Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Vesti – Internet

Ukupno: 1170, strana 29 od 59

Lila Radonjic - dobitnica nagrade Osvajanje slobode

 

 

 

- Mnogi su pomislili da je petooktobarskim promenama s osvajanjem slobode završeno, ali meni ne izgleda tako. Ako ovih dana pogledamo stranice nekih novina u kojima se veličaju osuđene ubice, a napadaju i teško vređaju pojedini autori, umetnici, mislim pre svega na glumicu Mirjanu Karanović, osvajanje slobode je i dalje ozbiljan zadatak koji se nalazi pred nama - izjavila je za naš list novinarka Lila Radonjić, ovogodišnja dobitnica nagrade "Osvajanje slobode" Fonda Maje Maršićević-Tasić. Lila Radonjić je diplomirala na novinarskom smeru beogradskog Fakulteta političkih nauka 1973. Najduže je radila na Studiju B - od 1974. do 1990. kao radio reporter i urednik. Od 1990 do 1993. bila je urednik informativnog programa RTV Studija B, tada vodećeg elektronskog nezavisnog medija ovih prostora. Samim tim Studio B je bio izložen brojnim političkim pritiscima, a jedan od akata na ovu medijsku kuću naveo je Lilu Radonjić da 1993. podnese ostavku. Naredne tri godine deli sudbinu desetina hiljada građana ove zemlje, ostaje bez stalnog posla. Vreme koristi za objavljivanje zbirke intervjua "Naš slučaj I i II". Studiju B se vraća februara 1997. i postaje glavni i odgovorni urednik. U to vreme gradonačelnik Beograda bio je pokojni Zoran Ðinđić, a za prevlast u gradu su se borile vodeće stranke koalicije "Zajedno" - DS i SPO. Glasovima SPO u Skupštini grada Ðinđić biva smenjen sa mesta gradonačelnika, što izaziva i nove lomove u vodećem gradskom mediju, Studiju B. Oktobra iste godine Lila Radonjić dobija otkaz. Decembra iste godine osniva Producentsku kuću Mreža, čiji je bila najpre glavni i odgovorni urednik, a zatim direktor. Svoje bogato novinarsko iskustvo, Radonjićeva pokušava da prenese i na mlađe generacije. Predavala je na više novinarskih kurseva i škola u zemlji i inostranstvu, a januara 2001. postaje mentor za TV novinarstvo na beogradskom FPN. Bila je član Medijskog saveta osnovanog posle petooktobarskih promena sa zadatkom da inicira i prati promene u medijskoj sferi, kao i Medijskog tima Medija centra, osnovanog pred predsedničke izbore 2004. sa zadatkom da prati ponašanje medija u izbornoj kampanji. Dobitnica je novinarske nagrade "Jug Grizelj" za 1990. za profesionalno, nezavisno i istraživačko novinarstvo. Safeta Biševac" Izvor: blog. b92. net
 
   

Linux - Fedora 7

 

 

 

Fedora 7 (kodno ime Moonshine) se pojavio širom sveta! Ova nova verzija Fedora Linuxa donosi mnogo novih funkcija i poboljšanja, kao što su: Stabilna podrška za bežične mreže; Bežični firware; Za gradnju stabla koristi se Pungi; Brzo prekbacivnaje između korisnika; RandR 1. 2; Podrška za KVM virtualizaciju; Ubrzano butovanje i isključivanje; Novi init sistem; Poboljšani rpm i yum; Za PATA podršku se koristi libata; syslog će biti zamenjen sa syslog-ng; Poboljšana podška za firewire; Real-time kernel; Tickless podrška za kernel; Šifrovani fajl sistemi. Juče, u štampanom izdanju Max Spevack je rekao: “Pored uobičajenog seta promena i poboljšanja naše najnovije izdanje je daleko najuzbudljivije i najfleksibilnije za upotrebu. Sa našim novim procesom gradnje otvorenog koda, naša zajednica saradnika će uživati mnogo veći uticaj i autoritet u unapređivanju Fedore. Mogućnost kreiranja alata koji će odgovarati određenim potrebama korisnika je neverovatno moćno poboljšanje”. Spevack je spomenuo među važnim poboljšanjima u Fedori 7 i dodatak nVidia drajvera otvorenog koda, podršku za mnogo više bežičnih kartica nego što su "just work" i Revisor, kao i novu aplikaciju za kreiranje prilagođene Fedora 7 distribucije. Ovde možete da vidite celu objavu. Fedora Project je projekat koji je sponzorisao Red-Hat. On takođe obezbeđuje osnovu za novu tehnologiju koja eventualno može da napravi svoj put do Red Hat proizvoda. Cilj Fedora Project-a je da radi sa Linux zajednicom da bi se sagradio kompletni operativni sistem za osnovnu namenu, i to ekskluzivno od besplatnih programa. Dalji razvoj će se obavljati na javnom forumu. Projekat će izbacivati periodično nova izdanja Fedora Core-a, otprilike dva do tri puta godišnje. Fedora Core 7 sada možete da preuzmete sa Softpedia-e.
 
