno da odgovori. Konferencijska veza može se takođe koristiti za postavljanje svih modifikacija vezanih za raspored časova ili nastavni plan, zadatke/testove i rešenja zadataka/testova. Angažovanje učenika u dijalogu sa ostalim učenicima, nastavnim osobljem i istraživačima ohrabrivanjem da se uključe u okviru oglasne(nih) tabli za temu(e) koje su u vezi sa predavanjima. Kreiranje referentne stranice učionice. Referentna stranica može pokrivati informacije o časovima kao što su plan i program, vežbe, literatura, reference i biografija nastavnika. Nastavnik takođe može da postavi linkove za informacije koje se mogu naći na WWW-u a koje bi bile od koristi učenicima na predavanju (npr. stvarni podaci istraživanja o tržištu poljoprivrednih proizvoda, promeni globalne klime ili misijama u svemiru). Preko drugih linkova moglo bi se pristupati katalozima biblioteka ili pojedinačnoj referentnoj stranici svakog učenika. Stvari koje se moraju uzeti u obzir pri predavanjuKada se Internet objedinjuje u kurs koji se prenosi i izvodi na daljinu, ne treba zaboraviti da: Svi učenici na kursu moraju imati pristup Internetu i WWW-u kako bi se osigurale jednake mogućnosti za interakciju putem računara i postojanje povratnih informacija. Takođe, prigodan pristup računaru kod kuće ili na poslu može uticati na uspeh učenika. Učenici se mogu istovremeno suočiti sa izazovom učenja osnovnih veština na računaru, novog softvera i odgovarajućih veština za online komunikaciju. Identifikovanje i otklanjanje problema učenika koji se odnose na korišćenje računara, verovatno će postati deo normalnih nastavničkih odgovoronosti. Uspostavljanje posebne konferencijske veze razreda za tekuću diskusiju o specifičnim hardverskim i softverskim problemima može pomoći učenicima da samostalno razreše ove probleme. Neki učenici mogu oklevati u učešću u računarskoj konferenciji ili u slanju e-mail-a zbog nedostatka poznavanja odgovarajućih protokola. Treba ohrabriti učenike da koriste e-mail, konferencije u okviru učionice, elektronske oglasne table i WWW u ranom stadijumu kursa kako bi prevazišli ono što ih koči. Određivanje minimalnog broja e-mail komunikacija nedeljno će ohrabriti aktivno učešće. Upotreba e-mail-a može pomoći nastavniku da brže pruži povratne informacije nego što bi to bilo normalnom poštom ili telefonom. Brza reakcija u osnovi povećava motivaciju i uspeh učenika. Brze reakcije ne moraju uvek da budu pogodne. Konferenciranja preko računara mogu razvijati interakciju između učenika. Da bi se osiguralo da je ova interakcija ustaljena, treba raditi na tome da im se olakšaju stvari. Bilo bi zgodno odložiti reakciju na upit, zadat na konferenciji razreda, kako bi se omogućilo učenicima da reaguju na problem kao i jedni sa drugima. Deo nastavnog izazova biće upoznavanje sa resursima raspoloživim na Internetu i najefikasnijim načinima za njihovu upotrebu. Dostupan je veliki broj priručnika koji mogu biti od pomoći za Internet i WWW (pogledati Kochmer, 1995; Hughes, 1994).  
 
   

Radost edukacije - učitelj na majici, učiteljica na stolici, đak u zatvoru a učitelj na slobodi

 

 

 

Dragan Varagić trostruko na majicama Profesor je došao na čas, a đaci iz Nekretnina Srbije su ga sačekali ovako: Učiteljica na stolici Sliku učiteljice đaci nisu nekada nosili na majicama. Radost edukacije. Zaboravili su šta su naučili, ali su naučili da učiteljica ne voli žabe. Učiteljice su se sećali uvek kada bi videli: stolicu, žabu, jabuku, visoke potpetice, kredu. Veliki učitelj Onizuka Svi učitelji su završili svoje, prošle su godine. Znanje se stiče na drugom mestu. Kada je neko u zatvoru, na prugastoj uniformi treba da nosi sliku učitelja, ili makar direktora zatvora. Serbian Manga. Great Teacher Onizuka je anime koji treba obavezno pogledati. 43 epizode. Ko ništa ne nauči ne nosi sliku učitelja na majici. Učitelj na slobodi, đak iza. . . Radost edukacije.  
 