   

Linux alternativa za iPhone

 

 

 

Ok, to i nije stvarno telefon – ali Nokia-jina N800 tabla otvorenog koda ima puno dobrih stvari, a to je da je jeftiniji za 100 dolara nego iPhone i još bolje, nije deo samo AT&T mreže. Ako možete da pređete preko činjenice da ovo u stvari nije telefon (ili već imate savršeno dobar mobilni telefon) evo nekih funkcija koje će vas možda oduševiti, da biste na kraju a) prevazišli svoju zavist za iPhone-om, i b) naručili uređaj koji je po verovanjima nekih mnogo bolji u pogledu performansi i funkcija nego iPhone: Odličan 802. 11 i Bluetooth radio. Veoma oštar 4. 1", 800x480, 225 piksela/inča kolorni touchscreen. Ugrađeni stereo zvučnici. Web kamera 640x480. FM prijemnik. USB 2. 0 konekciju. Dva slota za SD karticu sa podržanim kapacitetom od po 2GB za svaki. Brz procesor (330MHz). 128MB RAM. 256MB Internal Flash. Planirano da dobije mobile WiMAX sledeće godine. USB i line-in interfejsi za snimanje i reprodukovanje podcasta. Podržava Flash 9 i Skype Internet pozive koji omogućavaju korisnicima da bolje pretražuju YouTube video snimke, da igraju onlajn fleš igrice i da imaju besplatne Internet pozive na druge Skype omogućene uređaje. Opciona oprema: Nokia navigacioni set da biste upotrebili N800 kao navigacioni uređaj. Pošto je N800 otvorenog koda postoji mnogo drugih proizvođača programa koji mogu da prošire njegovu upotrebljivost i faktor zabave, kao što su: Pidgin – potpuno opremljeni klijent za internet poruke sa podrškom za AIM, MSN, Yahoo i Jabber Canola – medija plejer sa mrežnim streaming-om FBReader - čitač e-book-ova Claws Mail – potpuno opremljeni email klijent Obscura Photo Manager Osim fenomenalnog touch screena na iPhone-u, N800 ima sve odlične stvari. Šta vi mislite? Da li biste radije da imate iPhone ili N800?
 
   

Linux – Adobe prelicencira XMP Toolkit

 

 

 

Adobe je nedavno objavio izdanje nove verzije svog Extensible Metadata Platform (XMP). XMP platforma, ili XMP skraćeno, je specifična vrsta XML-a, koja se koristi u PDF-ovima i programima za editovanje fotografija. XMP snima meta podatke u sintaksi koja formira podset WWW Consortium Resource Description Framework-a, koji je izražen u XML-u. Na primer, u PDF dokumentima, XMP se koristi za opis dokumenta kao celine, ali može lako da bude prikačen na delove (stranice, ubačene slike) koji definišu strukturalnu raspodelu dokumenta. Ova arhitektura se pokazala kao veoma korisna u kreiranju informacija o autorstvu i autorskim pravima za slike, čak i ako su one samo deo publikovanog dokumenta. Isto tako može da pravi dokumente koji su kreirani od nekoliko manjih dokumenata zadržavajući originalne meta podatke koji su povezani sa delovima. Zbog toga možete da kažete da je XMP Adobe-ova XML zasnovana specifikacija za meta podatke u pogledu digitalnih slika i multimedije. U početku, software development kit (SDK) za Adobe XMP je bio zasnovan na dva projekta, Nautilus dodatku XMP Manager i exempi biblioteci  i bio je dostupan pod GPL licencom. Sada, najnovije SDK izdanje 4. 1. 1 je dostupno pod BSD licencom. Novo izdanje takođe dolazi sa nekim interesantnim dodacima. Jedan od njih je XMPFiles komponenta, koja bi trebala da locira, čita i piše pakete meta podataka unutar formata media fajla. Drugi značajni dodatak je Java implementacija XMPCore. Adobe-ovi zvaničnici su takođe objavili da će Adobe XMP SDK koristiti exampi2 kao osnovu koda. «Dobili smo povratne informacije od programera zatvorenog koda, ali sam čuo i od nekolicine programera otvorenog koda. Zajedno ima smisla da razradimo licencu za oba potrošača. . . BSD licenca je bila bliska SDK-ovoj prethodnoj licenci. Isto tako ima prednosti što je kompatibilna sa GPLed programom i dostupna je za upotrebu u komercijalnim proizvodima. Nadamo se da je promena dovela do toga da je kod sada pristupačniji i da je zajednica zadovoljna što može da koristi SDK i gradi neke interesantne projekte» izjavio je Gunar Penikis, Adobe-ov menadžer XMP projekta, o promeni licence.
 
   

Linux – Sada je dostupan Wolvix 1.1.0

 

 

 

Finalna verzija Wolvix Cub i Hunter-a je dostupna javnosti: “Veoma sam srećan što mogu da objavim finalno izdanje Wolvix Cub i Wolvix Hunter verzije 1. 1. 0. Ovo izdanje obeležava prekretnicu u Wolvix razvoju pošto on više nije SLAX remaster, već je sada zasnovan na stabilnom Slackware izdanju i Linux-Live skriptovima”, rekli su programeri Wolvix-a. Osim činjenice da su Wolvix CD-ovi sada zasnovani na stabilnom Slackware izdanju, uključene su takođe i sledeće ispravke i poboljšanja: Dodat je ažurirani font cache za xorg modul. Uklonjen je Ekiga iz Huntera pošto zavisi od Evolution-a. Pomeren je Cyrus-sasl sa Hunter-a na Cub. Potreban je za Claws Mail. Pomeren je Kino sa Cub-a na Hunter zahvaljujući povećanoj veličini Xorg modula. Fluxbox modul je napravljen nezavisnijim od Xfce modula. Zamenjeni su dodatni wallpaperi sa novim na kojima je nov logo. Dodat je sinaptiks i promenjen protokol miša sa imps na any (Ovo bi trebalo da olakša ispravno podešavanje touchpad-ova). Takođe, ažurirani su sledeći programi: Flashplayer 9. 0. 48. 0 Mozilla-Firefox 2. 0. 0. 6 Mozilla-Thunderbird 2. 0. 0. 6 Kino 1. 1. 0 Pidgin 2. 1. 0 gPodder 0. 9. 4 medit 0. 8. 9 NoteCase 1. 6. 1 Ostala poboljšanja u ovom izdanju uključuju: LZMA kompresovani moduli SMP podrška NTFS podrška za pisanje Automatsko mauntoanje kroz HAL Xfce 4. 4. 1 O Wolvix-u Wolvix je GNU/Linux Live CD zasnovan na Slackware 11. 0 i dolazi sa 2. 6. 21. 5 kernelom. Dok je Wolvix Cub malo Wolvix izdanje dizajnirano da stane na i da se pokreće sa USB Flash drajva od 256 MB, Wolvix Hunter projekat je veće izdanje Wolvix-a (zasnovano na Cub-u) koje je dizajnirano da stane na USB Flash drajvove od 512MB. Wolvix Cub možete sada da daunlodujete ovde. Wolvix Hunter možete sada da daunlodujete ovde.
 
   

LinuxMCE i KDE predstavljaju svoje prvo zajedničko izdanje

 

 

 

LinuxMCE (Linux Media Center Edition) je besplatna operativna platforma otvorenog koda koja je dizajnirana da omogući računaru da se ponaša kao Media PC / HTPC (Home Theater PC) slično Mythbuntu-u i on je više od kompletnog HTPC opremljenog operativnog sistema. Do sada, rečeno je mnogo o planovima koji se odnose na KDE integraciju. Čak i ako to nije izgledalo da će se desiti uskoro mogao bih da kažem da je već počelo. Direktori LinuxMCE-a su nedavno objavili dostupnost njihovog poslednjeg izdanja, LinuxMCE 0704. Ovo izdanje testira način na koji mogu da se udruže KDE desktop okruženje i LinuxMCE pošto ćemo ovde pronaći LnuxMCE integrisan sa Kubuntu i KDE 3. 5. Po rečima programera KDE Plasma i LinuxMCE-a ovo je bio prvi korak mnogo duže saradnje koja u stvari ima velike ciljeve. Zvaničnici LinuxMCE-a tvrde da oni žele da kreiraju takozvani “10 foot interfejs” za svoj program, interfejs koji bi trebao da bude u mogućnosti da omogući ljudima da sarađuju sa media uređajima kao što su televizori, sa distance. Paul Webber, vodeći programer LinuxMCE-a kaže za ovaj novi interfejs: Tradicionalni korisnički interfejs PC-ja ne radi dobro na TV-u. Dakle, potreban je drugačiji interfejs koji se zove “10 foot interfejs” (da bi ljudi sarađivali sa media uređajima kao što je televizor sa distance). “10 foot interfejs” je i dalje u istom obliku kao što je bio desktop pre 1983. Ne postoji standardizacija i svaki program treba da shvati kako da predstavi svoje funkcionalnosti korisniku”. Sledeći korak za LinuxMCE i KDE Plasma je integrisanje MCE tehnologije sa Plasma-om i da se napravi opcija medija centra za KDE 4. Takođe postoje i neki drugi problemi koji se odnose na ovaj medija centar koji bi trebali da budu rešeni. Na primer, rečeno je puno u vezi nove funkcionalnosti koja bi trebala da omogući korisnicima da reprodukuju medije i lokalno, iz ugrađenog medija pretraživača kao i na uređaju putem mreže kroz kuću. Ovde možete da pogledate najinteresantnije funkcije LinuxMCE 0704, kao i kratku video prezentaciju ovog novog izdanja.
 
   

Ljubav i mržnja prema Apple-u dovodi do skandala u časopisu

 

 

 

Svaki biznis ima svoje unutrašnje priče. Izdavaštvo u oblasti visokih tehnologija nije izuzetak. Ali privatne mahinacije časopisa PC World su nedavno postale veoma javne. U centru oluje su bila dva dugogodišnja izdavačka direktora (IDG izdaje PC World i MacWorld) i njihova jaka osećanja vezana za Apple. Dugogodišnji glavni urednik PC World-a Harry McCracken je dao ostavku, zbog neslaganja sa upravnim odborom u vezi članka pod imenom "10 stvari koje mrzimo kod Apple-a". Priča kaže da je McCracken osećao da je novi CEO PC World-a, dugogodišnji zaposleni u IDG-u, Colin Crawford dao dozvolu za objavljivanje članka zbog njegovih Anti-Apple osećanja. Članak 10 stvari koje mrzimo kod Apple-a je dao prilično pitomu listu (stvari kao što je nema Blu-ray, previše slova i, previše tajnovitosti i Apple-ova nespremnost da prihvati krivicu za citirane greške). Ali koliko god da je članak bio mek, lepo je videti da PC World ističe i neke nedostatke u svetu u kojem Apple-ovi ziloti dominiraju onlajn razgovorima. Ovaj članak mržnje je bio izbalansiran člankom "10 stvari koje volimo o Apple-u" (ljubav za Apple je, kao što ste i mogli da očekujete najviše vezana za dizajn i inženjering). U svakom slučaju, vredi pročitati oba članka. Zašto vam uopšte pišem o ovoj insajderskoj priči?  Zato što svi vi čitate prikaze i mišljenja stručnjaka. Lepo je znati da ove diskusije koje vode do poštenog i preciznog izveštavanja postoje i u svetu visoke tehnologije. Harry McCracken je jedan od najvećih urednika i mislilaca u ovoj branši. Ako on ode to bi bio veliki gubitak za PC World. Ali Colin Crawford je takođe čovek sa integritetom koji zna da dobro uredništvo čini dobro izdavaštvo. Kao i svi dobri brakovi, partnerstvo između dobrog izvršnog direktora i dobrog urednika povremeno uđe u burne vode. Međutim, ne izlaze svaki dan u javnost priče kao što je ova. Sve ovo je došlo u trenutku kada sam razmišljao da li da pređem sa PC-ja na Mac. Razmatrao sam listu kriterijuma koji su mi važni i dvoumio se da li da se opredelim za Apple-ovo zatvoreno okruženje, ili da nastavim da istražujem otvoreniju ali uzburkaniju Windows kakofoniju. Šta god da uradite, obavezno pročitajte ova dva članka i učestvujte u diskusiji. Debata vezana za to da li je bolji Mac ili PC je jedna od najstrastvenijih diskusija koja se vodi u sajber prostoru. Toliko strastvena da su ljudi spremni da stave na kocku i svoj posao.
 