   

Raku-Raku telefon omogućuje penzionerima da pričaju još sporije

 

 

 

Zahvaljujući tome što japanska populacija postaje sve starija i starija, pronalasci kao što su roboti za serviranje čaja i pranje posuđa, kao i telefoni za obradu glasa postaju realnost. U ovom članku mi ćemo se fokusirati na NTT DoCoMo-ov Raku-Raku telefon. Ovaj telefon prilagođen za upotrebu od strane penzionera poseduje "slow voice" funkciju, koja usporava reči izgovorene u telefonskom razgovoru kako bi se lakše razumele. Takođe poseduje i "clear voice" funkciju, koja procesira okolne šumove, tojest uklanja zvukove iz okoline omogućujući dobijanje čistijeg i razumljivijeg razgovora. Ostale funkcije koje ne ometaju osobu koja vas zove su text-to-speech funkcija za email i tekst web stranice, kao i pedometer koji će vam reći koliko vežbate dnevno. Ako mene pitate, bolje rešenje bi bilo da ove funkcije ubace u robote za pranje posuđa pa neka nas prate okolo kao telohranitelji
 
   

Rasporedite postove na Twitteru i podesite automatske odgovore

 

 

 

Da li ste ikada poželeli da postavite neko obaveštenje na  twitteru za neki budući događaj ali već unapred znate da tada nećete biti  dostupni?Evo rešenja. Pomoću TweetLatera možete da podesite nekoliko  postova da se pojave u specifično vreme na Twitteru. TweetLater ima veoma prijatan korisnički interfejs koji je  veoma jednostavan za upotrebu. Naravno, ovaj servis je besplatan. Članovi mogu  da podese i automatske odgovore. Adresa: TweetLater
 
   

Rasteretite svoj mozak

 

 

 

Osećate li kao da u glavi imate previše stvari o kojima morate da vodite računa? Jeste li umorni od stalnih prelazaka sa aktivnih aplikacija na program za vođenje beležaka, koji ste uzgred zaturili negde iza hrpe otvorenih prozora na desktopu? Ponekad se mogućnost istovremenog otvaranja više programa može pretvoriti u pravu glavobolju, baš kao što i sposobnost  ljudskog mozga za takozvani multitasking može dovesti do gubitka koncentracije i bespotrebnog utroška dragocenog vremena (doduše, neki će možda ustvrditi da to nije tačno, jer su brojne studije pokazale kako muškarci i žene na neke stvari pomisle po nekoliko puta u minuti – a ovde ne govorimo samo o seksu – tako da bez multitaskinga niko ne bi mogao da radi duže od, recimo, 15 minuta dnevno). Ipak, kada je reč o ljudskom mozgu i sposobnosti neke osobe da se koncentriše na posao koji trenutno obavlja, tu verovatno može, u izvesnoj meri, pomoći Yoga i slični oblici meditacije, mada ja lično nisam iz te priče. Ono na šta ovde želim da vam skrenem pažnju jeste jedna softverska aplikacija za upravljanje informacijama koja je, pored nove oznake verzije, osvežena i nekim novim karakteristikama. . . Razvijen od strane Synium Software-a, NoteMind je program za upravljanje informacijama, koji radi pod operetivnim sistemom Mac OS X i omogućava vam kreiranje beleški (notes) jednostavnim pritiskom na određenu kombinaciju tastera, a da pritom sve vreme ostaje u pozadini, iza prozora aktivnih aplikacija u kojima trenutno radite. Od podataka koje možete kopirati u ovaj program pomenućemo slike, PDF fajlove i web linkove, a kada ove stavke jednom ubacite u bazu podataka, automatski će biti kreirane svojevrsne “mape uma” (mind maps), u obliku grana na direktorijumskom stablu, dajući vam odličan pregled dokumenata koje ste usput prikupili. U ovu bazu podataka možete ubacivati i zvučne “zabeleške”, a svi uneti podaci će u pozadini biti automatski indeksirani, usled čega će MindNote kasnije moći brzo da pronađe tražene sadržaje unutar sopstvene baze podataka, u bilo kom folderu na vašem hard drajvu, pa čak i na World Wide Webu. Verzija NoteMind 1. 4, koja može da radi pod operativnim sistemom Mac OS X 10. 4 ili novijim, košta 20 dolara, a shareware verziju ovog programa, u obliku univerzalnog binarnog fajla, možete besplatno preuzeti sa web sajta kompanije Softpedia, preko ovog linka.
 