   

Logitech uskoro izdaje specijalne zvučnike

 

 

 

Logitech je najavio AudioHub zvučnike za prenosive računare sa integrisanim USB ulazima koji kombinuju 2. 1 zvučni sistem sa tri integrisana Hi-Speed USB ulaza, koji su tako konstruisani da mogu da rade sa svakim prenosivim računarom. AudioHub sistem zvučnika uključuje prilagodljiv sistem zvučnika sa tri komore u jednom komadu i ugrađeni subvufer koji daje izbalansiran zvuk sa čistim visokim i niskim tonovima. Tu se nalazi i mute dugme koje isključuje zvuk bez ukidanja protoka struje. AudioHub zvučnici poseduju tri ugrađena Hi-Speed USB ulaza. Ako ponesete negde vaš laptop ili notebook, AudioHub zvučnici se jednostavno isključuju izvlačenjem USB kabla koji ih je povezivao sa računarom. Logitech AudioHub zvučnici će se pojaviti u SAD-u i Evropi početkom oktobra a cena će im biti 99. 99 evra.
 
   

Lokator dece za zabrinute roditelje

 

 

 

Sada  je u Velikoj Britaniji dostupan uređaj za koji su mnogi govorili da će biti prvi GPS uređaj specijalno dizajniran za zaštitu i praćenje dece. i-Kids poseduje dugme za uzbunu i GPS funkcionalnost koji će pomoći roditeljima da se oslobode nervoze bez ograničavanja detetove nezavisnosti. Dugme za paniku automatski i veoma brzo okreće četiri uprogramirana broja telefona sve dok sena uzbunu ne odgovori. Ako se na pozive ne dobije odgovor, poziv se preusmerava  na i-Kids servis gde će vam obučeni operater pružiti pomoć. Jedinstvena GPS funkcionalnost znači da će roditelj moći da locira svoje dete putem potrage u stvarnom vremenu koristeći mobilni telefon ili PC. i-Kids GPS feature će takođe uzbuniti roditelje pomoću tekstualne poruke čim dete napusti predefinisane bezbedne zone kao što je lokalno igralište, ili autobus koji ih nosi u školu. Deca mogu da primaju tekstualne poruke i pozive roditelja preko svog i-Kids uređaja, ali ne mogu da pozivaju niti da šalju tekstualne poruke. mobiles2go je kompanija koja promoviše uređaj u Velikoj Britaniji. Njen CEO Mark Gullickson kaže: “Postoji veoma osetljiva ravnoteža između obezbeđivanja sigurnosti deteta i istovremeno postepenog davanja sve većih sloboda i odgovornosti koji su im potrebni kako bi imali zdravo i srećno detinjstvo. i-Kids se već dokazao kao veoma popularno rešenje u Australiji, Holandiji, Nemačkoj, Južnoj africi i Koreji jer je omogućio deci da slobodno komuniciraju, dok bezbednosne mere čuvaju mir roditelja. ”Informacije na web sajtu www. mobiles2go. com/uk. govore da će se ovaj uređaj prodavati po ceni od 99. 99 funti, plus mesečna tarifa od 15. 75 funti.
 
   

Low-tech rešenja za uštedu energije kod kuće

 

 

 

Kada govorimo o štednji energije, svi bismo želeli da uradimo pravu stvar ali na žalost ne možemo zato što ne možemo da priuštimo sebi solarne panele ili hibridne automobile. Međutim, postoje jednostavniji koraci koje svaka porodica može da primeni kako bi uštedela energiju. Počnite tako što ćete beležiti kako vaša porodica koristi energiju. Sigurno ćemo svi mi pronaći stvari na kojima bismo mogli da promenimo nešto ili da poboljšamo što neće koštati toliko mnogo kao što je kupovina najnovija mašina za pranje ili sušenje koja štedi energiju ali će imati isti takav efekat. Možete da pročitate mnogo dobrih ideja na sledećoj adresi: "Energy Savers Tips on Saving Energy & Money at Home. " Evo samo nekoliko od njih za početak: Podesite termostat na prijatno nisku temperaturu zimi i prijatno visoku temperaturu leti. Instalirajte programabilni termostat koji je kompatibilan sa sistemom za grejanje i hlađenje. Upotrebite fluoroscentne sijalice. Poznate kao CFL, ove uvijene sijalice su efikasnije nego tradicionalne sijalice koje se žare. A pored toga, one postaju i efikasnije što se tiče vrste osvetljenja koje pružaju i koje je nama potrebno u kući. Takođe, njihova cena je u padu, i mnogo su isplativije zbog njihove uštede energije. Sušite posuđe na vazduhu umesto da koristite sušilicu za sudove. Verovatno je to malo komplikovano, kada se porodica od pet članova sakupi na večeri i sve te sudove ubacite u mašinu za pranje sudova, pronaći prostora za tako mnogo posuđa da biste ih osušili napolju, ali vredi pokušati. Isključite računar i monitor kada nisu u upotrebi. Na to bi svi trebali da obrate više pažnje u kući. Smanjite termostat na bojleru. Tuširajte se malo kraće umesto da stojite dugo pod tušem. Mašinu za veš uključujte samo kada je puna veša. Pametno vozite. Ubrzanja i nagla ubrzanja, troše više goriva. Održavajte svoj automobil, da biste mogli da poboljšate i njegovu potrošnju goriva.
 