   

Rat pretraživača: Mozilla, IE, Opera su se skupili na panel diskusiji

 

 

 

Predstavljen od strane Silicon Valley WebBuilder, ovaj događaj okupio je Mike Shavera iz Mozilla-e, Chris Wilsona iz Microsoftovog IE tima, Hakon Lie iz Opera-e, i moderatora Yahoo!-a stručnjaka Douglas Crockforda da razgovaraju o aktuelnom stanju u svetu pretraživača. Na početku, svaka osoba je imala priliku da kaže svoje. Evo nekih suštinskih stavki koje je svaka od osoba rekla: Chris Wilson Mi nismo za to da ulazimo u još jedan rat pretraživača. Ovde nije reč o tome da uništavamo jedan drugog. Ovaj put tema je izgradnja funkcija koje će biti zasnovane na standardima, što znači da treba da radimo zajedno. Ovo nije 1995. godina, zato nemojmo da gradimo tu platformu. Problem koji mi imamo je taj da čim nešto poboljšamo, mi oštećujemo web. To je pogotovo teško od kada Microsoft ima 500 miliona korisnika. Chris je pregledao 200 najposećenijih web sajtova i 50% od njih su u ograničenom režimu. Kada je to uradio u IE 6, samo jedan je bio takav. On je naglasio da se programeri drugačije odnose prema standardima. Mike Shaver Mike je takođe rekao da ne posmatra to kao rat pretraživača. . . nego više kao “borbu mišljenja”. Novi “rat” je da imamo dobre aplikacije koje se ugrađuju u sam web. Ako se sledeći flickr/gmail/. . . ugradi u web, on će biti pobednik. Nemojte da se oslanjate na W3C za budućnost. Hakon Lie “Ako vam je potreban dobar pretraživač za Windows 98 mi ga imamo”. Ajax je loš. Treba da dodamo HTML, CSS i slične stvari. On je zatim govorio o ACID 2 testu i lepo se proveo upoređujući  IE 7 sa Opera-om 3. 6 iz 1998. godine. Wii (koji koristi Opera-u) će promeniti web. Sve više ljudi pokušava da korektno renderuje svoj sajt pomoću Wii-a umesto da kažu “koga briga za Opera pretraživač”.  Mi treba da podržimo video kao državljanina prve klase (i zvuk). “Ne možemo više to da ostavimo plug-inovima”. Koje video formate bi trebali da podržimo? Ne postoji mnogo otvorenih formata, zato treba da koristimo Ogg format. Gde je Apple? Oni su odbili da pošalju svog čoveka sa komentraom “mi smo previše zauzeti pisanjem programa”.
 
   

Razlike između Outlook-a i Outlook Express-a

 

 

 