   

Mac OS X - Upotreba Sambe ostavlja Mac OS X ranjivim

 

 

 

Dok je većina bezbednosnih problema OS X-a koji su se našli u mnogim člancima mala sa stanovišta stvarne pretnje, poslednja eksploatacija je identifikovana kao ozbiljan problem. Korisnici OS X-a koji se nalaze u mešanim mrežama koje uključuju Windows PC-je bi trebali da se pripaze potencijalne problema koji utiču na protokol koji Mac-ovi koriste za komunikaciju sa PC-jima. Nezakrpljenu grešku u Sambi i programu za deljenje štampe napadači mogu da upotrebe kako bi kompromitovali bezbednost računara. Samba pati od greške višestrukog prelivanja bafera i pojavile su se eksploatacije koje napadaju ovu ranjivost na nekoliko Linux distribucija. Iako je protokol po standardnom podešavanju isključen na OS X-u, korisnici na mešanim mrežama su ga verovatno uključili da bi razmenjivali fajlove sa Windows PC-jima. Apple je poslednji put ažurirao Sambu 2005. godine, tako da bez obzira koliko ste vi ažurni u bezbednosti, vaša mašina će i dalje biti ranjiva. Korisnici su požurili da preuzmu i instaliraju najnoviju verziju Sambe 3. 0. 25 sa zvaničnog sajta. Isto tako, isključivanje Windows Sharing opcije u Sharing preferences okviru za dijalog će onemogućiti protokol i tako onemogućiti eksploatisanje računara. Do sada, DeepSight Threat Analyst Team uspešno je eksploatisao gomilu grešaka na potpuno zakrpljenom Mac OS X 10. 4. 9 sistemu koji pokreće standardni Samba 3. 0. 10 program. Iako eksploatacija izgleda malo drugačije od onoga što je demonstrirano na javnim prikazima, drugačije vrste napada bi mogle da budu u razvoju. Za razliku od prethodnih bezbednosnih pretnji koje su se našle u naslovima, ali nisu predstavljale ozbiljnu pretnju, ovo je ozbiljna stvar. Nadamo se da će Apple rešiti problem i obezbediti bezbednosna ažuriranja u skoroj budućnosti, nadgrađujući Sambu na najnoviju verziju. U međuvremenu, korisnici bi sami trebali ili da nadgrade na najnoviju verziju Sambe ili da isključe Windows file sharing protokol.
 
   

MacSerbia.org

 

 

 

Najnovije informacije vezane za Apple Computer Inc. Prva AppleMac korisnička grupa. http://www. macserbia. org Vest dana:Sledeći sastanak se održava 10. 02. 2007. u galeriji Ozon na Andrićevom vencu u Beogradu sa početkom u 12h. Najnovije vesti:Springy 1. 2 iPhone Apple TV Airport Extreme 802. 11n Nove reklame Security Update 2006-007 Otvorena Apple Premium Reseller prodavnica iPod shuffle reklama Glasanje za logo naše grupe Šta je SMUG?
 
   

MADE IN SERBIA - PEĐA MILIĆEVIĆ ili šta je zaista vaš biznis

 

 

 

Peđa i pitanje koje sebi postavljamo Jabuka je crvena. Sem za one koji je vide sivo. LINK. Prvo sam ga pratio na Twitteru. LINK. Onda se pojavio članak: Šta je zaista vaš biznis. LINK. "Kad su Andre Heinigera, predsednika Roleksa, svojevremeno pitali u vezi stanja u industriji satova, on je odgovorio da Roleks nije u toj industriji, već u industriji luksuzne robe. " Pitanje koje sam i sebi postavio. "Kupovina knjiga preko Interneta je (u svetu) vrlo brza i povoljna. Da bi privukle kupce, da li knjižare onda treba da im daju što veće popuste, ili da im priušte neke posebne trenutke prilikom posete (znate ono – sednete, popijete kaficu, pojedete kolačić, prelistate neku knjigu i osećate se prijatno dok razmišljate koju da kupite…)? " Još neki članci: Ćirilični domen. LINK.   Marketing po naški. LINK. Zašto treba da ga čitate? Jer: "Šta još? Imam dvoje slatke dečice (stariji ima 25 godina, a mlađa 20), proslavio sam 27 godina braka, volim vino, pesmu i kafanu (mada suviše retko upražnjavam i jedno i drugo i treće), vizuelno sam odrastao na Gaši i Asteriksu, a tekstualno na Alan Fordu, volim da igram WarCraft i preferans (ovo drugo, po mogućstvu, uživo), a nisam gadljiv ni na filmove kao što su Ice Age, 300, Ratovi zvezda, Gospodar prstenova isl…" I zato što što na njegovom blogu prvu što sam ugledao bila je crvena jabuka:    
 