Napomena: Ako instalirate i pokrenete MSN Explorer verziju 6, vaš MSN POP3 email nalog će biti prebačen na MSN Hotmail nalog. Ako imate Outlook i Outlook Express konfigurisane za POP3 nećete više primati nove MSN email poruke. Ovaj članak govori o osnovnim razlikama između Outlook-a i Outlook Express-a. Microsoft Outlook familija za slanje poruka i kolaboraciju klijenata je zasnovana na prepoznavanju činjenice da kućni i poslovni korisnici imaju različite potrebe. Outlook familija klijenata je optimizovana za ova dva udaljena segmenta tržišta: Kućne korisnike kojima je potrebna laka i pouzdana funkcionalnost Interneta, emaila i newsgrupa. Poslovni korisnici kojima je potrebna pouzdanost i lakoća upotrebe, ali kojime je takođe potrebna i veća email funkcionalnost i uska integracija između emaila i alatki za upravljanje informacijama i kolaboraciju. Većina korisnika nalazi da njihove potrebe najbolje zadovoljava klijent koji je optimizovan za njihov način rada. U nastavku članka pronaći ćete više informacija o tome kako Outlook Express ispunjava potrebe kućnih korisnika i kako Outlook ispunjava potrebe poslovnih korisnika. Outlook Express Outlook Express je email klijent koji je uključen sa Microsoft Internet Explorerom 4. x, Microsoft Internet Explorer 5. x, Microsoft Windows 98 operativnim sistemom, Microsoft Windows Millennium Edition (Me) operativnim sistemom, Microsoft Windows 2000 operativnim sistemom, i Microsoft Office 98 za Macintosh. Outlook Express je dizajniran za kućne korisnike koji upravljaju sa svojim email porukama tako što se konektuju na Internet servis provajdera (ISP). Građen na otvorenim Internet standardima, Outlook Express je dizajniran za upotrebu sa bilo kojim sistemom Internet standarda, na primer, Simple Mail Transfer Protocol (SMTP), Post Office Protocol 3 (POP3), i Internet Mail Access Protocol (IMAP). On obezbeđuje punu podršku za današnje najvažnije standarde za email, vesti i direktorijume kao što su Lightweight Directory Access Protocol (LDAP), Multipurpose Internet Mail Extension Hypertext Markup Language (MHTML), Hypertext Markup Language (HTML), Secure/Multipurpose Internet Mail Extensions (S/MIME), i Network News Transfer Protocol (NNTP). Puna podrška obezbeđuje da možete da iskoristite sve nove tehnologije kao i da šaljete i primate email bez ikakvih problema. Nove migracione alatke koje automatski importuju postojeća mail podešavanja, unose adresara i email poruke sa Eudora, Netscape, Microsoft Exchange Server, Windows Inbox, i Outlooka olakšavaju brzo iskorišćavanje svega što Outlook Express ima da vam ponudi. Mogućnost primanja maila sa više email naloga kao i mogućnost da kreirate Inbox pravila, pomaže vam da upravljate i organizujete emailove. Pored toga, puna podrška za HTML mail omogućava vam da personalizujete poruke sa sopstvenim pozadinama i grafikama. To olakšava kreiranje jedinstvenih, vizuelno moćnih poruka. Za specijalne prilike, kao što su rođendani ili praznici, Outlook Express uključuje skladište dizajnirano od strane Greetings Workshop i Hallmark.  Outlook Outlook je Microsoftov premijerni klijent za slanje email poruka i kolaboraciju. On je samostalni program koji je integrisan u Microsoft Office i Exchange Server. Outlook takođe obezbeđuje i integraciju sa Internet Explorerom 5. 5. Kompletna integracija emaila, kalendara i upravljanja kontaktima, čini Outlook savršenim klijentom za mnoge poslovne korisnike. Outlook vam pomaže da pronađete i organizujete informaciju tako da možete da radite bez problema sa Office programima. To vam pomaže da komunicirate i delite informacije mnogo efektivnije. Moćna Inbox pravila vam omogućavaju da filtrirate i organizujete email poruke. Sa Outlook-om možete da integrišete i upravljate emailovima sa više email naloga, ličnim i grupnim kalendarima, kontaktima i zadacima. Kada koristite Outlook sa Exchange Serverom, možete da koristite funkcije za razmenu informacija sa radnim grupama i komunikaciju preko radnih tokova, grupno raspoređivanje, javne direktorijume i formulare i poboljšanu Internet konekciju. Outlook je dizajniran za upotrebu sa Internet (SMTP, POP3, and IMAP4), Exchange Server, ili bilo koji drugim sistemom komunikacija koji je zasnovan na standardima i koji podržava Messaging Application Programming Interface (MAPI), uključujući i glasovne poruke. Outlook je zasnovan na Internet standardima i podržava današnje najvažnije standarde emaila, vesti i direktorijuma, uključujući LDAP, MHTML, NNTP, MIME, i S/MIME, vCalendar, vCard, iCalendar, i punu podršku za HTML mail. Outlook isto tako nudi iste alatke za importovanje koje nudi i Outlook Express. To vam omogućava lako prebacivanje sa drugih email klijenata i nudi dodatne mogućnosti prebacivanja sa Microsoft Mail, Microsoft Schedule+ 1. 0, Microsoft Schedule+ 7. 0, Lotus Organizer, NetManage ECCO, Starfish SideKick, Symantec ACT, kao i sinhronizaciju sa vodećim Personal Digital Assistants (PDAs), kao što je 3Com Palm Pilot. Kako da odlučite koji klijent najviše odgovara vašim potrebama? Kada biraju između Outlook Express-a i Outlook-a, korisnici i organizacije bi trebale da zasnuju svoju odluku na sledećim kriterijumima: Izaberite Outlook Express ako: Zahtevate samo funkcionalnost Internet emaila i newsgrupe (za verzije Windowsa posle Microsoft Windows 95, verzije Windowsa pre Microsoft Windowsa 95 i UNIX platforme). Koristite ili planirate da koristite Office 98 for Macintosh, i želite da iskoristite integraciju Outlook Expressa za ovu verziju Office paketa. Izaberite Outlook ako: Zahtevate napredne funkcionalnosti emaila i diskusionih grupa zasnovane na Internet standardima. Zahtevate integrisane lične kalendare, grupne rasporede, i upravljanje zadacima i kontaktima. Zahtevate klijente za više platformi sa integrisanim emailom i kalendarom za Windows za verzije Windowsa posle Microsoft Windows 95, verzije Windowsa pre Microsoft Windowsa 95 i Macintosh platforme. Koristite ili planirate da koristite Office 97, Office 2000, Office XP ili Exchange Server, i želite da iskoristite integraciju Outlooka za ove verzije Office paketa i integraciju sa Exchange Serverom. Trebaju vam robustne mogućnosti komunikacije i kolaboracije.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272