   

Mala kolekcija sajtova za danas - BlueHour - VisualWikipedia

 

 

 

BlueHour - ako ste fotograf koji voli suton i sve što je vidljivo u tami. Kada sam posetio sajt otvorila se mapa sveta sa porukom da je najbliži grad Beograd. I ono što nas pokreće, Blue Hour ili vreme kada fotografi izlaze napolje, u Beogradu počinje danas u 16:40 a završava se u 17:11. Preko. Njujork noću. Više o Blue Hour čitajte na Wikipediji. VisualWikipedia - Vizuelni, interaktivni i intuitivni web interfejs enciklopedijskih znanja i informacija. Web aplikacija koja je programirana od samog početka korišćenjem vizuelnih metoda. Aplikacija koja pripada semantičkom webu. Pogledajte sledeći video: Visual Wikipedia prikazuje studentima veze između određenih tema preko web dijagrama i videa. Slika prikazuje rezultat pretraživanja na upit "Albert Ajnštajn" i svih veza:  Istražujte.
 
   

Mapquest - Vodič za šetače

 

 

 

Google je izdao info za javni tranzit u nekoliko gradova. Međutim, izgleda da ćemo trebati malo da pričekamo pre nego što se Google Transit proširi izvan ograničenog broja gradova. I HopStop vam daje tranzitna uputstva i direkcije za šetnju kroz ograničeni broj američkih gradova. Ali većina servisa koji trenutno nude onlajn direkcije pretpostavljaju da koristite automobil. Mapquest, Google Maps, i uglavnom svi ostali, kalkulišu vreme na osnovu vremena vožnje, a udaljenost na osnovu ulica. Ako pokušate nogama da pratite ova uputstva, možete da završitena autoputu, ili ćete skrenuti sa puta prateći jednosmerne ulice. Walk It je namenjen isključivo za ljude koji se kreću peške. Trenutno on pokriva samo nekoliko engleskih gradova (Edinburgh, Birmingham i centralni London). Bilo bi lepo kada bi neko razvio servis koji bi pokrivao direkcije za vozače, šetače i javni prevoz, ali za čitavu zemlju. Do tada, lepo je videti i ovakve (polovične) servise. Postoji jedna čudna stvar u vezi Walk It-a. Ako vučete liniju skrolovanja dole levo vi zumirate unutra, a ako vučete prema gore zumirate napolje, što je suprotno od Google Maps, Mapquest i drugih servisa.
 
   

Marketing i organizacija orijentisani prema kupcu

 

 

 

Savremeno poslovanje se napokon vraća starom trgovačkom zanatu i ponovo postavlja kupca na prvo mesto. Kupac je važniji od profita jer profit direktno zavisi od kupca, a ne obrnuto. Kupac je važniji i od konkurencije, jer nam konkurencija ne donosi profit. Vreme uloženo u ispitivanje konkurencije direktno skraćuje vreme koje je trebalo posvetiti kupcu. Još ukoliko je konkurencija loša, pa ne nudi nova saznanja, onda je vreme izgubljeno u nepovrat. Upotreba modernih tehničkih dostignuća u elektronskom poslovanju omogućava da fraza „mušterija je uvek u pravu“ ne bude samo mrtvo slovo na papiru. Pošto shvatimo koliko je klijent bitan, postoji čitav niz tehnika koje nas uče kako da i klijenta ubedimo da je cenjen i poštovan. Kupac i prodajaZašto je prodaja najdelikatniji deo posla? Noviji teoretičari prodaje (S. Sendler) tvrde da je kupac nešto najgore što može da vas snađe. Oni na kupca gledaju kao na proračunatu zver koja proždire obilje besplatnih informacija, a ne daje ništa za uzvrat. Kupac je nepoverljiv, uplašen ali i proračunat i spreman da ponizi prodavca. Kupac se nekad svesno, češće nesvesno, bori sa prodavcem. Prodavac se potpuno nesvesno bori sa kupcem. On naseda na igru koju protura kupac i daje konsalting besplatno. Ali, sve se plaća. U osnovi, postoje tri vrste kupca: zainteresovan, neutralan i nezainteresovan kupac. Volja kupca da kupi proizvod ili uslugu je kolebljiva i u stalnom je kretanju. Zamislimo kolebljivu volju kupca kao klatno koje osciluje po polukružnoj putanji. Neka putanja bude označena brojevima od 3 do 9 kao što je to urađeno na analognim časovnicima. Na broju tri imamo kupca koji je zainteresovan i želi da kupuje, na broju 6 imamo kupca koji je potpuno neutralan, a na broju 9 imamo kupca koji je potpuno nezainteresovan. Poenta ovakvog prikaza je da se olakša prodavcu da reaguje u odnosu na profil kupca i da ga lakše usmerava ka prodaji. Nije bez razloga jedno od osnovnih pravila da prodavac nikada ne treba da ima oduševljen odnos prema svom proizvodu. Ako je to slučaj, prodavac odgovara na svako pitanje kupca (samo on priča) i time tera kupca od kupovine. Kupac mora da priča više od prodavca. Prodavac mora uvek da se postavi u poziciju iza kupca, tj. ako je kupac u 9-ki, prodavac mora da bude iza njega. Kako? Iza 9 je 10, zar ne? Nije nam bitno što putanja ide samo do 9. Ove tehnike su uz malo vežbe i talenta lako primenjive u realnom okruženju, ali u onlajn biznisu zahtevaju više angažovanja. Zaista nije lako učiniti da kupac koji čita promotivni/prodajni tekst na vašem sajtu, više priča od vas. Postoje tehnike koje izdvajaju najbolje iz proizvoda i pomažu da se sistematski navedu sve upotrebne vrednosti proizvoda (Benefits). Kako uvek postoji mogućnost da kupac oseti kako hvalite svoj proizvod, najbolji izlaz do sada jeste plasiranje proizvoda uz pomoć drugih kupaca. Mnogi sajtovi prikazuju razne vrste „Svedočenja“ (Testimonials) koja imaju za cilj da osnaže kredibilitet preduzeća i povećaju broj prodaja. Kupac drugačije razgovara sa kolegom kupcem, nego sa sveznajućim prodavcem koji je preterano oduševljen svojim proizvodom. Marketing i kupacLoš koncept prodaje ne može da kompenzuje nijedan marketing, ali ako su obe stvari kvalitetno urađene, uspeh je zagarantovan. Tok razgovora treba da navodi kupca da sam sebi proda proizvod, odnosno da moli prodavca da mu proda. Ako zvuči iracionalno, imajte na umu da je to idealan slučaj kome se teži. Internet korisnici traže korisne informacije, ali postavlja se pitanje kako dati dovoljno informacija da se podstakne akcija, ali isto tako ne preterati pa dovesti do nezainteresovanosti. Iako se na prvi pogled čini da je više negativnih nego pozitivnih uticaja, nije sve tako crno. Čak i negativni uticaji mogu da se iskoriste kao pozitivni. Na primeru PPC pretraživača, rekli smo da su kupci koji dolaze odatle potencijalno zatvoreniji jer očekuju prodajnu priču i prirodno imaju odbojnost prema takvom nastupu. Ali ako ih ne zatekne tako očigledan prodajni sajt, već sajt sa više Traženih Odgovora (što smo već napominjali), u isto vreme vrlo precizno određen prema ključnim rečima koje su korišćene u oglašavanju na PPC pretraživaču, ipak ima nade za ostvarenje pozitivnih rezultata. Noviji i napredniji koncept (mnogi se slažu) jeste kombinacija PPC pretraživača i klasičnog onlajn oglašavanja. Prvi u nizu ovakvih programa je Google-ov servis AdWords. Sam servis je zapravo prilično jedinstven i ima bitnih razlika u odnosu na PPC pretraživače i oglašavanje. Ideja kojom se vodi AdWords je postavljanje oglasa na sve sajtove koji po kontekstu odgovaraju tim oglasima. Kontekstualno oglašavanje kod AdWords-a je izuzetno naglašeno i specijalizovano. Adwords je baš ono što smo pomenuli na početku. Brojni sajtovi na kojima se nađe vaša AdWords reklama nisu ništa drugo do ona preko potrebna „Svedočenja“. Naravno u drugačijem smislu, čak su i bolji od toga jer nikako ne govore o vama (osim kada je baš slučajnost da o vama govore) pa korisnik dobija onaj fin osećaj samopoštovanja jer je on nas našao, a ne mi njega. Uspešan Internet marketing angažuje sve više resursa u iznalaženju neprimetnih marketinških tehnika. To je ono što će kupca navoditi na razmišljanje o proizvodu i kupovinu. Organizacija i kupacOvladavanje strateškim korišćenjem informacione tehnologije postaje danas jednako važno kao što je pismenost postala važna sa pojavom štamparije. Današnje društvo evoluira u informaciono društvo. Time tehnologija postaje alat u službi informacije, a informacija postaje znanje, moć i novac. Internet i savremeni način življenja uopšte, zahteva od pojedinca da svakodnevno obrađuje veliki broj informacija. Samo neke su bitne, a mnoge su nevažne. Kako mozak nema sposobnost da se istovremeno koncentriše na mnogo različitih strana, mora da postoji mehanizam koji vrši selekciju. Tako pojedinac čuje samo ono što želi da čuje i vidi samo ono što želi da vidi. A ono što želi je jedino ono što mu se čini korisnom informacijom. Ovaj mehanizam selekcije postepeno gubi svoju oštrinu pod naletom mnoštva informacija i gubi se jasna granica između bitnih i nebitnih stvari te dolazi do stanja koje se može definisati kao zasićenost informacijama. Zapravo, ne samo da kupac ne interpretira informacije pravilno, nego nije ni u stanju da ih iskoristi. Stoga ozbiljan problem koji se postavlja pred svakog menadžera je kako ubediti kupca da su baš ove informacije koje mu se nude, korisne. Kako je ljudsko pamćenje i učenje asocijativnog karaktera, ako se detaljnije zagledamo u neke svakidašnje stvari shvaticemo da je ceo svet jedan veliki skup raznih obrazaca. Svaki novi pojam se opisuje već poznatim uz isticanje razlike. Ovaj proces olakšava učenje, ali ubija interesovanje. Ono što uvek privlači pažnju je nešto nesvakidašnje. To nesvakidašnje nastaje upotrebom kreativnosti, imanjem inspiracija, sprovođenjem inovativnost, a kao kruna svega dolazi izvršenje. Glavni problem organizacije (menadžmenta) je u stvari sam menadžment nižeg i srednjeg nivoa. Ukoliko bi došlo do izvršenja, što podrazumeva doslednu implementaciju informacionih sistema, menadžeri nižeg i srednjeg nivoa bi ostali bez posla. A koliko je teško napustiti poziciju moći? To je jedan svojevrsni izazov za menadžment najvišeg nivoa. Naime ideja o potrebama kupca treba da dođe sa najvišeg nivoa. To je začarani krug. Pouka ove priče: Iako se često udubimo u prodaju i smatramo sebe (odličnim) prodavcima nikako ne smemo da zaboravimo da smo svi mi kupci. Ako ništa drugo, pre nego što sam napisao ovaj tekst, kupio sam doručak. Možda zvuči banalno ali ključ uspeha se možda krije u spremnosti da se u isto vreme rukovodimo i kao prodavci i kao kupci. Tako ćemo bolje razumeti potrebe svojih klijenata. Bogdan Gavrilovićgavrilovic. bogdan@gmail. comhttp://www. bogdangavrilovic. com/
 
   

Mashable i 10 prečica sa tastature za korisnike Gmaila

 

 

 

UVODNA NAPOMENAUkoliko je u podešavanjima isklječeno korišćenje prečica, potrebno je da ih uključite. Izaberite Podešavanja:Uključite prečice:Nakon promene, uvek kliknite: Sačuvajte promene. Potrebno je i da dozvolite iskačuće prozore u pretraživaču:da bi sve funkcionisalo kako treba. 10 prečica za GmailVreme je da naučite prečice koje možda niste znali. KREIRANJE NOVE PORUKESHIFT + C Prelazak sa jedne na drugu prispelu porukuK za novije i J za starije poruke. Biranje porukeSkrolovanjem kroz poruke, onu koja vam je bitna možete izabrati sa X. Prelazak između ćaskanjaN i P za kretanje između starih i novih ćaskanje. Pritisnite O da niste otvorili i pregledali ćaskanje. ArhiviranjeKada ste u majlu, pritisnite E za arhiviranje. Odgovor i prosleđivanjeKada pregledate mejl, pritisnite R za odgovor, A za odgovor svima ili  F za prosleđivanje na neku drugu adresu. Privremeno čuvanje nazavršene porukeUkoliko poruku niste završili i želite da je snimite za kasnije, pritisnite Ctrl + S da niste je zapisali u nedovršene. BrisanjeDa biste izbrisali poruku, pritisnite  #. Prebacijvanje u fascikluKada ste izabrali neku poruku, pritisnite L da biste je prebacili u kreiranu ili neku novu fasciklu. Strelicom na dole izaberite kreiranu ili unesite naziv nove. Markiranje pročitano ili nepročitanoKada ste izabrali poruku, pritisnite Shift + I da biste je označili kao pročitanu ili Shift + U označavanje kao nepročitane poruke. MASHABLE ORIGINAL
 
   

Meebo se seli u Firefox panel

 

 

 

Meebo, web zasnovani program za slanje instant poruka koji radi sa svim velikim IM programima je izbacio Firefox dodatak koji daje korisnicima mogućnost da preko panela Firefoxa koriste ovaj program za četovanje. Meebo Firefox dodatak omogućava mnogo lakše komuniciranje sa prijateljima dok ste onlajn pretražujete Internet. Nema više potrebe da se prebacujete iz jednog programa u drugi ili sa Meebo home stranice na straniu pretraživanja. Panel daje korisnicim vizuelno obaveštenje, tojest panel se otvara, čim vam kontakti pošalju poruku. Nema više potrebe za pejstovanjem linkova niti za aploudovanjem slika, jer ovaj dodatak omogućava prevlačenje i puštanje  direktno u kontakte kojima želite da ih pošaljete. Bilo bi lepo kada bi celokupna aktivnost mogla da se odvija u panelu, ali jedna mana novog dodataka je ta što trenutne poruke koje primate i šaljete odmah pokreću Meebo Firefox akrticu koja mora da ostane otvorena svo vreme da biste ostali prijavljeni. Meebo-ova linija web zasnovanih IM alata uključuje Meebo; web zasnovani IM za sve mreže i MeeboMe; koji vam daje mogućnost da četujete sa ljudima direktno sa web sajta.
 
   

Meksički milijarder poklanja računare deci Meksika

 

 

 

Meksički milijarder Carlos Slim, koji je po Forbes-ovoj rang listi drugi najbogatiji čovek na svetu, pokloniće do kraja godine deci Meksika 250. 000 laptopa. Međutim, to je samo početak, jer za sledeću godinu planira da pokloni čak milion laptopa - objavila je agencija NET. Ove godine za računarsko opismenjavanje siromašnog sloja stanovništva Meksika nemenjeno je oko 51 milion evra, a sledeće godine će ta cifra da se popne na 220 miliona. Ovim planom se predviđa osavremenjivanje škola i biblioteka preko kojih će se laptopovi slati učenicima. Njegove kompanije, u koje se ubraja i najveći operater fiksne telefonije (Telefonos de Mexico), pobrinuće se za pristupanje Internetu.
 
   

MEMEBURN - Google+ protiv Pinteresta ili kako da izaberete šta ćete da koristite

 

 

 

Google+ protiv PinterestaGoogle+ ima trenutno preko 100 miliona korisnika u Americi. Sve je popularniji i u Srbiji. Google+ i Pinterest su dve od tri najpopularnije platforme za socijalne mreže. PREUZMITE PDF. StatistikaPinterest83% korisnika su žene od 18-34Najviše o dizajnu, modi i uređenju domaGoogle+63% korisnika su muškarci koji najviše govore o tehnologijamaDve najveće grupe su studenti i timovi koji razvijaju softverPROČITAJTE CELU ANALIZU.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272